Neked benzines autód van ?Ha érdekel az adagolók müködési elve,akkor nézd meg az AUTÓSZERELŐ-MŰHELY című fórumon.ÍRD BE a keresőbe ,hogy adagoló. Jó szórakozást.
Na ez kezd érdekelni. Ha a vákum dob csak az alapjáratot emeli akkor miért van a motor hőfokához igazítva. Nem ismerem ennek az adagolónak a belét de látom hogy 1 kart mozdít és szerintem több kaját ad neki. Tehát valami dúsító szerű szerepet játszik. Ha megkérhetlek légyszíves írd le valójában hogy működik ez a renszer( szerinted). Tehát hogyan állítja az előtöltést és mikor melyik szelep dolgozik, valamint mikor kell áramot kapnia és kattania kell-e neki.
tulajdonképp az adagoló alatti szelepről beszélünk.
Ha nincs más megoldás, akkor marad a Te verziód, bár elég macerás átjuttatni egy plusz kábel a homlokfalon, de még dolgozom rajta. Ráadásul ennek a computere benn van a bal első doblemez és sárvédő között. :)
Nincs véletlenül egy villamos rajzod a G Astráról is? Kellene egy 15-ös (gyújtás) vezetéket lelnem a motortérben, de egyelőre nem találtam. Ezt kéne az adagolóra kötnöm, hogy az autót el lehessen inditani és leállitani. Most ideiglenesen kap villanyt. Néztem a motortérben a reléket, de ott ugy van megoldva, hogy gyujtásnál mérhető 12V, de addig megmarad, amig jár a motor, hiába veszem ki a slusszkulcsot a zárból. Amint leáll a motor, a relé is kattan és nincs gyujtás fesz. Gyanitom, hogy a gyujtás (15) vezeték először a kompjuterbe megy bele és onnon jön tovább a motortérbe. Fel lehetne rakni egy külön inditógombot, de maradnék inkább a gyári megoldásnál, vagyis kulcsos inditásnál.
Mert hidegen nehezebben gyullad meg a gázolaj ,ezért a felsö holtpont elött kell befecskendezni . Mert akkor a legmelegebb a hengerben az össze süritett levegö.A szelep nem magát az elötöltést hanem a házon belüli nyomás viszonyokat változtatja meg, és ez által változik az elötöltés ideje.
Szia Tamás ! A vákumosdob csak alapjárati fordulatszámot emel.A henger a szeleppel végzi a hideginditást és előtöltés szabályozást,hidegen visszaveszi az elötöltést melgen ráadja. Üdv Feri !
Lehet, hogy összekevertem az elnevezéseket. Van egyszer egy vákumdob, ami vákumot kap, amint felmelegedett a motor és kinyit a termoszelep. Ez a dob egy bowdent huzogat. Ha jól tudom,ezt hívják dúsítónak. Valamint van még egy mágnesszelep az adagolón, ami előtöltés lenne? Meg akarom csinálni rendesen az autót, úgy, hogy menjen rendesen is, de nem fogyasszon többet, mint amennyit kell neki. Az én autómba nincsen fordulatszám relé, de megoldom majd valahogy, elvégre van villamos végzettségem is. Említettem, hogy egy G Astrába raktam ezt az adagolót, abba meg computer figyel mindent , csak most nyugdíjba küldtem :-) Tehát, ha felmelegszik a motor, akkor a vákumdob átvált=csökken az alapjárat és a másik mágnesszelep is kap feszültséget, ha pörög a motor. Jól értettem? Hideg motornál meg a vákumdob nincs feszitve=magasabb alapjárat és 12V-ot sem kap a mágnesszelep, ami az adagoló oldalára megy.
Szia ! Ha már (meleg) a motor akkor fix 12volt van rajta.Az áramot a motorfordulatszám-relétől kapja.A 87-es lábról.A (meleg)nem szószerint értendő abban a pillanatban,hogy magasabb fordulatszámon pörög a gép az előtöltés átvált üzemmeleg állapotba.Ekkor kapja meg a szelep a 12voltot.A rajz küldés egy kicsit hosszadalmas ,de meg oldható.
