Bassza meg magát ez az ország a hülye szabályaival, ésszerűtlen baromságaival!!!
Mikor fél évig csinálnak egy kurva kereszteződést, s másfél óra megtenni ezért 10km-t, akkor torkonszarom a lámpákat, táblákat, szabályokat.
Mikor kinthagynak egy 30-as táblát a 90-es szakaszon, akkor torkonszarom a lámpákat, táblákat, szabályokat.
Mikor egy kátyú 2 hétig körbe van kerítve az úttest közepén, akkor torkonszarom a lámpákat, táblákat, szabályokat.
Mikor a 70es korlátozó után 20méterrel ki van baszva egy 40es, akkor torkonszarom a lámpákat, táblákat, szabályokat.
Mikor az út hónapokig tartó felújítása után egy 50cm-es szakaszt nem aszfaltoznak le, s ezért meg kell állnod mindig, mikor arra mész, akkor torkonszarom a lámpákat, táblákat, szabályokat.
Mikor fizeted a kurva súlyadót, benzin-adót, kocsi-adót, regisztrációs adót ... lassan már füstadót is, s közben elhajlik a felnid a kikerülhetetlen gödrök miatt, akkor torkonszarom a lámpákat, táblákat, szabályokat.
Mikor feltörik a kocsidat, kihívod a rendőrt, aki csak a vállát vonogatva távozik a lezárt nyomozásával, akkor torkonszarom a lámpákat, táblákat, szabályokat.
...folytathatnám még órákig, de nem akarom elvenni az időtöket az éhbér minnél gyorsabb leadózásától.
Az a baj a vasúti átjáróba előzésnél, hogy a vasúti átjárónak van egy potenciális forgalom lassító tulajdonsága: a szintkülönbség. Ez márpedig Magyarország, a hely, ahol ha szintkülönbség van, akkor a két szint között kátyú is kialakul. A bamba meg a nyuszi belemegy, én inkább kikerülöm. Hogy merre? Hát balra, mert jobboldalon ott állnak elég stabilan a vasúti átkelő alkatrészei :) Nem kell feltétlen kátyú, oda lehet képzelni biciklist, gyalogost, kézikocsist, babettást, stb. És én ilyenkor nem feltétlen számítok arra, hogy hülye úr betolja mellém a képét, mert -ha már olyan krva hosszú az a belátható előzésre alkalmas szakasz, akkor az 5 méterrel az átkelő után is az- nem tud várni két másodpercet.
És akkor puff-recss-ropp... aztán annyi a szép autónak. Meg sietős úr orrcsontjának, ha rajtam mulik...
És majd ettől jól helyretevődök? Azonkívül miből gondolja, hogy más szabályokat is? Ami fontos (elsőbbségadás, ittasan soha, biztonsági öv, gyerekülés, irányjelző), azt minden körülmények között betartom, soha nem okoztam még balesetet. Ifjú koromban valóban volt néhány koccanásom követési távolság be nem tartásából fakadóan, de akkor még nem is voltam agresszív béjemvés.
Igen vannak szabályok, amiket nemmindig veszek komolyan. Ha nem látom értelmüket pl. ismert úton 60-as korlátozás egy piti kanyarra, mert egyszer egy részeg hülye elnézte, és azóta kitették a táblát. Vagy a millió kintfelejtett korlátozás. Vagy a kanyarsávban előzés, ha az előttem haladó nem akar lekanyarodni, és szemben sem jönnek. Nem előzök ugyanakkor beláthatatlan kanyarban, mert az öngyilkosság. Bár a beláthatatlan kanyar nagyban típusfüggő. Ami egy gyenge autóval már pont beláthatatlan, az egy erőssel még simán jó 1-2 autó megelőzésére. Emlékszem egy hosszú íves kanyarra a 4-esen, amiben 1,6 Astrával nem mertem előzni, mert pont annyi szakaszt láttam be, amin, ha gyorsan jön szembe valaki, már nem férek be. A bömössel meg lazán lehet egyesével kerülgetni.
Bocs,hogy bele vau-vau,de szerintem az ilyen átjáróban előzős buliknál azért dudál az áldozat,mert feltételezi,hogy más szabályokat is ilyen magasról leszarsz,ezért muszáj téged helyre tenni....:))))
Ha kimerészkedik az ember a városból, ott már 40 a korlát az átjáróban.
Nem mondtam, hogy vezessen mindenki a kedve szerint, pusztán arra bátorkodtam utalni, hogy pl egy két hónappal ezelőtti útépítés miatt kintfelejtett 40-es táblánál 90-nel menni nem akkora bűn, mint belvárosban a piac az iskola és az ovoda által határolt területen (reggel félnyolckor) tenni ugyanezt. Pedig ott is 40-es van, és a kresz szerint mindkettő egyformán bűn.
Ebben teljes mértékben igazad van! Én soha nem dudálok valakire azért, mert lassan megy. Az ő dolga. Csak akkor szoktam, ha mondjuk kifordul elém, dacára annak, hogy ha vár még 2 másodpercet, akkor nincs mögöttem senki, oda is kijöhet, vészfékezésre kényszerít, és utána még pöcsöl is. De még ilyen esetben is csak akkor dudálok, ha eleve ingerlékeny hangulatban vagyok valamiért.
Azt viszont nem értem, hogy ha én megelőzöm vasúti átjáróban, kanyarodósávban úgy, hogy senki nem jön szembe, a világon semmilyen veszélyhelyzet nincs, nem tartom fel, nem húzom rá, a világon semmi gond nincs, pusztán megelőzöm, akkor miért fekszik a dudán? Mi fáj neki?
Szerintem meg 30 km/h a vasúti átjáróban a megengedett sebesség.
