Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kori69 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7587

 Minden izzó cserélve, csak egy hely van ahonnan a foglalat is hiányzik, de raktam a helyére, akkor sem csinált semmit. A fényerő maximumon van.

 

Előzmény: Törölt nick (7586)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7586

Szia! 

Még egy: biztos minden izzó kicseréltél? Ha manuálisan maximumra állítod a fényerőt akkor sem jó?

Előzmény: Kori69 (7585)
Kori69 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7585

Köszi szépen! Egyenlőre nem tudom mi lehet, nekem is fehér számlapos, és elvileg narancsos-pirosas lenne a mutató, de látom a Tiéden szépen látszik.Nem értem, lehet jobban szét kellene húznom a műszeregységet, hátha..

Előzmény: Törölt nick (7584)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7584

Szia! A képek. 

Előzmény: Kori69 (7575)
FeZ_ Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7583

"Az után gyártottak milyen minőségűek, Pl.:SKF. Bosc, Ruville."

 

Az SKF elvileg jó minőség, de mostanában egyre több problémát hallok róla. (mi nem nagyon szereljük be mostanában ezért)

A Bosch-t nem tudom, azt nem nagyon tettem be még.

A Ruville görgők gyáriak (Gyári beszállító az anyavállalat, az INA. A  Ruville szettben INA görgők szoktak lenni. Mi csak azért nem tettük be eddig, mert a szíj viszont számunkra ismeretlen minőségű volt. Ettől még persze lehet, jó cucc.

Unix-nál érdemes kikérni és megnézni a Meister Teile-t. (Ez Unix saját kitalált márka különben). PSA autók esetén INA görgőket és Gates szíjat szoktak beletenni a készletbe. Ha a tiednél is az van benne, akkor vedd azt meg ! (az automata görgő nem INA szokott lenni, arról kérd ki az eladó véleményét. Ha kanadai gyártmány, az is jöhet :-) )

Ezen kívül még Dayco vezérlés készleteket szoktunk betenni, eddig minden probléma nélkül.

 

 

Előzmény: trucsi (7582)
trucsi Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7582

Kedves fórumozók.

Nem régiben lettem egy 607-es tulajdonosa.

Szeretném a vezérlést lecseréltetni, de lenne pár kérdésem. A szervizben 210000 Ft-ot mondtak, gyári alkatrészekkel. Az után gyártottak milyen minőségűek, Pl.:SKF. Bosc, Ruville.

vagy valaki tud-e dél-Magyarországon egy jó szerelőt?

Valamint mikor meleg a motor és megállok, hallom hogy a víztartály szuszog. Az normális?

Mivel automata váltós abban is szeretném az olajat felfrissíteni, csak nem tudom hová lenne célszerű fordulnom.

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7581

Szia! 

Megnéztem,  én nem látok külön világítást. A háttér világít az vetítődik rá. Az enyém fehér alap,sárgás piros számok és mutatók. Este csinálok képet. 

További szép napot. 

Előzmény: Kori69 (7577)
betg Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7580

Haha, mondok jobbat! :) Norilszk! Egy igazi méreg zóna! A sarkkörön túl található iparvárost Oroszország legszennyezettebb városának tartják, ahol gyakran fekete a hó, kénszagú a levegő, és az ipari üzemekben dolgozók várható élettartalma 10 évvel alacsonyabb az országos átlagnál. A városban találhatók kohók évente több mint 4 millió tonna kadmiumot, rezet, ólmot, nikkelt, arzént, szeléniumot és cinket bocsátanak a légkörbe. Az itt található fémolvasztók a világ nikkeltermelésének a felét állítják elő, és ennek köszönhetően Oroszországban itt a legnagyobb a légszennyezés. Szennyező anyagok: a levegőben stroncium-90, cézium-137, kén-dioxid, nehézfémek (nikkel, réz, kobalt, ólom, szelén) nitrogén-oxid, fenol, hidrogén-szulfát.

Kiugróan magas a légúti betegségek, a gyermekhalandóság és a terhesség-megszakítások aránya. A nemzetközi környezetvédelmi szervezetek kevés információval rendelkeznek a területről, mivel 2001 novembere óta Norilszk egyike azon 90 orosz városnak, amely a külföldiek elől el van zárva. De hát mind addig amíg a világ leggazdagabb nyersanyag lelőhelye lesz, addig még Greenpeace is csöndben marad! :)

Részletek:

http://www.erdekesvilag.hu/norilszk-a-vilag-egyik-legelhetetlenebb-varosa/

Előzmény: BmS1 (7578)
betg Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7579

Nyugi a most zajló háboruk és a Kinai Indiai szennyezés fogja a földet tönkretenni.

