De majd 2017-re jön a buszos piacnyitás, aztán lesz majd itt mindenhonnan-mindenhová busz, aztán néhány év múlva a pesti előváros kivételével be lehet csukni az összes személyvonatos vonalat (vagy további állami pénzeket pumpálni a vasútba). Aztán majd mehetnek a normaidő-bajnokok babot kapálni és merengeni azon, hogy talán mégis jobb lett volna dolgozni inkább.
Azért elmélkedek rajta, mert ha tényleg csak 5530-5517 erejéig van ott vasárnap egy inga, akkor már egyszerűbb lenne a 5520-as vonatszámon 5.21-kor Egerbe érkező Flirtet visszafordítani 5.31-kor, és akkor Fabonyból az tudna felmenni 6.04-kor 5530-ként Egerbe és vissza 6.31-kor 5517-ként, ahonnan 7.04-kor visszaindulva Egerbe folytathatná a Flirt a jelenleg tervezett fordát.
Vagyis 5529 és 5512 közlekedtetése esetén a reggeli inga kiváltható lenne a Flirttel. Több vonat közlekedne, de kevesebb szerelvény kellene - ennek lenne értelme.
Az 1-es vonali fordát is nézem hasonló okokból, mint kiderült, a Bp-tatabányai munkanapi betétek egy kivétellel 41 percre fordulnak a déliben, és két kivétellel (4426, 4418) szimpla Flirtek lesznek, tehát lényegében semmilyen többletet nem igényelne a Bp-Oroszlány közvetlen vonatok közlekedtetése.
Sőt ha a Déliben bevállalnák a 41 perces helyett a 11 perces fordulóidőt (a Győriből az Oroszlányiba azzal, hogy ott a külső végállomáson lenne egy hosszabb, 44 perces fordulóidő), akkor délután még kevesebb motorvonategység is elég lenne, és az oroszlányi közvetlen járatok is meglennének.
Akkor pót-és helyjegy nélküli, közvetlen összeköttetés lenne Bp-ről Oroszlányba is, a jelenleginél nem több (talán kevesebb) eszköz-és személyzetmennyiséggel. Annak szintén lenne értelme.
Ott a vonat végén jön a vámosgyörki 5037 szerelvénye.
Füzesabonyban akad, igaz itt a mozdonynak Eger felé a vezérlőnek Kál felé kéne állni ehhez.
Szerintem 5:50 és 6:04 között a szerelvény eleje a gyorsvonati kocsikkal átáll valahová, rájön egy mozdony Kál felől a kihúzóból, összerakják a távvezérlést és elmegy késéssel.
Egerben körbe lehet járni, csak épp a váltókezelők ekkor váltanak!
Ott 15 perc alatt megvan a dolog, ha toppon tol vez meg minden flottul megy.
Érdekes, 5517 be is tudna hétvégén forogni 5037 be ha akarnák....
Valószínűtlennek tartom, hogy egy 1 BDt 80-27 300 + 2Bhv 20-07 +3 B 20-37-300 összeállítású 6 kocsis szerelvény menne fel Füzesabonyból 6.04-kor Egerbe, és nem is hiszem, hogy az tudna ott 10 perc alatt visszafordulni 6.31-kor. Vagy igen?
Szerintem inkább a kettő közül az egyik lesz, de melyik?
Valaki segítsen nekem értelmezni a nyilvánosságra került dec. 13-tól érvényes fordatervben a miskolci táblán az alábbi két sort, a vasárnap (7) oszlopban:
3 B 20-37-300: 5319-5530-5517-5322-5315-5336-5343
1 BDt 80-27 300, 2Bhv 20-07: 5530-5517
Most akkor melyik szerelvény közlekedik az 5530-5517 fordulóban? Esetleg mindkettő??
A piacnyitást nem tartom korrekt lépésnek, se az eddigi közlekedéspolitikát.
Én még nem félnék a mindenhonnan mindenhova menő buszoktól.
Volt pár gyenge próbálkozás eddig is, de ezek elhaltak (elölték őket?) nem véletlenül.
