"Azért volt rossz példa a lebontásra ítélt ausztrál stadion, mert náluk van olyan bőven, mi viszont hiányt szenvedünk sportlétesítményben."
Egy része igaz, amit mondtál, nevezetesen tényleg hiányt szenvedünk sportlétesítményekben. DE a baj az, hogy a hazai igények meg azt Olimpiai kívánalmak finoman fogalmazva nem állnak összhangban: nekünk nem három nagy (50+ezer) stadionra van szükségünk BP-en - melyből az egyik baseball - hanem olyan pályákra mint pld az újpesti (15-20 ezres futballpályák) - és még itt is csak akkor lesz teltház, ha jobb lesz a magyar foci.
Szintén nem fog kelleni négy BS szintű 15-20ezres fedett csarnok. Ez a baj.
"Békesinek sincs igaza a magyar (és nem magyar) magántőkét illetően, hisz láthatod, hogy az új Nemzeti köré épülő városrészt önként és dalolva valósítják meg, de a WestEnd körüli beruházások is belekerültek pár milliárd dollárba. A BS is magántőkéből épül."
Igen az a városrész meg a Westend tényleg magántőkéből épül. Miért? Mert gazdaságos, nyereséges binisz. A BS is magántőkéből épül. Miért? Mert a franciáknak nyereséget hoz, mert BP-nek ez az egyetlen nagy sportcsarnoka van, és lehet gazdaságosan, teljes kihasználtsággal üzemeltetni (azért megjegyzem a BS sem tiszta magántőke, mert van mögötte állami garancia + egy valamilyen deal, miszerint X év múlva az állam átveszi a létesítményt).
Viszont ha a BS-en kívül lesz még két-három hasonló méretű létesítmény, azokat már ziher, hogy nem lehet gazdaságosan fenntartani, ergo senki sem fog bele pénzt fektetni (az államon kívül)...
Ugyanez érvényes a nagy stadionokra is.
Szvsz itt most csak valami politikai manőverről lehet szó mindkét oldalról. Mint utóbb kiderült,
azért volt sürgős szükség az olimpiarendezés béta verziójának azonnali elfogadására, hogy a
sportminiszter ne üres zsebbel utazzon a téli olimpiára, az ellenzék viszont le akarja tesztelni a
miniszter képességeit, hogy meddig jut a lobbizásban megbízólevél nélkül. A népet meg nem illik
sürgetni.
Héhéhé! A bp-i expót eleve úgy tervezték, mint városfejlesztési beruházást. Minden egyes köve itt maradt volna infrastrukturaként, mint ahogy így is itt lesz. Csak bevételünk nem lesz/lett. Maga a rendezés szinte semmibe nem került volna.
Akkor most vehetjük elutasítottnak a "nép" részéről az olimpiát?
Hiszen a fele nem akarja, azt a felé aki meg akarja, na azt nem érinti, hiszen többnyire a vidékiek körében népszerű.
Érdekes párhuzam az is, hogy a baloldaliak alacsonyabb képzettségű rétegei ugyanauzt szeretnék, mint a jobboldaliak iskolázottabbjai.
Tökéletesen igazad lenne, ha a hannoveri kudarcot a nagy költség indokolta volna. Csakhogy a gond inkább az érdektelenséggel volt. Szerinted két nagyságrendel kissebb produkcióra mennyien lettek volna kiváncsiak?
A lágymányosi hidat kb 15 éve tervezték fölépíteni. Ezt fölhozni kb olya, mint az, amikor a kormány összeköti a metrót az olimpiával. Nem azért kell metró, mert olimia lesz, vagy nemlesz, hanem azért, hogy 10 év mulva is lehessen élni a városban. Természetesen ezen felül előfeltétele annak is, hogy bármilyen tömegrendezvénynek otthont adhasson budapest.
Főleg ez a bajom a mai kurzussal. Ha lesz olimpia akkor ok legyen metró, minden. Hát ne ezért legyen, hanem mert KELL.
Hannoverben 2 kategóriával nagyobb világkiállítás volt, mint amilyen a bp-i lett volna. (A bp-i ráadásul állami pénzből ment volna.) Hannoverben külön vásárváros építettek, gyorsvasúttal, új villamosokkal, stb. Persze hogy sokba került:DD
A bp-i is sokba került: kisajátították a területeket, felhúzták a Lágymányosi hidat, megépítették a hozzá kapcsolódó úthálózatot, 1/2-ig felhúzták az egyetemvárost és egyetlen fillér bevétel sem keletkezett, mert lemondták nagyjaink a világkiállítást...
