Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Egyre kevésbé élnek meg a kis független szervizek. Úg tervezik az autókat, hogy ha bármi van, gyári berendezéshez kell csatlakoztatni a fedélzeti elekronikát, anélkül jóformán semmit se lehet csinálni.
Egyre többet adnak el belőlük. Nyilván nem annyival többet mint EV-ből
"In 2022, more than 2.6 million new passenger plug-in electric cars were registered in Europe. That's about 23 percent of the total volume (compared to 19 percent a year earlier and 11 percent two years ago)."
Valóban, a baleset más tészta, ott már a legegyszerűbb ICE-k is mennek a kukába.
Nyilván ki kell alakulnia a villanyautós sufniszervíz háttérnek is, ami majd a közutakon tartja a még mozogni képes bontószökevényeket is, ahogy most az ICE-knél.... azzal a különbséggel, hogy egy villanymotornál legtöbb esetben csapágy/szimering csere. Villanymotort rutinból "nagyjavítok" otthon, de benzinest csak "hosszú karóval" piszkálok. :-)
12 másodperctől, a kipufigáz visszavezetése a motorba.
Az én autóm pont ilyen, 240e km futással, 4 év alatt. Soha nem gyúlt ki még a műszerfalon a motorvezérléshez tartozó ikon.
Minden 20e km szakszervíz. Ehhez értenek, mert kiforrott.
A hibridekhez és az elektromosokhoz nem értenek.
Lehet bármilyen okosan megtervezett technika, ha nincs szerelő, aki karbantartsa, kuka az egész.
A szerelők 98%-a nem mer hozzányúlni, mert megrázza magát. Ha leütöd az áramellátást, a diagnosztikai rendszer háromnegyedét nem látod.
Pedig hibridből elég sok futkos már az utakon.
Írtam már, hogy legnagyobb probléma az emberi erőforrás. Szakiskolák alig vannak is alig vannak, de a fiatalok nem szeretik összemocskolni magukat a munkahelyen.
"A belsőégésűek szennyezése csak parasztvakítás, papíron jók, a valóságban ömlik a szenny belőlük legkésőbb a garancia lejárta után"
Ez egy kissé költői túlzás. Mintha azt mondanám, hogy az ev akkuk gyorsan elfáradnak a garancia idő után. Persze jól hangzik az e átállás, de a valóságban egyre jobban öregszik az autópark életkora. Meg mintha olyasmit olvastam volna, hogy itthon több mint 90%-a az új autóknak céges vásárlás. Szóval pénz, az nem nagyon van átlagjóska zsebében erre az átállásra.
A konnektoros hibrid átmeneti öszvérmegoldás, nincs jövője. Városban a belsőégésű hajtásláncot, országúton az akkut cipeli magával, térkihasználása a legrosszabb, fajlagos költsége a legmagasabb. A belsőégésű hajtáslánc helyébe rakott akku optimálisabb. Ezt mutatja a BMW REX kudarca is. Nem kell a népnek.
Aki messze utazik ma is országúti cirkálót vesz, aki városban az városit. Nincs ami mindkettőre jó megoldás lenne.
A belsőégésűek szennyezése csak parasztvakítás, papíron jók, a valóságban ömlik a szenny belőlük legkésőbb a garancia lejárta után.
Széndioxid szempontból pedig a tendencia arrafelé mutat, hogy a városban 10-12 literes fogyasztású terepjárókkal furikáznak az akkukat pedig megújulókkal gyártva és recikálva meg van a lehetőség a zéró emissziós cikluszárásra.
... a német áramtermelés átlagos széndioxidja mellett sose hozza be.
Amit mindenféle cikkekből összeszedtem, az arra mutat, hogy környezet szempontjából a kis-közepes akkuval szerelt plug-in hibrid előnyösebb lenne, mint a tisztán elektromos autó. A kis akkuval szerelt tisztán elektromos önmagában még előnyösebb lenne, csak sajnos akkor vennének melléje még egy autót, amivel messzire is el lehet menni.
A másik, hogy egy új 6-os belsőégésű környezetterhelésének nagy része már gumi- és fék kopás. Ez pedig az elektromosaknál nagyobb a nagyobb tömegük miatt.
Széndioxid szempontból pedig érdekes a helyzet. A legyártásuk nagyobb széndioxid kibocsátással jár, amit a működtetés során behozhatnak, feltéve, hogy az áram - amivel töltik őket - nem túl magas kibocsátással lett megtermelve. Pl. a német áramtermelés átlagos széndioxidja mellett sose hozza be.