2021 különösen előnyös volt az olasz motorkerékpár-piac számára, amely 280 067 regisztrációval zárta az évet. Ez a teljesítmény 21,2%-os növekedést jelent 2020-hoz képest, ami az eladások növekedésének köszönhető szinte minden piaci kategóriában, kivéve a folyamatosan csökkenő segédmotoros kerékpárokat.
Az olasz piac "királynője" egy évre a Benelli középső kalandja, a TRK 502 lett, amely 2021-ben 6543 besorolással remek teljesítményt írt. Ez nagy ugrás az azt elhozó modell tavalyi eladásaihoz képest (3569) . először az olasz élvonalban , miközben az előző öt évhez képest egészen különleges teljesítmény. Indikatív módon a BMW R 1200/1250 GS egymást követő bemutatkozása Olaszországban 2016 és 2019 között soha nem haladta meg a 4069 darabot (2019).
A második helyen a motorkerékpárok között a BMW R 1250 GS áll (3956), majd a Honda Africa Twin (3011).
tt hangsúlyoznunk kell, hogy a TRK502 eladásai kumulatívan vonatkoznak mindkét változatra (egyes és X), míg az R 1250 GS és a GS Adventure teljesítményét külön említjük. Ha azonban a GS két változatát összeadjuk is, a TRK a két BMW-hez képest kis eltéréssel is az első helyen áll az eladásokban (6.543 a 6.460-tól).
Ennek az eredménynek, valamint a Leoncino 500 és BN 125 -és TnT 125 kiváló menetének köszönhetően a Benelli méltán ünnepelheti a 2021-ben Olaszországban eladott 12 706 motorkerékpárt, amely lenyűgöző, 57%-os növekedést könyvelhetett el 2020-hoz képest, és növelte piaci részesedését 10,6%.
Különösen a 300-500 köbcentiméteres kategóriában a Benelli dominál a 2021-es összesített besorolás 40%-ával!
A tágabb QJ Motor család másik tagja, a Keeway ma már Olaszország legnépszerűbb A1-es motorkerékpárja. A csupasz RFK125 2021-ben 2520 eladással vezeti a Keeway meteor felfutását szomszédos országunkban, a tavalyi évet pedig több mint 50%-os eladási növekedéssel zárta.
Kipufogó rendszerrel kapcsolatban kérdezném, hogy ezeknél a kis négyütemű motoroknál is lényeges a dob alakja? A gyári kipufogó ugye vége felé táguló, tehát kúpos. Csináltam rá egy egyenes dobot és most nem pörög ki rendesen a motor. Elvileg kisebb az ellenállása mint a gyárinak. Úgy tudom, a kúpos dob magas fordulatra jó.
100 nap múlva rajtol el Budapestről a legendás Giro d’Italia mezőnye!
Május 6-án Magyarországról startol a 2022-es Giro d’Italia mezőnye! A Grande Partenza, azaz a Nagy Rajt előtt 100 nappal, a Rózsaszín Fények Éjszakáján a Giro teljes útvonalán, így Olaszországban és hazánkban is rózsaszínbe borultak az útvonal menti rajt- és célvárosok nevezetességei, köztük a budapesti Hősök tere is. A Millenniumi emlékműnél 100 spinning bicikli, valamint Valter Attila és Dina Márton országúti-kerékpárversenyzők várták a lelkes hobbisportolókat egy közös edzésre.
Karl Clauss Dietel úttörő német tervező volt, 1934. október 10-én született és 2022. január 2-án halt meg. Számos munkája között szerepel a klasszikus kétütemű MZ és Simson motorkerékpárok.
Dietel a Német Demokratikus Köztársaságban élt és dolgozott, informálisan Kelet-Németországként is ismert, és számos autót, teherautót, motorkerékpárt, hangrendszert, írógépet, szövőszéket, épületet és egyebeket tervezett.
A német tervező 1953-1956 között mérnöknek, 1956-1961 között pedig a Berlini Képzőművészeti Egyetemen tanult.
