Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Nem csak az előtted lévő bénázása, hanem a te alaposabb átvilágításod miatt is hosszabb időre "gazdátlan" maradhatnak a cuccok (nekem most nyáron bokarögzítő volt a lábamon, amit hiába mutattam be előre, leültettek, le kellett vennem, plusz cipő, plusz áttapenoltak, plusz ugyanez a másik lábbal is, miközben azzal nem volt semmi. Eltartott ez pár percig, holmik meg addig szétdobva több dobozban a görgősor végén - hát nem voltam túl nyugodt én sem)
Az a veszélyes, hogy ha már betetted az átvilágítóba a táskát/szütyőt (amiben a pénz van) ÉS az előtted levő bénázik az átmenő kapun, többször visszaküldik, mert pl a zsebében maradt valami fémtárgy, akkor a cuccod már átér,t te pedig még várakozol. Ott, ahonnan nem látod a cuccodat. Akinek erre jár az agya, az felkaphatja.
Minde értéket be kell zárni a táskába, behúzni a cipzárt, mehet a röntgenbe. Ha nyitni kell valamiért, azt ti fogjátok megtenni, végig láthatjátok. Ami necces, sajnos az utastársak... hiába van csillió kamera, alkalom szüli. Nem egyszer mentünk gépre... pl.:
Nekem is ruha alatti hasitasim van. Ha taxival megyek a reptérre, akkor már induláskor beteszem a kézim aljába. Rajta van a fényképező, a szendvics, az üres kis üveg , papírok. Szóval nem egyszerű kivenni. Ha nem taxizok, akkor rajtam van, majd a reptérre kiérve elmegyek a mosdóba is ott teszem át a kézibe. Secu után pedig visszateszem a derekamra.
Csoportos utak miatt én szoktam kisebb köteg pénzzel utazni. Mindig a hasitasiban tárolok mindent, azt simán leveszem és belerakom a tálcába. Teljes elképzelhetetlen tartom, hogy az idő alatt eltűnjön. Csak gondolj bele a reptér legbiztonságosabb, legjobban szemmel tartott része.
Én a blúzom alatt hordom a pénzt vékony kis övtáskában majdnem 30 éve ha repülök vagy ha külföldön vagyok olyan helyen ahol jobban kell vigyázni. Zsebből kilophatják, vannak profi zsebtolvajok ahol sok a turista vagy nagy a tömeg. Volt hogy megnézték átvilágításkor, de az nem baj, megértik.
Nem fogják kiemelni a taskabol, illetve szinte végig látni fogod a poggyászt. De én a zsebemben hagynám, ha nem dudorodik nagyon. Kapu nem fog jelezni rá, random csekk esetén pedig vedd ki, add oda az ellenőrnek, aki ranez, megnezi a zsebet és vissza fogja adni, hogy újra eltehesd.
Speciális problémában kérnék tanácsot :) Egy kisebb köteg készpénzt hogyan érdemes EU-n belüli repülőútra magammal vinni? Legálás pénz, összegre sem valami sok, de egy sima pénztárcába azért nem fér bele.
Több variációt átgondoltam, de egyik sem tetszik:
- vigyem zsebben és az utasbiztonsági vizsgálatnál ne vegyem ki?
Egyszer már jártam hason módon, amikor a vékony brifkóm (bankkártya méret) véletlenül a zsebemben maradt és átvilágításnál ki is szúrták. Kivetették és egy tálcában külön továbbították, de a bankjegyeket kérésemre kivehettem és nálam maradhattak. A brifkóban mondjuk a bankkártyák chip része fémből volt, de a bankjegyekben is van fémszál. Szabad a zsebemben hagyni, kiszúrják egyáltalán, foglalkoznak ilyesmivel?
- vigyem zsebben és az utasbiztonsági vizsgálatnál ezt is tegyem fel a szalagra?
