Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Daty Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3510
Köszi KAti, hogy megosztottad velünk hasznos információidat!

Széle sutat!

Daty
Előzmény: KAti (3506)
DSz Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3509

Daty!

 

Átböngésztem a vaterás kínálatot, és ha nem veszed tolakodásnak, akkor megosztom veled a véleményem.

 

Ebben http://www.vatera.hu/21_4db_15_alufelni_teligumival_fiat_audi_ford_135903688.html  látnék fantáziát (persze egy szakitól meg kellene érdeklődni, hogy elfér-e a 7" szélesség a 38-as ET-vel), mert említetted, hogy van gumis ismerősöd. A 195/65R15-ös gumikat elboltolhatnád vele 185/65R15-re vagy 195/60R15-re.

 

Vagy esetleg ez http://www.vatera.hu/alufelni_136900240.html sokküllős, ebből adódóan hajaz a gyárira és elég jó az ára (persze a szélesség és az ET kérdéses) és esetleg hozzá téligumi http://www.vatera.hu/teligumi_185_65_r15_4db_csere_erdekel_134773745.html

 

Ez utóbbi felni ajánlható akár conan77-nek is, mert ugye Ő is említette, hogy nézeget alut :) Bár nem pont olyan, amit elképzelt, a MAM W2 Black polir kicsit más :) 

KAti Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3508
Igen, ismerős, a nyári gumikkal ezt lehet előadni. Pár felvételt én is csináltam a mobilommal, megmutatni a famíliának :-)
Előzmény: DSz (3507)
DSz Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3507

"Volt szerencsém ma is egy vezetéstechnikai tréningre, most a Hungaroringen lévő pályán."

 

"Daty, berigazek2, kár, hogy nem láttátok. Az a csúszós felület a tréner szerint megfelelt kb a vizes macskakőnek, letaposott havas útnak, szóval bele lehet szaladni ilyen körülményekbe."

 

Mint említettem, volt egyszer egy jubileumi X. Fiat találkozó. Annak a Hungaroring adott helyet, és ott a tanpályán nagyon sokan próbálgathatták, mit  tudnak. Nekem sajnos mint szervezésben, lebonyolításban résztvevőnek nem volt lehetőségem kipróbálni a pályát.

Ha valakit érdekel, megnézheti a videót: http://www.videoplayer.hu/videos/play/53898

 

3:25-nél kezdődnek a szép piruettek :)

Előzmény: KAti (3506)
KAti Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3506

Volt szerencsém ma is egy vezetéstechnikai tréningre, most a Hungaroringen lévő pályán. Tanulságos volt. Újat semmit nem tanultam, gyakorolni tudtam, és látni a különbséget autó és autó között, de főleg gumi és gumi között.

 

8-an voltunk, vegyesvágott autókkal, C3 -tól valamilyen nagyobb Toyota-ig. A C3 kivételével minden autón ABS - a C3-mal egyébként egy hölgy volt, és örömmel láttam, hogy nem tért el vezetéstudása az átlagos férfiakétól.

Persze ő tisztában volt az ABS hiányával, és egyes gyakorlatokat emiatt jelentősen alacsonyabb sebességgel tudott csak teljesíteni.

 

Egy srác volt nyári gumival, neki gyakorlatilag esélye sem volt a feladatokat elvégezni a csúszós felületeken. Viszont biztos, hogy a legjobban ő élvezte a tréninget, akkorákat pörgöt, hogy csak na.

Egy példa: "Vészfékezés csúszós úton" gyakorlatban hasonló tempóról fékezve nekem 20 méter fékút, neki 60 (illetve több, de ott vége volt a csúszósnak és a normál aszfalt már hamar megfogta).

Az én autómon Barum gumi van, ami a teszteken általában(soha) nem a legjobb, de azért a mezőny első harmadában szokott lenni.

 

Daty, berigazek2, kár, hogy nem láttátok. Az a csúszós felület a tréner szerint megfelelt kb a vizes macskakőnek, letaposott havas útnak, szóval bele lehet szaladni ilyen körülményekbe.

 

Egy másik kocsi hasonló hosszúakat csúszott, Michelin téli gumival, de nem új volt a gumi, pár éves, és sokat futott - bár a profiljai még megvoltak. Vészfékezésre hasonlóan szr volt, mint a nyári, de a rántópados pörgetést azért egészen jól meg tudta csinálni (igaz, volt ESP is a kocsiban, és nem lehetett teljesen kikapcsolni). Ez gondolom sokat segített a sofőrnek.

