A Travellerem is sokszor csinált ilyet. Annyit tudtam kideríteni, hogy az olaj szint érzékelőjük nagyon érzékeny ( már a nívó felénél is jelez!) ami elvileg jó.
Na mi közben megjártuk Ausztria keleti, lankásabb részét. (1800m volt a max ahova felvitt minket a kocsi)
Egy "érdekes" jelenség volt: hátrafelé lejtő parkolás éjjel, reggel pedig kiabál, hogy eltűnt az olaj. Természetesen előtt nap szerpentineztünk, család megretten.
Elindítottam, vízszintesre álltunk. Újraindítás után minden OK.
Nem gondoltam, hogy a Windows módszer az olajszintet is rendberakja :)
A benzin szintjelzővel még ki kell próbálnom....
Egyébként rendesen tette a dolgát. (egyszer jegyezte meg feleségem - hegymenetben - hogy már nem tud hova visszaváltani a kocsi .... D2-ben volt :)
Összességében 980km-en 6,5-ös fogyasztással mentünk végig. Ebből 310km volt az odaút - nagy részben autópálya - meg vissza is ugyanannyi. A többi helyi hegyi utak. Ja és szinte mindig kellett a klíma is.
Ezt a kupakon keresztüli vezérműszíj ellenőrzést megnézem majd.
Na, ma 3 nap után átvehettem a kocsit a garanciális vezérműszíjcsere (+ egyéb csetreszek) után.. Az előző 54 ezret ment el (és ahogy korábban írtam nem egyedi eset), kíváncsian várom a fejleményeket. Igazából egyáltalán nem vagyok boldog, kicsit meginogtam, mivel nagyon vigyázok a kocsira, minden szart betartva, 15 ezrenként szervizeltetve. Kímélve hajtom, hajtottam. A szerviztanácsadónak nincs tudomása róla, hogy a most berakott egy másik szíj lenne, legalábbis új cikkszáma nincsen. (múltkor lehet, hogy félreértettem) Most legalábbis azt mondta, hogy variáltak másik típusú szíjjal az 1.2 PureTechnél a leváló darabkák miatt, de azok meg elszakadtak, így visszatértek az eredetihez.. Remélem valamit azért módosítottak és az újonnan előírt 100.000 km / vagy 6 évet bírni fogja.. (amúgy rohadt sok kocsiban fut ez a motor, a legújabb típusokba is beszerelik - pl. C5X - el nem tudom képzelni, hogy 50-60 ezer km-t megy el mindegyik egy szíjjal, de lehet, hogy sokan nem mennek annyit garanciaidő alatt..)
A szervizes csávó azt javasolta, hogy sűrűn cseréltessek olajat.. A 15 ezer nem elég sűrű? Legyen akkor 10? Ő se tudja..
Segítséget szeretnék kérni! Normál tetős SP-hez keresek tetőcsomagtartót! vennék vagy bérelnék is S.O.S. ben kellenne utazáshoz! Köszönöm előre is a segítséget!
Reflektálva a lentiekre: szerintem egy átlag családos apukát - és szerintem itt a 99% az - nem fog kellemetlen helyzetbe hozni a C4SP. Mondjuk az enyém nem Grand (ami hosszabb, nehezebb, hátul magasabb), de teljesen jól (talán jobban) fekszi az utat. Persze az előző kombi Megane-om jobban hasalt rajta, de ezen nem lepődünk meg.
gregcomrade úr a leírtak alapján tapasztalt és sokat pályázó ember, rengeteg PSA típussal a háta mögött, nyilván érzi a különbségeket, főleg nagy tempónál. Ezzel minek vitatkozni? Ráadásul neki nyilván a dízel a legmegfelelőbb. Abban is igaza van, hogy a plüss az plüss, a műszál, meg műszál. Itt jön a képbe, hogy ki mihez viszonyít? Nekem ez a kocsi a Megane után előrelépés volt: erősebb motor, letisztultabb beltér, fényévekkel jobb automata váltó az összkép.