A korom elégetésekor keletkező salakanyag ami távozik a kipufogon sokkal kisebb és rákkeltőbb mint maga a korom erre vonatkozoan is vannak tanulmányok, csak ezt nem reklámozzák.

Az összes dpf kiiró program nyugateuropai termék , Osztrák , Német , Angol ,Olasz cégek foglalkoznak .

Nem ettől fog a föld és az emberiség kipusztulni .

Az már irányitottan folyamatban van.

Előzmény: BmS1 (7578)
BmS1 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7578

Urak!

 

A felvetésekre röviden:

 

-valóban Európa (ebből a szempontból) az önpusztító. Itt (kb)  55% volt tavaly az újonnan értékesített személyautóknál a dízel részaránya, az USA-ban pl. 5% körül mozog.

 

-Bár a dízel részarány kevesebb, a javítóbázisokon a dízelek aránya ennél is jóval magasabb (nálunk kb. 70-75%),  a felülreprezentálás egyik oka a dízelek évi jóval magasabb futásteljesítménye.

 

-"A koromszűretlen gépkocsimotorokból, a gépkocsi által megtett út minden milliméteres szakaszára, százmillió részecske jut. A dízelkoromszemcsékre el nem égett szénhidrogén-részecskék tapadnak, amelyek igazoltan rákkeltő anyagok" (Forrás: Autótechnika, Petrók János).

 

-A felvetés jogos: korábbi dízelek egy része nem tartalmazott részecske szűrőt, (FAP, DPF) ott mi is a történet?

Az első generációs Common Rail dízeleknél 1350 bar maximális befecskendező nyomást alkalmaztak, ma az 1800 bar környéki, feletti csúcsnyomás mindennapos, teherautó / kamion motorokon jóval 2000 bar felett. Minél nagyobb a befecskendezett gázolaj nyomása, annál kisebb méretű a kipufogógázban megjelenő részecskék mérete, annál veszélyesebb a belélegzése. Egy 2000-es gyártású motornál veszélyesebb mondjuk egy 2008-as motor DPF nélkül, ebből adódóan.

 

-Csak Németországban évi 800,000 olyan beteg jelenik meg az egészségügy látóterében, akinek a betegsége összefüggésbe hozható a dízelüzemmel. Nyilván ezeknek csak kis hányada tüdőrákos, de a szám akkor is megdöbbentő.

 

-A regenerálási problémák ismertek, némelyik autónál olyan szigorúak a spontán regeneráció feltételei, hogy az nagyon kínkeservesen indul el.

 

-A dízelek eladási sikerei miatt a benzines fejlesztések erősen beindultak, a kis lökettérfogatú, turbó-feltöltő hátán, közvetlen befecskendezés nyert teret, amik megintcsak erősen aggályosak. De ez most nem lényeges.

 

-A "hajózni muszáj" elv nem jelentheti azt értelmes ember számára, hogy még jobban élhetetlenné tegye a környezetet, részecskeszűrőt, katalizátort barmolva szét. Kelet-európai betegség: az emberek egy része két számmal nagyobb zakót visel, mint a mérete. Szvsz. olyan autót célszerű tartanunk, amit megfelelő műszaki állapotban fenn is tudunk tartani.

 

Üdv az Uraknak!

 

 

 

 

Kori69 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7577

köszi!

 

Előzmény: Törölt nick (7576)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7576

Szia! 

Szerintem a mutatók nincsenek külön megvilágitva, ( de megnézem és  pontosítok) 

Előzmény: Kori69 (7575)
Kori69 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 7575

Sziasztok!