Nem szívesen veszíteném szem elől a pénzt, ha lehet magamnál tartanám. Megengedik ezt mindenhol vagy a fenti esetben csak mázlim volt? Vannak egyáltalán lopások kézipogyóból is az átvilágítás során?
- kézipoggyászban hagyjam benne és küldjem így át a szalagon? Megint csak szem elől téveszteném, elvileg kiemelhetnék a csomagból.
Tényleg percek. De ha a Kálvin téren akarsz felszállni, akkor számolj azzal a lehetőséggel. hogy a busz már a Deákon megtelik. Lehet, hogy nem mindenkit engednek felszállni a Kálvin téren. Mindig van bkk-s személyzet.
Nem wizz bankszamla kell, hanem wzz fiok a weboldalon. Azon kenyelmesen elpihen a zseton + 20%, es jegyvasarlasnal a fiokba belepve veszed meg a kesobbi jegyet, igy felhaznalva a rarakott egyenleget.
Kivéve ha országos sztrájk miatt nem törlik az összes kompjáratot, ahogy tavaly nekünk. Végül egy nap késéssel a Sky expressel tudtunk menni Parosra. A napi szállást persze buktuk, de az autókölcsönzős az jó fej volt.
Sziasztok. A Wizz megváltoztatta a foglalásomat, így vissza akarom mondani.Ezt találtam:
törölt járat (valamint adott esetben a visszaút) teljes értékét jóváírjuk WIZZ-számláján, a kifizetett díjon felül 20%-kal kiegészítve azt. A jóváírt összeg a Wizz Air bármely járatára felhasználható
Viszont az időkorlátra vagyok kíváncsi, hogy meddig használhatom ezt fel?
Némi küzdelem a kapunál a kerettel, ettől már kissé elszoktunk, de a dfree szatyrok megoldották. Majdnem pontos boarding, közel 100% LF, a kései c/in-nek hála 1 D, E helyek összejöttek kiosztottként.
Hosszas gurulás a 13R elejére erősödő zivatartevékenység közben, ott még láttunk egy Easy A320 felszállást, majd egy Qatar A330 landolást, ezután ráfordultunk a futópályára, hosszas várakozás, majd visszagurulás a várakozóhelyre, a cpt tájékoztatása szerint a Qatar gép személyzete rossz fékhatást jelentett, várunk. A kijelölt állóhelyen kinyitották az első ajtót, lépcső is érkezett, ahová szerencsére kimehettünk levegőzni-nyújtózkodni. A reptérzárat fél óra után – a következő zivatargóc érkezése előtt ideiglenesen – feloldották, de nekünk tankolni is kellett, arra viszont még nem nyílott esély, a távolodó zivatarcella még nem volt elég messze, bár a Nap is kisütött, volt még viszonylag közeli villámtevékenység. Ezt követően megjött az újabb cella, újabb reptérzár, amit újabb 30 perc után feloldottak, de tankolni még mindig nem lehetett. Végül közel két és fél órás késés után felszálltunk és eseménytelen repülést követően kb. ugyanennyi késéssel érkeztünk Athénba. A személyzet normálisan, kedvesen, informatívan kommunikált a felszállás előtti mizéria során, többször kijött mind a cpt., mind az első tiszt hölgy, és az utastérben adtak tájékoztatást.
ATH-ban 15 perc intenzív gyaloglás a terminálban, pont elment az X96 busz Pireuszba. Elértük volna, de már nem lehet a buszon jegyet venni, csak a buszmegálló melletti bódéban; nem baj, 30 perc múlva jött a következő, a menetidő kb. 1 óra.
Szállás Pireuszban (pár w6 utasnak a reptér mellett kellett szállást keresni, mert a késés miatt lekésték a Naxos felé tartó belföldi görög járatukat, másnapra ugyan átkönyvelték őket, de bukták az aznapi szállást a szigeten). Ezért IS jobb eleve a kompot választani, sztem.
Bemetróztunk Pireuszból a Monastirakihoz és egy nagyon kellemes estét töltöttünk a városban, csak laza sétálgatással, meg vacsival.
