Állítani szerintem sem lehet, évtizedek óta az összes hidraulikus kuplung önbeálló.
Igaz, de ez csak a kuplungszerkezetre vonatkozik, a pedálmagasságot lehet állítani. Vagy mondjuk hogy több autót is láttam, amiben lehetett, és ezen keresztül akár az is előfordulhat, hogy a pedál előbb koccolja le a tűzfalat, mint hogy a kuplung rendesen kiemelne. Nem mondom, hogy most is ez van, de láttam már relatív modern autót (2003 Corolla), ami a kuplungtárcsa cseréje után gyakorlatilag vezethetetlen lett, annyira elmászott a pedál pozíciója. Rövid (hosszú) műszerfal alatti matatás után hibátlan volt. (Aki 12-es anyát használ, az más aljasságra is képes.)
Az 1-es / rüki akadás inkább az, hogy nem emel ki rendesen a kuplung. Állítani szerintem sem lehet, évtizedek óta az összes hidraulikus kuplung önbeálló. Rázó kuplung miatt nem igazán nyúlnék a munkahengerhez.
Amúgy szerintem nem sikerült lelégteleníteni, miután belepiszkált.
Nem vagyok biztos benne hogy állítással orvosolható lenne hiszen ez egy hidraulikus kuplung azaz önállító. De ha valamit rosszul rakott össze akkor egy szétszedés/rendesen összerakás még akár segíthet is. Az egyes/rüki akadás azt jelzi, hogy valami elmászott a váltónál.
Hát igen, biztos gondolta a szerelő fut elsőre azzal egy kört vagy mit tudom én.. Illetve az hogy most akad az 1-es és a rüki, valószinű egy kis utánállítással orvosolható ha jól sejtem vagy nem? És ha tovább ráz akkor a szokásos kupplung készlet csere mint a nagy könyvben. Köszönöm a válaszod. Vidéken vagyunk itt kurva nehéz dülőre jutni a szerelőkkel,
Az hogy nem a munkahengert kellett volna kicserélni hanem a kuplungtárcsát vagy akár szerkezetet is illetve ellenőrizni a lendkereket nem üt-e és szükség esetén az is csere.
"Olaj"rátöltés mindenképpen kellett, a cserekor elfolyt a fékfolyadékot pótolta.
Üdv, urak egy kis segítséget szeretnénk kérni 147es gépmadár. Kuplung rázás miatt lecserélte a szerelő a munkahengert. És most akad az 1-es és a hátramenet,, valami olajrátöltés is volt tudja az ég. Esetleg ha tudna vakaki valami infót hogy mi lehet a probléma megközelitőleg. Thanks üdv
Ezt is leírtam az előző hozzászólásomban. Azaz azt hogy egyáltalán nem biztos hogy a termosztát a rossz. Lehetséges, hogy a hőfokjeladó. Persze lehet az is hogy a termosztát. Ezt mérések nélkül megállapítani és hasrautésszerűen cserélgetni alkatrészeket lehetséges és az is biztos hogy ha már minden ki van cserélve akkor meg fog javulni - de szerintem egy csomó jó alkatrészt fölöslegesen kicserélni csak azért hogy beleessen egy rossz is eléggé rosszat tesz a környezetnek. Szándékosan nem írom azt hogy drága mulatság. Mert egy kétezer forintos jeladót kicserélni 10 perc míg egy órán keresztül méregetni 15000 forint rezsióradíj. Tehát az emeber magának kiméri, míg szervizben lehet hogy a gondolkodás nélküli csere az olcsóbb.
Ami viszont bármikor borítékolható az az hogy a szerviz nem szereti ha azzal mész oda, hogy "cseréljétek ki a termosztátot". Még az is előfordulhat hogy szó nélkül kicseréli, és elkéri érte a pénzt és jó lesz. De az is hogy ha nem lesz jó akkor ő joggal mondja hogy pontosan azt csinálták amit kértél tőlük. Ha viszont azt csinálod amit írtam neked azaz csak magát a hibajelenséget közlöd velük, akkor ők meg kell hogy oldják, ha pénzt akarnak kérni érte. Így biztos, hogy jó autót fogsz elhozni.
Tehát ha te nem értesz hozzá akkor fölösleges azon agyalnod hogy mi a baja. Nem kell tudnod. Nem kell megértened. Azt kell tudnod hogy mit tapasztalsz, és ezt el is kell mondanod a szervizben.
Ha viszont magadnak szeretnéd megoldani akkor először tényleg utána kell nézned mi hogyan működik.
Nem Mléxem, hogy Csikós ilyen fordulatokat használt volna amíg olvastam, de előfordulhat, ezen nem vitatkozom, lehetséges. Vannak dolgok amelyek viszont biztosak.
Az egyik ilyen, hogy innen a fotelből nem lehet megmondani, hogy ott a garázsban mi a rossz. Kérdésnek feltenni azt, hogy cseréljen vagy se tehát teljesen értelmetlen, az amit körítésként leírt pedig teljesen értelmezhetetlen.
Marad az, hogy megpróbálom ráébreszteni a fentiekre, és arra hogy kérdezés előtt legalább minimálisan illik utánanézni legalább nagy vonalakban a kérdésem tárgyának. Ehhez a ráébresztéshez az irónia egy teljesen elfogadott művészi eszköz.
