Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fecó38 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 248
0,35 bar
Előzmény: p_zsolt (247)
p_zsolt Creative Commons License 2007.07.03 0 0 247

Üdv! Tisztelt opel motor tudósok!

 

Egy segítségre volna szükségem:

Az x17dtl (17dtl) motor turbója (gt1544) mennyivel(bar) tölt?

A gyári értékek min.-max., és tapasztalati értékekre is kíváncsi vagyok.

 

Köszönöm.

befaster Creative Commons License 2007.06.16 0 0 246
Nem olvastál figyelmesen. De kössz a tippet. Az adagolót ismerem, csak nem értem amit leírtál. Na mind1
Előzmény: fecó38 (245)
fecó38 Creative Commons License 2007.06.16 0 0 245
Neked benzines autód van ?Ha érdekel az adagolók müködési elve,akkor nézd meg az AUTÓSZERELŐ-MŰHELY című fórumon.ÍRD BE a keresőbe ,hogy adagoló. Jó szórakozást.
Előzmény: befaster (244)
befaster Creative Commons License 2007.06.15 0 0 244

Na ez kezd érdekelni. Ha a vákum dob csak az alapjáratot emeli  akkor miért van a motor hőfokához igazítva.  Nem ismerem ennek az adagolónak a belét  de látom hogy 1 kart mozdít és szerintem több kaját ad neki. Tehát valami dúsító szerű szerepet játszik.  Ha megkérhetlek légyszíves írd le valójában hogy működik ez a renszer( szerinted).  Tehát hogyan állítja az előtöltést és mikor melyik szelep dolgozik, valamint mikor kell áramot kapnia és kattania kell-e neki.

 tulajdonképp az adagoló alatti szelepről beszélünk.

Előzmény: fecó38 (240)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.06.12 0 0 243
Ha nincs más megoldás, akkor marad a Te verziód, bár elég macerás átjuttatni egy plusz kábel a homlokfalon, de még dolgozom rajta. Ráadásul ennek a computere benn van a bal első doblemez és sárvédő között. :) 
Előzmény: fecó38 (242)
fecó38 Creative Commons License 2007.06.12 0 0 242
Sajnos nincs G astrához rajzom.Esetleg vihetnél a gyújtáskapcsolóról egy 15-ös szálat az adagolóra.Akkor ha leveszed a gyújtást meg áll az autó.

Előzmény: www.izé.hu (241)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.06.12 0 0 241

Fecó!

 

Nincs véletlenül egy villamos rajzod a G Astráról is? Kellene egy 15-ös (gyújtás) vezetéket lelnem a motortérben, de egyelőre nem találtam. Ezt kéne az adagolóra kötnöm, hogy az autót el lehessen inditani és leállitani. Most ideiglenesen kap villanyt. Néztem a motortérben a reléket, de ott ugy van megoldva, hogy gyujtásnál mérhető 12V, de addig megmarad, amig jár a motor, hiába veszem ki a slusszkulcsot a zárból. Amint leáll a motor, a relé is kattan és nincs gyujtás fesz. Gyanitom, hogy a gyujtás (15) vezeték először a kompjuterbe megy bele és onnon jön tovább a motortérbe. Fel lehetne rakni egy külön inditógombot, de maradnék inkább a gyári megoldásnál, vagyis kulcsos inditásnál.

 

Tamás

fecó38 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 240
Mert hidegen nehezebben gyullad meg a gázolaj ,ezért a felsö holtpont elött kell befecskendezni . Mert akkor a legmelegebb a hengerben az össze süritett levegö.A szelep nem magát az elötöltést hanem a házon belüli nyomás viszonyokat változtatja meg, és ez által változik az elötöltés ideje.
befaster Creative Commons License 2007.06.08 0 0 239
Na ez érdekes, szerintem nem így van. Minek melegen nagyobb előtöltés?  Szelep vezérel előtöltést?
Előzmény: fecó38 (235)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.06.08 0 0 238

Szia Fecó!

 

Sajna nem, próbáld meg mégegyszer légyszi a X17DTL@FREEMAIL.HU -ra!

 

Köszi!

