a következő választás után. Alkotmánymódosítás, kétharmados törvénykezés, nürnbergi törvényszékhez hasonló felelősségrevonás lesz az országot a tönk szélére sodrók szigorú megbüntetése, hosszú szabadságvesztések és vagyonelkobzások kiosztása nekik.
gyurcsánynak csak az volt a bűne, hogy hazugnak, gyengének bizonyult a szövetségeseivel és a saját jobboldalával szemben... azaz mindent megismételt, amit hornt és megyesit a bukásba vitte.
kulonosebben engem sem erdekelnek a partok, de azert azzal a megjegyzessel hogy a 20 evet vesszuk 100 % nak ebbol az utobbi 6 50 et siman kitesz szvsz.ez az utobbi 6 ev nagyon nagyon karos volt, ezt nem erdemes tagadni.
Senki nem tagadja, de ugye az első négy év mindent eldöntött...:}}
Kárpótlási jegy?
Téeszek szétverve?
A teljes vidéki infrastruktúra pusztult, tokkal-vonóval.
A nagyiparnak persze joggal kellett pusztulnia, de a mezőgazdaság...
Halottakról vagy jót, vagy semmit, de ezt Antallnak soha nem szabad megbocsátani...:{
"valóban nem lizingelték a csatahajóikat, volt ipar, de korántsem volt olyan, mint egy usáliai vagy egy európai" azért ezt alá kéne valamivel támasztanod. én úgy tudom, hogy a japán ipar akkor már semmivel sem volt alábbvaló bármely más országénál, csak egy, de döntő gyengesége volt, a nyersanyaghiány."
Yamamoto-nak kicsit mas volt a velemenye,es o ismerte az USA-t ,jart a Harvardra is.Bar volt a japanoknak komoly ipara de kozel sem olyan termelesi kapacitasokkal ,mint az USA-nak.
Az USA a haboru kitorese elotti evben 2 millio szemelyautot gyartott,Japan 60 ezret. Es ez sokat elarul hiszen a gepesitett hadseregek idejen ez rengeteget jelent.
Amugy a Zero valoban jo volt ,de a brit Spitfire meg jobb ,csak az sosem kerult a Csendesre ,vagy csak kis szamban.
ügyeskedett? irigy kis senki vagy a cipőjét se köthetnéd be egy
Gottlieb Daimlernek, John Pembertonnak Nicolau Otto-nak Guglielmo Marconinak Edisonnak Irinyi Jánosnak Galamb Józsefnek
Ezek ugyanis sopánkodás helyett kieszeltek valamit, a semmiből. Mindent a segged alá raktak, de te hülye vagy használni is, úgyhogy ne járjon a szád, lapitsál kis sunyi hazudós.
valóban nem lizingelték a csatahajóikat, volt ipar, de korántsem volt olyan, mint egy usáliai vagy egy európai. Nyilván a japánok is tudtak csapágyat gyártani meg vaslemezt, de ez még nem az ipar, önmagában.
azt a felsőoktatást ne is emlegesd, most lett volna lehetőség a hobbiszakokat tandijassá tenni, de azt nem lehetett... úgyhogy fizetjük a sok ködevő bölcsész meg szakmailag nulla "tanár" képzését. Egy ekkora országba úgy kábé hány társadalomtudós és mennyi jogász kell évente? és mennyit képzünk?
Márnököt meg úgy hoz magával a multi, vagy már másodéves korában megveszi a műszaki szakokon magának... úgy is nézünk ki.
Az informatika már jobb marités, mert annak eléggé szerteágazó területei vannak, a specialisták meg is élnek fényesen bárhol a bolygón.
Szerintem a feleslegesen képzett diplomások költsége messze meghaladja azt, amit a kókadt el tudott lopni hankók ügyben... Ráadásul azt a kenőpénzt a hankok fizette, ha fizette, (amitől nem szebb a dolog) a frissdiplomás munkanélküli ógörög szakost meg én, a munkanélküli segélyét is én...
Az kétségetelen, hogy önkormi szinten is irdatlan pénz folyik el, közbeszerzés meg egyéb huncutságok miatt...
