Azért nem kell megijedni a szervíz kijelentésétől. Egyrészről olyan nincs, hogy általában ugrik a garancia. Maximum azt mondhatják, hogy ha a későbbi meghibásodás kapcsolatba hozható az átalakítással, akkor nem javítják garanciában. Másrészről itt gyári alkatrészekkel, a gyári módon történik a dolog, tehát szvsz észre sem fogják venni, hogy otthon raktad be utólag.
Üdv mindenkinek. Érdeklődnék, hogy a budakalászi bontóba lehet e kapni a motorháztető belső felére filcet, valamint a motor alatt lévő porvédő müanyagot, mivel az augusztus 11-én átvett dci nem tartalmazza. Olvastam a pollenszűrő beépitéséről a cikkeket, de a szervizbe közölték velem, hogy a garancia akkor ugrik.
Ha jól emlékszem, régebben írt ide valaki, aki dolgozott Renault szervízben, de azóta "dobbantott". Ő mondta azt, hogy a szervízben csak 1-2 igazi szakember van, aki a nehezebb ügyekkel foglalkozik, a többi jóesetben át lett képezve Trabantról, Ladáról, Skodáról, sötöbö.
Na, ahogy nemreg irtam a Thalia-s javitasi listamat, bovult a kurt(duda :)) javitassal.
DE! Megint ugy jartam mint az index kar cserevel. Nem volt raktaron, potyara mentem hozzajuk mert kerhettem uj idopontot amikorra megerkezik az alkatresz. Meg is jott annak idejen, beraktak, megszarabb volt. Megint mehettem vissza. Akkor mar nem kellett varni, kiszereltek egy masik uj Thaliabol es azt tettek be, ez most tokeletes. De most 1 hete beszart a kurt. Ujra idopont keres, szetszedik, megallapitjak hogy csere, de raktaron nincs. Kicsit morcosan elmeseltem a munkafelvevonek hogy ez kicsit faraszto hogy minden vacak miatt 2x kell mennem hozzajuk. Sajnalta de ez van. Na kovetkezo erre videki eskuvo elotti utolso nap pentekre kikonyorogtem egy idopontot. Beraktak, ment rendesen. Az eskuvoi menetben kb 4-5x dudaltam ahogy illik, aztan nyekkk, nema csend. Kezdek egyre morcosabb lenni rajuk. Hogy amit beraknak uj garancialis alkatreszt rogton beszarik. Es kb 3x volt Gyorbol Pest fele olyan helyzet hogy jo lett volna egy figyelmetlen barmot ledudalni, de nema kurttel nehez. Kivancsian varom hogy mit allapitanak meg hogy 4 dudalast birt ki ez a szar.
Birom a Thaliat, de kezdem unni amit a szerviz csinal. Pedig nem is viselkednek olyan bunkon(sot, normalisak!) az RH-nal, de ez mar az amatorizmus csucsa amit megint osszehoztak.
A siránkozásról, vinnyogásról csak annyit, hogy többször felmerült a csere gondolata. Mindannyiszor az akadályozta a dolgot, hogy rengeteg veszített az értékéből és a hitel nem csökken ilyen mértékben. De most már nincs baj, megvesszük a jeggyűrűt és nem adom el.
A tuning árára is kiváncsi lennék. Ez átlagosan 180-200e forintos beavatkozás szokott lenni, míg egy korábbi hozzászólásban ecseteltem, ez kivitelezhető olcsóbban.
A Toyota hátulütője, hogy milliókkal drágább is tud lenni a konkurenciánál, (ld. Twingo=2M, Yaris=3M vagy Megane Grandtour dCi=5M, Corolla Combi D4D=6M) viszont az anyagok minősége miatt ez hosszú távon térül meg. A különbség az, hogy használtan is drága.
Lehet, hogy 2,2-re tartja valaki a 2,5 éves yarisát, de hogy nem adja el annyiért az is biztos. Azért azt lássuk be, hogy akármilyen új autóról beszélünk, a első három évben 25-30% esik az ára, a beszerzéskori árához képest. (ebből kb 20 % az első évben, illetve az első percben ahogy elhagyja a szalont.) A másik törvényszerűség, hogy minél olcsóbb valami újkorában, annál nagyobb az értékvesztés, mert ki venne pl. használt 3 éves thaliát 1,6-ért, ha az új ott áll a szalonban 2 misiért. És ez minden autóra igaz, vw-től a suzukiig.