Majd 1963-ig járműtervezőként dolgozott, míg diplomájában a keletnémet járművek tervezését merte "nemlétezőnek" vádolni. Kelet-Németország első és leghíresebb tervezőjének tartották.
1962-ben ő tervezte a Wartburg 353-at, majd 1963-tól szabadúszó tervezőként dolgozott.
Dietel 1984-ig a legendás Trabant autó utódjai közül 7 darabot tervezett, míg több terve soha nem látott napvilágot.
Dietel (díjas) építészként és tanárként egyaránt dolgozott, és Németország egyesülése után is tovább dolgozott tanárként.
A járművek tervezése során követett alapelvek közül Dietel különös figyelmet fordított azokra a kialakításokra, amelyek lehetővé tették a karbantartási és javítási igényekhez való könnyű hozzáférést.
Dietel fenti erénye megnyilvánult leghíresebb motorkerékpár-terveiben, amelyek az ETZ 125/150/250/251/300 sorozatú MZ és számos Simson kétkerekű volt, amelyek az S50-ben és az S51-ben csúcsosodtak ki.
Dietelt 2014-ben a német állam a legnagyobb formatervezési díjjal tüntette ki élete teljesítményéért.
Szia! Sajnos nekem is felverte esős időben a vizet a Monkey a cipőmre, ezért vágtam rá plusz gumi sárvédő véget. Azóta már csak az első lámpára, tankra, combra veri fel a vizet a kerék, ha gyorsan megyek. S83 Michelin van fent nem bütykös gumi. Hosszított sárvédő kellene előrefelé is. :)
Általános karbantartáshoz,időszakos szervízhez ,optimális szerszám készlet..........megfizethető áron......két oil-csere alatt behozza az árát!!!! üdv zs
Most még csak annyi történt hogy az eredeti tankot kiváltottam egy saját gyártásuval. Majd még ötletelek mit hogyan kellene. Tetszik ez a csak cső váz, mint egy bicikli. Annyit észre vettem, hogy latyakos időben rendesen szorja a vizet felfele hiába az elsö sárvédö. Bár lehet a bütykös gumik miatt.
Nyilvánvaló, hogy ennek a Pipernek a szimpatikus kialakítása azonnal behatol a szemen keresztül. Ez egy szabadidős vagy „szórakoztató” jármű, amelyet segédmotoros kerékpárként (maximális sebesség 45 km/h ) engedélyeztek közutakon való közlekedésre, és teljes mértékben kíméli a környezetet, mivel a hátsó kerékbe integrált 1,2 kW-os villanymotort használ . Amellett, hogy remek szórakozást nyújt, kormánya lehetővé teszi, hogy összecsukható legyen, hogy csónakban vagy lakókocsiban szállíthassuk segédjárműként, vagy akár magánlakásba is felmenjünk és megelőzzük a lopást. Ebben az értelemben kis méretei 10 colos kerekekkel és gömbölyű gumikkal, valamint46 kilós tartalomsúlyú akkumulátorral , amely természetesen kivehető, hogy megkönnyítse az otthoni hálózaton történő töltést, mindössze 4 óra alatt 100%-ra töltve. A 9 kg-os akkumulátor 1,34 kWh kapacitású Samsung lítium cellákat használ , amellyel 57 km-es hatótávolság érhető el .
A keret alumíniumból készült és belül üreges , ami lehetővé teszi a rakomány belsejében történő szállítását a lábak segítségével, hogy ne essen le . Ez tárcsafékkel, két kerék , a hosszú ülés, bár az elhelyezés egy utas úgy tűnik, nem vehető figyelembe, mivel nem rendelkezik a lábtartók, Full LED világítás dupla fényszóró optika a legtisztább „Baja” kaliforniai stílus , intelligens kulcs a közelséghez és az LCD műszerfalhoz . A Piper ára Olaszországban 1899 € :