Hát hogy őszinte legyek az első lakót is a BOND ztr-nél lizingeltem és most is hozzájuk mentem. Ők kimondottan hajók yachtok, lakókocsik mobilházak stb hitelezésével foglalkoznak. Éppen az előbb beszéltem velük és én már jó vagyok csak a vásárolni kívánt hobby árát nézik meg hogy értékben megfelelő e.
Aha, így már világos. Ismerjük viszont a bankok "széleskörű szakértelmét", amelyik az ingatlannál kezdődik és a gépkocsinál fejeződik be - úgy, hogy a kettő között meg semmi sincs.
Ezért lehet gond lesz azzal, hogy nem az összesen 2 darab, altaluk is ismert dolog egyikét akarod venni....hanem olyasmit, amihez ők nem értenek - ezért senki nem mer majd aláírni semmit.
Szóval a Tabbert Comtess 590TK a mostani lakóm és ha sikerül azt a fehér 7m-es Hobbyt megvennem abba beszámolják, de ha el tudom adni akkor az árát tolom bele. Ennyi csak az mivel drábább a Hobby hitelhez is kell nyúlni az van bírálat alatt. arra várok hogy mondjanak A-vagy B-t.
"ha ennyire nézitek lehet ezen is csemegéztetek mert kb 1 hónapja még hirdettem."
Hát nincs még egy hónapja hogy figyeljük a piacot - de mondd már el, hogy mi is ércsük:
Ezt te most árulod (árultad) - vagy ezt akarod megvenni? Mert az előbb mintha olyat mondtál volna, hogy egy nagyobbat készülsz !!! venni. Akkor hogy van ez?
Nincs benne klima meg a vadkempingnél nem is venném hasznát. Húzni jobb mint az egytengelyest csak kézzel toligálni avétos. Klima helyett egy használt mooveron gondolkodom. Néhány kép belülről. Nem fiatal mert 1989-es de szerintem még jó állapotban van. És persze egy óriás elősátor is van hozzá. A mosdórész az felhajtható és megoldható zuhanyzósnak is van kifolyó stb. de mi külön zuhanysátrat használunk. ha ennyire nézitek lehet ezen is csemegéztetek mert kb 1 hónapja még hirdettem. Emeletes ágy ahol legtöbbet én aludtam alul, szimpla fekhely ami asztallá alakitható, körülés ami 160x 220 méretű fekhely. Körfűtés, 12v áramátalakító, három égős gáz hűtő stb.
Szóval a zöld az egy amerikai motoros, de európai Grazi összeszerelésű 3.3 V6 automata voyager LE gázositva. A kasznit és a motort készen hozzák csak, Graz-ban rakják össze. Vontatva egy tankolással mert közepes tartály ment alá 200 km környékén tudtam elmenni az kb. 32-35 liter gáz. Normál használatban 230-240 km. Ez nem olyan rossz még 190 ft-os gázárral számolva sem. Benzinből hosszú uton 11-13 liter vontatva, nem tudom mert mindíg gázzal mentem.
Az új egy 2.5 TD tehát a dizel. Egyenlőre 3000 km és semmi baja bár előbb utobb biztos lesz. Jó nyomatékosnak tünik az automata után szerintem vontatni jobb lesz. Hosszú ut ami eddig volt az 500 kilcsi egyben 90-100 tempo 7 liter, ugyanez most vidék-budapest 8 liter. Vontatva még nem próbáltam. A motor az VM Motori ilyen volt a fordba, BMW alfa 164 , ha jól tudom.
Még ezek a Voyagerek értek a legtöbbet mert ami 96 -ban jött ki azokkal nagyon sok baj volt a motorjukkal. Én nekem olyan 8 litert, mondtak a turbó dizelnél
Nem, nem herdálom el az egy újabb nagyobb lakóba lesz beszámítva. Az új autó is azért kellett, mert a kis voyin kottyat horog van és csak 1332 kg lett a vontatható súly, meg betojt a váltója. tervbe volt újabb autó és az új lakó súlya 1600kg úgyhogy mindent bele, mit nekem Te gazdasági válság.
