Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-w Creative Commons License 2012.03.16 0 0 1399

Én nem tudom elképzelni, hogy "ne húzd meg, oda jó lesz az is". Azt viszont igen, hogy a különböző beszállítók alkatrészei, más-más régók autóiba lesznek beszerelve.

 

 

És vajon mi lenne ennek a műszaki, technológiai, gyártástechnikai, marketing vagy akármilyen magyarázata?

Előzmény: bigjohni (1396)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.16 0 0 1398

Nem lesz sok egyszerre az alsó védelem + a maciszőr?

 

A motor hűtésére gondolok....

 

Nézd meg konszernen belül van-e olyan típus, amelyiknél az 1,2TSI-hez mindkettő van... Ha találsz, akkor OK, ha nem, akkor....?

Előzmény: bigjohni (1397)
bigjohni Creative Commons License 2012.03.16 0 0 1397

Ma feltettem a nyári kerekeket.

 

Már ősszel megjelent egy fura remegő/rezonáló hang a kesztyűtartó környékén.

Kizárólag alapjáraton remegett valami.

Tegnap észrevettem, hogy a benzincső nekiér a kiegyenlítő tartály oldalának.

Kicsit elhúztam oldalra, amitől változott a hang, de nem szűnt meg.

Tovább matattam, miközben érezhetően remegni kezdett a benzincső műanyag védőcsatornája.

Kapott néhány centi öntapadós szivacsot a műanyag és a lemez közötti rés, így most ismét csend van.

 

Jövő héten beépítésre kerül az alsó motorvédő, és a maciszőr is.

bigjohni Creative Commons License 2012.03.16 0 0 1396

Kolléga szerintem nem arra gondolt.

Én nem tudom elképzelni, hogy "ne húzd meg, oda jó lesz az is".

Azt viszont igen, hogy a különböző beszállítók alkatrészei, más-más régók autóiba lesznek beszerelve.

Bár ne így legyen.

Nehezen tudom elképzelni, hogy a német tulajnak kitolják a szemét a dübögős, sehogysem tapadós Matador gumival.

 

A vasalók általában, újkorukban csereérett Dunlop gumikkal jöttek. Az enyémen Brigi volt.

Ez csak egy gondolat.

Előzmény: octinfo (1395)
octinfo Creative Commons License 2012.03.13 0 0 1395

"Hé, kolléga, ne húzd le nyomatékra azt a csavart, ez az autó Magyarországra/Szlovákiába/Romániába lesz...!"

"Ja, el is felejtettem..."

 

Ezt komolyan gondolod?

 

A motorszereldében nem tudják (tudhatnák, de nem kötik az orrukra), milyen autóhoz megy majd a motor, az ajtókat is az autótól külön rakják össze, az autótól távol. A "törzslap" viszont magán az autón lifeg, tehát legalább ezt a két alkatrészt biztosan ugyan úgy csinálják minden autóhoz. Pl. az olajfeltöltő tömlőből sem láttam kettőt, "Kelet" és "Nyugat" felirattal a motorszerelő üzemben, mindegyiket abból töltötték fel.

 

Svájc mindig külön állatfaj volt, mert az ottani károsanyag normák már a '80-as években is sokkal szigorúbbak voltak (illetve akkor már ott volt ilyen), pl. a régi kocka '80-as Audi-nál is meg volt különböztetve, a Svájci modellek motorja pár LE-vel gyengébb volt a tisztább üzem miatt.

 

A másik tényező a nem túl meleg klíma és a sok hegyi út, ami miatt más kivitelt igényelnek az oda szánt autók.

 

 

chabie Creative Commons License 2012.03.13 0 0 1394

SwissEdition    mert nekik jobb igényesebb kocsi jár,mint nekünk prosztó magyaroknak(szlovák,román,lengyel,portugál,stb! )

Előzmény: bigjohni (1378)
roomi Creative Commons License 2012.02.26 0 0 1393

Hi. Ha vkit érdekel. 2012 -es. Ez melyik szín? Mert nem a terrekotta. http://www.ooyyo.ie/used-skoda-Yeti-finland-kokkola--7057244843158603557.html

stevie-w Creative Commons License 2012.02.25 0 0 1392

vmiféle karbonos cucc-ot használnak

 

 

Azaz, az jó lesz.

Előzmény: blakjak (1391)
blakjak Creative Commons License 2012.02.25 0 0 1391

Köszi, rákérdeztem, vmiféle karbonos cucc-ot használnak, amiket Octáviákba is szoktak és gond nem volt velük.

