Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
az Ultra GPS Logger -t nem használja valaki? Most próbálogatom, de például ha létrehozok egy POI -t a térképen a nevét nem sikerül megjeleníteni a térképen.
Van egy Evolio Preciso 5.0-as készülék, windows ce 6.0-át futtat és volt GPS felület. Nem tudom mi történt vele de aki használta hosszan nyomta a bekapcsolót és azóta csak a windows felület jön elő, semmi nyomát nem találom a GPS felületnek. Nekem a windows is jó volna ha automatikusan tudná indítani az IGO-t, de bármi modosítást csinálok, újraíndítás után visszaáll oda ahol volt. Mit lehet vele csinálni? Nekem csak Igo használatra kellene, az meg aki használná körülményes, hogy bemenjen a my devicen belül, ResidentFlash-en belül az IGO-ra. Köszi a válaszokat.
Ne kezd.... Ahogy írtam, leginkább nem itthon használom én sem..
A "Szerintem" pedig azt jelenti, hogy az én tudomásom szerint, az általam olvasottak alapján (ami lehet pro és kontra is), vagy a tapasztalatom szerint. Vagy Te minden állításodat azért nem jelzed ezzel a szóval mert Te magad fejlesztetted?, Vagy minden információd olyan eredetű amit Axiómaként kell elfogadni? Ugyan már....
Valószínűleg Te még sosem tévedtél... Én bevallom: Igen.
Hiába pfujjogsz a Wazze-ra.. :D Elmesélném mit művelt az elmúlt napokban velem Izlandon, de felesleges lenne.. Neked Budapesten meg az M1-sen tök jó...
Azzal meg nem tudok mit kezdeni, ha valaki egy szakmai döntést "szerintem" alapon hoz meg. :D :D :D
No nem a garancia vállalásra gondoltam, a pályáknak városok körüli "elkerülő" szakaszaira, gyorsforgalmi utakra ... Nem országúti cirkáló leszek, családlátogatás alkalmával, így a nem gyakori úthasználat nem hoz ismeretet. De utánanézek.
Célszerű olyan készüléket választani, amely minél több féle rendszert ismer, kiegészítik egymást "érzékenyebb" lesz. a GPS általában az amerikai rendszert takarja. Ez az alap. Ha külön írják az Orosz, Kínai, európai rendszert akkor az az alapot kiegészíti.
Online térképeket érdemes egyszerű hazai tájékozódásra használni. Engem még nem szívatott meg egyik sem fizetős/nemfizetős téren, bár erre senki nem fog garanciát vállalni neked. (ahogy a gyorshajtásra sem.) a Waze (pfujj) -ben beállítható a megyei matrica is, azt hiszem a Sygicben is.
Autópálya lehet fizetős is és ingyenes is, ahogy az is egy szűrés, hogy akarok-e autópályán menni vagy sem, akár fizetős, akár nem. A mostani iGO-kat már nem ismerem...
Ősrégi WinCe-s navikészülékemet okos telefonnal váltanám. Két kérdésem lenne:
- Van nagy jelentősége, hogy alkalmas legyen a Glonass vagy a Beidou rendszer elérésére a GPS-en kívül? Ha a leírásban az A Gps szerepel, ez mit jelent?
- Megbízhatok abban (Mo-on belül) ha a maps google-ban Beállítások menüben "Autópályák elkerülése" nem pipálom ki, de a "Fizetős utak elkerülése" igen, elkerülöm matrica nélkül a büntit? Értem alatta, nem visz rá fizetős szakaszra, az előtte lévő kijárónál levezet vagy ha adódik olyan pályaszakasz amit lehet használni matrica nélkül, a lehetőségnél rávezet. Próbáltam az M3-as kivezetőjén, ott úgy tapasztaltam működik, szeretnék biztos lenni benne. (még nem kaptam csekket) Demón iGo-t próbáltam, az Úttípusok -ban Autópálya ki - be, Időalapú díjfizetés - Távolság alapú díjfizetés opciókat találtam. Az "Autópályák" be kell kapcsolni, az Idő- és Díj alapúból melyiket vagy egyiket sem kell ? Ha nem megfelelő a megfogalmazásom, elnézést. Absz. mezei használó vagyok.