Itt nem szervezőkézségről van szó. A pénz, kedves Armagnac, a pénz az megvan az Olimpiára? Amit a 289-ben írtam, az merőben teoretikus, kéretik úgy kezelni:) Arra vonatkozott, hogy jelenleg, a mostani infrastruktura képes lenne-e 1 hónap alatt néhány millió embert vendégül látni úgy, hogy közben 27 sportágban le kell bonyolítani a versenyszámokat. Kétségtelen, hogy kell rá pénz, pár 10 milliárd forint. Kétségtelen, hogy ez nem kimondottan versenyképes olimpiai terv:DDD
Azért "érdekes" ez a feltevés, mert az igazi kérdés az, hogy 2012/2016-ig mennyire tudjuk versenyképessé tenni az infrastrukturát.
A helyzet az, hogy új sportlétesítmények építése is napirenden van, mert a régiek már "régiek", de látványosan. Ha ezeket a fejlesztéseket is egy olimpiai projektben, összehangoltan valósítanánk meg, lehet, hogy jobban is járnánk és még olimpiánk (és jelentős bevételünk) is lehetne.
Azért volt rossz példa a lebontásra ítélt ausztrál stadion, mert náluk van olyan bőven, mi viszont hiányt szenvedünk sportlétesítményben.
Békesinek sincs igaza a magyar (és nem magyar) magántőkét illetően, hisz láthatod, hogy az új Nemzeti köré épülő városrészt önként és dalolva valósítják meg, de a WestEnd körüli beruházások is belekerültek pár milliárd dollárba. A BS is magántőkéből épül. A felsoroltak mindegyikének nem kevés része közcélokat is szolgál.
A közvetlen olimpiával kapcsolatos beruházásokra Salt Lake City esetében 2 milliárd dollárt költöttek, ami rekord összeg, az előző 5 amerikai olimpia összesen nem került ennyibe. Ez 600 milliárd forint, helyi vásárlóerő paritáson max 400 milliárd. Ez 1/10-e a JELENLEGI költségvetésnek.
Most olvastam:
Szeptemberben megnőtt az ellenzők tábora, ám ez az ideiglenes visszaesés a medián elemzése szerint feltehetően a szeptember 11-i terrortámadások hatásaival hozható összefüggésbe. Mindenesetre az idén januárban már ismét csökkent a különbség: a lakosság 45 százaléka helyeselte és 51 százaléka ellenezte a pályázat benyújtását.
Csodálkozom, hogy Mao 51%-a szűklátókörű, nem kívánja a fejlődést, nem akar sokat keresni az olimpiával stb....
Valaki emlegette itt, hogy már a világkiállítást is elcseszték nekünk. A ZDF-en volt egy kis filmecske a hannoveri vilikiállítás gazdasági következményeiről. Namármost. Hannover akkorát bukott anyagilag a világkiállításon, hogy ha nem segítit ki a központi költségvetés, akkor nem tud fizetést adni a közalkalmazottaknak. Az már tuti, hogy előre elhatározott felújításokat 5-10 évre el kell halasztani. Ez németországban történt, ahol annyit költöttek a vilkil megrendezésére, mit egy évi komlett magyar GDP.... de tényleg jól kiszúrtak velünk. Ki is mondta, hogy nem lehet egy ilyen beruházáson veszíteni???
Itt nem szervezőkézségről van szó. A pénz, kedves Armagnac, a pénz az megvan az Olimpiára? És most ne az Olimpia nélkül is (bár nem 2012-re vagy 2016-ra) megvalósuló infrastrukturafejlesztést nézzük, hanem a közvetlen az Olimpiával kapcsolatos beruházásokat - stadionok, Olimpiai falu, szálláshelyek bővítése, információs központ.
Mert magántőkére ezen a téren nem számíthatunk (lásd az én kokrábbi véleményemet vagy Békesiét).
Ha azt írom, hogy megvan a képesség a lebonyolításra, az azt jelenti, hogy megvan a képesség a lebonyolításra. Nem pedig azt, hogy tuti nyerők lennénk a NOB-nál (aminek az ellenkezőjét viszont állítotam), nem is azt, hogy nagyon örülnének a versenyzők és nézők, hogy íly lepattant olimpiát szerveztek nekik.
