Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Én nem tudom elképzelni, hogy "ne húzd meg, oda jó lesz az is". Azt viszont igen, hogy a különböző beszállítók alkatrészei, más-más régók autóiba lesznek beszerelve.
És vajon mi lenne ennek a műszaki, technológiai, gyártástechnikai, marketing vagy akármilyen magyarázata?
"Hé, kolléga, ne húzd le nyomatékra azt a csavart, ez az autó Magyarországra/Szlovákiába/Romániába lesz...!"
"Ja, el is felejtettem..."
Ezt komolyan gondolod?
A motorszereldében nem tudják (tudhatnák, de nem kötik az orrukra), milyen autóhoz megy majd a motor, az ajtókat is az autótól külön rakják össze, az autótól távol. A "törzslap" viszont magán az autón lifeg, tehát legalább ezt a két alkatrészt biztosan ugyan úgy csinálják minden autóhoz. Pl. az olajfeltöltő tömlőből sem láttam kettőt, "Kelet" és "Nyugat" felirattal a motorszerelő üzemben, mindegyiket abból töltötték fel.
Svájc mindig külön állatfaj volt, mert az ottani károsanyag normák már a '80-as években is sokkal szigorúbbak voltak (illetve akkor már ott volt ilyen), pl. a régi kocka '80-as Audi-nál is meg volt különböztetve, a Svájci modellek motorja pár LE-vel gyengébb volt a tisztább üzem miatt.
A másik tényező a nem túl meleg klíma és a sok hegyi út, ami miatt más kivitelt igényelnek az oda szánt autók.
A kereskedelembe visszaforgatott leszerelt új alkatrészt a HP Reseller kategóriába gondolom, biztosan van egy hasonló, csökkentett árú alkatrészkategória is (mintha épp Stevie emlegette volna, mint a Renault újdonságát)
Nem annyira újdonság, és nem csak Renault, és nem is így működik :-)
A lényeg, hogy az idősebb autók tulajdonosait is megtartsák/becsábítsák a márkaszervizbe. Egyrészt szokás az idősebb autók tulajdonosainak munkadíj kedvezményt adni (ilyen programja a PoHu-nak is van, 4+ a neve), másrészt árulnak olcsósított gyári alkatrészeket az idősebb autókhoz. A Renault-nál Motrio, a Fordnál Motorcraft, a Toyotánál Optifit, stb az ilyen alkatrészek neve.
A trükk annyi velük, hogy a fiatal autókhoz nincs az adatbázisban ilyen olcsósított alktrész, de az idősebbeknél megjelenik opcióként.
Ezek azonban új, dobozos alkatrészek az első beszállítóktól.
Igazából én is a hazai, limitált szériákra gondoltam, mint Lagermaxos szerelés, amit az előre berendelt 100 db Ambiente autóból csinálnak.
A gyárnak -ha rendelésre gyárt- valóban egyszerűbb eleve a kért extrát beszerelni a soron.
A kereskedelembe visszaforgatott leszerelt új alkatrészt a HP Reseller kategóriába gondolom, biztosan van egy hasonló, csökkentett árú alkatrészkategória is (mintha épp Stevie emlegette volna, mint a Renault újdonságát)
Na jó, de én a kódokat bogarásztam át és azok között láttam olyanokat, melyeknél csodálkoztam, hogy miért nincs rajta a címkén, ha még ezeket a cuccokat is külön kóddal illetik.
Elméleti példa: mondjuk van egy kódja a pálcás tetőantennának a listában, meg monjuk egy másik a nem pálcás, hanem uszony-szerű antennának, egy harmadik a félmagas pálcásnak (pl. 2012-es modellévtől O2).
Namost, miért nincs az én autóm címkéjén egyik sem, ha van rajta antenna?
"hogy könnyebb a gyárnak egy standard autót legyártani és a Lagermaxra/ Hödlmayerre bízni az egyedi extrázást."
Nem hinném, hogy így van.
Voltam a gyárban. A soron kb. ezt láttam:
piros OII fapad, bordó kombi+navi+műfa, fehér kombi tolótető+alu+világos belső......
Fantasztikus látvány volt. El tudod képzelni, hogy nincs a polcon tempomatos kar, vagy fűthető ülés.
"A lecserélt új alkatrészek mehetnek a kereskedelembe, nem muszáj kidobni."
A lecserélt elemek sehol a világon nem kerülnek vissza a kereskedelembe. (max. bezúzzák az udvaron, ilyet sokat láttam)
"Persze számos olyan dolog van, amit utólag nehezebb, drágább beszerelni, mint a gyárban, de higyjük el, hogy a gyári beszállító a Lagermaxhoz is odatalál egy tempomat karral vagy űlésfűtés kapcsolóval"
Minden dolgot nehezebb utólag beszerelni, még a sárpofozót is. Nincs értelme szétqrni egy új autót.
Azt hiszem fontos kiemelni, hogy én a rendeléskor bejelölt extrákról beszélek, ami nem keverendő az itthon limitált modellnek kikiabált, valóban felbővitett alaptípusokkal. (Fabia ingyen centrál, rádió, riasztó..)
Nyugi, csak olyat szerelnek be, amit utólag is könnyen lehet
Pontos listát én sem tudok, de elhiszem, hogy könnyebb a gyárnak egy standard autót legyártani és a Lagermaxra/ Hödlmayerre bízni az egyedi extrázást.
A lecserélt új alkatrészek mehetnek a kereskedelembe, nem muszáj kidobni.
Persze számos olyan dolog van, amit utólag nehezebb, drágább beszerelni, mint a gyárban, de higyjük el, hogy a gyári beszállító a Lagermaxhoz is odatalál egy tempomat karral vagy űlésfűtés kapcsolóval...
Olyan kódokat nem találtam a saját autóm címkéjén, amelyet nem is utólag kértem, és nem értettem, miért nincs felírva, ha egyszer van ilyen kód és az autóban is benne van (valamelyik variánsa).
Én átnéztem nagyjából a már évekkel ezelőtt is 10.000-nél több kódot tartalmazó listát és arra jutottam, hogy nem tudni, milyen logika szerint írnak fel kódokat a címkére!
Olyan kódokat nem találtam a saját autóm címkéjén, amelyet nem is utólag kértem, és nem értettem, miért nincs felírva, ha egyszer van ilyen kód és az autóban is benne van (valamelyik variánsa).
Szóval ez nem mérvadó.
2 db A4-es lapot tele lehetne írni, mert mindenre van kód a VW-nél, de mégi csak töredéke van a címkén.
Tempomat Lagermax-os szerelésénél pedig húzni kellene egy strigulát is a kormány rögzítő csavarra, mert azt a gyári utasítás szerint 5 azaz öt alkalommal lehet használni, utána cserélni kell!
Szerintem lépjünk túl a Skodákon :-) A Lagermax gyakorlatilag az összes márka speditőrje. Vannak olyan extrák, amiket a gyár épít be a megrendeléskor, van, amit az importőr -- pontosabban helyette a Lagermax, és van amit a márkaszerviz.
Az ellenőrzés iszonyú egyszerű, pláne az octinfo.hu olvasóinak: ha a csomagtérben a matricán ott van a "gyári" extra hárombetűs kódja, akkor az a gyárban került beépítésre. Ha nincs ott, akkor meg valahol máshol :-)