Mikor megrendeltem a Thalia-t, megkérdeztem, mi a különbség a 65 és a 80 lovas motor közt. Azt mondták, a 65-s 8 szelepes, a 80-s 16. Ha ez igaz, akkor nem olyan egyszerű megbűvölni! Vagy rosszul tudják?
Akkor vegyél használt Yarist, mi a csudának nyavalyogsz itt? Én pl. tudtam magamról, hogy ha használtat veszek, tutira el fog romlani a kezem alatt, meg ha valakit átvernek, az én leszek. Így bevállaltam az új autóval járó dolgokat, köztük az értékvesztést is. Mivel kb. 5 évig szeretném megtartani, de lehet, hogy több is lesz belőle, nem is nagyon izgat a dolog.
Szerintem akkor sem éri meg ennyit fizetni egy ilen kocsiért ekkora árvesztés mellett. A Vectra meg 2 kategóriával nagyobb, egyértelmű, hogy nagyobbat esik az ára. DE pl. a Yaris (igaz az Toyota) 2,5 éves a 2,6-os új árához képest 2,2-t ér. Na ez tartja az árát. És nem a bő felét éri 2-3 év után.
Akinek volt (van) 2.9 m (Azure)a 65 lovasra, annak szerintem lesz 3 m is.
Még annyit a Megane-ról: 5500km után a computere szerint az átlagfogyi 4.3l. Vagyis kevesebbet eszik, mint az én Thalim (4.6). Azzal meg szerintem mindenki tisztában van, hogy az új autón sokat lehet bukni. A rokon Megane előtti Opel Vectra-ja 4 évesen, 50 ezer km-rel szinte full extrásan 2.1m-ért ment el (ennyiért is számították volna be), az új ára 5.2 m volt.
Csak az a kérdés, hogy az egész kocsiért megéri-e kifizetni a több, mint 3 millát? Ha realitásoknál maradunk, mégiscak egy thaligáról van szó, s ugye a drágább kocsiból többet is veszít az értéke. Pl: tegnap voltam rönóéknál (én is a 80-as dciben gondolkoztam), a 3 éves 38e km-es fullos thali náluk 1,4-et ér, miközben fél éve a 10 éves (!) Corsáért 950e-et adtak szintén beszámításnál.
Ma volt szerencsém kipróbálni egy 80 lovas dci Megane Grandtour-t. Nagyon jó a motor, nekem fürgébbnek tűnt, mint a 65 lovas a Thalia-ban. A Thalia-ban a kisebb súly miatt még fürgébb lehet. Szerintem meg fogja érni a +120 ezret.
Jelenleg 5 hely van, ahol már le van egyeztetve a kedvezmény, csak papírra kell vetni, egynél tárgyalás folyik. Ezeket minél hamarabb kiteszem a lapra. :(
Következő lépés:
- matrica
- szórólap
Egyelőre nem látom realitását a benzinkúthálózatoknál.
Köszönöm, szépen hozzám megérkezett, minden rendben a család egységes tetszéssel s elismeréssel fogadta!
Már csak jó lenne használni, is mondjuk szervízekben...PLd... de eszembe jutott, ha egy kicsit többen leszünk, ++++ meg lehetne keresni esetleg üzemanyag töltő állomásokat is... Vagy csak álmodom s bilibe lóg a kezem.????
Azok, akik befizették a tagdíjat, de még nem adták meg adataikat a tagsági kártya elkészítéséhez, kérem, hogy villámgyorsan látogassák meg azt a postafiókot, amit megadtak a klub weblapján. Körlevél ment az ügyben.
(11 főről van szó. Amíg nincsenek meg az adatok, 4 embernek nem tudom elkészíteni a kártyáját, hiába adta meg adatait.)
A Renault.hu-n lévő tervezőben kijelöltem a angora bézs színt. Nos, most vagy színvak vagyok, vagy a jóindulattal is csak "érdekesen szürkének" nevezett szín tudtomon kívül bejge :)
(A bézs szvsz sárgább, kb. olyan, mint a Twingonál lehetett asszem az Oasis szintnél rendelni ilyesmi színt. Sivatagi lopakodó :D)
Hajjaj! Még a végén tényleg nekem kell sütnöm? De azt lehet, hogy nem ennétek meg! :) Én valami szakember (cukrász) által készítettre gondoltam, de ígérem az is finom lesz.
És sajnálom, hogy nem adhatom oda személyesen, de képet biztos csinálunk róla