Ami az EB-t illeti, mi is okultunk és egyedül nevezünk, korszerű saját stadionokkal a korábi virtuálisak és kölcsönkértek helyett.
Ezt a kezdeményezést aláirásommal támogatnám !
Aki Olimpiát akar az alapítson részvénytársaságot és nyúljon a zsebikéjébe , de lehetőleg ne turkáljon az enyémben.
Azt hiszem hogy ez az egyetlen felelőségteljes megoldás Olimpia ügyben.
Ha összejön a szükséges 2500 milliárd , akkor már csak a környéken lakókkal kell egyeztetnie, és amennyiben ők is hozzájárulnak nos akkor nekem semmi kifogásom ellene.
Azt irod, hogy 27 sportag egy honap alatti lebonyolitasara meg van a kepesseg.
Nos engedj meg egy eszrevetelt, vagy ha ugy tetszik emlekeztetest.
Magyarorszag, Ausztriaval kozosen megpalyazta a Labdarugo Europabajnoksag megrendezeset. Ez egyetlen sportag, es a rendezes is kozos lett volna.
AZ eredmenyt tudjuk. Az UEFA ugy soporte le az asztalrol, mintha nem is palyaztunk volna.
Az osztrakok legkozelebb mar a Svajciakkal egyutt probalkoznak.
Nem kellene ebbol egy piciket okulni??
Miért, Te hogyan használod? Akkor vagyunk erre képesek, ha 99,5%-os valószínűséggel mi adjuk a legjobb programot?
Önmagában a képesség 27 sportág versenyeinek 1 hónap allatti lebonyolítására most is megvan, csak a létesítmények és az utaztatás színvonala lenne siralmas - a többi pályázó ajánlatához képest.
Ha 2012-ig (vagy 2016-ig) "rendesen" fejlődik az ország, úgy ahogy szeretnénk, és ha sikerül üzleti partnereket találni a megrendezésre, akkor viszont felvehetjük a versenyt, de legalábbis arra kellene választ adni a megvalósíthatósági tanulmánynak, hogy milyen eséllyel. Ez már számodra is a "képesek vagyunk" kategóriája?
Teljesen igazad lehet, hisz mikor rendeztünk utóljára és mikor fogunk egyáltalán rendezni kézilabda, vizilabda, kosárlabda, ökölvívás, bírkózás, vívás, vitorlázás, atlétika, cselgáncs vagy éppen kajak-kenu sportágakban világversenyt...
Szerintem szűklátókörű hülye az aki egy ilyen lehetőséget mint az olimpia elszalasztana.
A világkiállítással már egyszer megcsinálták.
(Gázáremelő) Medgyessy Péter már előre ajánlgatta
másnak az olimpiánk megrendezési jogát, pedig még a fasorban sem vagyunk az elnyeréséhez.
Nem szavaznak holnap az olimpiáról 2002. február 4. 18:04
MTI
Az MSZP és az SZDSZ nem támogatta a házszabálytól való elérést az olimpiai játékok 2012-es budapesti megrendezésével kapcsolatos országgyűlési határozati javaslat ügyében, így erről kedden nem határozhat a Ház.
Mivel a két ellenzéki frakció a hétfői ülés kezdetén tájékoztatta a házelnököt álláspontjáról, Áder János bejelentette: fel sem teszi szavazásra a kérdést.
Az olimpia budapesti megrendezésének támogatásáról szóló határozati javaslatot az Országgyűlés minimális ellenszavazat és tartózkodás mellett bocsátotta részletes vitára.
Kedves armagnac, ervelesed lenyege megint az, hogy egy kifejezest, nevezetesen a "kepesek vagyunk" szoosszetetelt mas ertelemben hasznalod, mint en tettem.
A kormányzatnak a magyar gyorsforgalmiút-hálózat fejlesztésére vonatkozó terve 2030-ig
tekint előre. Hórvölgyi Lajos, a Nemzeti Autópálya Rt. Hálózatfejlesztési Irodájának
igazgatója arról tájékoztat, hogy erre az időszakra mintegy 3200 kilométer gyorsforgalmi út
létesítését tartják szükségesnek, amelyből 2000 kilométer a tervezett autópályák, 1200
kilométer pedig az autóutak hossza. Az utóbbiak idővel autópályává fejleszthetők.