Előzmény: fecó38 (237)
fecó38 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 237
Küldtem rajzot , megkaptad ? Ha nem akkor irj e-mail cimet , hogy hova küldjem.
Előzmény: www.izé.hu (236)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.06.06 0 0 236

Szia Fecó!

 

Köszi az infót.  A bekötést majd ez alapján már meg tudom oldani!

 

Üdv.: Tamás

Előzmény: fecó38 (235)
fecó38 Creative Commons License 2007.06.05 0 0 235
Szia Tamás !
A vákumosdob csak alapjárati fordulatszámot emel.A henger a szeleppel végzi a hideginditást és előtöltés szabályozást,hidegen visszaveszi az elötöltést melgen ráadja.
Üdv Feri !
Előzmény: www.izé.hu (234)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.06.04 0 0 234

Szia!

 

Köszi az infókat, rendi vagy!

Lehet, hogy összekevertem az elnevezéseket. Van egyszer egy vákumdob, ami vákumot kap, amint felmelegedett a motor és kinyit a termoszelep. Ez a dob egy bowdent huzogat. Ha jól tudom,ezt hívják dúsítónak. Valamint van még egy mágnesszelep az adagolón, ami előtöltés lenne? Meg akarom csinálni rendesen az autót, úgy, hogy menjen rendesen is, de nem fogyasszon többet, mint amennyit kell neki. Az én autómba nincsen fordulatszám relé, de megoldom majd valahogy, elvégre van villamos végzettségem is. Említettem, hogy egy G Astrába raktam ezt az adagolót, abba meg computer figyel mindent , csak most nyugdíjba küldtem :-) Tehát, ha felmelegszik a motor, akkor a vákumdob  átvált=csökken az alapjárat és a másik mágnesszelep is kap feszültséget, ha pörög a motor. Jól értettem? Hideg motornál meg a vákumdob nincs feszitve=magasabb alapjárat és 12V-ot sem kap a mágnesszelep, ami az adagoló oldalára megy.

 

Üdv.: Tamás

Előzmény: fecó38 (233)
fecó38 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 233
Szia !
Ha már (meleg) a motor akkor fix 12volt van rajta.Az áramot a motorfordulatszám-relétől kapja.A 87-es lábról.A (meleg)nem szószerint értendő abban a pillanatban,hogy magasabb fordulatszámon pörög a gép az előtöltés átvált üzemmeleg állapotba.Ekkor kapja meg a szelep a 12voltot.A rajz küldés egy kicsit hosszadalmas ,de meg oldható.
Előzmény: www.izé.hu (232)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.06.04 0 0 232

Szia Fecó38!

 

Köszi az infót! Ha már meleg a motor és ki van kapcsolva az előtöltés, akkor fix 12V-ot kap, vagy akkor is csak gázadásra kap feszt? Nálad mi figyeli a gázadást? A gázpedálon van kapcsoló?

 

A másik, eltudnád nekem valahogy küldeni a kapcsolási rajzát? Nekem csak az Etzold féle Javítási Kézikönyv van meg, de elég horror a mínősége, a kapcs. rajzról nehéz bármit is kivenni.

 

Üdv.: Tamás

Előzmény: fecó38 (231)
fecó38 Creative Commons License 2007.06.02 0 0 231
SZIA !
Az elektromos kapcsolásirajz szerint inditás-gyorsitás mágnesszelep.Nekem úgy müködik,hogy hideg motornál alapjáraton nincs rajta áram ,de gázadásra egyből megjelenik rajta a 12v.Ha az elötöltésszabályozó már kikapcsolt akkor csak ez müködik(meleg motornál).
Előzmény: www.izé.hu (230)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.05.31 0 0 230

Szia!

 

Köszi az infót, nekem a mechanikus részével van a gond, szorul szegény.

 

Van ötlete valakinek, hogy egy F Astrában (X17DTL) nem Isuzuban az adagoló hogy működik elektromos szempontból? Van rajta egy mágnesszelep, amire megy 12V gyujtás alatt, az nyitja-zárja az üzemanyagot. Ez eddig rendben. Van az adagolón elől egy ferde henger, amiből kijön egy fémcső és azon is van egy mágnesszelep, gondolom én, mert 12V hatására kattog. A kérdés, hogy az mi, ha eleve van rajta egy vákumdobos dúsító? A kérdésem még, hogy ennek ugyan ugy 12V kell gyujtás alatt, vagy kapcsolgatva van? Igazából nem tapasztalok változás a motor erejében sem és az alapjáratban sem, ha ki-be kapcsolgatom. Azért érdekel a dolog, mert az adagolóm tönkrement a G Astrámban és egy F Astráról lementettet raktam bele.

