Képzeld 15re volt jegyem és elfelejtettem elmenni, pedig nagyon érdekelt a darab:-(
Sziasztok,
mióta jár hozzánk szinháznéni havonta 1x, de inkább 2x elmegyek vmelyik színházba egy egy darabot megnézni. Örömmel látom, hogy van olyan topic ahol emberek beszélgetnek színházról, úgyhogy majd gyakran olvasok ide, hogy jó tippeket kapjak.
A múlt héten láttuk a Jekyl és Hyde című darabot, amit én kicsit kételkedve néztem meg mivel nem rajongok a musical müfajért. Viszont aki szereti az alap történetet vagy csak kiváncsi mindenképp nézze meg, mert nagyon jó az előadás. Érdemes.
Kedves emberek!
December 27-én lesz Heiner Müller Medeamaterial című darabjának itthoni ősbemutatója a Merlinben. Heiner Müller, akit Magyarországon a legutóbbi időkig csak szakmai körökben ismertek, az NDK legjelentősebb drámaírója volt Bertolt Brecht után. Rövid amerikai fogsága után a berlini Volksbühnénél kezdett el dolgozni, de 1958-ban a Tíz nap, amely megrengette a világot című darabját rögtön betiltották, aztán még másik hármat is, őt pedig kizárták a keletnémet írószövetségből. Ettől kezdve antik mítoszok feldolgozásába rejtette a nemtetszését. De aztán minden jóra fordult, mert 1984-ben az NDK Művészeti Akadémiájának tagjává választották, 1988-ban pedig visszakapta írószövetségi tagságát. 1993-ban Bayreuth-ban Trisztán-rendezésével okozott meglepetést, majd a Berliner Ensemble vezetője lett haláláig.
Szakértők szerint ,, A lepusztult part – Medeamaterial – Táj argonautákkal – trilógia egyetlen megállíthatatlan szóáradat, egy haldokló világ önvallomása. Müller a világ apokaliptikus vízióját teremti meg a drámai szövegében, egy olyan világét, amelyet elhagyott a teremtője, s szereplői egy kiégett civilizáció teremtményeiként szembesülnek a Gonosz sarjaival, melynek magjait ők maguk szórták el az idők kezdetén. A Medeamaterial szerint az egyetlen menedéket a Káosz teljes eluralkodása elől az emberi kapcsolatok jelentik.”
Rendezte: Dragoş Galgoţiu
Szereplők: Szilágyi Enikő, Kaszás Gergő, Száraz Dénes, Török-Illyés Orsolya, Bognár Anna
Fordította: Teller Katalin
Díszlet- és jelmeztervező: Both András
A Kultúra fórumban nyitottam egy topikot A Zsámbéki Nyári Színház jövője címmel. Taktikai okból egyenként másolok be régebbi cikkeket a mostani átszervezési elképzelés előzményeiről. A történet szomorú és kicsinyes, mégis meglepődtem, amikor egymás után tettem a cikkeket.
Azért a nagymamát senki ne nagyon vigye magával! :D
Amúgy meg fogom nézni én is, nekem már a Merlines változat is tetszett, de valószínű, hogy ez még jobb. És a két fordítást is szívesen összehasonlítanám.
na, ide is beteszem a tegnap kapott emilt. én nem kommentálnám.
Tárgy: Csányi Sándor rajongók
Szia!
A kontrollfilm.hu-n láttam a hozzászólásodat. Csányi Sándor egy RTL-es showműsor keretében szeretne megismerkedni a rajongóival. Ha te is közéjük tartozol és szívesen találkoznál élőben is Sanyival, akkor itt az alkalom! Kérlek jelentkezz ezen az e-mail címen, illetve a 0670/2047784-es telefonszámon.
Köszi: X
természetesen megköszöntem a felajánlott lehetőséget, de nem fogtok a tévében látni, kedves fórumtársak.