//"... valami sufnibol indultak,vagy kis csaladi vallalkozaSBOL..."//
Ez nem mond ellent annak, hogy szélhámosság is kellett a kilépésükhöz.
Nem érdekel, hogy évszázadokkal ezelőt nálatok ki hogyan ügyeskedett, hány embert tett esetleg tönkre.
Kizárólag az érdekel, hogy a mi "eredeti tőkefelhalmozóink" egész országokat tettek tönkre, megimételve az amerikai multik avitt módszereit, méghozzá az államhatalom segítségével valamennyi volt "népdemokratikus" országban.
A "legmodernebb" világrendszer is csak csak a legprimitívebb eszközökkel képes világbirodalmat csinálni magának.
te gyerek, usd mar be barmelyik multi nevet egy keresobe es menj be a honlapjukra a Mc doncitol a Hewlett packardig es olvasd el a tortenetuket es latni fogod szinte kivetel nelkul valami sufnibol indultak,vagy kis csaladi vallalkozaSBOL. cSAK AZ EGYIK 100 eve a masik meg 10 eve.vagy 5 eve
Hm... alapvetően azt kéne látni, hogy ha nem tetszenek a multik, annak egy hathatós ellenszere van, az, hogy fogod magad és csinálsz valamit. A multik is így kezdték.
Japán azért eléggé más, pont azért foglalkoztak alapkutatással, mert pénteken végetért a feudalizmus, hétfőn meg kellett valamit csinálni és ipar nem volt. Nem költhettek fegyverekre, de hozzáfértek USA technológiákhoz, innen már csak a józan eszüket kellett használni.
Szerintem nem ott kezdődik a dolog, hogy "multik haza". Ott kezdődik a dolog, hogy nem képzünk tizenezer majmot a felsőoktatásban, hanem mondjuk olyanokat, akik aztán majd helyztállnak az iparban meg ahol kell.
Abba kéne hagyni ezt a fedezetlen diplomagyártást, csinálni jó szakképzést (amiből egyébként lehetnénk nagyhatalom szerintem) és rájönni, hogy társadalmilag zsákutca bölcsészeket képezni a mekdonáldszba krumplit árulni. Hegesztő kell meg drehás meg szerszámkészítő meg ács meg felületkezelő meg meg meg...
hogyha kitalálnak valamit a mérnökurak, akkor legyen aki megcsinálja.
Mi most itt állunk egy értékelhetetlen felsőoktatással, hiányzó szakoktatással, nyersanyagok nélkül és verjük a mellünket, hogy bezzeg a multi kapik támogatást. Marhaság.
Mint minden, ennek a feloldása is ott kell kezdődjön, hogy 1. mi van most 2. mit szeretnénk 5 év múlva 3 mit szeretnénk 25 év múlva 4. mit szeretnénk ötven év múlva
Hamár tudjuk merre megyünk, akkor foglalkozhatunk azzal, hogy melyik lépés után melyik jön. De az elmúlt 20 évben nem készült egy gondolat sem ami 4 évnél messzebre mutatott volna, 4évenként pedig nem lehet új országot csinálni.
Azon kívül, ellentétben a téves gondolatoknak, az USA nem egy központilag iranyitott orszag, mint Magyarorszag, vagy akar Nemetorszag is. Igy, ha problema lenne akar egyik, akár másik államban, az USA saját magát gyógyítaná meg.
"japán akkor sem jó példa erre, szerintem, teljesen másképp fejlődtek, társadalmilag is, iparilag is. Őket a finommechanika+elektronika alapkutatás hozta ki a szarból, nem a másolás."
persze hogy maskepp fejlodtek, olyan fegyelem van meg most is ott minden teren, hogy ilyen dolgok mint Magyarorszagon elkepzelhetetlenek lettek volna.Nyilvan megvannak az arnyoldalak is, ott is mindenhatonak szamit, akinek tobb penze van, egy melosnak szava sincs a legkisebb fonokevel szemben,ugymond tradicionalis felfeudalis viszonyok videken tobb eves szabik benn a gyarban, jakuzak, stb.
De aki kemenyen dolgozik, biztosithatja az eletszinvonalat a csaladjanak, es a haromevenkenti fullextras nyaralasokat barhol a vilagon.