Lehet, hogy már jártam itt ezzel a kérdéssel, de újra próbálkozok, mert még nem jutottam semmire. A problémám a következő: a műszercsoport teljes világítását kicseréltem, de a mutatók nem világítanak, egyik sem. Van külön izzó ami megvilágítja a mutatókat, vagy szét kell robbantani az egész műszercsoportot és ledekkel kell kinlódni, mert akkor inkább gyertyával fogom  megvilágítani :)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 7574

+2

Mivel én vagyok a " szenvedő fél" megjegyzem, az enyémet is tisztította erre szakosodott cég nem kevés,, 18 ezer Ft  igaz a szakszerűnek nevezett kontár munka után 3000 km t futott az autó ( vegyes használatban)  és az eredmény = szétszéledt a ménes, az autó hol ment akár 80 km/ h val , de inkább csak 40 km/ h. Irány egy SZAKI aki a szemem elött vette le a szűrőt. Ha elmondja nem hiszem el a kerámia betét 40-50 %-a úgy be volt koxosodva mintha egybe öntötték volna, magyarul a tisztítás k@kát sem ért.Ekkor jött a kiherélés.a végéredményt alábbi megírtam. 

További szép estét. 

Előzmény: nebancsa_605_sri (7573)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2016.01.27 0 0 7573

+1

Bizonyos kor fölött nem lehet az emberek gondolkodását megváltoztatni, maradnak a régi beidegződések, és még erre rátesznek nagy pénzes lobbiérdekek is. Hiába nézünk nyugatabbra, ott is nagy kedvenc a diesel. Hiába europa élen jár az önpusztításban... 

Ne legyek off. Eltömődött FAP ot lehet tisztítani is, nem egy cég szakosodott erre, töredékébe kerül a cserénél, és a lelkiismeret is megmarad.

Előzmény: BmS1 (7571)
BIGYO4 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 7572

Ó, igen. Az említett országokban uzsonnapénzből cserélnek szűrőt, folyadékot töltenek fel. Nálunk kicsit más, mintha a kialakított rendszer az autósok lehúzására menne. 

Utánéget, de nem jelez. Menj 3000-es fordulaton 30 percet autópályán. Különben zabál, zabál és lefolyik a nafta az olajteknőbe. Hígítva azt, a motorod tönkremegy. Roppant gazdaságos tényleg. Ja, és környezetkímélő. A 2000-es évjáratú HDI PUG-omba nem volt részecskeszűrő. Tudod, gyárilag nem volt. 

Ez legalább, ha sikeresen utánéget, egyszerre nyomja ki a trutymót a dobból. Ha nagynehezen sikerül neki. Tudom, ne városban járjak.

Szmogriadónál pedig sikeresen kitiltják a Ladákat, Trabantokat, stb. Tényleg sok közlekedik belőlük. Mindegy, nem idegesítem magam tovább.

Előzmény: BmS1 (7569)
BmS1 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 7571

Szia!

 

Nem az embert sértegettem, minősítettem, hanem csupán a cselekedetét. Nem az ember feltétlenül prosztó, de ez a tett (bárhonnan nézzük) prosztóság, amitől még más vonatkozásban ugyanaz az ember lehet művelt, lehet intelligens, lehet képzett, lehet segítőkész. A szóban forgó környezetet tényleg súlyosan károsító viselkedés pedig annyira általános, hogy az emberek zöme nem is reagál rá. Egészen addig, ameddig saját maga, vagy hozzátartozója nem lesz kárvallotja.

 

 sok autós akinek régi szívódizel, 

 

A korábbi szívódízelek nagyon kellemetlen, sűrű füstöt tudtak kibocsátani, ami nem az egészség netovábbja ugyan, viszont a korábbi szívódízelek füstje sokkal nagyobb részecskékből állt össze, amit a szervezet sokkal hatékonyabban ki tudott szűrni. A mostani, Common Rail rendszerek óriási átka a korábbinál nagyságrenddel kisebb kipufogógáz részecske méret, ami ellen nincs védekezés, sem neked, sem az unokáidnak. Éppen ezért nagyon káros a részecskeszűrő kiiktatása. De mindenkinek a saját lelkiismeretével kell elszámolnia.

 

de sajnos mi még nem az álltalad emlegetett jóléti társadalomban élünk. Ha Te meg tudsz felelni az elvárásaidnak elégedett lehetsz magaddal. 

 

Nem tudok megfelelni. Évi több száz dízelmotort vizsgálunk. Pont ezért visszaálltunk a szívó benzines autókra, a vállalkozás egyik tagjának sincs már dízel autója.

 

sőt ha meggondolom akkor még az ükkunokám dédunokája sincs veszélyben, túllihegitek a dolgot.

