A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Az MRCE 15db Vectront rendelt a Siemenstől. Az első mozdonyokat már az év végén átadják.
Az MRCE a Vectronokat D-A valamint D-A-H viszonylatban kívánja alkalmazni.
Vectronok egy része MS előkiépítést kap, ami nagyrészben megkönnyíti a járművek későbbi 4 (ill.3) áramneművé alakításást. A mozdonyok a nemzeti vonatbefolyásolók (VB) mellett ETCS-sel is fel lesznek szerelve, azoban a további VB-k beszerelése is adott, lévén a szükséges előkábelezéssel adják át a mozdonyokat.
A teszteket az Eurotunnel erőltette, mert szeretné a teherforgalom további bővítésést az Alagútban. A mostani kísérlet a célja: hogyan működik együtt a mozdony és a csatorna biztonsági rendszere, valamint mennyiben képes megfelelni a mozdony az alagútban érvényes biztonsági szabályoknak.