Shopping and fucking
Alföldi egy zseni, most már biztos (bár kicsit már dundi zseni) :-)
nagyon össze van rakva a darab, felejthetetlen jelenetekkel (pl. amikor A.R. megszámolja a tabikat, vagy a wonderful world-ös jelenet)
a zenei megoldás is tetszett, nagyot dob a darabon. a jelmezekrôl sokat nem lehet beszélni, mert néha nincs is jelmez :-DD (bár a jézusos és az "adopt me forever" póló szuper!)
szegény B. Editrôl inkább nem nyilatkozom, elég gáz lehet neki, hogy a saját anyja tizedakkora szerepben nagyobbat alakít mint ô valaha fog... (különben az a figura, akit Almási alakít, az eredeti darabban férfiszerep, ha jól emlékszem)
megjegyzés a színházhoz: botrányos, ahogy az a hely kinéz (thalia régi stúdió), meg ahogy a nézôk bejutása meg van oldva (azaz nincs megoldva). egy jó alapos felújítás mindenképpen szükséges lenne, ha már ilyen népszerű elôadások futnak ott.
Kortárs drámákat keresek, avagy nem klasszikus színházi keretek között feldolgozható darabokat, avagy legalább olyat, melynek különleges' mondanivalója van/lehet.elhanyagolt /izgalmas(?) darabra, amit amatőr berkekben/kel fel lehetne dolgozni.(gyakorló tanítás és fakultatív felolvasó órákon :)taní-tani) Remélem erre is nyitott (lesz) a fórum. Köszönet
Érdekel valakit 4 db jegy a Bp-i Kamaraszínház "A szakítás" dec. 06-i előadására? Sajnos nem tudunk elmenni, ezért szeretném eladni. 1.500,- Ft/db.
Kettesével is szívesen odaadnám.
Mrs. Ferrars
hm. gondol-gondol-gondol. nem tudok olyan indokot ami miatt ne. de mondjuk engem kevés dolog zavar 1 darabnál, mármint káromkodás, mezteleség, ilyesmi. (ha jól emlékszem egyébként ilyesmi nincs ebben.)
a Kontroll megtekintése után csak egy kérdésem lenne: ki ez a Nagy Zsolt azonkívül, hogy a Vodafone reklám cowboy-a volt? hol lehet ôt látni színházban? (na jó, ez két kérdés) :-))
Tegnap láttam a Pestiben a Rejtett Játékokat.
Mit mondjak? ... Érdekes... De pozitív értelemben.
Béres Ilona nagyszerű, neki való szerepet játszik.
Halász Judithoz + Steve-hez no comment, mert úgyis tudjátok. :-)
de, sokan látták. nekem tetszett, jobban mint az alhangya, ott télleg csak a a darab volt jó, nekem ott még a díszlet sem tetszett. a kripliben a színészek is és a díszlet is igen.
A technokultúra egyik első társulatának korai darabja még a Tilos az Á korszakból.
Móka és kacagás!
A Virtuális valóság a TÁP Színház egy korábban bemutatott, sikeres performanszának darabbá írt, klubhelyiségből nagyszínházra átméretezett változata. Virtuális utazás, NEM a modern technika segítségével. A nézők (résztvevők) a színészek irányításával a saját képzeletük legkülönbözőbb tájaira látogathatnak el. Eljuthatnak eddig még nem ismert vidékekre, bolygókra, a honfoglalás korába… Láthatják a magyarok fenséges múltját és rettenetes jövőjét, részt vehetnek a magyar történelem kezdetének meghatározó eseményeiben. A számtalan kaland során Hevér Gábor, a virtuális utazás kapitánya lesz a kísérőjük. Az útikalauzt Vinnai András írta. A legénység a résztvevők számára kioszt egy-egy szemkötőt, amely biztosítja, hogy az utazók csakis a látáson kívüli érzékszerveikkel tapasztalják meg a cselekményt, élvezzék az előadást. Az utazás végére a résztvevők több kalandos helyszín, drámai cselekmény után egy egészen más világba érkeznek, mint ahonnan elindultak…
A TÁP (Tilos az Á Performance) Színház kísérleti formációként jött létre Vajdai Vilmos és Szabó Győző, Vécsi Tibor vezetésével, akik ma a Katona József Színház elismert művészei. A társulat összetétele előadásonként változik, a szervezőelv mégis egy: az útkeresés. Kísérleteik révén új színházi műfajok születnek. A színház falai közé beemelnek egy szubkultúrát és ezzel a technopartik közönségét is becsábítják előadásaikra.
rendező: Vajdai Vilmos
2003. december 7. 20h
Jegyár: 700 Ft