Volános ( ...nyk-s) érdekek is kőkeményen sérülnének, a mi kis országunkban meg értenek ahhoz, hogy kell akár a mindennapi életben ellehetetleníteni a hasznot lehúzni akaró ilyen-olyan buszos cégeket.
Ha az IC pontos, akkor :51 kor indul, az utasoknak lenne 3 percük elérni a V ről a III ra aluljárózással.
Elég sok utast láttam, aki megvette a pótjegyet, és aztán integetett Füzesabonyban a IC nek, látta épp az orra előtt ahogy kihúz stb.
A pontos visszaindulás e miatt fontos.
Az, hogy évek óta nem képesek megcsinálni Egerben a III vágányt legalább 20 km/h ra, a IV en hiába a széles peron akkor is 20 km/h és nem 40 km/h nem értem miért nem lehet az is idővesztesség....
Füzesabonyban az ív a 3-10 szelvények között anno 60 km/h-s volt, most legutóbb már 20 km/h-s...
"Sokkal jobb lenne, ha talán az érdemi kérdésekkel foglalkoznának inkább, hogy miként legyenek visszaállítva az órás ütemek a 80-as vonal és csatlakozó vonalain."
Igen.
Akkor legyen 10:00 kor 14:00 órakor újhelyi a Keletiből, de ha már óránként!! Akkor hiányzó láncszem: 21:00 Eger felé.
Természetesen az ellen irány is hasonló 523 naponta, 525 pedig ismét!
Legyen 20:31 kor egy utolsó gyors Egerből a Keletibe!
Ha beírtuk ezt az egyórás ütemet, akkor kérünk 9:02 kor, 11:02 kor 22:02 kor illetve menetrendváltás után 20:02 kor Füzesabonyból Miskolcra, Miskolcról Füzesabonyba személyt 9:00 11:00, 20:00, 22:00 személyvonatokat, ahogy az ütemes indulásakor volt.
A füzesabonyi :08 as indulás nem mindig :08 hanem :09 esetleg :10
Ugye elvileg van egy IC ami a Füzesabony 4 re érkezik :06 ra és az egri e mellől közös peronos átszállással indul : 08 kor, van hogy az IC-t menesztik először.
Másik, hogy lehet faragni, lehet faragni témára, tudom nem Te írtad, csak Ő meg nem olvas, nos a bizt ber kialakítás olyan, hogy hiába gyorsít a Flirt jól, ha száraz az idő, ha Füzesabony bejáratra hamarabb kell fékezni.
A másik, Eger rendező elágnál, ha kezelnek egyáltalán bejáratot időben Sas úti sorompó etc, akkor is ha 40 jön fel igen hamar már több mint 2 km el hamarabb kell fékezni. (Eger-Rendező elágtól Eger 2,7 km és már ott feljön a váltó után a 40 vagy a 0)
A Bz nél vontatva fékezéssel szoktak 1 percet még behozni...
Azon EVM 120 van.
Magyarul az a :25 ös érkezés az a III. 10 km/h , meg a II 20 km/h-s vágányok miatt inkább :27 lesz.
Levették a normaidőt:
5 perc a gépészeti fordulás szólónál, , de az MFB kezelés meg a IR meg ilyenek nincsenek benne.
Ha meg EVTK-ra várni kell az is időhúzás, a tárcsa stb amiről írtam.
Itt azon megy a vita, hogy 4 perc vagy 7 perc.
A reálisabb, az, ha :31 kor akarunk indulni biztosan, és nem :33 kor, meg :34 kor akkor amit leírtam illik figyelembe venni.
EVM is leold, ha elág után nem fékez időben valaki.
Rángatni, lefékez 40 alá újra felgyorsít, azt az utasok nem szeretik...
Itt gyakorlatilag 1-2-3 percekről megy a vita, én azt tartom korrektnek, ha pontosan akarunk visszaindulni!
Senkit nem akarok megsérteni.
