2016-ban bemutatásra került a Renault alsó középkategóriás egyterűjének 4. generációja, a már megszokott módon két kivitelben is. Ide gyűjtsük az infókat az új modellről, majd a felhasználói tapasztalatokat is itt oszthatjuk meg!
Szerintem vállalható motor az 1.2 TCe, de úgy tudom, hamarosan elérhető lesz itt is egy új motor, 1330 cm3, 150 le, 250 Nm, TCe150 néven. Lehet, érdemes lenne megvárnod??
Autócserén töprengek és mire lehetne lecserélni egy III.-mas Scenic-et, mint egy IV.-re. A dilemmám, hogy benzines vagy diesel legyen.
Ezért azt szeretném kérdezni, hogy valamelyikőtöknek van-e tapasztalata az 1,2-es Tce motoros GSC.IV-ről? Vagy valami tudása máshonnan? Mennyire javallt, vagy ellenjavallt az a motor? Ha jól néztem benzines csak ez a motor van a palettán.
Kérdés, hogy mit jelent a "jóval nagyobb" sebesség? Mert a beállított 130-hoz képest mondjuk 140-145 azért még nem jóval nagyobb, a 210 már igen...
Másrészt nem biztos, hogy a különböző kocsikban teljesen azonos képességű és beállítású rendszerek vannak - nekem ugyebár Talismanom van, és például a menürendszere, kijelzőképe sem teljesen azonos a Sceniccel - a nagymértékű átfedés ellenére sem.
Jó lenne ha más is megerősítené ezt a jelenséget, mert ha másnál is jó ez a funkció, tehát nem fékez vissza akkor jelzem a renaultnál hogy ez egy szoftverhiba. Kipróbálásához nem kell autópálya akármilyen kisebb forgalmú úton próbálgatható. Beállított távolságtartós tempomatnál felgyorsítunk jóval nagyobb sebességre és elengedjük a gázpedált. Az enyém visszafékez.
Kipróbáltam. Nem fékez vissza. Ha az előzés után nincs előtted senki, akkor nem fékez, csak elveszi a gázt, és hagyja, hogy motorfékkel kopjon el a sebesség a beállított értékre. De egy sávban lévő kocsi utolérésénél is csak akkor nyúl ténylegesen a fékhez, ha a sebességkülönbség akkora, hogy nem lenne elég a motorfék. Viszont a radar nem lát túl messzire (érzésre 100m-nél biztosan nem messzebbre, inkább kevesebb az, meglehet, jóval) - így nagyobb sebességkülönbségnél bizony fékezni fog.
Ezt így nem is próbáltam ki, de nem vagyok biztos abban, hogy mindenképpen fékezne. Feltételezem van valamilyen időfüggvény, amin belül el kell érnie a kitűzött sebességet - és ha jelentősebben felgyorsítasz, akkor lehet, hogy fékez is, ha csak kisebb mértékben, nem biztos. Majd kipróbálom.
Én értelek, de ha felgyorsítassz mert hamar szeretnél megelőzni egy autót (mert akkor a legbiztonságosabb az előzés) és utánna nincs előtted senki akkor miért nem úgy írták meg a szoftvert, hogy ne fékezzen csak motorfékkel guruljon a beállított sebesség eléréséig?
Nekem ugyan Talismanom van (GT 200tce IP), de annak ugyebár nincs topicja, túl ritka, viszont szerintem az adaptív tempomat hasonló ebben is, mint a Scenicben. És az adaptív, radaros rendszer lényege a távolságtartás (így is írja ki magát a műszerfalra bekapcsolva) - ha utolér egy kocsit, akkor a biztonságos követési távolságon belüli távra áll be mögé. Ha kicsi a sebességkülönbség, és a motorfék is elég - akkor nem is fékez, csak elveszi a gázt. De a radar nem lát akármilyen messzire, és ha egy cammogó kocsit érsz utol - akkor csak motorfékkel simán belerohansz... És mivel a vezetéstámogató rendszernek az automata, gyalogos és jármű-figyelő vészfékező rendszer amúgy is a része, ha bevág eléd egy kocsi, vagy kirohan egy őz, tébolyodott gyalogos az útra - akkor a kocsi beavatkozás nélkül is vészfékez - így amúgy is adott minden műszaki feltétel arra, hogy a fékhez is nyúljon a rendszer.
A radar egyébként Doppler, érzékeli azt is, hogy az esetleg elém bevágó kocsi nálam gyorsabb vagy lassabb, ezért hiába vág be az elvileg elvárt követési távolságon belül, ha gyorsabban megy, akkor a rendszer nem fékez, tudja, hogy az el fog távolodni. Ha ellenben lassabb - akkor akár igen intenzíven is fékez.
Ez amúgy nagyon is jó, korábban (GS III-as kocsival) a tempomatot nagyon keveset használtam (tudtam használni), mert jellemzően túl nagy az autópályás forgalom ehhez, állandóan fékezni kell, amikor a mezei tempomat úgyis kikapcsol, örökösen be kellett avatkozni - az adaptívval viszont bármiféle pedálérintés nélkül tényleg hosszú távokat meg lehet tenni. Ha az ember utolér egy lassú kocsit, és nem tudja rögtön leelőzni, az sem gond, beáll mögé, de ahogy sávot váltok, a sávkövető ezt érzékeli, és rögtön magától visszagyorsít a beállított sebességre.