Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Igazad van, az utasoknak is van szerepük ebben. De azért amikor télen kilométeres sár és latyak borítja az utcákat, akkor akaratlanul is koszolódik a padló. Kiállások alatt simán fel lehet söpörni, és akkor nem a 8-10 óra alatt összegyűlt koszban kell ücsörögni. :)
A gazdájának tetszik, nekem meg nem. A gazdája egyébként mint munkaeszközt birtokolja, a tulajdona a Kunság Volán Zrt. kezében van, ami egy állami cég, amit adófizetők pénzéből tartanak fenn. A sok matrica, meg mindenféle egyéni dekor-nyavalya helyett elég szerintem ha a tisztaságra ügyelnek. Sok helyi autóbuszban naponta 1-2 seprés és egy alapos felmosás után már mérföldekkel változna a komfortérzet. Nem írok ide rendszámokat, mert nem szeretnék ujjal mutogatni és személyeskedni, de szerintem mindenki elő tudna húzni az emlékei közül 1-2 olyan buszt, ami úgy közlekedik vagy úgy került anno selejtezésre, hogy egy kisebb homokozónyi szemét és homok volt az utastérben.
Közlekedésmérnökként van a legkisebb esélyed arra, hogy változtass a dolgok folyásán. Egyébként a munkahelyek csökkenése nem szükségszerűen von maga után ilyen mértékű utasvesztést (önmagában), itt inkább a hálózat visszafejlesztésében és a szolgáltatási színvonal visszaesésében kell keresni a probléma fő okát.
Nem lehet igaz, hogy nem tudod megérteni !!! A KPY-670 elejéről mindenféle képpen lekerült volna az Ikarus szárny !!! Mivel teljesen átlett fényezve így ezt láttuk jobb megoldásnak mint, hogy lecsiszolják vagy kidobják a szemétbe !!! Meg ez is nagy hülyeség, hogy a JDY-992-ről átkerült a győri farkas matrica a KNL-240-re, ugyanis a 992-őn a mai napig rajta van a győri farkas matrica csak eléggé lekopva !!!
Szerintem pl. Flóra (FKU-911) is kívül-belül jól néz ki, és legalább olyan jó állapotban volt, mint egynémely FLR.. Ex.HV-s buszokhoz: Miért lettek átrendszámozva?
Meg kell találni az esztétikai egyensúlyt. Nálunk is van/volt olyan busz, ami nagyon szépen néz/nézett ki, miután gondozásba vette a legénysége, de akadt olyan is, ami már kissé giccses volt...
Nem kell betiltani a díszítést, mert az ilyen buszokról megállapítható, hogy gazdái többnek tartják, mint egyszerű munkaeszközt és talán jobban is vigyáznak rá...
Ízlések és pofonok! Nálunk HB-megyében egy-két busznak volt szinte csak matricás díszítőeleme, de bizton állítom, hogy mind szép volt és kiemelkedő a többi jármű közül. Egyébként láttad a hozzátok érkező (ex) DUD-997-et? A rajta lévő matrica is igen tetszetős volt, és feldobta a járgányt; ráadásul messziről felismerhető a kocsi.
Én is talákoztam ma a KPY-671-el, de a KPY-670-el is a Széchenyi téren mert az új gazdája kihozta egy próbakörre :) KPY-669 még a nagycsarnokban összerakás alatt van, de talán már hétvégre, legkésőbb jövőhét hétfőre kész lesz :)
Lehet itt magyarázni erről arról, egy biztos, ha jobban tudjátok mint a bentiek, meg kell szerezni egy közlekedésmérnöki diplomát és utána lehet próbálkozni.
Úgy gondolom, a problémák nem a a város-volán kapcsolatán hozzá nem értésén keresendők.
Véleményem szerint, a probléma a munkahelyek csökkenésében keresendő. Nincs munkahely, nincs miért buszra szállni, egykor tömött járatok konganak. Vajon kinek van pénze üres buszt közlekedtetni. Talán ha fellendülne az ország, magával hozná ( sok egyéb közt) a tömegközlekedés fellendülését is.