Hórvölgyi Lajos elmondja: a jelenlegi kormány az előzetes tervezetek összegzésével az
ebben az évben kiadott 3303. számú határozata 2015-ig fogalmazta meg a gyorsforgalmi
utak építésével kapcsolatos feladatokat, amelyeket három nagy csoportra osztott. Az elsőbe
a 2003 végéig megkezdendő vagy befejezendő autópálya-építések kerültek. A jelenleg
folyó és az említett időpontig befejezendő építések, az M7-es autópálya meglévő
szakaszának felújítása Budapesttől Zamárdiig, az M3-as autópálya építése Füzesabonytól
Polgárig, az oszlári híddal. Idetartozik még az M9-es autóút Szekszárdnál, a 6-os és az
50-es utak közötti új Duna-híddal. Meg kell kezdeni 2003 végéig az M30-as és az M70-es
autóút építését Letenye és az országhatár között. Ezáltal Szlovénia irányába épül ki a
kapcsolat. Az ottani kollégáik - akik Maribortól Tornyiszentmiklós felé már megkezdték az
autópálya-építést - közvetlen és rendszeres műszaki egyeztetési kapcsolatban állnak a
Nemzeti Autópálya Rt.-vel. Hórvölgyi Lajos a 2003 végéig kezdésre váró feladatok között
említi az M0-s autópálya déli szektorának, az M1-estől az M5-ösig tartó, kétszer
háromsávos autópályává történő fejlesztését is. Emellett az M3-ast Polgártól Nyíregyháza
és Debrecen felé, valamint az M7-es autópályának Zamárditól az országhatár felé haladó,
illetve az M6-os autópályának Budapestről az
M0-stól kiindulva Dunaújváros felé tartó szakaszának építését.
A kormányhatározat szerint az autópálya-építések következő nagy szakasza 2008 végéig
tart. Az igazgató elmondja: meg szeretnék kezdeni az M3-as autóút építését Nyíregyháza
és az országhatár között, amely Ukrajna felé biztosítja a kapcsolatot. Nem dőlt még el, hogy
Záhony vagy Barabás térségében lesz-e a határmetszés, de az előkészületek mindkét
irányban folynak. Az ukrán partnerek az országhatártól Kijevig terveznek mintegy 700
kilométernyi autópályát, a terület-előkészítési munkálatok már ott is folynak. További
feladat az említett időszakban az M6-os autóút kiépítésének megkezdése Dunaújvárostól
Szekszárdon át a pécsi bekötésen keresztül az országhatárig. Ugyanez vonatkozik az
M43-as autóútra az M5-östől Nagylakig, és az M8-as autóútra Veszprém, Dunaújváros,
Szolnok érintésével. Az igazgató megjegyzi: a nagylaki út az európai közlekedési folyosó
része lesz. A magyar, a román, illetve az európai elképzelések szerint az autópálya a Maros
völgyében halad majd tovább Arad, Bukarest, Ploesti és Konstanza irányába.
- Még az sem dőlt el, hogy az említett M8-as autóút - amely az osztráktól a román határig
tart majd - Nagyváradtól északra vagy délre éri el a határt - jelzi a szakember, de ez az
útszakasz mindenképpen az erdélyi autópályához kapcsolódhat a jövőben, amiről a román
partnerekkel már megbeszéléseket folytattak. A kormányhatározat szerinti harmadik nagy
építési szakasz megkezdését 2012-ig tervezik. Ebben kerülhet sor az M2-es autóút
Budapest-Vác közötti szakaszának autópályává fejlesztésére. Emellett az M2-es autóút
építésére Vác és Parassapusztán keresztül a szlovák határig. Ez a TINA-folyosó - a
közép-európai észak-déli autópálya-rendszer - része lesz, amely Gdanskból indul Krakkó
felé, és délre tartva hagyja el Magyarországot. Az egyik vonala
Kassa-Miskolc-Debrecen-Ártánd-Királyhágó irányába halad, a másik vonal pedig
Losonc-Parassapuszta-Budapest felé tart. Ezután következik az M65-ös autóút, amely
Balatonlelle-Kaposvár-Pécs irányába vezet majd. Ebben az időszakban szeretnék
megkezdeni az M8-as autóút építését Rábafüzes-Veszprém-Szolnok-Debrecen útvonalon
a román országhatárig, emellett az M9-es Kaposvár-Szekszárd közötti, valamint a Dunától
keletre, az 51-estől az 54-es útig tartó szakaszát. A 2015-ig terjedő tervezés mintegy ezer
kilométernyi autópálya megépítését célozza, amelyből már körülbelül 550 kilométer
elkészült.