Nem tudom végig böngészni a teljes összes hozzászólást, lehet, hogy ismételek ám kérdésem:
van-e olyan GPS készülék és szoftver, amit nem számítógépen keresztül kell frissíteni, hanem a cég, a műholdak, vagy akárki de frissíti, akár a mikulás!
Ezek a dzsunkatec GPS-ek kb ilyenek, hogy összelapátolják mindenféle innen-onnan beszerzett dolgokból, legyártanak egy csomót, aztán már nem foglalkoznak vele tovább
mihamarabb megpróbálják eladni a készletet olcsóért, aztán majd jön a következő készülék.
Sziasztok! Biztos volt már szó róla a fórumban ,de vissza olvasva nem találtam a megoldást. Van egy TeleSystem navigációm igo amigo-val telepítve. Ezen szeretném frissíteni a térképeket, de ha rátöltök újabb térképet, akkor azt írja, hogy nem érvényes a licensz és nem tölti be a térképet. A licens mappába bemásoltam a térképekhez tartozó lic fájlokat, de ez sem segített. Gondoltam ,nem jó az amigo-ra a térkép amit rátöltöttem. Milyen térképpel működik vajon? igo8? torrenten találtam sok-sok térképet, de nem tudom melyik lenne jó hozzá, amivel működne is. Köszönöm a segítséget!
Az általa használt TomTom vagy Nawteq vagy AND térképek esete már más kérdés.
Meglehetősen bonyolult kérdés akit érdekel a téma utána olvashat sok helyen, de természetesen konkrét adatot csak az adott térképszolgáltató tudna adni. Vannak erre vonatkozó térinformatikai szabványok, az EU is létrehozott erre vonatkozó szabályozást, de évekig tanuljuk ezeket, ne akard most 3 mondatban leíratni velem. :D :D
Hogy mennyire bonyolult egy ilyen adathalmaz a valóságban, mi mindent tartalmaz egy adattábla, és miért nem 2 perc felvenni valamit egy térképre, annak szemléltetésére ajánlom az "2007/2/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv téradatkészletek és -szolgáltatások interoperabilitására vonatkozó rendelkezéseinek végrehajtásáról" című szösszenetét példaképpen:
Szerintem teljesen jól látom a helyzetet, Te viszel a "kommersz" navigációk közé mély térinformatikai problémákat, ezért is írtam, hogy nem egyforma cuccokat akarunk összehasonlítani.
Úgy látom, hogy Te tévedhetetlennek hiszed magad, tartsd meg ezt a hitet. Én jól elleszek akár egy Garmin Gekko-val is.
Igen Tipikus vagyok, Tipikusan az, aki nem kapja fel a vizet, ha valakinek más véleménye, más gondolata van. Te úgy látod, és Mi - mert szerintem többen is hozzám hasonlóan vélekednek - meg így.
"....Volt már rá példa, hogy valahol gyorsabban tervezett, mint a kresz tábla, de bejelentettem és javították!.."
Nem ezzel van a baj, hanem hogy eleve jóval keveseb útosztályt ismer, mint a szabvány, ezért komplikált egy európai úthálózatba megfelelően bekötni. Csak számold ki, hogy ahhoz, hogy pl Magyarországon jól tervezzen, az autópályák után hányad rendű utakat kellene ismernie. Nehéz elmagyarázni, de kb olyan ez, mint egy matrjoska baba ahol kifelé haladva CSAK nagyobb baba kerülhet és befelé csak kisebb... ha azonos babák találkoznak, nem lehet egymásba tenni őket. Ahhoz, hogy az útak súlyozását megfelelően vegye figyelembe egy navi a tervezésnél, nem csak annak hosszát, hanem az "osztályát" a rajta érvényes KRESZ szabályokat és a forgalmi szituációkat is figyelmebe kell vegye. Na most ebből az egyik legfontosabb az útosztály... Hiszen ha egy városban minden utat "egyforma"-nak jelölök, akkor a navi szimplán matematikai alapon számol és máris ott tartunk ami a Waze esetében is gyakori, hogy "tökön uborkán" keresztül tervez, mivel neki az adott utak egyformák. Mindegy, hogy azon 30-as tábla van, mindegy, hogy az pl lakó-pihenő övezet, ha arra rövidebb akkor arra... (Lásd a lentebb említett Los Angeles-i példát... Tökmindegy a 10%-os emelkedő, meg a fekvő rendőrök, arra "jobb", mert máshol dugó van) :D Persze.. a userek infói alapján keres "forgalommentes utakat" de nem veszi figyelembe, hogy vajon az milyen okból forgalommentes? Lásd pl az üllői út bedugulásakor képes bevinni a Waze mellékutakra, ahol a 3 sávos úthoz képest a végül kialakuló dugóban 5x annyit vársz...