Igen azt elfelejtettem írni, hogy a csere azért volt mert átengedett a termosztát és emiatt nehezebben melegedett. A műszeres mérés mutatta a 90 foknál a nyitást. Nagyon sokszor olvastam erről problémáról, hogy csere után nem megy föl a mutató 90 fokra. Ezért kérdeztem, hogy mi van ilyenkor azonkívül, hogy benézett a ló az ablakon. Gondolom te is futottál már ilyen szituációba mivel nem egy kezdő vagy ezen a téren. Szerelőkhöz szoktam vinni az autót mert én ehhez lusta vagyok meg hát műhelyem sincs. Az utcán meg nem csinálok semmit. Azonkívül, hogy közlekedek rajta. A gyári elő írás amit találtam 88 fok. Ez egy 2.0 JTS motoros szerkezet. Remélem most jól írtam és valóban 88 fok a nyitási hőmérséklet. Csupán azt nem értem miért nem megy föl addig a cáger, ha valóban 90 foknál nyit. A régivel meg minden ok volt azonkívül, hogy átengedett?
Először is a termosztát nem mutat semmit. Mutatni a hőmérsékletkijező mutat az meg a jelet a hőmérsékletjeladótól kapja. A termosztáthoz mindössze áttételesen van közük, és ez az áttétel a hűtőfolyadékod. A termosztát ennek az alsó hőmérsékletét szabályozza. (A felsőt meg a hűtőventillátor vagy az ecun vagy egy kétfokozatú hőgombán keresztül)
Naszóval kedveském, az a nagy helyzet, hogy termosztátból is van egy csomóféle, van ami 89 foknál kapcsol, van ami 82-nél, van ami 95nél, meg ezen a környéken kb a fél világ, de az egész számok biztosan. Attól függ, hogy a tervező hova helyezte el a vízkörben. Sokszor az is előfordul, hogy két különböző motornak tökugyanaz a termosztátja csak különböző hőfokú. Szóval akár kerülhetett bele alacsonyabb értékű is.
De azért az én kicsi búrámat kurvára izgatja a kérdés, hogy miafasznak kellett termosztátot cserélni ha a hűtésnek semmi baja nem volt és úgy állt a mutató kilencvenen mint a cövek? Lehet hogy mégis rossz volt és most csak azt látod hogy MŰKÖDIK a termosztát? Vagy mégis semmi baja nem volt? De akkor ki találta ki, és miért, hogy cserélve legyen?
Na mindegy az élet nagy kérdéseit nehéz megoldani. Most már csak egyet tehetsz, azt amit tavaly kellett volna. KIMÉRED hogy mi a stájsz. Pl. nem a mutatóról tájékozódsz az aktuális vízhőmérsékletről, hanem egy diag eszközzel, hogy mit lát a comp. Lehet sőt nagyon valószínű, hogy nem ugyanazt.
A legjobb amúgy az lenne ha hőmérővel megmérnéd a víz valós hőmérsékletét is. A termosztátnál, a hőmérsékletjeladónál, a hűtő bemenő és kimenő pontján, illetve a motor kimeneténél, ha a termosztát a bemenő oldalon szabályoz.
Majd ezek után megnéznéd a gyári szervizutasítást, hogy hány fokos termosztát való bele. Ha a te termosztátod nem aszerint szabályoz akkor kicseréled belevalóra. Ha igen akkor megnézed hogy a hőmérsékletjeladó megfelelő értékeket ad-e az adott hőmérsékleten. Ha nem akkor kicseréled egy jóra. Ha a hőmérsékletjeladó is jó, akkor megnézed, hogy a műszer a hivatalosan megadott feszültség ráadásakor jó hőmérsékletet mutat-e, ha nem akkor kicseréled a műszercsoportot egy jóra.
Ha ezek nem mennek zsigerből aranyapám, akkor az lesz a megoldás, hogy elviszed valakihez aki képes neked ezeket elvégezni. Általában az van kiírva a bejáratra, hogy autószerviz. :P Ha odaviszed akkor csak annyit kell mondanod, hogy hiába autózol a városban mindig hideg vizet mutat neked a műszer. Több információra nincs szükségük ha értenek az autószereléshez. Ha meg nem akkor úgyis mindegy.
Tavaly termosztát csere volt. A gyárit cserélték Behr re. A gyári tudta az értéket gyönyörűen állt a 90 fokon télen nyáron. A cserélt sajnos ezt nem tudja produkálni. Tesztelték azt mondja 90foknál nyit az meg , hogyan lehetséges amikor a mutató fölsem megy a 90 fokos skáláig. Mivel idáig nem használtam az autót így nem zavart. Tavasztól őszig motorral járok. Most viszont használom és zavar a látvány. Érdemes másik termosztátot berakni vagy nem? Ha igen melyik tudja a normálisan mutatni az értéket? Azt régebben olvastam, hogy vannak termosztátok amelyek nem mutatnak normális értéket. Engedjem el vagy csere? Köszönöm
Nekem kb 1992-től (akkor érettségiztem) megvan szinte az összes Autópiac, meg Autómagazin, Motorrevü, stb.. most is. Utána tértem át online olvasásra. A 92 előttiek azért nincsenek meg, mert mindet szétvágtam, h felragasszam a falra a képeket. :-)
ja egyébként 90-es évek közepéig 2000-ig minden Autó-Motor megvolt szépen sorban, ha költözéskor nem dobom ki még azt is megmondtam volna neked melyikben mert az év végi tatalomjegyzék szépen ki volt fénymásolva :) , de mindenre nem emlékezhet az ember :)