Előzmény: stevie-w (1360)
ckerti Creative Commons License 2012.02.25 0 0 1390
Ezt az egyet kértük...
:-)
Előzmény: stevie-w (1388)
stevie-w Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1389

A kereskedelembe visszaforgatott leszerelt új alkatrészt a HP Reseller kategóriába gondolom, biztosan van egy hasonló, csökkentett árú alkatrészkategória is (mintha épp Stevie emlegette volna, mint a Renault újdonságát)

 

 

Nem annyira újdonság, és nem csak Renault, és nem is így működik :-)

 

A lényeg, hogy az idősebb autók tulajdonosait is megtartsák/becsábítsák a márkaszervizbe. Egyrészt szokás az idősebb autók tulajdonosainak munkadíj kedvezményt adni (ilyen programja a PoHu-nak is van, 4+ a neve), másrészt árulnak olcsósított gyári alkatrészeket az idősebb autókhoz. A Renault-nál Motrio, a Fordnál Motorcraft, a Toyotánál Optifit, stb az ilyen alkatrészek neve.

 

A trükk annyi velük, hogy a fiatal autókhoz nincs az adatbázisban ilyen olcsósított alktrész, de az idősebbeknél megjelenik opcióként.

 

Ezek azonban új, dobozos alkatrészek az első beszállítóktól.

 

 

Előzmény: ckerti (1387)
stevie-w Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1388

Stevie! Inkább azt áruld el, mit mondtak a nem rendelhető 4x4 és DSG Yetikről.

 

 

Erről végül nem esett szó :-)

 

 

Előzmény: ckerti (1383)
ckerti Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1387
Igazából én is a hazai, limitált szériákra gondoltam, mint Lagermaxos szerelés, amit az előre berendelt 100 db Ambiente autóból csinálnak.
A gyárnak -ha rendelésre gyárt- valóban egyszerűbb eleve a kért extrát beszerelni a soron.

A kereskedelembe visszaforgatott leszerelt új alkatrészt a HP Reseller kategóriába gondolom, biztosan van egy hasonló, csökkentett árú alkatrészkategória is (mintha épp Stevie emlegette volna, mint a Renault újdonságát)
Előzmény: bigjohni (1379)
bigjohni Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1386

Szerintem beszerelhető extráktól indultunk el. (riasztó, ülésfűtés, tempomat........)

Az antenna, dísztárcsa mitttoménmi szerintem nem az.

Előzmény: octinfo (1381)
bigjohni Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1385

:)

Előzmény: ckerti (1383)
bigjohni Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1384

Hát nem érted?!?!

 

Nem tettek rá antennát a gyárban, hanem ami volt a lagerben az került rá.

 

Tökre életszerű. (meg extra is)

 

(Qrva kicsi az a matrica ahhoz hogy minden mütyür ráférjen. Pont az antennának értelmét sem látom)

Előzmény: octinfo (1381)
ckerti Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1383
Stevie!
Inkább azt áruld el, mit mondtak a nem rendelhető 4x4 és DSG Yetikről.
Hülye a programozó? :-)
stevie-w Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1382

Igen, ha az a sok extra cucc csak utólag kerülne be az autóba, miért lenne rajta a címkén a kódja?

 

 

Ami utólag kerül be, annak nincs rajta a kódja. Éppen ez a lényeg.

Előzmény: octinfo (1381)
octinfo Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1381

Igen, ha az a sok extra cucc csak utólag kerülne be az autóba, miért lenne rajta a címkén a kódja?

 

Előzmény: bigjohni (1379)
octinfo Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1380

Na jó, de én a kódokat bogarásztam át és azok között láttam olyanokat, melyeknél csodálkoztam, hogy miért nincs rajta a címkén, ha még ezeket a cuccokat is külön kóddal illetik.

 

Elméleti példa: mondjuk van egy kódja a pálcás tetőantennának a listában, meg monjuk egy másik a nem pálcás, hanem uszony-szerű antennának, egy harmadik a félmagas pálcásnak (pl. 2012-es modellévtől O2).

Namost, miért nincs az én autóm címkéjén egyik sem, ha van rajta antenna?

Előzmény: bigjohni (1378)
bigjohni Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1379

"hogy könnyebb a gyárnak egy standard autót legyártani és a Lagermaxra/ Hödlmayerre bízni az egyedi extrázást."

Nem hinném, hogy így van.

Voltam a gyárban. A soron kb. ezt láttam:

piros OII fapad, bordó kombi+navi+műfa, fehér kombi tolótető+alu+világos belső......

Fantasztikus látvány volt. El tudod képzelni, hogy nincs a polcon tempomatos kar, vagy fűthető ülés.

 

"A lecserélt új alkatrészek mehetnek a kereskedelembe, nem muszáj kidobni."

A lecserélt elemek sehol a világon nem kerülnek vissza a kereskedelembe. (max. bezúzzák az udvaron, ilyet sokat láttam)

 

"Persze számos olyan dolog van, amit utólag nehezebb, drágább beszerelni, mint a gyárban, de higyjük el, hogy a gyári beszállító a Lagermaxhoz is odatalál egy tempomat karral vagy űlésfűtés kapcsolóval"

Minden dolgot nehezebb utólag beszerelni, még a sárpofozót is. Nincs értelme szétqrni egy új autót.

