Ja és még valami : csapvizet szerintem SEMMIKÉPPEN ne rakj az autóba mert az mindennek árt. Pláne nálunk (Kom-Eszt megye) itt olyan kemény a víz hogy autót sem lehet vele mosni mert olyan cseppes marad :) Ha más nem forralj otthon vizet és lehűlés után azt rakd bele ,hátha így olcsóbb mint a ballonos desztvíz.
Nem akarok vészmadár lenni de nálunk is az egyik autó ugyanezt a hibát produkálta és hengerfejezés lett a vége. Járj végig mindent ha gondolod (termosztát ,vízpumpa ,hűtő ,dugulás ,stb.) én is így tettem ,de nálam ez lett a vége... reméljük Nálad nem :) Még egy apróság : a tűzfal bal oldalán van egy kiegészítő keringtető szivattyú ami ha jól tudom azért (is) felel hogy ha leállítod a motort de gyújtáson fűtesz akkor keringteti a vizet . Nekem így üzemmeleg motornál még bő 20 percet tudott fűteni az autó úgy hogy nem járt a motor. Na ez a kis kütyü is tud meglepetést okozni ha beszarik. Nálam ez volt : teljesen normálisan megyek egyszer csak a vízhőmérő pillanatok alatt fel a pirosba. Hál istennek feltűnt hogy nem úgy karattyol az a kis szivattyú mint szokott. Az alkatrész cseréjével megoldódott a probléma. :) Klímásokban biztos hogy van (nem klímásat még nem láttam így ott nem tudom van-e ilyen cucc : )
na akkor jó! ez árban mit jelent kb? és hol csinálták? nekem Hernádkakot mondták. de van egy bmws barátom neki nyiregyházán valami kamion hengerfejező helyen tudták csak befogni...(6hengeres)
én már kiszedtem a hűtőt, vettem trisot, és öntöttem bele meleg vizzet, lezártam az alját, estére így marad holnap megnézem mi jön ki belőle, előtte átmostam melegvizzel és fekete por szerű jött ki belőle.
holnap vissza rakom, majd megint kap egy kis trisot és megyek vele pár kört! fbon irtak erről valakinek sok vizkő jött ki, bele gondolva ahogy folyamatosan ette a vizet én már egy éve csap vizet töltök bele :D lehet össze se rakom és ha max 100 ből megvan a hengerfejezés akkor megcsináltatom, és akk mehet bele az olajhűtő ( már megvan;) ) és az intercooler :P
viszont találtam egy csavart ami mozgott, fogalmam sincs h mi lehet az
.
sajnos nem ez az első se a második eset, nem értem az ilyen szerelőket...
Nekem is hasonló gondom volt. Normál használatnál nem nyomta ki a vizet a kupaknál, csak ha meghajtottam. Hengerfejet leszedtem és a tömítés volt elmenve. A hengerfej nem volt gátas. Síkolták, nyomáspróbát végeztek rajta. Most lett összerakva, úgynézki jó lesz.
Ez ugy indult jo barat h reggelente víz tocsa a kocsi alatt. aztán rájöttem h a kiegyenlítő tartalyon a kupak nem ZAR es folyamatosan jön ki a víz a tulfolyon (szerintem nem volt benne nyomás Mivel puha volt a víz Cso es indítás után hallani lehetett hogy enged a kupaknal.) télen akkor is tudtam mar h nincs benne víz amikor mar nem futott :D
aztan vettem bardinal egy kupakot vaci új es annyira se zárt mint a szar régi, egy bmw s a régi kupakot kicsit meghajlitotta kicsit jobban zart.
majd vettem használtam egy elég jo tartályt kupakkal együtt ez mar (mondhatni elég jol) ZAR, a vizcsovek kemények, es ha szépen használatom a kocsit megmarad benne a víz.
Nemtudom jo e de a nyomás meg marad benne tehat ha lerakom a kocsit 2 napra majd utána ugyan olyan kemény a víz Cso.
nekem is akkor van baj ha meghajtom!
akkor új hűtő, vízpumpa, termosztát, es utána hf újítás? ;) köszi a segítséget utána nézek h tudok e új hűtőt venni es mennyire horror az ara! Köszi köszi jelentkezek ha van fejlemény
De miaz hogy nincs? Kifolyik? Nekem hasonló gondom volt és azt hittem már engem is elért a hfej,de nem. Hutőm volt eldugulva. Nem fordult át rendesen a víz. Vagy lelőtte a víz csövet,vagy a túl folyón okádta ki.. főleg ha meg hajtottam. Aztán kapott egy új hűtőt,vizpumpát, termosztátot és láss csodát, tökéletes.
De akkor már had írjam le az én kocsim furcsaságát. Mióta megvan (3 éve) olaj van a szívótorokban. Amikor az egr szelepnél nem tömített rendesen, ki is csöpögött. Ugye mindenki a turbóra gondolna vagy kartergázra. De a kartergázcsőnél ill. lyuknál szárazság van (aránylag). Ráadásul két hete le kellett vennem a csövet a turbóról, gondoltam folyik majd az olaj belőle. De nem, mert száraznak mondható a cső. Akkor miért van olaj a szívótorokban?
A megszokott olajat raktad bele? Hűjén hangzik de szívó benzinesbe raktam egyszer shell hélixet és feljött a légszűrőbe. Gyors csere és semmi baj se volt utána.
erdekes jelenség hogy ha normal használat mellett megmarad benne a viz, viszont ha megyek két kort gyorsan utána semmi víz nem marad a kiegyenlítő tartályba...524 td.
valakinek ötlet? Normál használat mellett nem fogy belőle... ezt nem igazán értem.
Sajnos csalóka mert ennél az állásnál hibátlan ,de 578 körül már nem mindegyik pixel volt jó. Érdekes hogy a másik autónkba (Németből jött az is) 2005 táján cseréltek komplett órát ,de már az is szarakszik ...
Liqui Moly Leichtlauf Diesel 10W40 ,eddig elég sokat ellocsoltunk (mint ahogy a kép is mutatja :) ) és bevált :) A képhez pedig csak annyit fűznék hozzá hogy no comment .........
Mikor milyet Total, Castrol, Mannol, OMV, de mindig 10w40. A lényeg, hogy cserélve legyen. Soha semmit nem vettem észre a motor hangján vagy olajfogyasztásán. Mondjuk fogyasztásról nem beszélhetünk 10000km/fél nivó. És semmilyen adalékot nem öntök hozzá, kivéve az öblítőt vagy mosót ki, hogy nevezi, a csere előtt.
Én BMW twin power turbo LL04 5w30-at használok. 480.000 Km van a motorba és nem kell utánatöltenem a csere intervallumok között. Egyébként 0w 30-at is hoz rá a rendszer, de az már lehet túl híg lenne nekem. A lényeg hogy LL04-es specifikációjú legyen.