De pl. a "csúszós pályán szlalomgyakorlat fékezés közben" időnként megcsinálhatatlan volt azzal a téli gumival is.

 

Szóval ilyen szempontból hasznos volt, bár én eddig is hittem abban, hogy ha valamin nem szabad spórolni, az a gumi, főleg a téli gumi.

(Hány embert ismertek, aki a 4 éves téli gumit tényleg lecseréli, 5-6 mm-es profillal? Mert én megtettem... és mielőtt megjegyeznétek, hogy ez drága: viszont nem vettem pl. alufelniket.)

 

KAti Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3505
Köszönöm
Előzmény: atoms (3500)
Daty Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3504
DSZ!

Már rendszereztem a dolgokat, találtam aluban is olyan méretet amelyik egy milliméterrel tér el a mostanitól, csak épp 15-ös, meg van acélban is 15-ös pár, jó árban, most próbálok összesíteni, csak azért nehéz dönteni, mert acéllal már van 80-85%-os gumi is 30-ért, ugyanakkor annyiért gumi nélkül van alu is, de mivel még - legalábbis remélem - a tél messze van, addigra összejönne egy téli gumira való garnitúra is.

Összességében kb. 6-8 ganitúra esélyes, de ha eldőlt, teszek fel róla képeket!

Széles utat!

Daty

Ui: Acél, vagy alu - alu vagy acél, ez itt a kérdés!:-)

Előzmény: DSz (3502)
imitto27 Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3503

"Jó, hogy a gumiabroncsokra/felniátmérőre nem találnak ki egyedi méreteket"

 

Ezek szerint még nem akartál Fiat Seicento Sportingra gyári méretű gumit venni...165/55 R13 - nézz utána. Nem lesz nagy választék, meg nem is kisautó gumi áron kapsz ha kapsz.

Előzmény: KAti (3489)
DSz Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3502

Daty!

 

Megvan már a kiválasztott? Mi lett végülis a befutó?

Előzmény: Daty (3501)
Daty Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3501
DSZ!

Köszi, mert ezen elég sokat hezitáltam, hogy egy 0,1 mm-es központosító gyűrűt ugyan hogy fognak nekem kiesztergálni!:-)

Széles utat!

Daty

Ui: Itt épp szakad a hó!:-(
Tegnap meg még motoroztam.:-(
Előzmény: DSz (3499)
atoms Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3500

Köszönjük kiskabo! :)

 

Még jó, hogy megittam a kávémat mielőtt elolvastam. :)

 

ui. ne Kati, KAti

Előzmény: kiskabo (3497)
DSz Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3499

Daty!

 

A Fiat (a GP-t és az új Croma-t kivéve) a személyautókon a 4x98x58,1-es méretet alkalmazza.

Az 58,1-es agyméretet viszont mindenki 58-ként emlegeti.

A Gyári felnik mindenképp 58,1-es méretűek, a nem gyári felniknél, ahol tehermentesítő gyűrű kell, is olyat adnak, ami 58,1, ha Fiathoz kéred.

 

Tehát, ha valaki 58-as agyközepet mond, ír, az 100%, hogy 58,1

Előzmény: Daty (3492)
kiskabo Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3498
Daty!

Lemegyek a pincébe és megkeresem rajta, mert én még nem láttam beütve, de majd ügyeskedek.
Kiskabo
Előzmény: Daty (3493)
kiskabo Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3497
Szia Kati!

"Valóban, a rece fice bum bum bum -ban vajh mit jelent a rece?"

Megpróbálom a magam modján értelmezni! De nem állok jót magamért!
A rece értelmezése: Állítólag a mocsaras vidékeken élő népeknek a sajátos nádból készült fúvos hangszere, aminek a kis ficéje (érts: hang generáló berendezés) a tüdőből kiáramló erőteljes légáramlat hatására kelti a sajátságos brum-brum és bum hangot. A nádi hegedüs zenekaroknál a basszus és a dob kiváltására szolgál.

A mondat másik értelmezése az autók gumijára, szerintem:

Ha a fice-rének a téli gumiján a rece már túl kopott akkor jön a bum-bum-bum. Emiatt kel a fice-rének gondoskodni, hogy a recéje mindig a megfelelő legyen, mert akkor elkerülheti a bum-bum-ot!

Hát korán reggel én valahogy így tudtam értelmezni. De ha ezzel a két "állítással" (értelmezéssel) nem értesz /értetek/ egyet, szivesen vitatkozok, mert a képzelő erő nagyon erős késztetés.

Üdv. Kiskabo

Előzmény: KAti (3495)
kiskabo Creative Commons License 2009.03.13 0 0 3496
Jó reggelt KAti!

