És ha már csörlő segítségével kint vagyok a dagonyából kimenthetem vele az utánam beragadó társat is.-Esetleg másik megoldásként levehetem az enyémről a hóláncokat és átrakhatom a beragadt társéra.
Nem volt ugyan 83db Nivám de nekem az első megoldás sokkal szimpatikusabb.
Szia.A Sweden Offroad Tourt,megrendezik évente.Ezen számos alkalommal elindult egy amerikai ídősebb úr, egy hatvanévkörüli Willys Jeep-el.Már azért is bántották,hogy egy ilyen öreg gépet kínoz,de ő azt felelte,amíg az első autósboltban ahova bemegy kap hozzá alkatrészt addig,napi használatú autóról beszélhetünk.Se difizár,semmi kütyü,gyári military gumi,mikor kemény helyzet jött, a papa feltette a négy hóláncot és átautózott mindenen,ott is ahol sokszor az egész mezőny,rajtakívül elakadt.Valamikor régen, erről a 4x4 magazin számolt be.
Egyster kint voltam a hatrában egy egyes Golffal. Köztudottan nem egy terepjáró. Elkapott egy nagy eső, percek alatt felázott a talaj, mire kiértem az autóhoz, már tocsogott minden. Hólánc nélkül alig mozdult, de szerencsére ott volt. Feltettem, és mintha száraz lett volna az út. Tényleg sokat tud segíteni egy lánc, főleg ha van mind a 4 kerékre.
Szevasztok.Csörló témára.Az első csörlő kötelét az autó alatt hátra húzva ,lehet hátra csörlőzni.A Nivára elég egy viszonylag kisebb csörlő. Ha nem akarod állandóra felszerelni,arra is van több megoldás.PL,a csórlőre szerelsz egy utánfutó vonófejet az autóra meg több helyre vonógömb csatlakozást és máris tudsz több irányba húzni,bár nekem eddig elég volt az előre felszerelt csörlő.Legjobb az ha hözzáértő készíti az átalakításokat.Tudomásul kell venni,hogy az önmentést meg kell tanulni,és vannak kegyszerek amiket be kell szerezni,ha terepezni akarsz,PL hijack emelő.De az öttletesség és a szabadulni akarás segít a legtöbbet.
Ha valakit érint, már több mint tizenöt éve alakítok át terepjárókat.ha lehet utcára is alkalmas átalakításokat végzek.Kecskemét és Kiskunfélegyháza között dlgozgatok,emilem publikus.
Nem tudom mostanában milyen "erősített" tengelyt kínálnak a Dioferrnél. Nekem ,évekkel ezelőtt, állítólag újrahőkezelték a hátsó tengelyt, hogy majd úgy jobban bírja. Nem bírta. A legnagyobb baj szerintem az, hogy ha töröd az általuk gyártott továbbordázott "erősített" tengelyt, csak tőlük tudsz újat szerezni. Az meg vagy van éppen, vagy nincs, és akkor várhatsz rá kitudja mennyit. Én ha most török valamit, leveszem a polcról a filléres gyári bontott alkatrészt, berakom és mehet.
Maga a konstrukció egyébként nem lenne rossz. Több típus is használ gyárilag hasonló elven működő zárat (pl.G-merci). De ahogy kivitelezik, az számomra nem túl szimpatikus. Megvágják, megfúrják, rehegesztenek a hídtokra (elöl az amúgy is gyenge alu házra).
Légcsövek, vezetékek mennek össze vissza. Álandóan leszakad valami. Első zárnál a hídház aljára kerül a munkahenger, ahol nagyon sérülékeny, és a bölcsőtartó rúdból is ki kell vágni, hogy elférjen. Legnagyobb szívásom az volt vele, amikor a hátsó tengely továbbordázott része nyitott állapotban megcsavarodott a diffi és a záróbástya között. Így azt nem lehetett lehúzni a tengelyről, ezért nem lehetett a tengelyt kihúzni a hídtokból. Három darabba vágtam a tengelyt mire ki tudtam szedni.
Egyébként ezeket a gyengeségeket a Dioferrnél sem titkolják. Korrektül álnak a dologhoz, előre figyelmeztetnek, hogy ilyesmi előfordulhat.
Szerintem felejtsd el a szétkapcsolós hajtást.Összkerékhajtással is szar a Niva úttartása,nem még anélkül.Ráadásul a hátsóhajtást túlterheli.Már jópár éve forgalmazzák,minden Niván lenne ha bevált volna.Egy szett jó aszfaltkerékkell,többet tudnál spórolni,és ennyiért talán találsz is használtat.De ne válassz széles gumit, mert attól megint csak zabál.
