Keresés

Részletes keresés

mmormota Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43727

Egyre kevésbé élnek meg a kis független szervizek. Úg tervezik az autókat, hogy ha bármi van, gyári berendezéshez kell csatlakoztatni a fedélzeti elekronikát, anélkül jóformán semmit se lehet csinálni.

Előzmény: szilvatövis (43718)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43726

Az EV is plug-in, csak szólok.

Előzmény: FRANKYE (43721)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43725

A polémia (előzmény) a közúti civil személyautókról szól.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (43723)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43724

Valakiknek azt is ki kell fizetnie.

Előzmény: mica-r (43715)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43723

43710ben hol a "közúti civil"? Szoktak, ha nincs jobb.

Előzmény: szilvatövis (43722)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43722

Igen, bár sivatagba, harctérre, sarkvidékre közúti civil személyautókat sem szoktak vinni.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (43720)
FRANKYE Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43721

Egyre többet adnak el belőlük. Nyilván nem annyival többet mint EV-ből

 

"In 2022, more than 2.6 million new passenger plug-in electric cars were registered in Europe. That's about 23 percent of the total volume (compared to 19 percent a year earlier and 11 percent two years ago)."

Előzmény: Future 184 (43714)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43720

Sivatag, harcterület, sarkvidék, stb.

Előzmény: szilvatövis (43710)
_Berci Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43719

Az USA-ban sok olyan autot lehet latni, ahol nehany m3-es darab hianyzik belöle ...

Előzmény: szilvatövis (43718)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43718

Valóban, a baleset más tészta, ott már a legegyszerűbb ICE-k is mennek a kukába.

Nyilván ki kell alakulnia a villanyautós sufniszervíz háttérnek is, ami majd a közutakon tartja a még mozogni képes bontószökevényeket is, ahogy most az ICE-knél.... azzal a különbséggel, hogy egy villanymotornál legtöbb esetben csapágy/szimering csere. Villanymotort rutinból "nagyjavítok" otthon, de benzinest csak "hosszú karóval" piszkálok.  :-)

Előzmény: mica-r (43715)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 0 0 43717

Lassan itt is

Előzmény: Future 184 (43716)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43716

Amerikában minden a roncstelepre küldenek, ha sérült.

Előzmény: mica-r (43715)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43715

A legegyszeűbb alap-autókon kívül mindegyik olyan drágán javítható, hogy nagyon könynen totálkáros lesz.

Pl aktuális cikk:

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/03/24/amerikaban-rengeteg-enyhen-serult-villanyauto-vegzi-a-roncstelepen/

Előzmény: szilvatövis (43713)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 -2 0 43714

A PHEV zsákutca, csak Európában erőltetik a régi autógyárak, de már csökken az értékesítésük, még az EV tovább növekedik.

Előzmény: FRANKYE (43705)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43713

A mai automata váltós, biturbósok ha elromlanak, gazdasági totálkár. Az EV-k szervizelése lényegesen egyszerűbb. 

Előzmény: sr1 (43711)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43712

Tudjuk. Született olyan tanulmány is, amiből kiderült, a dízelautó kipufogócsövén tisztább levegő jön ki, mint amit beszív. :-)

Előzmény: sr1 (43711)
sr1 Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43711

A belsőégésűek szennyezése csak parasztvakítás, papíron jók, a valóságban ömlik a szenny belőlük legkésőbb a garancia lejárta után. 

 

https://www.tiktok.com/@nszautoszerviz/video/7211260113817160966?_r=1&_t=8aiGthwKpBl&fbclid=IwAR0nssjf295ANyQ-rNPnhZbHS98RZTDlWEINactkCWfLlwLxLFNm43rk5rU

 

12 másodperctől, a kipufigáz visszavezetése a motorba. 

 

Az én autóm pont ilyen, 240e km futással, 4 év alatt. Soha nem gyúlt ki még a műszerfalon a motorvezérléshez tartozó ikon.

Minden 20e km szakszervíz. Ehhez értenek, mert kiforrott. 

A hibridekhez és az elektromosokhoz nem értenek. 

Lehet bármilyen okosan megtervezett technika, ha nincs szerelő, aki karbantartsa, kuka az egész.

A szerelők 98%-a nem mer hozzányúlni, mert megrázza magát. Ha leütöd az áramellátást, a diagnosztikai rendszer háromnegyedét nem látod.

Pedig hibridből elég sok futkos már az utakon. 

Írtam már, hogy legnagyobb probléma az emberi erőforrás. Szakiskolák alig vannak is alig vannak, de a fiatalok nem szeretik összemocskolni magukat a munkahelyen.   

 

 

Előzmény: szilvatövis (43702)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43710

Hol nincs áram, ahova sok autó megy?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (43703)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43709

Én Budapest utcáit járva több 10+ millió forintos luxusautóval találkozom, mint 3+ milliós Daciaval. Vajon hogyan változik ez villanyosítás során?