 

Azt hiszem fontos kiemelni, hogy én a rendeléskor bejelölt extrákról beszélek, ami nem keverendő az itthon limitált modellnek kikiabált, valóban felbővitett alaptípusokkal. (Fabia ingyen centrál, rádió, riasztó..)

Előzmény: ckerti (1376)
bigjohni Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1378

Átbogarásztam a vasaló kódjait.

Minden a helyén van. Külön fel van tüntetve még a gerinctámasz is.

Van olyan kód, hogy Svájc. (talán erre mondták a vásárláskor, hogy téli csomag van benne)

Előzmény: octinfo (1377)
octinfo Creative Commons License 2012.02.24 0 0 1377

Félreérted, olyan dolgok kódja, ami benne van az autóban de nem extra felszereltség volt, nem én kértem, hanem ilyen és kész.

Külön kódot még sem tüntetnek fel róla.

Előzmény: stevie-w (1373)
ckerti Creative Commons License 2012.02.23 0 0 1376
:-)

Nyugi, csak olyat szerelnek be, amit utólag is könnyen lehet
Pontos listát én sem tudok, de elhiszem, hogy könnyebb a gyárnak egy standard autót legyártani és a Lagermaxra/ Hödlmayerre bízni az egyedi extrázást.
A lecserélt új alkatrészek mehetnek a kereskedelembe, nem muszáj kidobni.

Persze számos olyan dolog van, amit utólag nehezebb, drágább beszerelni, mint a gyárban, de higyjük el, hogy a gyári beszállító a Lagermaxhoz is odatalál egy tempomat karral vagy űlésfűtés kapcsolóval...
Előzmény: blakjak (1375)
blakjak Creative Commons License 2012.02.23 0 0 1375

Én csak kapkodom a fejem, hogy mivan, mivan? :)

A végén már abban sem fogok bízni, hogy egyáltalán autó-e az ami elöttem áll, vagy csak valami itthoni összeeszkabált autónak látszó tárgy :)

bigjohni Creative Commons License 2012.02.23 0 0 1374

Úgy érzem jössz annyival, hogy leírod nekünk azokat a extrákat/kódokat amik nem szerepelnek a cimkén, mégis bennevannak az autódban. :)

(mert azokat elvileg itthon reszelték bele)

Előzmény: octinfo (1372)
stevie-w Creative Commons License 2012.02.23 0 0 1373

Olyan kódokat nem találtam a saját autóm címkéjén, amelyet nem is utólag kértem, és nem értettem, miért nincs felírva, ha egyszer van ilyen kód és az autóban is benne van (valamelyik variánsa).

 

 

Erről beszéltem :-)

Előzmény: octinfo (1372)
octinfo Creative Commons License 2012.02.23 0 0 1372

Én átnéztem nagyjából a már évekkel ezelőtt is 10.000-nél több kódot tartalmazó listát és arra jutottam, hogy nem tudni, milyen logika szerint írnak fel kódokat a címkére!

 

Olyan kódokat nem találtam a saját autóm címkéjén, amelyet nem is utólag kértem, és nem értettem, miért nincs felírva, ha egyszer van ilyen kód és az autóban is benne van (valamelyik variánsa).

 

Szóval ez nem mérvadó.

2 db A4-es lapot tele lehetne írni, mert mindenre van kód a VW-nél, de mégi csak töredéke van a címkén.

Előzmény: stevie-w (1370)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 1371

Nekem anno az RS Octavia-n a gyári rendelés ellenére biztos, hogy utólagos Tempomat lett beépítve!

Ezt nem is én, hanem az új gazdája (Agent Gibbs) "derítette ki". Nekem fel sem tűnt, mert ugye nem tudtam milyennek kell lennie a gyárinak...

Mondjuk az azért beb***na, ha az ülésfűtést is utólag tennék bele....

Előzmény: octinfo (1369)
stevie-w Creative Commons License 2012.02.23 0 0 1370

Tempomat Lagermax-os szerelésénél pedig húzni kellene egy strigulát is a kormány rögzítő csavarra, mert azt a gyári utasítás szerint 5 azaz öt alkalommal lehet használni, utána cserélni kell!

 

 

Szerintem lépjünk túl a Skodákon :-) A Lagermax gyakorlatilag az összes márka speditőrje. Vannak olyan extrák, amiket a gyár épít be a megrendeléskor, van, amit az importőr -- pontosabban helyette a Lagermax, és van amit a márkaszerviz.

 

Az ellenőrzés iszonyú egyszerű, pláne az octinfo.hu olvasóinak: ha a csomagtérben a matricán ott van a "gyári" extra hárombetűs kódja, akkor az a gyárban került beépítésre. Ha nincs ott, akkor meg valahol máshol :-)

 

 

Előzmény: octinfo (1369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!