Sajnos ez a baj a csörlőkkel, soha nincs a jó irányban:))
Volt már hogy hátul kellett. Oda van egy kézi tekerős, amit a vonóhorogra lehet fogatni ut.futó vonófejjel.Elöl fixen van, de úgy meg lehet oldani hogy nem lophatják le.Max egy lakatos műhelyben.Ha közel vagy Ha-Bih-megyéhez megnézheted.
MIndenre, amire egy erdőfelügyeleti munka során szükség van, ha kell, át mindenféle taknyos föld.
Persze nem kell elhinni, meg "le is lehet hülyézni", én pusztán csak a tapasztalataimat írtam le.
Amúgy ezen felül ott figyelt a csomagtartóban 4 db KN-90-es tuskó gazdaságos hólánc, ami konkrétan kétszer segített ki dagonyából, de ott minden más gumi kevés lett volna.
Ha egy kicsitt visszább olvasnál ebben a nem túl hosszú topicban, talán láthatnád a történet egyes szegmenseit.
2L fogyasztás csökknés már nem rossz szerintem, azt hogy a ruszki miért nem csinálta 4x2-re az egy dolog sok minden mást sem csináltak rajta gyárilag, pedig lehetett volna, akkor nyíregyházán érdeklődjek kinél?Pick-up változatot hol lehet nézni használtan elérhető áron?
Nézegettem csörlőket is. Olcsóbb is lenne, viszont a rögzítését meg kellene oldani. Az autót van, hogy városban, közúton is használom, félek hogy megtetszik valakinek a csörlő. Nameg, egy fixen előre szerelt csörlővel nehézkes a hátrafelé húzás, neadjisten visszaborítás.. :) Igazán nemtudom mi lenne a tökéletes, valószínűleg egy Kraz.. :)
Hali.Én évekig versenyeztem dioferr zárral.Igaz nem is volt más.Voltak vele problémák,főleg az elektromágneses zárással.De miután azt bovdenesre alakítottam,elég jól működött míg nagyon el nem kopott,a záró fogazás.Én azt tapasztaltam,hogy a bordázott féltengely rugalmasabb tartósabb lett.A másik oldalon,legalább háromszor eltört,de a ricnizett bírta.Mostmár, nem is drágábban, vannak más lehetőségek is,igaz dioferrék is fejlesztettek sokat mostanra.Szerintem egy csörlő jobb megoldás,mert nem töri szét az autót és nem leszel mozgásképtelen.Nekem a csúcs egy gázadásra zárral, két féltengely és egy difitörés egyszerre.
A Dioferr zár nem való a nivába. Nekem volt elöl is, hátul is. Továbbordázzák az amúgy is gyenge féltengelyt és azt már nem bírja.
Hátul most nekem nyomatékra záródó lammellás van. Az bevált. Elölre most fogok berakni egy gyári torsent. Azzal még nincs tapasztalat, de nem lehet rossz mert direkt oda készíti az orosz, nem kisipari kisérlet. Ha kapcsolhatót akar az ember, akkor bolygóműzáras diffi kell 4 bolygókerékkel. Láttam már ilyet nivához, de sorozatban nem gyártja senki. De előbb utóbb megoldom:)
Már láttam egy vagy két éve egy nyíregyházi kereskedésben,ott adták el előlem,de a tulaj akkor azt mondta soha többet nem hoz belőle,túl sokáig volt a nyakán :-( ,nekem a váltóátalakításra azt mondták 1,5-2 liter is megspórolható,de nem tudom,ugyanez a személy azt is mondta,hogy az orosz mérnökök ezt állandó 4x4-re tervezték,és nem 2-4 re.
És mire használtad ezt a gumit? Mondjuk így első ránézésre álldogálni vele a betonos parkolóban nagyszerű lehet de az udvaromból a reggeli harmaton ezzel már nemigen állnál ki . :-))))
se nem téli, se nem nyári
se nem országúti, se nem terep
Azért ezek közül valamelyik ketegóriába csak bele kell férnie!Ha nem valami marslakó készítette és igazából nem is autógumi csak valami ami annak látszik.:-))))
Nekem is ilyen Wrangler volt fent, megvágva széles késsel... Nálam nem bizonyított. Aszfaltra jó, máshova nem igazán. Most szereztem 2 pápai fenyőmintát hátra, az már fog igazán. Ma jön a 4 vágott gyári gumi, meglátjuk mit csinál vele.