 

Nem hinném. A topic nem hinném, hogy kíváncsi a részletekre, de elég rossz a helyzet, és ezt nem én állítom, hanem ezzel foglalkozó kutatóintézetek egyöntetű véleménye ez. Persze, ha valaki egy kisforgalmú helyen lakik, az ebből nem sokat érez. 

De ezen tényleg ne vesszünk össze.

 

Üdvözöllek

 

Előzmény: Törölt nick (7570)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.26 0 0 7570

Hello Bms1! 

Nincs miért lehiggadnom, nem voltam ideges. 

Egyet azért mondanák magam és a többi autós védelmében, aki kiszerelt, átalakított megbuherált valamit az autóján,vagy csak régi nem euro 3 vagy magasabb környezetvédelmi osztályba sorolt autója van.

Nemtudom hogy a környezet védelme feljogosít-e arra hogy bárkit is kóklernek, tahónak,prosztónak nevezzél. Csak halkan kérdezem, az a sok autós akinek régi szívódizel, vagy sima  túrbós autója van, mert esetleg nem olyan anyagi körülmények között él hogy a Te elvárásaidnak megfelelő környezetkimélő autót vehessen az mind kiérdemli a megtisztelő jelzőidet? 

Valószínű hosszú távon igazad van, de sajnos mi még nem az álltalad emlegetett jóléti társadalomban élünk. Ha Te meg tudsz felelni az elvárásaidnak elégedett lehetsz magaddal. Azt tanácsolom higgadj le mielött másokat minősítesz,sértegetsz. ( van gyerekem is és unokám is, nem féltem őket , sőt ha meggondolom akkor még az ükkunokám dédunokája sincs veszélyben, túllihegitek a dolgot.

További szép estét. 

Előzmény: BmS1 (7569)
BmS1 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 7569

Hello, Pipa54

 

Bocs, hogy véleményt nyilvánítok, ez (most) nem hinném, hogy tetszeni fog neked.

 

Az enyém ugyanezt csinálta, kibányászták a kerámia betétet, csak a cső maradt. Átírták az agyát,azóta nincs gond vele. Előnye , fél- egy liter megtakarítás. Merre laksz? 

 

A CR dízel részecskeszűrővel sem egy Isten áldása a környezetre. Előbb-utóbb olyan költséges alkatrészek hullanak ki, jellemzően 200e km fölött, aminek a (szakszerű) pótlása a már elértéktelenedett autó esetében nem gazdaságos. (pl: EGR, részecske szűrő, stb...) Egy olyan folyamat veszi kezdetét, amikor a dízel már iszonyat környezetszennyező kezd lenni. A részletek (gondolom) kevésbé érintik a népet, akit érdekel, meg bőven utána olvashat.

 

Ezután jön a kókler, akinek semmi sem drága, a lényeg, hogy az autó menjen. Kiherélés, kiiktatás. Hogy levegőhöz alig jutunk lassan, nem számít. 

Ha kíváncsi vagy a véleményemre: lelkiismeretlen tahóság.

Ha már Te meglépted, és nem érdekel, mi lesz a gyerekeiddel, unokáiddal, legalább ne te csinálj reklámot a prosztóságnak.

 

A világ szerencsésebb országaiban ezt rendesen büntetik.

Elvileg idehaza is, gyakorlatban még nem hallottam róla. Ez még a Te időd!

 

Mielőtt válaszolsz, higgadj kicsikét, gondolj a gyerekeidre, vagy a leendő gyerekeidre.

 

Aztán mesélj, mire jutottál. Hidd el, nem a megbántás a célom, ha egy kicsit gondolkozol a témán, esetleg utána olvasol, már megérte.

 

Üdv.

 

Előzmény: Törölt nick (7567)
gun111 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 7568

Nem posztom betg-t védeni, csak a tisztánlátás végett jegyezném meg, hogy jó párszor hívtam már fel mindenféle faszsággal PUG/Citroen vonalon, ő pedig mindig próbált segíteni annak ellenére, hogy még sosem találkoztunk, csak netes ismerősök vagyunk, ergo egy fillért sem látott (még) tőlem... 

Előzmény: Törölt nick (7563)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.25 0 0 7567

Szia! 

Az enyém ugyanezt csinálta, kibányászták a kerámia betétet, csak a cső maradt. Átírták az agyát,azóta nincs gond vele. Előnye , fél- egy liter megtakarítás. Merre laksz? 