Előzmény: mica-r (43704)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43708

Sajnos a laboratóriumi mérések nem tükrözik a valóságot a forgalomban.

 

Előzmény: mica-r (43704)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43707

Látom azt nem érted, hogy a Ford veszteséges volt tavaly, amit beraktál az nem a nettó eredmény.

Előzmény: FRANKYE (43706)
FRANKYE Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43706

Láttam elsőre is mit írtál. Köszi a linket. :) 

Még így is nyereségesebb   a Ford mint a Tesla. Amúgy a Tesla-nak is voltak veszteséges évei. 

Előzmény: Future 184 (43698)
FRANKYE Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43705

"Ezt mutatja a BMW REX kudarca is.  Nem kell a népnek." LOL Ez egy szar autó és SEMMI köze egy normálisan tervezett PHEV-hez .

 

Látszik "értesz" hozzá. Ja nem.

 

Majdnem annyi PHEV-et adnak el Európában mint BEV-et . FHEV és PHEV-ből meg többet. 

 

 

Előzmény: szilvatövis (43702)
mica-r Creative Commons License 2023.03.25 -1 1 43704

"A belsőégésűek szennyezése csak parasztvakítás, papíron jók, a valóságban ömlik a szenny belőlük legkésőbb a garancia lejárta után"

Ez egy kissé költői túlzás. Mintha azt mondanám, hogy az ev akkuk gyorsan elfáradnak a garancia idő után. 
Persze jól hangzik az e átállás, de a valóságban egyre jobban öregszik az autópark életkora. Meg mintha olyasmit olvastam volna, hogy itthon több mint 90%-a az új autóknak céges vásárlás. Szóval pénz, az nem nagyon van átlagjóska zsebében erre az átállásra.

Előzmény: szilvatövis (43702)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.03.25 -1 0 43703

Ahol nincs áram ott keveset halad előre a be!sőégésű helyére szerelt lemerült akkuval.

Előzmény: szilvatövis (43702)
szilvatövis Creative Commons License 2023.03.25 -2 0 43702

A konnektoros hibrid átmeneti öszvérmegoldás, nincs jövője. Városban a belsőégésű hajtásláncot, országúton az akkut cipeli magával, térkihasználása a legrosszabb, fajlagos költsége a legmagasabb. A belsőégésű hajtáslánc helyébe rakott akku optimálisabb. Ezt mutatja a BMW REX kudarca is. Nem kell a népnek.

Aki messze utazik ma is országúti cirkálót vesz, aki városban az városit. Nincs ami mindkettőre jó megoldás lenne.

 

A belsőégésűek szennyezése csak parasztvakítás, papíron jók, a valóságban ömlik a szenny belőlük legkésőbb a garancia lejárta után. 

 

Széndioxid szempontból pedig a tendencia arrafelé mutat, hogy a városban 10-12 literes fogyasztású terepjárókkal furikáznak az akkukat pedig megújulókkal gyártva és recikálva meg van a lehetőség a zéró emissziós cikluszárásra.

 

... a német áramtermelés átlagos széndioxidja mellett sose hozza be.  

Ez taxatíve nem igaz, az ICE gyártók lózungja.

Előzmény: mmormota (43701)
mmormota Creative Commons License 2023.03.25 -1 3 43701

Amit mindenféle cikkekből összeszedtem, az arra mutat, hogy környezet szempontjából a kis-közepes akkuval szerelt plug-in hibrid előnyösebb lenne, mint a tisztán elektromos autó. A kis akkuval szerelt tisztán elektromos önmagában még előnyösebb lenne, csak sajnos akkor vennének melléje még egy autót, amivel messzire is el lehet menni.

 

A másik, hogy egy új 6-os belsőégésű környezetterhelésének nagy része már gumi- és fék kopás. Ez pedig az elektromosaknál nagyobb a nagyobb tömegük miatt.

 

Széndioxid szempontból pedig érdekes a helyzet. A legyártásuk nagyobb széndioxid kibocsátással jár, amit a működtetés során behozhatnak, feltéve, hogy az áram - amivel töltik őket - nem túl magas kibocsátással lett megtermelve. Pl. a német áramtermelés átlagos széndioxidja mellett sose hozza be.  

Future 184 Creative Commons License 2023.03.24 -1 0 43700

Nem a fejlesztés termel veszteséget, hanem az alacsony darabszám, a magas önköltség, a régi gyártástechnológia.

Előzmény: The Bodó (TM)(C) (43699)
The Bodó (TM)(C) Creative Commons License 2023.03.24 -1 0 43699

mert ki gondolja hogy egy fejlesztés azonnal nyereséget termel?

Előzmény: Future 184 (43698)
Future 184 Creative Commons License 2023.03.24 -1 0 43698

https://villanyautosok.hu/2023/03/24/sokat-bukik-iden-a-villanyautoin-a-ford/

 

Az elektromos részleg 2.1 milliárd dollár mínuszt termelt, a Fordnál, de az egész veszteséges volt 2022-ben.

Előzmény: FRANKYE (43697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!