Hogy mit jelenthet azt nem tudom? de annyit mondhatok rá, hogy irgum-burgum!

Üdv. Kisakabo
Előzmény: KAti (3495)
KAti Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3495

Ezek a recék hogy jönnek ide?

 

Ne hasonlítsuk össze a 30 évvel ezelőtti télinek hívott erősen bütykös gumit a mostani lamellás gumikkal..... azok inkább sárra voltak valók. Ha azokra gondoltál egyáltalán a nagy recékkel - vagy a recének van egy másik jelentése is, amit én eddig nem ismertem :-)

 

Valóban, a rece fice bum bum bum -ban vajh mit jelent a rece?

Előzmény: berigazek2 (3494)
berigazek2 Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3494

KAti!

 

,,Nagyjából az lehet az ökölszabály, hogy a téli gumi legyen az adott autótípushoz előírt legkeskenyebb gumi."

 

 

Igen-igen,de ne feledjük,hogy a sok pici rece jobb,mint a nagy rece tévhittel ellentétben!!!!

Előzmény: KAti (3488)
Daty Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3493
Köcce, várom, bele van ütve!

Széles utat!

Daty
Előzmény: kiskabo (3485)
Daty Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3492
Köszi!

Akkor nem 58 a középfurat?
Tehát aki ezt írja, az kicsi a Lineára?
Mármint az 58?

Aha érdeklődöka Vaterán!:-)

Széles utat!

Daty
Előzmény: DSz (3484)
Daty Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3491
Na, mostmár vágom!:-))
Előzmény: Mauzliman (3483)
KAti Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3490
Mielőtt elélveznénk a 6.4 literes országúti fogyasztástól, ezt azért a legtöbb hasonló méretű és teljesítményű autó tudja hozni a 90 alatti átlagsebességnél....Nem rossz, teljesen jó, de azért nem egy orgazmus. Később valószínűleg jobb lesz ilyen tempó esetén (ha kibírja a sofőr, hogy ne lépegessen oda....)
Előzmény: berigazek2 (3475)
KAti Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3489

Elmegy a FIAT (meg a többi gyártó, aki ilyet csinál) a jó büdös francba, hogy nem kompatibilisak az olyan alkatrészek, mint a felni....monnyon le. Jó, hogy a gumiabroncsokra/felniátmérőre nem találnak ki egyedi méreteket, mint pl. 15.5 coll.

 

De ezt csak halkan mondogassuk, mert ha meghallja valamelyik, bevezeti....

Előzmény: DSz (3484)
KAti Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3488

Nono, azért ez nem ennyire egyszerű.... nem az a cél, hogy a gumi frankón belesüppedjen a hóba, hanem hogy vonó és fékezőerőt adjon át. Azt pedig a modern téligumikon a sok-sok lamella éle biztosítja. És a lamellák élei mikor tudnak nagyobb erőt átadni?

No mikor?

Ha hosszabbak, azaz a gumiabroncs esetén szélesebbek. Persze ha túl széles lenne, akkor a nyomás nagyon lecsökkenne és a lamellák nem tudnának kapaszkodni. Szóval egy kompromisszumos megoldás kell, és azt sem szabad elfeledni, hogy a mi körülményeink között az átlagos téli gumik kb a futásteljesítményük 1%-át teszik meg olyan hóban, amibe bele tudnak süllyedni, tehát frissen esett még le nem taposott hó lenne. Vagy még kevesebb, mint 1%.

 

Nagyjából az lehet az ökölszabály, hogy a téli gumi legyen az adott autótípushoz előírt legkeskenyebb gumi.

 

Oldalerőkre ugyanez vonatkozik, ha szélesebb a gumi, akkor több hosszirányú barázdát tudnak rajta kialakítani, amiknek az élei segítenek az oldalirányú tapadásban.

 

 

Előzmény: berigazek2 (3487)
berigazek2 Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3487

Daty!

 

,,Egyébként valaki el tudná mondani érthetően, hogy miért is jobb téliben a keskenyebb?"

 

 

...megkaptad a választ a kollégától így én már nem strappálom magam,én sem tudtam volna jobban elmondani:)))))

meszizs Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3486
A nyöszörgő hangról pár gondolat.