Elöljáróban annyit, hogy Pécs felé nem olimpiai, hanem szimpla gazdasági kényszer az autópálya. Nem is keverném össze az olimpiai fejlesztésekkel az úthálózat fejlesztését.
Kelet felé meg éppen épül az autópálya, vagyis szavuk nem lehet. Azt is el kell fogadniuk, hogy turisztikai szempontból előnytelenebb a földrajzi fekvésük, mert "messzebb vannak" az európai magterülettől, továbbá azt is, hogy amíg a nyugati országrész infrastrukturája nem teszi lehetővé tömegek gyors átutazását keletre, addig náluk hiábavaló nagy tömegben turistákra várni.
"Kicsit azért visszatérnék az útépítésre. Ki jönne a 6-os úton? A mögötte lévő "humántartalék" ugyanis ÉK-Horvátország, Bosznia és esetleg Montenegró és Albánia, de nekik nem biztos, hogy az a jó út:) "
Hát kb ezért írtam (39)-ben, hogy "SZVSZ itt a bibi, mert azok a fejlesztések 99%-ban a Hegyeshalom-Budapest-Balaton vonalra koncentrálódnának, azon belül is 90%-ban Budapestre. És ezt egyetlen vidéki (támogató) aláíró sem veszi észre..."
Mert ugye a hatoson mennének Pöstre azok a nyomorék pécsiek, illetve tágabb értelemben dél-dunántúliak is, olimpiától függetlenül... Vagy majd az olimpia óriási nyereségéből, valamikor a 3. évezred végén a 6-os út is megépülne? Addigra pl. Pécs kb. az Ormánság központja lesz... Már ha értitek, hogy mit jelent ez...Ha nem, nézzetek szét egyszer a Dráva-menti falvakban...
De szívesen venném 1-2 diósgyőri, vásárosnaményi, vagy békéscsabai véleményét is.
Iden nyaron nem jartam a deli parton, (nalam az E-i jön be :-)), igy a Zamardi szakaszt nem lattam...
Utoljara ott voltam kepben, hogy meg mindig azon vitatkoznak, mit kerüljön el, es mit ne :-))
A reginek egyebkent a felet adtak at, a masik fele a regi.. Bar elnezve az uj egy ket hibajat, mire kesz lesz a teljes szakasz, ezt a reszt kezdhetik felujitani :-(( de ez itt OFF
Az itteni sehogy? Most adták át a régi romjain felépült újat, és Zamárdinál épül a 2. pálya. Ha mégse lesz idén árvíz Kovács elvtárs imái ellenére, akkor folytatódni is fog. A túloldalon Letenyénél van autópálya, de hogy mennyi van belőle készen most, és hány darabban, azt nem tudom. Esetleg a terkep.lap.hu segíthet, de nem tudom, mennyire lehet up to date térképeket találni.
A bajom az, hogy mindkettöröl több mint 10 eve hallom, hogy 5 even belül elkezdik.. Es meg nem törtent semmi :-((
tudja valaki hogy all a 7-es tuloldala ??? Mert hogy az itteni sehogy, azt legalabb tudjuk :-(((
Röhögni fogsz: nem arra mennék. Ugyanis az M7-es vezet DNY-Európa felé:))) Tornyiszentmiklósnál fogja átlépni a szlovén határt, a másik ága Letenyénél a horvátot. Mindekettőtől lesz (már most is majdnam van) út Olaszországig. Rábafüzes felé eddig is csak a pestiek mentek:)) Vagy úgy gondoltad, hogy az M7-est hobbiból építik?:)
Ha a 7-es meglenne a horvát határig a 8-as csak egy közeli alternatíva lenne. (7-es: Zágráb - Ljubljana - Trieszt - Velence... kb. 700 km, 8-as: Graz - Klagenfurt - Udine - Velence... kb. 740 km). Persze egyáltalán nem lennék ellene, mert egyes síterepeket Ausztriában és Olaszországban ezen az útvonalon érdemes megközelíteni. :-))