Újra itt vagyok. :-O Remélhetőleg a "régi" Orlandósok még emlékeznek rám. ;-)
Kicsit elhanyagoltalak benneteket..., bocsika! Bár néha mikor időm volt olvasgattam amiket írtok.. :-)
Üdv az új Orlandósoknak! :-)
Néhányat szoktam látni Debrecenben. Sőt, vicces élményem is volt egy fehér Orlandóval.. ... feldobta a napomat! :-)
Most sajna aggódom. Ötlet valakinek???:
1 hónapja, mikor szeles időben vezettem az Orlandót, hallottam valami sipító, sípoló hangot hátulról. Elsőnek azt hittem csak a szél okozza, de aztán a családtagok is hallották. (miután felhívtam a figyelmüket rá). Ekkor a férjemet megkértem, hogy nézzen rá a kerekekre, hogy nem-e azokkal van valami... Esetleg ki akarnak esni. :-O
Pont Budapesten voltunk ekkor (láttam is egy fehér Orlit... a rendszámra már nem emlékszem). Szóval a féktárcsák, vagy hogy nevezik, elég melegek voltak de csak hátul.
Aztán a sípolás úgy elmaradt, vagy csak nem tűnt fel már, mikor nem volt szél... nem tudom.
Ma este munkából hazaúton megint erős szélfújás volt, és megint erősen hallottam ezt a hangot. A férjem újra kapta az utasítást... Eredmény: első kerekek féktárcsája rendben, jobb hátsó kissé meleg, bal hátsó tűzforró, érinthetetlen!!!!!
Ezután kerék levétel... nézegettük... de ugyebár nem vagyunk szerelők... annyi a megállapítás, hogy a bal hátsó nehezebben forog, eléggé sunyol, és még levételkor is elég meleg volt, bár addig eltelt 15 perc.
szerintetek??? /A kézifék elvileg nem fog erősen.../
Azért holnap kérek időpontot a szervizbe, de nagyon bánt, hogy addig így kell használnom.. Annyira sajnálom szegényt. :-(
Normál használat mellett nem is veszem észre, de a múltkor valami göröngyös úton gurultam, kinyomott kuplunggal (ritka szituáció volt), - akkor vettem észre.
--> irány a szerelőm (mindig útba esik...) , megnézte; szerinte nem kell csinálni vele semmit; Nem fog kiesni.
Majd mozgassátok már meg a kis lábatokkal a kuplung-pedált oldal-irányba, - főleg ki-/azaz benyomott állapotában. (Nem automata váltós autóra gondolok.) Van nálatok holtjáték? És ha igen, akkor kb. mennyi? Én most vettem észre, hogy egy kicsit elmozdul jobbra-balra. Nálatok...?
Szükségem lenne az ezüst színű (az enyém 2011-es gyártás) Orlando gyári szín-kódjára; Vagy legalább arra, hogy tutira hol találom meg.
Nem kell megijedni, csak egy kis javítófestéket szeretnék kikevertetni, 1-2 apró harci sérülés eltüntetésére. Itt a szomszédomban van egy autó-festék szaküzlet. Beszaladtam "egy kis, valamilyen ezüstért + SunSet Red-ért a VW Polo-nkhoz", de mondták, hogy "nemúgyvanaz!", mondjak kódokat. A Polo-é megvan, de a Chevy-ét nem találom.
Kérem osszátok meg alkatrész beszerzési tapasztalataitokat, illetve jó tippeket, engem ugyanis kisé dühít hogy a Csergőnél közel 2 hetet kellett várjak egy csőre ( ami a turbó és az intercooler között van).
"600 fonttal és egy utazótáskával elhúztam a csíkot Angliába, ahol szinte azonnal állást kaptam egy pakisztáni taxigarázsban. Hamar rájöttek, hogy ha bejön egy autó, akkor én megjavítom és csodálatos módon hibátlanul távozik, ami arrafelé nem volt megszokott, így elkezdték megbecsülni és értékelni a munkámat. Elment a híre a közösségben hogy én ehhez értek, különösen az elektromossághoz, ami itt is hiánycikk volt. Ekkor az ügynökség kiközvetített a szupertitkos Millbrook Proving Ground-hoz, ami egy prototípus-tesztelő bázis Milton Keynes mellett, a semmi közepén. Persze itt autószerelőnek interjúztattak, ami közben kiderült, hogy villamossági vagyok.”Nem gond, hogy szarul beszélsz angolul, majd megtanulod, elektromos embert viszont már három éve keresünk.” Így pillanatok alatt felvettek. Ott is rájöttek, hogy értek is ahhoz, amit csinálok, ami Angliában nem jellemző. Mielőtt a műhelybe engedtek, 25 éves titoktartási szerződést írattak alá velem. Csak gyártás előtti, fejlesztés alatt álló prototípusokat teszteltünk és fejlesztettünk. Pl. a Chevrolet Orlando gyártását leállíttattam egyszer, egy konstrukciós hiba miatt, az igazi sikersztori volt."
Természetesen nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lehetett a "bug".
Ezt még 2005-ben vettük, hirtelen felindulásból (nem fértünk be az akkori Mondeonkba 3 gyerekkel + csomagokkal egy olasz út előtt) úgyhogy szívesen segítenék, de ezek az infók már biztos elévültek. Szerintem nézd meg a neten, ha viszont csak egy útra kell, akkor érdemes megfontolni a bérlést is.
A menetfényyek amikkel eddig találkoztam rendelkeztek vezérlővel, mikor tompított fényre kapcsolat el kell aludjon, sőt már a helyzet jelző kspcsolásakor, csak úgy szabályos. Amúgy elektromos téren amatőr vagyok. Az Osram termékek jóval magasabb ár kategória, de 5 év garancia van rájuk, elöző autómon, B Zafira, több mint 150e km után sem vesztett semmit a fényéböl ( az Osram 102) volt . Szívesebben adok ki egyszer többet egy minőségi termékre , minthogy újra és újra cseréljék az olvasókat.
Szia, Osram menetfény-ködlámpa kombó, a képeken látszik a menetfény funkciója. Lent-fent közel félkör alakban (nem érnek össze) van a menetfény, középen pedig a ködlámpa. A termék specifikáció nem tartalmazza az Orlandot, de méretben azonos , csak a rögzítési pontok térnek el , de rutinos szakemberek ezt meg tudják oldani, ilyenek például a Duett-esek (Totalcaros KütyüDoki). Tökéletes lett, automatán pedig többé hozzá sem kell nyúlni a világítás hoz.
Nekem is tetszene. Én csak ILYEN univerzálisát találtam a ködlámpa helyére. Csak azt nem értem, hogy a nappali menetfény vezérlését mi oldja meg? Gondolom valahogy úgy kell bekötni, hogy a gyújtással kapcsolt 12V-ot kapjon, mint az autórádió.
Üdv az orlandósok közt! Én lassan egy éve vettem az autót és eddig -lekopogom- minden rendben van. A bemutatkozásodban írtad, hogy kapott a szekér ködfény/menetfény kombót. Na, az mi az? :) Engem is érdekelne vmi. ilyesmi, mert a kevés bosszantó apróság egyike az állandóan világító tompított fényszóró.