Öcsém Golf IV-eis tavaj elkezdett nyikorogni, de olyan színten, hogy azt mondta itt a vég, megy a háztól.
Aztán beszéltünk a szerelővel, válasz Golf betegség, hát ez a halálom, amikor a szerelő bármílyen típusú autó hibára azt mondja, hogy betegség.
Szerintem a betegség nem az autóban, hanem a szerelőben és a tulajban rejtőzik.
Ennek örömére bevittem a volt cégem szervízműhelyébe és elkezdtem szétszedni az első és a hátsó futóművet, hogy minden gumival érintkező felületet/szilentete/ lekenjek. Mindez megtörténte után sem szünt meg a nyekenyóka hang. Na akkor menjünk bele még mélyebben és láss csodát meglett a "BETEGSÉG"oka. Az első stabilizátorrúdat rögzítő gumiban nyikorgott a tengyely, szilikon és zsírspray.
Azota minden ok!
Másik "betegség": Opel astra hátsó sárvédő peremek lerohadnak. Miért betegség?
Megvettem az újat, lecseréltem, aztán lefényeztettem és innét jött a "doki", Unix trade és a nyilvántartásuk szerint "műagyag sárvédő szélesitő" 8000ft-ért. Ez magyarul műanyag doblemez, de ők igy tartják nyilván. Beleraktam, minden üreget kifújtam trafóolajjal és a mai napig sehol rozsda.
Ezt csak azért írtam, hogy ne hagyjátok magatokat, szerintem minden hibát ki lehet javítani.
Mészi
Előzmény: berigazek2 (3470)
kiskabo Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3485
Szia Daty!

Bocsi de fogalmam sincs a méretéről, kalótyálni meg nem akarok. Így vettem ezekkel a felnikkel, a téli gumit meg vas felnivel vettem hozzá 100000 Ft-ért. És ha már rajta volt vagyok olyan kényelmes, vagy nemtörődöm -döntsd el - hogy nem néztem utána. Azt tudom, hogy nem akadályoz a kanyarokban, nem ér bele semmibe! És ez nekem elég. De felcsigáztatok! Lehet hogy utána nézek.
Kiskabo.
Előzmény: Daty (3477)
DSz Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3484

Daty!

 

Ha jól tudom: A Grande Punto kerekei azért nem jók a Lineára, mert a GP és az Opel Corsa padlólemeze elég közeli rokonságban vannak egymással és a GP futóműve kapott egy kis opeles beütést. Tehát a GP agymérete 4x100x56,5, míg a Linea agymérete 4x98x58,1.

A gondot nem a 4x100 <-> 4x98 okozza, mert azt ugye át lehet hidalni mozgókúpos csavar használatával, hanem a 56,5-es közérfurat okozza a gondot, ami nem megy fel az 58,1-es agyra (max. akkor, ha kiesztergálnak belőle, de szerintem az nem egyszerű és elég költséges dolog lehet.)

Egyébként lehet, hogy belebotlottál már Te is a vaterán, láttam, hogy érdeklődtél pár felni  után :)

Ez az: Grande Punto 16"

Előzmény: Daty (3480)
Mauzliman Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3483
Daty,

A kést a hóba élével, vagy lapjával tudod könnyebben belenyomni?:-)))
Na ez a vékonyabb és a szélesebb gumiméret közti különbség télen.
Előzmény: Daty (3476)
meszizs Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3482
Azért, mert amikor kocsiból vizsgáztam, akkor lehetőségem lett volna a motorjogsira is, de én abban voltam, hogy nekem kocsim lesz és nem fogok motorozni.
Aztán amikor Letenyén a határállomáson dolgoztam és nyáron jöttek a szebbnél szebb motorok, akkor megbolondultam és innét elindult a motoros láz. Levizsgáztam, megvettem az XV400-as choppert, aztán utánna kívántam volna egy kis adrenalin emelést és ekkor csatlakozott a sorba a 100Le /FZR/, aztán a motoros találkozókon megkívántam a kényelmet és a zenét menet közben is, ekkor Belgiumból megérkezett a GoldWing-om. Ezen minden a luxust képviseli/ fűtés, tempomat,fotelok háttámlával, beépített kompresszor, hogy tudjam elől és hátúl a lengéscsillapitást szabályozni, aztán a lényeg a HIFI/. A Quadok azok már csak habok a tortán, hogy az asszonypajtival a terepen is össze tudjuk kenni magunkat.
Hát kb. ennyi.
Mészi
Előzmény: Daty (3478)
meszizs Creative Commons License 2009.03.12 0 0 3481
Állitólag azért, mert a keskenyebbnél nagyobb a felületi nyomás és ez valamiért jobb hatással van, de ne kérdezd, hogy miért. Lényeg a felűleti nyomás, lehet, hogy ez jobban odateszi a téli mintázatot az útra.
Mészi
Előzmény: Daty (3476)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!