E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
Pál Fesztusz előtt.1Fesztusz három napra rá, hogy megérkezett a tartományba, Cezáreából fölment Jeruzsálembe. 2 A főpapok és az előkelő zsidók elé járultak, és előadták panaszukat Pál ellen, majd könyörögve 3 azt a kegyet kérték tőle, hogy hozassa Jeruzsálembe, mert kitervelték, hogy útközben tőrbe ejtik és megölik.4 Fesztusz azt válaszolta, hogy Pált Cezáreában őrzik, s maga is hamarosan visszatér oda. 5Hanem meghatalmazottaitok jöjjenek velem mondta , és ha van valami bűne ennek az embernek, emeljetek ellene vádat. 6 Alig töltött köztük nyolc-tíz napot, lement Cezáreába. Másnap bírói székébe ült, és elővezettette Pált. 7 Amikor megjelent, a Jeruzsálemből jött zsidók körülállták, és súlyos vádat hoztak fel ellene. De bizonyítani nem tudták őket.8 Pál így védekezett: Sem a zsidók törvénye ellen, sem a templom ellen, sem a császár ellen nem vétettem. 9De Fesztusz a kedvükbe akart járni a zsidóknak, ezért megkérdezte Pált: Beleegyezel, hogy fölmenj Jeruzsálembe, s ott ezek ítélkezzenek fölötted ebben az ügyben? 10 Pál tiltakozott: A császár bírói széke előtt állok, itt kell fölöttem ítélkezni. A zsidók ellen semmit sem vétettem, ezt magad is jól tudod.11 Ha tehát vétkes vagyok, és valami olyat tettem, amiért halált érdemlek, készen állok a halálra. De ha semmi alapjuk nincs vádjaiknak, senki sem szolgáltathat ki nekik. A császárhoz föllebbezek! 12Fesztusz megbeszélte a dolgot a tanáccsal, és így határozott: A császárhoz föllebbeztél, a császár elé mész.
Agrippa király Fesztusznál. 13Néhány nap múlva Agrippa király és Berniké Cezáreába érkezett, hogy üdvözöljék Fesztuszt. 14Amikor már több napja ott időztek, Fesztusz előhozta a királynak Pál ügyét. Félix itt hagyott egy embert a börtönben. 15Amikor Jeruzsálemben voltam, a főpapok és a zsidók vénei vádat emeltek és elítélését követelték. 16Azt válaszoltam nekik, hogy a rómaiaknak nem szokásuk kiadni egy embert, amíg nem szembesítik a vádlottat vádlóival, és alkalmat nem adnak neki, hogy védekezhessék a vád ellen. 17 Így eljöttek velem ide, másnap mindjárt bírói székbe ültem, és elővezettettem azt az embert.18 Amikor a vádlói előálltak, semmi olyan vádat nem hoztak föl ellene, amit bűnnek minősíthettem volna. 19Csak vallásukkal kapcsolatban volt vele valami vitájuk, meg egy bizonyos halott Jézust illetően, akiről Pál azt állította, hogy él; ezzel hozakodtak elő. 20 Ezekben a vitapontokban nem tudtam eligazodni, ezért megkérdeztem, hajlandó-e fölmenni Jeruzsálembe, hogy ott mondjanak fölötte ítéletet ebben az ügyben.21De Pál föllebbezett, s azt kívánta, hogy ügyét vessem a császár ítélete alá. Úgy rendelkeztem hát, hogy tartsák őrizetben, amíg el nem küldöm a császárhoz. 22Agrippa király így szólt Fesztuszhoz: Meg szeretném magam is hallgatni ezt az embert. Holnap meghallgathatod válaszolta (Fesztusz).