Köszi az infót! Ha már meleg a motor és ki van kapcsolva az előtöltés, akkor fix 12V-ot kap, vagy akkor is csak gázadásra kap feszt? Nálad mi figyeli a gázadást? A gázpedálon van kapcsoló?
A másik, eltudnád nekem valahogy küldeni a kapcsolási rajzát? Nekem csak az Etzold féle Javítási Kézikönyv van meg, de elég horror a mínősége, a kapcs. rajzról nehéz bármit is kivenni.
SZIA ! Az elektromos kapcsolásirajz szerint inditás-gyorsitás mágnesszelep.Nekem úgy müködik,hogy hideg motornál alapjáraton nincs rajta áram ,de gázadásra egyből megjelenik rajta a 12v.Ha az elötöltésszabályozó már kikapcsolt akkor csak ez müködik(meleg motornál).
Köszi az infót, nekem a mechanikus részével van a gond, szorul szegény.
Van ötlete valakinek, hogy egy F Astrában (X17DTL) nem Isuzuban az adagoló hogy működik elektromos szempontból? Van rajta egy mágnesszelep, amire megy 12V gyujtás alatt, az nyitja-zárja az üzemanyagot. Ez eddig rendben. Van az adagolón elől egy ferde henger, amiből kijön egy fémcső és azon is van egy mágnesszelep, gondolom én, mert 12V hatására kattog. A kérdés, hogy az mi, ha eleve van rajta egy vákumdobos dúsító? A kérdésem még, hogy ennek ugyan ugy 12V kell gyujtás alatt, vagy kapcsolgatva van? Igazából nem tapasztalok változás a motor erejében sem és az alapjáratban sem, ha ki-be kapcsolgatom. Azért érdekel a dolog, mert az adagolóm tönkrement a G Astrámban és egy F Astráról lementettet raktam bele.
Szóval van a betét rész,amibe belemegy a kulcs,és van egy összekötő puca,amivel forgatom az elektromos részt.Nekem az a puca tört el.Van egy szerelő ismerősöm az Opelnél,aki fél óra alatt kicserélte,és nem kellett hozzá másik kulcs.
Hogy sikerült megoldanod a gyujtáskapcsoló gondot?
Nekem az a bajom vele, hogy egy ideje szinte ki kell tépni a kulcsot a helyéről, egy picit meg kell felfelé feszitenem, hogy egyáltalál kijöjjön. Vagy neked magával az elektromos résszel volt gondod?
Nekem is rángatott egy ideig. Aztán 5 adag "üzemanyagrendszertiszító adalék" után (persze nem egyszerre) elmúlt teljesen. Egyébként egy tavaly őszi, kisbéri OMV kutas tankolásom után jött elő ez a jelenség.
Az „Opel Corsa C" fórumban is írt egy srác, akinek hasonló jelenséggel küzdött az autója, neki pl. adagoló hiba volt.
A mi környékünkön ,azt vettem észre,hogy a mol kútnál kaphatót nem szereti.DE a shell és az omvést igen.A molossal nem gyorsul olyan jól és hangosabb is.Az omvés és shellessel halkabb jobban gyorsul és magasabb az alapjárata is egy kicsivel.
Én inkább azt vettem észre, hogy területi összefüggés van, mivel minden benzinkút ugyanarról a MOL-os tartálykocsiról kapja a nyálat. Amit én tudok, hogy a különbséget csak a közvetlen befecskendezéses nagynyomású rendszerek érzik meg (CR, PD) Azt tudom hogy a 17. kerületben valami ocsmány hurkalé van kivéve az import sportnyálakat (pl VPower) Nagyon jó gázolaj van pl a Dózsa GY és a Váci út kereszteződéséhez közeli kutakon........Jelentős menetteljesítménybeli különbségeket érzek és fogyasztásbeli, valamint füstölésbeli különbségek is érzékelhetőek.... Továbbá szar nyálnál morgósabb a motor hangja mivel rosszabb minőségű az égés ezért több füst keletkezik ezért a változó geometriás turbóknak jobban ki kell nyitniuk a geometriát, hogy tudják tartani a programozott nyomást ezáltal a motor jobban belepufog a kipuff rendszerbe---> mélyebb morgósabb hang.....