"....Ráadásul hiába a jól kihelyezett sebességkorlátozás, ha azt épp egy teherautó előzése közben nem látom"
Hááát... rossz hírem van, mivel ennek megoldására gyakorlatilag a ma használt GPS alapú rendszerek alkalmatlanok. A komolyabb rendszerek (pl a gyári Audi, BMW, stb) eleve nem csak a GPS-re támaszkodnak, hanem a kerék gördüléstől, a giroszkópos rendszereken át egy halom más adat alapján is számolják a helyzeted. Ha egyszer lesz valakinek alkalma, próbálja ki mennyivel pontosabban ér ki pl Budapesten az alagútból a Waze, egy sima kézi GPS vagy egy Audi A8 navival.. és minél hosszabb a 3D jel kiesés a GPS-ben, ez annál nagyobb érték lesz. Ugyanez kicsit komolyabban a repülők esetében.. ott pl hosszú perceket vesz igénybe a rendszer pontos felállása, a hideg indítás után, pedig maga a GPS jel szinte pillanatokon belül rendelkezésre áll... Ezt azonban túl drága lenne még egy autóba betenni, ráadásul elég pöszén néznél, ha a gyújtáskapcsoló elfordítása után, indítás helyett a következő rendszerüzenetet kapnád: "A rendszer indulásáig hátralévő idő 7-15 perc" :D
A telefonok A-GPS megoldása akár 60-150m-t is téved.. sőt.. van hogy 300m-t is. Próbaképpen nézz meg egy A-GPS támogatott rendszerrel kapott poziciót és ha kikapcsolod a GSM kapcsolatot a telefoon. Ha fedett helyen vagy (az autó beltere is kvázi egy faraday kalitka). Erre találták ki a szoftvergyártók az un "static navigation" meg hasonló finomságokat anno. Egy autós navi akkor is egy adott út adott irányban vezető sávjára tesz, ha a valóságban a GPS poziciód vagy 60m-rel messzebb a szántásban van. :) Persze ezek a funkciók a régebbi SIRF vevőkben ki és bekapcsolhatóak voltan anank függvényében, hogy szükség van-e rájuk. Ma már az a lényeg, hogy olcsó és kb. jó legyen. Erre azonban alapozni nagyon nem lehet... nem véletlen, hogy az "önvezető" járművek is inkább a szenzorok által érzékelt valóság alapján próbálnak meg boldogulni, mint a GPS jel alapján. Szóval ez a technológia még nagyon gyerekcipőben jár... igaz 50 éve még kiröhögtek volna a GPS-sel is. :D
Volt már rá példa, hogy valahol gyorsabban tervezett, mint a kresz tábla, de bejelentettem és javították!
Azt nem tudom, hogy ha valahol korlátozás van és a felhasználók nagy része gyorsabban megy, akkor mi alapján tervez a waze?
A sebességmérések jelzése határeset valóban.
Értem én, hogy kevés a rendőr és kell a bevétel, de jobb lenne, ha a korlátozások lennének egyértelműen és jól jelezve, párosítva a szigorú büntetéssel!
Ráadásul hiába a jól kihelyezett sebességkorlátozás, ha azt épp egy teherautó előzése közben nem látom.
Talán egyszer eljuthatunk oda, hogy a navigációs rendszerbe kötelezően integrálva kellene lennie a hivatalos szabályoknak, és akkor nincs vita.