Másnap reggel Blue Star Ferry-vel 5 és fél órás kényelmes és élvezetes kompozás Naxosba. Kellő időben véve sikerült 20 EUR Super Economy jegyet venni, a saját oldalukon ezt nem árulják, de pl. a ferries.gr oldalon igen, igaz itt van +5 EUR jutalék, de maga a jegykategória jóval olcsóbb.
Naxos szigete frankó hely, amit még nem özönlöttek el végzetesen a turisták, vannak igazi karakteres falvai, önfenntartó köszönhetően pl. a saját víznek, minőségi mezőgazdaságnak, meg pl. a márványbányászatnak is, ezért sok szempontból megőrizhette igazi görög jellegét és nem lett egy - kizárólag a turistákra építő - drága sznob hely mint pl. Santorini és Mykonos, mégis nagy hegyekkel, gyönyörű tájakkal, rengeteg fantasztikus parttal rendelkezik, köztük számtalan olyannal, ahol a főszezonban is akár teljesen egyedül lehet az ember a kedvesével, családjával. Szállás Agios Prokopios településen sztem jó választás. Kocsit abszolút érdemes bérelni a szigeten, busszal sok helyre el sem lehet jutni vagy csak nagyon kényelmetlen időzítéssel. Mi őket választottuk, helyi görög iroda, sallangok nélkül, elég az email-foglalás, napi 20 EUR-ért már van autó, nullázó felesleges: https://www.funcarandrides.com
Naxos-Santorini 2 óra Blue Stary ferryvel, erre a szakaszra nem lehet sehol super economy jegyet venni, a sima economy a Blue Star saját oldalán is megvehető 22 EUR ellenében, plusz illeték nélkül.
Santorinire hajóval és napközben érdemes megérkezni, a kalderába behajózás nagy élmény volt. Amúgy a szigetre bőven elég a 2 nap; kocsibérlés itt felesleges, a buszhálózat megfelelő, a távolságok rövidek. Költséghatékony és logisztikailag is jó szállást Karteradosban érdemes keresni. Egyszer az életben persze látni kell Santorinit, valóban lenyűgöző, de a kínai, koreai, amerikai turistahadosztályok miatt sajnos már főszezonon kívül is extrém zsúfolt, a sziget gyakorlatilag elesett, talán ráférne egy VEI=6-os újfent. :)
Santorini reptere minden szegmensében túlzsúfolt, épülnek is már az új létesítmények.
Szeku-sor az utcáról kígyózik, bent a tranzitban általában alig van szabad ülőhely, van egy kis szabadtéri terasz is büfével, az sem túl nagy. 4 gép várakozott az előtérben. A jegyet az FR oldalon vettük, a kézi mérete miatt muszáj volt priority-t is, ülőhelyet persze itt sem, szét is ültettek első nekifutásra. Tele volt a gép, a görög légtérben szép repülés volt a Kükládok felett, az út további része zárt felhőzet fölött, majd némileg frusztráló - azaz nem kellő mértékű :) - süllyedés (kezdete) Pest megyében, majd pontos érkezés Bécsbe. Laudával ez volt az első utunk, semmi meglepetés vagy külön említésre méltó dolog sem pozitív, sem negatív irányba.
A 2 óra 40 perces Flixbuszozás Pestre már annyira nem hiányzott, de egyszer annak is vége lett. :)
na, végülis nem tértem ki. A lényeg, hogy mostanában abban a helyzetben vagyunk, hogy a gyerek életkora miatt már nem babakocsizik, viszont sokat gyalogolni városban meg nem annyira szeret, végül is érthető, őt nem köti le a városnézés. Most újat próbáltunk, és mivel volt feladós bőröndünk, így az összehajtogatható rollert szépen beledobtuk. Nagyon jó döntés volt!
Autóban ugye csak simán bedobja az ember hátra, sőt, a futóbicajt is, de repülésnél ez nem ilyen egyszerű :)