Előzmény: zsocaa (7565)
gesagard111 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 7566

A DPF szűrő ellenőrzést ha ól tudom csak átprogramozással lehet kiiktatni!

de akkor utánna ki kell furni a kerámia betétet, legalább akkora átmérővel mint a kipufogó rendszer maga.

kicsit jobban fog fűstőlni de menni is fog.

Előzmény: zsocaa (7565)
zsocaa Creative Commons License 2016.01.25 0 0 7565

Sziasztok!!!
Van egy pug 607-esem 2.2hdi automata..... a kocsit nagyon szretem, de pár hónapja küszködök..... hibaüznet a jól ismert engine anti pollution system faulty... beindítom rögtön írja, hogy takarítsam ki a részecskeszűrőt.... rálett gépre dugva, és hibák: rszűrő blokkolva, rszűrő túlterhelve, és egr negatív eltérés..... az auton nincs turbónyomás 30-40nél jobban nem megy ha kiiktatom a szűrőt akkor minden oké lesz??? Az elött még nem írta , hogy rszűrőt takarítsak minden jó volt a kocsin....

Válaszokat előre is köszönöm!!!

betg Creative Commons License 2016.01.23 0 0 7564

Ez nem így van , tévedsz van amiben segít az ember és van amiben nem , de ezt mindenkinek joga van eldönteni hogy mi az  , de  nem vitázom , lényegtelen , csak nem értettem miért voltál felháborodva,

 

Előzmény: Törölt nick (7563)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.23 0 0 7563

Lehet hogy igazad van, néha olyan dolgokat írsz, kommentelsz hogy el is hiszem amit magadról állítasz. Ha elolvastad amit írtam akkor nem is tudom miről beszélsz. Ha pedig sok embernek segítettél azt nem a két szép szeméért tetted hanem megkérted az árát, ha pedig így van akkor miért hálálkodjon aki fizetett?  További nyugodalmas szép estét.

Előzmény: betg (7562)
betg Creative Commons License 2016.01.23 0 0 7562

Ha én azon rágódnék , hogy kinek mit segítettem és menyi köszönömöt kaptam érte , már megbolondultam volna:D:DD:D

 

Előzmény: Törölt nick (7561)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.23 0 0 7561

Semmi gond, megértettem. 

További szép napot. 

Előzmény: Orosz11 (7560)
Orosz11 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 7560

Sziasztok

Bocsánatot kérek tőletek, senkit nem akartam megbántani.

Természetesen köszönöm a segítségeteket, csak nem akartam a hozzászólások számát növelni a köszikkel.

Hogy mégse maradjon le ezért ha kérdezek oda szoktam írni a végére hogy „előre is köszönöm”. Most lemaradt, bocsi.

A válaszokra nem bunkóságból nem reagálok, csak sokszor napokig nem tudok leülni a géphez.(2 munkahely, 1 suli, és 1 16hónapos lurkó akadályoz ebben).

Pipa54: Ki próbáltam ahogy írtad de sajna így sem akarja az igazat, azért köszi, még nem adtam föl.

G.Tomy87:hívlak tel.-on

Minden jókat:)

Előzmény: Törölt nick (7559)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.22 0 0 7559

Szívesen! 

Úgy szeretem azt ha valaki a fórumon kérdez valamit,segítséget kér és vannak segítőkész emberek, adnak ötletet,  tanácsot a kérdező meg azt sem mondja hogy " befelhősült ". 

NEM HÁLÁT mégcsak köszönetet várnánk el, de egy " eredményhirdetést " megérdemelnénk, ha másért nem és nem másért csak azért hogy más a fórumot olvasó is tanulhasson belőle.

További szép napot. 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Orosz11 (7547)
jgab Creative Commons License 2016.01.21 0 0 7558

Sziasztok,

 

Van egy eladó izzitó relém, gyári PSA, cikkszáma 5981.38. Hátha valakit érdekel, 2.2 HDI motorhoz vásároltam régebben, közben eladtam az autót és megmaradt ez a bontatlan alkatrész. Hátha valakinek szüksége van rá.

 

Bövebb infó: http://www.jofogas.hu/pest/Peugeot_Citroen_izzito_rele_5981_38_42145645.htm

 

Gábor

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!