Igen jó választéka van a Fallénak. voltam a karaván kiállításon úgyhogy már megvan a 2009-es katalógusuk. Nem tudom tudod a de a www.kempingvilag.hu az ő képviseletük és a X kerben vannak.
ötlet ami nálam bevált. Amerikai autó ABS visszajelzőre egy kis kapcsoló és mutatom neki sajna fékhiba. Úgye nem gondolja hogy elindul az ember egy ekkora puttonnyal 4 gyerekkel. Pestről érkezik a szerelő 1-2 napon belül a komputerrel,hogy kimérje. Majd tudod alkatrész külföldről kb 4-5 nap és hamár nyaralni indultam csak itt megálltam akkor most mi legyen. Na Jó maradjanak. Természetesen mindezt halál nyugodtan kultúráltan stb. Ez egy, ami eddig a legjobban bejött, persze hozzátartozik ha nagyon akar igy is kiszúrhatna velem. Európai kocsinál gázosabb mert azt ugye uton útfélen javitják, de azzal is ellehet húzni. Mások azt csinálják éjszakára arrébb mennek.
Szóval kis családommal mi ilyennel nyomulunk,bár az autó egyhónapja nincs meg a lakó meg kb egy hónap és nem lesz meg. vagy megveszik vagy beszámítják.
Azáltal, hogy ezt a horgonyt beszerezted és szakszerüen össze is szereled - te el sem tudod képzelni, hogy mekkora lépést tettél a maximális biztonság felé. .
Gyakorlatilag, egyébb veszélyforrása a csónakázásnak nincs is - csak az elsodródás.
A hajó többkamrás, jó minőségű - tehát a kipukkanás, ilyesmi parák már a múlté.
Bármilyen szaridő is támadjon hírtelen a vízen - ha jó és megbízható a horgonyod - akkor azon simán kivárod, amig elvonul - és minden mehet tovább.
Ezt mondd el a feleségednek is - azzal, hogy ezt egy gyakorló kishajóstól tudod :-))) .
Rendben. Még jó, hogy ide is benéztél, így legalább ebben a témában is tapasztalatott szerzünk. Köszi. Ha van még jó tanácsod szívesen fogadom, mert a nejem már előre parázik ettől a csónakázástól. Pedig szerintem jó lesz.
Ha már veszel, akkor inkább 1-2 méterrel többet vegyél, hogy nettóben meglegyen a 10 métered.
A másik végére ezt a karabiner-tipust ajánlom, mégpedig a 8 mm-est (ez az anyagátmérő) - vasboltban is kapható, a Fisher máka az ajánlatos, 2-300 Ft.
És figyelem? A horgony karabinerét kikötéskor - (vagyis induláskor) - kell a hajóra akasztani !!! Pl . valamelyik hordfülre - de mindenképp a hajó végébe és NEM az oldalához (pl. ne a szabad evezőlukba - mert hullámzáskor az nagyon kellemetlen).
Lehet viccesen hangzik, de nagyon sokan vesztettek el már horgonyt úgy, hogy amikor hirtelen necces lett az idő - a nagy igyekezetben úgy dobta ki a horgonyt, hogy csak nézte azt, ahogy kifut a lába között a kötele. Rossz vicc - nagyon rossz.
Én személyesen jártam úgy, hogy pár perc alatt látótávolságon kivülre sodort a hirtelen támadt vihar. Ezt jobb nem megtapasztalni - inkább legyen odakarabinerezve a horgony már induláskor....oszt ha kell, csak ki kell dobni és semmi vész onnantól. .
Ok. Köszi a tanácsot a tíz métere gondoltam én is, de az átmérőjét nem tudtam. A kertész boltban már néztem kötelet, ma pont megyek arra lehet, hogy meg is veszem.