Kicsit visszatérve az 1,2 PureTech problémámra, ami miatt pár napja újból felbukkantam itt: a kocsi egyre többször dobta a hibajelzéseket, így nem merem többet használni, most már kivárom vele a - "most már csak" - 3 hét múlva esedékes garanciális szervizt. Mivel muszáj autó a munkába járásomhoz, így most egy hagyományos szívóbenzines, 2 literes benzines (150LE) Toyota RAV4-gyel hozott össze a kölcsönautó sors. Nem mondom, érezni benne a tartósságot, meg a mechanikai finomságokat (pl. indexkar, szerintem örökké működni fog), de az egésznek van egy komoly lélektelen és puruttya hangulata. Hangos, mint a rossebb, mert 4 sebességes automata, meg hát ugye nem túl áramvonalas, széles gumikon futva. Imbolyog, de nem 160-nál, hanem úgy 90 körül kezdi. Az 1.2-es turbó után szokatlan (persze normális, hiszen levegő után kapkod), hogy pörgetni kell és nem olyan nyomatékos 2000-2500 körül. Ma mentem vele 120 km-t, de az üzemanyagszámláló teliről majdenm a felére esett. Jó, nyilván nem 25 litert fogyasztott, de sanszos a 8-9.5l. (majd kiderül) Mindent összevetve a C4SP egy fényévekkel kulturáltabb, csendesebb, erősebb autó az 1.2 PureTech-kel is. Alig várom, hogy visszaülhessek bele..
(258) "ez egy nagy légterű családi autó. 160-al kanyarban?"
(259) "én 160-180-al járok vele pályán."
Namost az tény, hogy nem járok napi szinten az Autobahnon, de amennyire emléxem azért ott sincs sok 90°-os kisívű kanyar.
Az első írásodból nem jött le, hogy autópályán vagyunk.
Egyébként nekem volt régebbi G4CP-m az 60-nál is arrébb tette a fenekét ha a kanyarban volt mondjuk egy csatornafedél...a Spacetourer sokkal jobb ebből a szempontból.
Gyerekkel nem lehet menni 160-al?? Szólj már a németeknek. Itthon a fele társaság is úgy megy, én 160-180-al járok vele pályán. Ha egyedül megyek 180-200. Azért vettem a nagy dízelt, hogy haladjunk. Amúgy a legkisebb is 13éves, nem mintha a tempónak köze lenne ehez.
Az eleje nekem is bejön. A franciák nagyon tudtak plüss ülést csinálni. Én ezokhez szoktam: Bx, 806, 407, 807, és ez a kivétel. Mind jó, de 407 ülés volt az igazi fotel. Ez mindnél keményebb ami nem baj mert mindegyik szivacsa egy idő után elkezdett törni. Magyon műszálas a c4. A bx kivételével mindegyik hdi volt, a 807 volt a leghalkabb járású, de a c4 a legjobb utazó a 8seb. autómata miatt. A cégeseket nem sorolom, de kb. most az 5. Hdi-t taposom. Csak az euro 6-al volt baj! És csak környezetvédelem miatt. Egy sem hagyott ott! Az üléshuzatot nem szeretem.
Megnéztem az utolsó lementett árlistát, és a 2.0hdi kivételével az összes motorhoz lehetett pótkereket rendelni. Talán nagyobb a hátsó kipufogó dob, vagy oda került valami a hátsó ülések alá, ami ennél a motorverziónál pont ott fért csak el.
Az ülések anyagán nem segít egy méretpontos üléshuzat? Vagy nem elég kemények?
Remélem, az elmúlt 3 év alatt csak történt valami szoftveres fejlesztés és gyorsulás.
