Dominique Strauss-Kahn, az IMF jelenlegi vezetője, olyan új világvaluta bevezetését sürgeti, ami véget vetne a dollár dominanciájának és megvédené a világot a pénzügyi instabilitástól a jövőben.
"egy némettel jobb angolul beszélni mert az neki is tanult nyelv míg anyanyelvként fölényben van..."
Konkrétan Önnek nagyon igaza van.
Lányom német tagozatos általános iskolába jár. Azért lett német tagozatos (mármint az iskola), mert így tudtak némi pénzre szert tenni pályázati úton. Valamilyen tagozatosnak kellett hozzá lenni. 1-4. osztályig a sváb kisebbségi önkormányzat vezetője volt az osztályfőnöke, noha a lányom az angolos "b" évfolyamot választotta (a fenti idézett érv alapján).
A poén csak az, hogy elsős korában kétszer kellett bemennem elbeszélgetni ezzel a sváb kisebbségi tótumfaktummal, hogy miként is kell helyesen írni a lányom nevét.
Útálom, amikor "kifelejtik" belőle az "sch"-t, tekintve, hogy mi is svábok lennénk.
,, BRICS országok fizetnek az Egyesült Államok és Európa gazdasági gondjaiból és adósságából eredő következményekért, miközben saját gazdaságuk tönkremegy. Mostanra telt be a pohár és Kína ennek erőteljesen hangot is ad."
Erről van szó. A filmnézés, ujságolvasás, rádióhallgatás megteremt egy 'kvázi' anyanyelvi környezetet. Persze nem az, mert hiányzik a beszélgetés, az interaktivitás. De ha már chatelni is lehet, már majdnem.
Az meg megteremthető egy jó kis külföldi utazással.
(Nálunk azt mondták, hogy nyelvet legjobban az ágyban lehet megtanulni. :-))) )
A történelmi helyesíráshoz itt most nem szólnék hozzá, elég egyedinek tűnik a helyzet. Inkább a nyelvtanról.
Sokan írtak itt már arról, hogy nem a nyelvtant kéne tanítani. Van benne igazság, sok igazság van benne, de az is igaz, hogy nyelvtantanítás is kell, anélkül nem megy.
Az a helyzet, hogy úszni sem lehet megtanulni víz nélkül, persze lehet nyafogni, hogy ha víz is van, akkor vizes lesz a gyerek.
Jelenleg a nyelvoktatás medencéjében 30 cm víz van. Ebben nem lehet úszni. Azok fognak megtanulni úszni, akiknek otthon is van - jól feltöltött - úszómedencéjük.
Hogy mennyi használhatatlan baromságot kell megtanulniuk, az eszméletlen.
Nem az óraszámokat kellen növelni, hanem átnézni az egyes tárgyak tananyagát, és kiszelektálni a teljesen felesleges dolgokat. A többiből pedig egy jól átlátható, összefüggéseiben tanítható anyagot összerakni, olyan tudásból, mely majd ez életben is hasznára lesz. Mindezt úgy megtanítani, hogy satbil alap legyen a későbbi tanuláshoz, legyen az szervezett iskolai, vagy autodidakta.
Az angol világnyelv. A németet is sokan beszélik am közvetlen környezetünkben, de az angollal többre mennek a srácok.
Ez nagyon igaz. Sőt, ne álljunk meg félúton: először tanulják meg a gyerekek a japánt, a kínait és a koreait, azok után az európai nyelvek sokkal könnyebbek lesznek.
"Latint kéne tanítani általánosban 2-3 évig és utána könyebben menne bármelyik európai világnyelv."
Ez meg a másik ostobaság. (Rózsi be is vezetné kötelező 3. nyelvként a nyolcosztályos gimnáziumokban.) Ugyan mi haszna van megtanulni egy holt nyelvet, ami maximum annyit segít az újlatin nyelvek megtanulásában, hogy meg lehet mondani, hogy a nyelvtan mely részeit kell elfelejteni belőle (gyakorlatilag a teljes főnévragozást).
Ha már a közös latin eredetű európai szókincsre gondol valaki a francia/olasz/spanyol közül bármelyik sokkal jobb megoldás. (A latin nyelvtan ismerete paradox módon a szláv/görög/hindi nyelvtanban adna némi segítséget...)
Aki akar és szorgalmas meg fogja tanulni olyan nyelven amin akar, ez meg az angol, meg a német meg a többi éppen fontos nyelv pl spanyol.
Én némettel kezdtem és máig hátrányom van belőle, egy némettel jobb angolul beszélni mert az neki is tanult nyelv míg anyanyelvként fölényben van...
Az meg nem lehet nemzetpolitikai cél,hogy a magyar szakmunkások tudjanak dolgozni német nyelvterületen így sincs elég.
Egyetértek azokkal a hozzászólásokkal,hogy legalább egy nyelven tudjon a polgár, szánakozva olvastam Magyar Bálinték eszmefuttatását a 3 idegen nyelvről............most meg itt egy másik hülye.
Egy kétórás filmből max két mondatot memorizálsz. Egy versből, vagy egy anekdotából a felét. A memoriter a nyelvtanulás alapja, hiába fikázzák a liberálisok. Persze nem az accusatívussal járó praepositiókat kell bevágni!
,,Nézd, folyton azon megy közben a nyafogás, hogy szegény kisgyerekek milyen leterheltek, és csökkenteni kell a heti óraszámot, főleg a még megmaradt term. tud. tárgyakét, mire jó az, ha a gyerek tudja, mijaza bifidus bisbasensis? "
10 éves gyreknek fotosabb azt tudni,mi is az a dália,milyen a gyökérzete,milynek a lvelei ...
Kudarc volt a nyelvoktatásunk a kötelező orosz idején, és kudarc ma is. Meggyőződésem, hogy ennek legfőbb oka az alacsony óraszám.
Nem csak ez. Hanem az is, hogy ebben az óraszámban főként nyelvtant tanulnak.
A leányom jelenleg kéttannyelvűbe jár. Idegen nyelven tanulják a történelmet. Hiába tud mindent történelemből - és szeretné is -, de csak hármast kap, mert a hejjjesirasa nem éppen kifogástalan.
Kérdem én, minek egy magyar gyereknek jobban tudni a hejesírást, mint egy natív beszélőnek?