Ez mind igaz amit mondasz.Azt kell itt latni szerintem hogy japan ket vesztes haboru utan vezeto hatalom, es sokmindenben vezeto gyarto, hatalmas gyartokapacitassal.Erdekes hogy pedig nincs is sajat nyersanyaguk, vaserc, koolaj semmi.Hogyan lehet ez, hogy ok a minimalis nyersanyagbol vezeto gyartonagyhatalmak egyike, raadasul szigetorszagkent, tehat nekik meg bejon egy laza tengeri szallitas koolaj-foldgaz es acelugyileg.
Azert mert csinaltak valamit, nem a kulfoldi cegekre hagyatkoztak.Ha Magyarorszagon mindent rahagysz a multikra az nem huz ki a kakibol mert a multi-mint a csokis pelda mutatja- a sajat erdeket nezi es otthagyja az orszagot a szarban.
Meg kellene talalni az orszag legjobb adottsagait es azt a legjobban fejleszteni.Ha ez a mezgazd akkor azt, ha konnyuipar akkor azt, de valamit csinalni kellene, valamerre el kellene indulni ahelyett hogy "majd a multik elintezik".
japán akkor sem jó példa erre, szerintem, teljesen másképp fejlődtek, társadalmilag is, iparilag is. Őket a finommechanika+elektronika alapkutatás hozta ki a szarból, nem a másolás.
a kinaiak meg tudnak elképesztően preciz dolgokat is csinálni, attól függ mennyi pénzed van, olyan a minőség. ha el kell adni egymillió robogót, az olyan lesz...
persze, hogy mindenki a sufniban kezdte száz éve, csak mondjuk európában volt kapitalizmus meg motorizált közlekedés hajnala meg ilyesmik.
én csak azt próbálom mondani, hogy a scania, meg a volvo sose, egy percre se hagyta abba a fejlesztést és nem megy a piacra 30-40 éves konstrukciókkal, mint a zsiguli az öreg fiat licenc alapú ezerkettessel.
ma egy 280-as ikarusz egész egyszerűen versenyképtelen, mintha triciklivel indulnál a formaegyben (olyannal aminek vaniliás karika a kereke :) egy új busz és a gyártásának kifejlesztése viszont milliárdos tétel+évek
egy rohadt játékprogram 3-5 évig készül, és ahhoz nem kell nyersanyagbeszállitó meg üzemcsarnok...
India detto.Nemreg vittek ki az Enfield kb 60 eves konstrukciojat Indiaba gyartasra.Majd tovabbfejlesztik ha akarjak, vagy megtartjak es piacot keresnek ra, es talalnak is.Ugyanugy autogyartas(TATA)
mashogy nem is tudtak volna.a haboru elott elszigeteltek voltak, azt meg amugy is elvesztettek.
gondolom 50-100 evvel ezelott a scania a neoplan is kezdte, ugyanott ahol az ikarus.szerintem at lehet ugorni fejlodesi szakaszokat.a kinai motorok nem sokkal gagyibbak mar mint a japanok.figyeld meg, par ev es komoly versenytarsak lesznek, pedig az utobbi par evig csak belpiacra gyartottak gagyi, par honap utan szeteso szarokat.
nono, japán nem jó példa, japánban őrületes pénzt öltek alapkutatásba... azt a kawasakit nem csak úgy összelapátolták a sufni végibe...
mit gondolsz miért jelent meg a toyota a f1-ben? biztos kevesen ismerték a nevét és kellett a reklám úgy évi 800millió dollárért...
azt vedd észre, hogy a volvo, a scania, a neoplan a mercedes folyamatosan, 50-100 éve gyárt és megújul, fejleszt és innivációzik, utánpótlást képez magának, új technológiákkal foglalkozik, ahol 100-ból 99 ötlet a kukába megy.
Nálunk az ikaruszban prima mérnökemberek voltak, sőt, remek technikai megoldások, stb. De a feladat nem a korszerű buszgyártás volt, hanem a kgst buszigényének kielégitése, évente n darab legyártott busszal. Sem központi akarat, sem igény sem pénz nem volt fejlesztésre (erről egyébként számos ipartörténeti visszaemlékezés van, ipari üzemekben dolgozóktól, csepelről, duanújból, innen-onnan, hogy volt ám innováció meg ötletek, mert a szakember megvolt hozzá, csak gyártásba nem, vagy ritkán kerültek a dolgok).