A futómű, hát, ha csak 160 fölött táncol el, akkor azzal együtt fogok tudni élni. :)
Én minden autót kipróbáltam, ültem benne elöl-hátul, ismertem az összes extrát vásárlás előtt, de most vakon ugrottam bele a vásárlásba. Mivel nem volt belőle eladó példány, arra gondoltam, hogy a tulajdonosai nagyon szerethetik ezeket az autókat.
És bár ízlések és pofonok, elölről a C4 Grand Spacetourer egyszerűen gyönyörű. Ellentétben az 5008-cal, amit nem is értem, hogy sikerült papírra vetni.
Nem az üléssel van baj, valaki kérdezte mi van a pótkerék helyén arra írtam. De szerintem nem pont a helyén van, nem tudom miért nem lehet pótkerékkel kérni. Amit nem szeretek: az ülések anyaga, a fejegység lassú és buta, és a futómű. Kanyarban eltáncol 160-180 fölött. lehetne keményebb.
Megértelek, de ez csak politikai zöldség. Sokan meg elhiszik... Mindig az aktuális érdek irányában van beállítva a környezetszennyezés. Nem kell benyalni mindent.
Daciát nem veszek, 7 üléses kisáruszállítót (Berlingo és klónjai) nem akarok, C4 Grand Spacetourer oké, ami árban fölötte következett Peugeot 5008, inkább már SUV, nem tetszik és drága is.
Egyébként azóta az összes 7 üléses kisáruszállítót törölte a PSA a magas CO2 kibocsájtás miatt, C4 Grand Spacetourer kifutott és megszűnt. Szóval ha most kéne választanom, akkor a Dacia után az 5008 jönne. Ja, nem, a Toyota megtartotta a 7 üléses klónt, neki a sok hibrid mellett belefér ennyi CO2 többlet.
A Berlingo, a C4 Grand Spacetourer és az 5008 pontosan ugyanazokkal a motorokkal rendelhető, mivel mind PSA konszern tagok.
Az Euro 6-os PSA diesel az Adblue miatt szar, emiatt és diesel mivoltából adódóan hatalmas értékvesztés vár rá. Ez már most is megfigyelhető a használt autókon, benzines és diesel változatok között, a dieseleket drága javítani, félnek is tőlük a vevőjelöltek, ezért nagyobbat esik az áruk.
Maradt tehát az egyetlen elérhető benzines változat, az 1.2 Puretech. Egyetlen motorból választhattam. Nem tudom, elég erős lesz-e, jelenleg erősebb autót hajtok.
Mivel új autó hiány van, nemhogy nem vezettem, de még csak nem is ültem még C4 Grand Spacetourerben, vagyis teljesen látatlanban rendeltem meg az autót.
Ha nem jön be, 3 évre beteszem a garázsba, addig van rajta elidegenítési tilalom, utána eladom jóval drágábban, mint amennyiért vettem, mert megy föl az új autók ára, és így megkapom a nagycsaládos támogatást is kp-ban.
Engem nem zavar, hogy te 2005 óta hdi-t hajtasz, és az Aisin váltók sem érdekelnek.
40e forintért rendeltem hozzá pótkereket, ami gondolom sehol máshol nem lehet, mint a csomagtér padlója alatt, tehát biztosan nem a két hátsó ülés miatt nincs pótkereked.
A HDI dízelek műszakilag, tartósságra szerintem is nagyon jók. Én magam - bár vacilláltam -, de azért nem az 1.5-öst választottam, mert nem vagyok "dízeles". Hatásfokban vitathatatlanul sokkal jobbak, de azért nem hanyagolhatjuk el a környezetterhelő hatásukat (NO2, SO2, a szúros ammónia szag, ami árad belőlük) az általad tervezett AdBlue és egyebek kiiktatása után. Akkor majd okádni fogja a szennyet mindenkire a motorod. Örülnék, ha nem herélnéd ki, ha eljön az ideje, hanem úgy használnád, ahogyan kijött a gyárból. Nyilván a te döntésed lesz, ennyi. Amúgy nem beszélve azok a nano koromrészecskékről, amelyek a részecskeszűrő működése mellett keletkeznek: bejutnak a véráramba és a hatásuk egyelőre nem ismert, de az egész nem hangzik túl jól.