A horgonyhoz 6 mm-es kötelet javasolok - még akkor is, ha ránézésre a vékonyabb is elég lenne. A használatban viszont a 6-os a minimum - amivel nem eszed meg kezed-lábad a gubancokkal.
Jaaa - és most ne rőkönyödj meg: 10 méter kell, hogy frankó legyen. És nem azért, mert 10 méteres vízen fogsz járni, hanem mert a horgony csak fektetve hatékony - ahhoz kell a 10 méter. Majd egy zacsiban tartod az egészet.
Ilyen kötelet 65-100 Ft körüli méteráron kapsz - nagyon jóminőségűt. Vas és háztartási boltban kell keresni - mert ugyanaz a hajósboltban 400. Métere. .
Igen 1.5 kg-os, ahogy javasoltad. 600-600 ft volt a vasmacska 1750Ft. Korrekt cég, a kiállitás miatt csak pár nap múlva tudtak postázni erről értesitést is kaptam.
Tényleg nem vásárolni szeretnénk most - de azért nem árt tudni, hogy "hogyan is áll a bél" a bódé-piacban?
Jellemző azért a magyar bürokráciára, hogy egy lakókocsi-papír ugyanannyit ér - mint egy lakókocsi.
Ha egy fasza bódé 250-300 (mint olyan) - akkor ha van hozzá papír !!!! - akkor 700.
Hiába na, ez egy "papír-ország" ahol a legfontosabb az Állami Hivatal és a Bürokrácia ! A többi csak utána jön. Vagy utána se - mint ahogy a dolgok alakulása mutatja. .
Köszönöm a választ!A közteresnek mit kell mondani?Vagy egyszerűen letámasztom és kiveszem a kereket,hogy defekt van 3 napig?Mondjuk meg kell várnom a hétfőt,mert vasárnap nincs gumis...))
Abban a Falle áruházban voltunk tavaly.Azt megmondom nem kicsi a választék!!!
Hali !! GPS-el nem szekeret keresünk nekünk má van.Azért szoktuk átnézni a kinálatott hogy nagyjából tudjuk milyen árakon vannak. Vannak olyanok akik még lakókocsi vásárlás előtt vannak.Itt szoktak érdeklődni.
A bajai magasságban voltam egyszer, de a túloldalon, csak nem ugrik be a neve, beszélek a haverral, hogy mi volt a neve. Emlékszem arra már homokosabb a part egy egy jó homokpad olyan mint a tengeren.
Mondom én, hogy lenne mibe válogatni - méghozzá akár "emberi" áron is.
Hát, én most már ezt a szezont mindenképp végigcsinálom a KNAUS-ommal (ha már megvettem) - gyüjtök vele egy kis tapasztalatot - oszt jövőre lehet váltok.
Az biztos, hogy az én telepítős üzemmódomban tökmindegy lett volna, ha mondjuk akár 5,5 méteres és akár duplatengelyű is lenne.
Ezért úgy döntöttem, hogy a klimán és apróbb javitgatásokon kívül nem nagyon fogok "nagyot alkotni"...és főleg "nagyot költeni" rajta.
Különben is pont elég most amivel a kampesz szorongatja a tökömet - mármint hogy a május 1.-i telepítésig - legyek már oly szíves lecsengetni az egész szezonra szóló negyed millát.
Bár, erről szeretnék még némi magaszszíntű, kétoldali tárgyalást folytatni a bérlővel - kivált, hogy (ha igaz, akkor) - a barátnőm némi üdülési csekkre is várományos...ami a tavaly viszont június közepén jött meg. .
A tegnapi termésből,ez a Chateau corsar sem rossz annyira egy kicsit az oldalán van meg törve kis munka ráfordítással az is javítható. 150ezer nem sok érte, ha meg nézzük hogy gázfűtésessel hűtővel konyhával ellátva,ha ezeket meg kéne venni bizony az többe kerülne.