Úgy néz ki, hogy nem tudok találkozóra menni. Ha van budapesti a bandában, majd megkérem, hogy hozzon egy szelettel. Igazi házi tortához úgyis nagyon ritkán jutok... :)
Igen, a végsebesség nem tolódik ki annyira, inkább városban és országúton lehet vele büntetni :) Engem nagyon foglalkoztat a dolog, úgyhogy ha befizettem a tandíjat, akkor majd elkezdek spórolni erre a történetre :o)
Valóban nem sok az áttétel különbség (http://kep.tar.hu/v__tibor/images/pic5001755.jpg). Mindenesetre valószínű, hogy azzal jön a 80-as. A grafikon adataihoz a netről szedtem az adatokat anno kb két éve. Lehet, hogy sántít egy picit, mert a dCi-m (szerintem a többieké is) 2500-nál kb 98-cal megy, főleg ha még azt is belevesszük, hogy az óra felfele csal 2-3%-ot (csal annyit, lemértem), de az áttételi különbségek arányát jól mutatja.
Az biztos, hogy ha felpiszkálnánk a 65-öst 80-ra és maradna a régi váltó, gyorsulásban nagyon király lenne. Igaz a vége valahol ugyanott maradna. Na, de ez csak egy eszmefuttatás volt részemről, maradok a családi autónál ... :-)
A bontóban rákérdeztem a 80 lovas motorra, azt mondták, hogy felesleges váltót cserélni, mert nincs akkora áttétel különbség. Az elektronikát a villamosságis meg tudja csinálni, egy 80 lovas motor turbója 50e HUF bontottan (10-20e km-t futott motorok :)
Szóval beszerelve is 100e alatt vagyunk bőven. Szóval ennyit a 180-200e forintos chiptuningról, ami ugyanekkora teljesítményre hozná fel a 65 lovas motort :)
A másik dolog: a Thalia 3 használt értékét is le fogja nyomni a Dacia. Ezek után logikus, hogy marad a kettes széria és inkább kifizetem a 90e km-es szervízlátogatást...
Igazság szerint így illik a Renault modellpaletta stílusába. A trükk egyszerű, csak ki kell mosni magasabb hőfokon vagy egy-két koppintás gumikalapáccsal, hogy menjen kicsit összébb :-)
Na, majd ha egyszer ilyen lesz a Thalics-X eleje ...
Ennyi a változás a Thalia III-on? Hogy néhány indexbúra kifakult a napon? :-))) Még a kilométeróra számlapjának változása sem tetszik. :-( Szombaton én is megnéztem az RB-nél, de azt hittem ez még a kettes, csak elfogyott a sárga indexbúra. :-) Elvileg jön a 80 lovas diesel, de a meglévő motoroknál, felszereltségnél tud valaki bármi érdemi változásról?
Valóban ennyi lenne az új Thalia3? Hát nem eröltették meg magukat annyi szent?
Kíváncsi lennék a kereskedők miben látják ezt a Thaliat újnak? Ezt a megeröltető modellfrissítést a tulajdonosok is elvégezhették volna egy irányjelzőbúra lecserélése talán még nem igényel mérnöki képesítést. Megmondom őszintén csalódott vagyok. Azt hittem a Renault-nál komolyabban kezelik ennek a tipusnak a modellfrissítését már ha ezt annak lehet nevezni. Mondom ezt annak ellenére hogy a 65LE-s diesel motorvezérlő elektronikáját átprogramozták és így már 80Le-re izmosodott a motor.
Borotválkozáshoz más célszerszámot használok ... :-)))
Egyébként most a kopogós motorbakokat (dCi) szemeltem ki, ahhoz meg elég egy 16-os krova, csak két perc ...
Mindenkinek! Ha van ötletetek a klubhovatartozás járgányon való külső megjelenítésére (a korábban megtervezett és megalkotott kívülre vagy belülre felragasztható matricán kívül - Diesel van prototípus?), akkor ne fogjátok vissza magatokat. A Megane-osoktól való ötletlopást felvállalva pl.: antennán szalag (szín eldönthető - renault sárga vagy egyéb), rendszám keret feliratozás:
vagy egyéb jól látható megjelölés, stb ... stb. Vállalkozó szelleműek prototípussal is érkezhetnek már a thalira :-)
Sajnos az autó márkától függetlenül nem egy befektetés, csak egy használati eszköz, ami elhasználódik. Nem is szabad kiszámítani, hogy mennyit romlik az értéke, mert holnap rohannánk buszbérletet venni.