Amúgy pedig ha mindenki a maga reálisnak vélt szabálya szerint közlekedne / élne , akkor abból igen nagy bonyodalom lenne. Hozzáteszem, én sem értek egyet sok mindennel. Igenis lehessen vasúti átjáróban előzni akár 150-nel, járdán parkolni, mozgáskorlátozott helyén parkolni, reflektorral közlekedni szembeforgalom esetén is stb. :)
Ez az A8 ma nagyon talált. Miskolc CORA parkolóban egy ilyen 3 parkolóhelyet is elfoglalt. Igaz senkit nem zavart, mert csak 1/3-os kihasználtság volt de bas*za az ember igazságérzetét, meg gyanítható, hogy ez máskor is így van. Na és ne feledkezzünk meg a másik atrocitásról, az ezüst S Klasse-ról, ami a fogytos parkolóban díszelgett.
Hát így aztán harcolhatunk keményen az általánosítások ellen!
Nem érdekel ha megelőz az átjáróban, én is tettem már ilyet, hanem ne mutogasson,dudáljon mert nem tudja, hogy én tojást/TNT-t szállítok és azért megyek lassan! Menjen amerre akar oszt kész, csak felb@ssza az idegeimet, mert azthiszi bénabéla vagyok.
Most belemehetnénk a közlekedéspszichológiának abba a tételébe, hogy az inteligens emberek gyakrabban szegik meg a kreszt, mert átlátják a szabályok értelmét, látják, hogy miért hozták azt a szabályt, és így "rugalmasabban" kezelik, de gondolom, ez nem boldogít! :-)))
Imádom az ilyen kommentárokat. Tudom, hogy 40-el lehet menni az átjáróban, és előzni tilos. De.
1. Vannak átjárók, ahol kilóméterre ellátni mindkét irányba, tehát jól látható, hogy nem jön vonat. Ilyen esetekben velem is előfordult már, hogy szabálytalanul megelőztem a szabályosan közlekedőt pusztán kényelmi, biztonsági, és környezetvédelmi szempontból.
Kényelmi, mert nincs kedvem feleslegesen lelassítani, és visszagyorsítani.
Biztonsági, mert - bár szabálytalanul, de - jól belátható helyen előzhetek, miért várnék egy későbbi, potenciálisan veszélyesebb előzési szituációra.
Környezetvédelmi, mert a visszagyorsítás rengeteg szennyezőanyagot juttat a légkörbe, ami a sima előzéssel elkerülhető.
2. Az A2 az nem az a kifejezett izmozó autó, szerintem inkább röhelyes.
3. "Nnna, érdemes volt sietni?" típusú kommentárok. Velem is gyakran előfordul, hogy kilövök egy lámpánál, pedig jól tudom, hogy piros lesz a következő. Nem azért nyomom, mert sietek. Pusztán azért, mert jól esik, hogy az ülésbe présel.
Egyszer ezt meg is kérdeztem egy Suzukistól, azt mondta, hogy 70-80-nál fogyaszt legjobban a kocsi. Most nem részletezném, hogy milyen véleményemnek adtam hangot.
A lassújárművek vezetői mindig elégtételt éreznek, ha az őket megelőző gyorsabb járműveket beérhetik, ha azok megérkeznek valami köcsögül szervezett forgalmú nagyobb faluba ahol idiótán működő közlekedési lámpák vagy az úton poroszkáló lámák feltartják a haladókat.
Vagy van még egy durvább formája az ilyen"utolérésnek", mégpedig ha azért sikerül, mert az addig gyorsabb jármű vezetője a lakott területre való megérkezéskor ösztönösen/tudatosan visszavesz, tekintettel a magasabb népsűrűségből adódó fokozott balesetveszélyre (pl úttestre kiszaladó kisgyerek!!-horrorisztikus történési lehetősége). Ilyenkor a legelvetemültebbek revansot vesznek és jól megelőzik a lakott területen kívül őket lehagyókat, egyszerűen fenntartva az addigi sebességüket. Áthaladva a településen aztán kezdődik minden előlről. Ez 2-3 helyen még humoros is lehet, ennél többször meg már az ember idegeire megy. Miért mennek egyesek lakott területen kívül/bévül ugyanazzal a sebességgel?! Az kint kevés/bent sok. ???
Nos én se padlóztam Warbit, de anno a pattintott és a csiszolt kőkor határmezsgyéjén még találkoztam versenyzői vénájú egyedekkel (persze ezek mostanra kihaltak/átültek más roncsokba) és még a faterom 1.4-es Daciával se jelentett gondot a lenyomásuk már a legelső métertől fogva. Szóval ne misztifikáljuk a DDR-est, mert nem érdemli meg!
Nemrég volt esetem ez a vasúti átjárban való előzés. Audi A2-es a sineken megelőzött, hagy menjen... én mentem a saját nyugodt és szabályos tempómban. Beérve a következő városba a lámpánál előttem állt. Ennyit az izmozásól meg a rohanásról.
Hehe jó móka ez, akkor en meg lehuzom a bőrt a kétütemű verdák tulajairól na meg ezek utolsó verziós 4 ütemű verziót birtoklókrol. Mindenhol mint a tetű a 2 üteműtől a belem kifordul, egy üres ifa legyorsulja őket 0-60ra. Akkor ezek szerint minden Waresz Trabis bunkó k*csög?
Egyebkent nemrég egy Golfos vágott be elem az egy autónyi helyre M5 kivezetőn mert nem huzódtam be 120ról fékezve 70re a kamion mögé mert őnagysága jött. Ezek után persze átmentem bunkó buzukisba mutogattam, anyaztam refivel mentem mögötte, mert persze haladni nem tudott az előtte(m) lévőktől. Akkor az összes golfos is kö**ög.