Normaidő bajnokság:
Én szívesen mentem Sülysápra, pedig 20 perces fordulások végig, ehhez képest a többség kevesellte a fordulási időt.... :)
Hozzáteszem, a menetrendben most levő vonatok megtartásáért érdemes lenne pörögni, csak ezt eljátszották Ózd felé, ahol semmi értelmes eredménye nincs a 8 meg 5 perces ózdi, bánrévei fordulásoknak.... Kazincbarcikán ugye, átszállás ott is sajnos vonatritkítás lesz... Elvileg az a BZ már indulhatna Miskolcról is....
Nem lesz az egy kicsit sok? Mintha most már végre csökkentették volna 4 percre? Vagy mégsem?
(A gyakorlatban 3 perc alatt egyébként megfordulnak vele, ha késés van, vagy pláne, ha utolsó szerelvényvonatként hamarabb tudnak így hazamenni vele... Szóval, ilyenkor kell mérni a normaidőt - és akkor az 5 percben még van tartalék esetleges késés esetére is, plusz a menetidőben is van tartalék, szóval, ez simán bevállalható. Probléma esetén meg azért vannak az irányítók, hogy ők is tegyenek valamit a fizetésükért :D)
tehát a menetrend 1 perces módosításával akár óránként is fordulhatna ez az eszköz.
És mivel a Flirttel ennyit simán lehet hozni egy ilyen lassújeles pályán, ezért nyilván megoldható lenne - persze csak akarni kellene. De nálunk mindent megmagyaráznak, hogy miért nem lehet.
De majd 2017-re jön a buszos piacnyitás, aztán lesz majd itt mindenhonnan-mindenhová busz, aztán néhány év múlva a pesti előváros kivételével be lehet csukni az összes személyvonatos vonalat (vagy további állami pénzeket pumpálni a vasútba). Aztán majd mehetnek a normaidő-bajnokok babot kapálni és merengeni azon, hogy talán mégis jobb lett volna dolgozni inkább.
A menetrend topicba belinkelt fordaterv szerint (5520-tól 5511-ig, kivéve 5530-5517) 1 BVpmot lesz hétvégén, arra én is 7 perc fordulóidőt tudtam.
Mivel Egerben jelenleg 6 perc van (óra.25-ös érkezés és óra.31-es indulás), azért írtam, hogy 1 perces módosítással kijönne a fordulóidő, és abban az esetben egy eszközzel megoldható lenne az órás ütem.
Akkor már nem lehetne arra hivatkozni a hivatalos kommunikációban, hogy a ritkítással szerelvényt lehet megspórolni.
Oroszlányba, meg Dunaújvárosba van 7 perces fordulás a szólóval.
5 perc külön csak a gépészeti normaidő erre rájön a fékpróba vonat előkészítés MFB kezelés.
Duplával 9 perc alatt futva lehet cserélni, de ha nem megy a vezetőálláscsere az MFB-n az másfél perc van amikor a kártyát se veszi be kézzel beírni. Néha a szerver 30 másodperig gondolkodik, mire kiírja, hogy a szerver nem válaszolt...
Evtk hol jó hol nem.
A kalauzok a tárcsát hol kiteszik hol nem.
Egerbe volt Flirt, de elvették az csak hétvégén volt.
Sok esetben dupla volt.
Nem örül az ember a hétvégi oroszlányi, egri, meg 80 as , meg veszprémi, meg első hajnali tárnoki Sbahn , meg hasonló törléseknek.
Én a 7 percet csak szólóval és kapkodva tudom elképzelni, Dunában igen csak sietősen cserélnek meg az biztos. Ahogy megfigyeltem, ott a lassújel se szent teljesen....
City pótjeggyel a gyorsra nem szállhatsz fel szal két pótjeggyel a kezedben könnyes szemmel várhatod az 556-ot Fabonyban ha IC vel szeretnél vagy tudsz jönni hétvégén Egerbe Pestről délután fél négy után...
Beugrott most egy kép még nagyon gyerekként rémlik egy piros huzatos első osztályos kocsi. Nem hiszem hogy a 19-05-ös sorozat volt szóval az Apv lesz az. :)