Úgy is jönnek az önvezető autók, ezekkel már legalább nem lesz ilyesmi probléma :)
Elkezdődik egy okfejtés, cseszel visszaolvasni, csak reagálsz valamit.. aztán bizonygatod azt amit egyrészt senki nem vitatott, másrészt csak mellékesen volt szó róla a téma boncolgatása közben. Ha vetted volna a fáradtságot és te is (ahogy én szoktam) visszaolvasol a téma folyamán, akkr láttad volna hogy az amin te lovagolni próbálsz eleve a téma egy olyan része amit senki nem vitatott és te sem ezt forszíroztad az elején. Több poston át magyaráztuk neked, hogy mi a gond és mi a jó a Waze-ben, de te megint csak arra jutsz hogy "0 forintért jó..." Csak megsúgom, hátha nem vetted észre a Google maps is 0 forint... Sőt... a Here is...
Csapongasz, amikor neked kényelmetlen, vagy megcáfolt, esetleg részletesen elmagyarázott válasz érkezik, akkor abból kiragadsz egy-egy mondatot/szót és azon kezdesz lovagolni, teljesen más értelmezést adva a "vitának". A gond az, hogy te nem vagy képes ezek szerint globálisan átlátni a térinformatikai kérdéskört, az egyes részekre meg hiába próbálunk neked választ adni, mindig jössz egy "de.." mondattal, ami eleve vagy nem a témához tartozik, vagy már egy hete megválaszoltuk. Elég nehéz és értelmetlen is 20x a szádba rágni egy választ... Azt gonoltam elsőre is képes vagy feldolgozni az információt.
Próbáld meg most újra kérlek... az első Waze-kontra más offline navi hozzászólástól, végig a kérdések/válaszok fonálon.. ha nem sikerül, sajnálom, de nem fogom/nem akarom milliószor leírni, hogy nem arról van szó amit te elképzeltél. Rossz buszon ülsz... :D
Te most tényleg egy HVG cikket idézel be? :D :D Mért nem mindjárt Pesti Srácok, vagy 444.hu? :D
Csak logikailag végiggondolta volna a cikk írója, és nem egy angol nyelvű szakciket fordít le nagy vehemenciával (félig ráadásul) 5 mondatba sűrítve, akkor a lényeg is benne lenne. Valóban...csak nem Moszkvában és nem osztogatnak. :D
Fontos, hogy Európa egyre több országa tiltja(!) a sebességmérés előrejelzését, sőt olyan ország is van, ahol már az erre alkalmas eszköz vagy szoftver birtoklása is szabályellenes... értsd pl simán kaphatsz a Waze futtatásáért Svájcban egy 200-300 frankos büntit... és érteni se fogod miért... Pedig mint tudjuk, a jogszabály nem ismerete...
Szóval ja.. csak éppen pont a traffipax infókat nem fogja a Google átvenni. Tehát bármennyire is azt akarta érzékelteti a cikk irója a kattintásvadász szösszenettel, a Google vélhetőleg sosem fogja a userek által beküldött real time traffipax információkat közzé tenni. ;) Egyszerűen arra használják, hogya Waze userek szoftvere által továbbított automatikus információkat integrálják.. értsd, ha baleset van, sok user jelzi, láthatóan lassul a forgalom, akkor a Google nem fog "baleset" jelzést betenni a térképére, egyszerűen az adott útszakaszra "torlódást" jelez. Ez már jó ideje működik, csak kevesen tudták, hogy a Waze adatait is felhasználja ehhez a multi.
Na végre egy felvetés amin keresztül el tudom magyarázni mi a gond a Waze kontra offline navi kérdésben... :D :D
"...Ha az a cél, hogy az iskola előtti kis utcán ne legyen forgalom, akkor arra inkább a KRESZ táblák volnának, ami mindenkire egyformán vonatkozik...."
Na ez az! Ez az ami pl NINCS a Waze adatbázisában, míg a Google maps, a Navteq és a többi "nagy" pl HASZNÁLJA... Remélem érthető miért probléma, ha a Waze pl szarik a KRESZ táblákra... ;)
"Márpedig két ugyanolyan fejlesztést hosszú távon teljesen felesleges lenne életben tartani." Ebben mi a meglepő? Elmúlt 10 évben volt pár hasonló, vagy integrálta, vagy feladta és csak a szabadalom meg a papír kellett a cégből. Itt a technológia is, kérdés sem volt, integrálja.