Ez az 1.2 PureTech benzines azért nem véletlenül lett (asszem) 4x is az év motorja a kategóriájában, jó karakterisztikájú szerkezet. Én belefutottam egy garanciális javításba, de ettől még azért nem temetném. (szentgotthárdi Opel gyárban is ezt gyártják jelenleg az érdekesség kedvéért) Mindazonáltal egy nagyobb szívómotorral kapcsolatban nekem is nagyobb lenne a bizodalmam, ez tény.
Hoztam, de ezért mondtam, hogy olvass utána. Az adbluenál nem a motorral van a baj. A motor attól még jó. A kettő külön ügy. Ülés van a pótkerék helyén, nem tudom miért nem lehet pótkerékkel kérni.
Alkatrész kereskedőként lehet, mégis képben vagyok. A PSA Euro6-os Adblue-s dieselei betegágyak, te is hoztál rá rögtön 2 példát a saját portádról, garancia idő alatt. Egyszer kicserélik, de mikor a második megy tönkre, lejárt a garancia idő. Köszönöm, nem kérem. Az automata tőlem lehet bármilyen, kézi váltóst akartam.
2 db ülés. Nem nagyon lehetsz képben ha a hdi szerinted nem jó. 2005 óta van/volt hdi autóm és a legjobbak dízelek közöl! Olvass utána! Az Aisin váltónak is utána nézhetnél mielőtt hülyeségeket írsz. A tüdőrák elsősorban életmód kérdése, nem a dieselé, ezt is rákenik. Pár éve divat lehúzni a dieselt. Nézd meg az elmúlt évek psa motorjait, melyikek a legjobbak. Nem az új benzinesek, elárulom.
Ez a globális ellátási lánc probléma jó nagy szívás mindenkinek. Sajnálom, ha rád ijesztettem a vezérműszíj problémám miatt, de alapvetően szerintem ez egy nagyon szerethető motor. Kellően erős, szerintem jó a hangja is stb. Az autó maga meg kifejezetten praktikus, tágas, kilátsz belőle, gyerekek is imádják, tök jó, nagyon szeretem én is.
A robotváltó, meg a duplakuplungos váltó tévedés ennél a típusnál. Hagyományos hidrodinamikus - japán! - Aisin gyártmányú az automata váltó. Ilyen volt az EAT6 is, meg az újabb EAT8-ok. Nekem ez volt a fő érv, amikor megrendeltem az autót. (persze az értékesítő csajnak lövése sem volt róla, tőlem hallotta először, pedig szerintem jobban is hangoztathatnák..)
November óta nem rendelhető a C4 Grand Spacetourer, június végén kezdték szétszedni a gyártósort. Az enyém kb. 1 hónap múlva érkezik csak meg, szóval tényleg a legutolsók közül lesz. Benzines kézi váltós. Xenon sajnos nem volt rendelhető chiphiány miatt.
A duplakuplungos automata váltók javításának legalább olyan jó híre van, mint az Adblue-nak, ezért kézi váltós.
Meg pár extrát utólag töröltek róla szintén chiphiányra hivatkozva, ahhoz képest, amit rendeltem. Mondta a kereskedő, hogy vagy elfogadom, vagy visszautalják az előleget, és 5 perc alatt találnak az autóra másik vevőt. Mit tehettem, elfogadtam, ez van, az autó árából meg levonták azoknak az extráknak az árát, amiket töröltek.
Azt is mondta a kereskedő, hogy a Citroen nem túl precíz, volt, akinek szintén megírták, hogy ez meg ez a felszereltség nem lesz rajta az autóján, aztán mikor megjött, mégis rajta volt. De ez azért sajnos ritkábban fordul elő, bár reménykedni azért lehet.