 

Üdv.: Tamás 

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.31 0 0 229

Csőváz.

 

Szóval van a betét rész,amibe belemegy a kulcs,és van egy összekötő puca,amivel forgatom az elektromos részt.Nekem az a puca tört el.Van egy szerelő ismerősöm az Opelnél,aki fél óra alatt kicserélte,és nem kellett hozzá másik kulcs.

Előzmény: www.izé.hu (228)
www.izé.hu Creative Commons License 2007.05.31 0 0 228

Szia Madárimi!

 

Hogy sikerült megoldanod a gyujtáskapcsoló gondot?

 

Nekem az a bajom vele, hogy egy ideje szinte ki kell tépni a kulcsot a helyéről, egy picit meg kell felfelé feszitenem, hogy egyáltalál  kijöjjön. Vagy neked magával az elektromos résszel volt gondod?

 

Üdv.: Tamás

Előzmény: Törölt nick (215)
fecó38 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 227
Szia
Köszönöm a választ ,Megnézem a corsa fórumon.
Előzmény: tjsz (226)
tjsz Creative Commons License 2007.05.28 0 0 226

Szia!

 

Nekem is rángatott egy ideig. Aztán 5 adag "üzemanyagrendszertiszító adalék" után (persze nem egyszerre) elmúlt teljesen. Egyébként egy tavaly őszi, kisbéri OMV kutas tankolásom után jött elő ez a jelenség.

 

Az „Opel Corsa C" fórumban is írt egy srác, akinek hasonló jelenséggel küzdött az autója, neki pl. adagoló hiba volt.

 

Üdv: Szabi

Előzmény: fecó38 (209)
fecó38 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 225
127000 km de szerintem +200000 el több tavaly kellett felújítani.
Előzmény: befaster (222)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.24 0 0 224
249.000 km.
Előzmény: befaster (222)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.24 0 0 223
Ha lenne rá időm...
Előzmény: fecó38 (221)
befaster Creative Commons License 2007.05.24 0 0 222
Arra lennék kiváncsi ,kinek mennyi km van a vasban?
fecó38 Creative Commons License 2007.04.19 0 0 221
Sikerült megcsinálni az autódat ?
Előzmény: Törölt nick (217)
fecó38 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 220
A mi környékünkön ,azt vettem észre,hogy a mol kútnál kaphatót nem szereti.DE a shell
és az omvést igen.A molossal nem gyorsul olyan jól és hangosabb is.Az omvés és shellessel halkabb jobban gyorsul és magasabb az alapjárata is egy kicsivel.
Előzmény: manta-z (219)
manta-z Creative Commons License 2007.04.02 0 0 219
Én inkább azt vettem észre, hogy területi összefüggés van, mivel minden benzinkút ugyanarról a MOL-os tartálykocsiról kapja a nyálat. Amit én tudok, hogy a különbséget csak a közvetlen befecskendezéses nagynyomású rendszerek érzik meg (CR, PD) Azt tudom hogy a 17. kerületben valami ocsmány hurkalé van kivéve az import sportnyálakat (pl VPower) Nagyon jó gázolaj van pl a Dózsa GY és a Váci út kereszteződéséhez közeli kutakon........Jelentős menetteljesítménybeli különbségeket érzek és fogyasztásbeli, valamint füstölésbeli különbségek is érzékelhetőek.... Továbbá szar nyálnál morgósabb a motor hangja mivel rosszabb minőségű az égés ezért több füst keletkezik ezért a változó geometriás turbóknak jobban ki kell nyitniuk a geometriát, hogy tudják tartani a programozott nyomást ezáltal a motor jobban belepufog a kipuff rendszerbe---> mélyebb morgósabb hang.....
Előzmény: fecó38 (218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!