Ha olcsóbb autót vesznek, azzal is egyik szerelőtől a másikhoz járnak, akkor meg legyen új, mert azt verték beléjük, hogy ami új, az jó, és mellesleg villogni is lehet vele. Aztán meg ugyanolyan bomba, mint a régi...
Na azt meg főleg nem értem, hogy adhatnak milliókat az emberek szar autókért...aztán jön a kiszolgáltatottság a kókler szerelőknek, az alkatrészárak, brutál szervizköltségek és az állapot csak romlik tovább mindenek ellenére. És így passzolják tovább őket, adják és veszik a problémákat, a pénz meg folyik a zsebükből kifelé. Én nem vagyok egy ruppótlan gyerek, megvehetnék bármilyen autót, de köszönöm, nem erre szeretném a javaimat áldozni, hanem olyanokra, ami értéket ad a tyúkszaros életemhez.
Hát a bringa legjobb esetben jövő héten, vagy inkább az azutánin. Mondtam a srácnak, hogy OK nem életbevágó, de mivel egy töröttet kell pótolni vele, azért próbálja úgy szervezni, megígérte.
Mi a helyzet a te bringáddal, megérkezett már? A használtautó-piac ennél a dízel Mareánál sokkal fiatalabb autók esetében is sírnivaló. Beterveztem idénre egy cserét, de az elmúlt másfél évben annyira elszálltak az árak, hogy amit eredetileg erre szántam, abból értelmes autó nem jön már ki. Kicsit feljebb emeltem a keretet, még mindig nem lettem boldog... közben az újautó-árak már lefelé jönnek (nemcsak a Teslánál :), több márkánál is visszatértek a kedvezmények/normális szállítási idök, raktári autók is akadnak már épeszü áron - ennek belátható idön belül jól érezhetö hatása kellene legyen a használtpiacra is. Pár hónapot ki tudok várni, kíváncsi vagyok, mi lesz belöle.
Hogy lehetek ennyire hülye, hogy egy ótvaros, retkes dízellel koszoljam össze a kezem...boá...
Bottal sem piszkálnám, csak segítek, dehát ez...nincsenek szavak. És még a kuplungtárcsa is fordítva volt beszerelve. Lato cambio, az nem mond semmit az átlagszerelőnek, a gearbox side se nagyon, ha épp az van ráírva. Ez egy Marea JTD105, nem értem mi vesz rá embereket arra, hogy egy végletekig lepusztult, elhasznált, elfeslett szarért pénzt adjanak. Aztán egy kuplungszettért 120 ezret, szíjhajtások, stb. De még akkor mindig egy elnyűtt utastérben ül, hajlik a küszöb az emelésnél és a motortérben nem létezik egyetlen szivárgási pont, amiből ne dőlne az olaj. A csövegk megkeményedve, kábelkötegek porladva, pusztulat, nincsen rá jobb kifejezés.
A német 1.6-osok milyen évjáratúak, merrefelé vannak Németországban? Ha nincs velük terved, szívesen rájuk néznék. Ha nem akarod ide, jöhet privátban is, köszi elöre is!
Közben ma leszemlézték a kombit, lehet menekíteni a dolgokat belőle.
Délután volt egy-két órám, szedegettem, meg még sok mindent akarok.
A motort is, bár úgy oda lett szorítva, hogy még a hátsó felső kitámasztó rúd is derékszögbe van hajolva, de hátha a blokk nem sérült. Az akksit épségben vettem ki, pedig alatta a tálca hullámosra van hajlongva. Holnap pl. visszatérek a termosztátért, a fekete szedánba úgyis kell. Ne kelljen már 15 ezerért megvenni. Anyósékét is meghúzták pár hete vonóhoroggal, kitolattak a parkolóból miközben elhaladtak. Jövő héten csinálja a helyi kasztnis csóka, biztosításra. Megveszi a töröttről az épen maradt két baloldali ajtót. A hátsó fékeket átépíthetem az 1.8-ba majd. Ésatöbbi, ilyenek vannak.
Olyan sok lehetőség a válogatásra nincsen. Van még egy babakék 20V, de fl. előtti, Németországban meg 1500-2000 euro környékén 1.6-osok. Itt már azért körvonalazódott, hogy 1000 Euro/Frank lehet a max. beszerzési ár. Aztán ezt a példányt sem ennyiért hirdették meg, hanem ha jól emlékszem 1700 volt. Ezen a héten ment lefelé, 1500-1400-1000. Szóval eljött az ideje egy számomra inkább megfelelő ajánlatnak, mert a kereskedő szabadulna már a nyilvánvalóan apróért beszámított autótól. De ha nem 20V, akkor egynyóc, ami még izgalmas természetesen. A dízel szóba se jön. Nyilván ezt is nagyon jól ismerem, az öcsémnek volt, én meg szétszedtem kettőt.
Inkább Alfa 156 SW vagy esetleg ötajtós 147 volt amúgy a keresési irányom, ott bővebb kínálat van még.
Múlt pénteken pl. lebeszéltem ezt a 147-est a német (török) kereskedővel egy ezresért, kedden fel is vették volna, erre szombaton eladja...
TS ECO, három henger megy, projektautónak milyen zseniális lett volna.
Vagy itt van még ez a különlegesen ződ JTS, ezt is biztosan ideadnák 700-ért. De meg van húzva a bal hátulja, a jobb hátsó ajtón meg egy hosszú, mély karc. Ezek kevésbé kezelhető problémák nekem.
A Lybrát el lehet felejteni, a Kappa drága, más típusban meg személy szerint én nem tudok gondolkodni. Mindenki vehet a családban azt amit akar, aztán majd megkeresheti a szerelőt, akire számíthat vele (vagy nem), a magam részéről nem fogok elmerülni újabb típusokban.
Legyen vele szerencséd... mekkora szerepet játszott a kiválasztásban, hogy az egész modelltörténet legritkább, legnagyobb sportértékű változatáról van szó? :D
Bovoar autója nyár óta áll a bontóban, a bontó szomszédságában meg ott a szélvédős cég. Nem lesz nagy gondom ezzel az autóval, és még évjáratazonos üveg is lesz benne. :D Ez a '99-es a legjobb évjárat.
Faceliftes weekenden, jobb elöl a kerék és a taposólemez környékén milyen vezetékek futnak?
Az öcsém ráment valami aknafedőre, a jobb első kerék felcsapta, megütötte a kocsit és leállt. Nem folyik semmi, de benzinszag volt, szerinte valamilyen kék vezeték sérült meg. Teker de nem indul.
Nézegetem a külfödi piacot, hogy mit kéne a Marea helyett venni. Nagyon érdekes, hogy míg 2017-ben 3 db-ot is kombiból sikerült beszerválni, tele volt velük a piac, mostanra eltűnt a túlsúlyuk és inkább megkíméltebb szedánok kerülnek elő. 1500 euro fölött, de inkább 2000 felé tendálva az árakkal. Aki kombit vett az elmúlt 20-25 évben, az úgy használta, el is használta, logikus hogy szedánokat tartottak kíméletesebb üzemmódban. De a kínálat összességében jelentéktelen lett mára, ebből nem lesz most Marea...