Úgy viszont nem lehet kilépni a piacra (ki lehet, ismert végeredménnyel) hogy 30 éve egy szál fejlesztés nem volt, 30 éve ugyanaz a barna műbőr van az üléseken, de a scania konkurrenciájának képzeljük magunkat. Ezek törvényszerűségek.
Ráadásul bizonyos fejlődési szakaszokat át sem lehet ugrani pénzzel, ami úgyse volt az ikaruszra.
valahol ertem, de azert valamikor kell hogy kovetkezmenye legyen dolgoknak.gondolom a te munkahelyeden ha elrontasz valamit, viseled a kovetkezmenyeket, ha nagyon gaz vagy kirugnak.
A koppintasrol tovabb:nezd meg pl a japan motorokat.Az 50-es 60as evekben a Kawasakinak kb olyan neve volt europaban mint ma a Pioneer Nevada kinai gyartmanyu motornak.Senki sem bizott a koppintott japcsikban, es ma mar barmelyik japan motort elobb veszed meg mint mondjuk egy Triumphot.Csak azt akarom mondani hogy a koppintas nem zarja ki az innovaciot, most mar mindenki oket majmolja, mert tovabbfejlesztettek azt a tecnikat amit lekoppintottak
nézd nekem semmi bajom azzal, ha a gazdasági bűnözőket börtönbe csukják. engem nem láttál cuslágot vagy hetedik kerületi bérházneppert védeni, nem véletlenül.
Ellenben nagyon remélem, hogy nem megyünk bele újra (nem veled, mással már pingpongoztunk ezügyben) az ideológiai alapú bosszuállásba meg a "nemzeti" melldöngetősbe.
csak egy kicsit tegyük félre az emóciókat és gazdasági dolgokról beszélgessünk a józan ész alapján, jó?
Úgy mellesleg, nekem nem az ellopott pénzek fájnak, az állami pénz egy része bizony el lesz sibolva, ez biztos, mint a halál. Minden országban igy megy, csak van ahol kevesebb, van ahol több és van ahol nincs következmény. Ami fáj, hogy a kormány (a sokadik) nem teszi meg azokat a lépéseket amelyektől a rendszer egyszerű és átlátható lesz. Amitől az összes többi szint összes szereplője börtönbe menne ha bűnözik.
Az, hogy konzerválják a helyzetet halmozzák a kárt, amitől az önkormányzatokban a polgármester felesége szállitja a tanácsnak a papirt, amitől a rendőr 5k-ért elnéző, amitől egy birósági ügy 7-9 év is lehet...
Persze, hogy bántó a fittelina meg a 12 állami gazdaság, nyilván az. Az első 10 év privatizációját én simán olyan árnak tekintem, amit megfizettünk, hogy vértelenül csinálhassuk a váltást. Nincs gondom vele. (arról nem is beszélve, hogy aki akkor helyzetben volt és hülye is volt, az egy év múlva elbukta az olcsón vett gyárat) De 10 év lopkodása közben sem lett rendes gazd. környezet és ezt a katyvaszt, amit az elmúlt két körmány csak kevergetett, most éppen belevágta a ventillátorba a gobális válság.
lehettünk volna felkészültek is...
de nem voltunk és az igazi gondot rég elfedte az uborkalopó cigány meg gyurcsány anyja... remélem érted miről beszélek.
persze volt az en idomben is sarga ikarus, meg a kek is, csak mondom volt egy par ilyen csodabusz is, amirol el tudom kepzelni hogy koppintott dolog volt, hacsak nem valami egyuttmukodes mondjuk a scaniaval.
szerintem a koppintas majdhogynem elkerulhetetlen.egy busz az busz.ki van talalva.ott nem nagyon tudsz innovativ lenni, ha nem te vagy a vezeto gyarto.nyilvan a legsikeresebb, legjobban eladhato termeket kellene lekoppintani, nem a sikertelent, es nem nekunk kettonknek, hanem az erre alkalmas gepeszmernokoknek, aerodinamikai mernokoknek,szakembereknek.