Pál Agrippa király előtt.23Másnap Agrippa király és Berniké nagy pompával bevonult a tárgyalóterembe az ezredesekkel és a város előkelőségeivel egyetemben. Fesztusz parancsára elővezették Pált. 24Agrippa király és ti mindnyájan, akik itt megjelentetek kezdte Fesztusz , nézzétek ezt az embert! Miatta egész sereg zsidó fölkeresett Jeruzsálemben is, itt is. Nagy hangon azt kiabálták róla, hogy nem szabad tovább élnie. 25De meggyőződtem róla, hogy semmi olyat nem tett, amiért halált érdemelne. Mégis, mivel a fölséghez fellebbezett, úgy határoztam, hogy elküldöm. 26De semmi biztosat nem tudok róla írni az uralkodónak. Ezért elétek hozattam, főképp teeléd, Agrippa király, hogy majd a kihallgatás után tudjak mit írni. 27 Mert ostobaságnak tartom elküldeni a foglyot anélkül, hogy az ellene felhozott vádakat közölném.
1Ez a Melkizedek Sálem királya és a fölséges Isten papja eléje ment a királyok legyőzése után hazatérő Ábrahámnak, és megáldotta. 2Ábrahám tizedet adott neki mindenből. A neve azt jelenti, hogy az igazságosság királya. Azonkívül Sálem királya volt, vagyis a békesség királya. 3Nem ismerjük apját, anyját, családfáját, sem napjainak kezdetét vagy életének végét. Így az Isten Fiához hasonlítva marad pap mindörökké. 4Gondoljátok meg, milyen nagy ember az, akinek ősatyánk, Ábrahám tizedet adott a zsákmány javából. 5 Lévi fiainak, mivel papi tisztet viselnek, szintén megvan a törvényes joguk rá, hogy a néptől, vagyis testvéreiktől, akik Ábrahám leszármazottai, tizedet szedjenek. 6Ő viszont, aki nem az ő nemzetségükből származott, Ábrahámtól kapta a tizedet, és megáldotta azt, akinek az ígéret szólt. 7Kétségtelen azonban, hogy a magasabb rangú áldja meg az alacsonyabb rangút. 8Itt halandó emberek szednek tizedet, ott meg az, akiről tanúsítják, hogy él. 9Sőt Ábrahámra való tekintettel mondhatjuk, hogy Lévi is, aki tizedet szed, szintén fizetett tizedet, 10hiszen jelen volt őse ágyékában, amikor Melkizedek találkozott vele.
Krisztus papsága magasabb rendű az ószövetséginél.
11 Ha a levita papság, amelynek szolgálata idején a nép a törvényt kapta, elvezetett volna a tökéletességre, mi szükség lett volna még rá, hogy más főpap jöjjön, Melkizedek rendje szerint, nem pedig Áron nemzetségéből? 12A papság megváltozásával azonban szükségképpen megváltozott a törvény is. 13Akiről ugyanis ezeket mondjuk, az más törzsből való, amelyből senki sem szolgált az oltárnál. 14Hiszen köztudomású, hogy Urunk Júda törzséből származott, e törzzsel kapcsolatban pedig nem beszélt Mózes a papságról. 15Még világosabb ez, hogyha Melkizedek módjára egy más pap lép föl, 16aki nem a testi leszármazás törvénye alapján lett azzá, hanem a halhatatlan élet erejéből. 17A tanúság ugyanis így szólt róla: Te pap vagy mindörökké Melkizedek rendje szerint. 18Ám ezzel a korábbi törvény megszűnt mint hatástalan és erőtlen, 19a törvény tudniillik nem vezetett el a tökéletességre, csak előkészítője volt egy jobb reménynek, amely közelebb visz az Istenhez. 20Annál is inkább, mivel ez nem történt eskü nélkül. 21Amazok eskü nélkül lettek pappá, ő azonban annak erejével, aki így szólt hozzá: Megesküdött az Úr és nem bánja meg: te pap vagy mindörökké. 22Ennek megfelelően Jézus egy kiválóbb szövetség kezese lett. 23Azonkívül ők nagy számban voltak papok, mivel a halál következtében nem maradhattak meg. 24Ő viszont örökre megmarad, s így papsága örökké tart. 25Ezért mindörökre üdvözítheti is azokat, akik általa járulnak az Isten elé, hiszen örökké él, hogy közbenjárjon értünk. 26Ilyen főpap kellett nekünk: szent, ártatlan, feddhetetlen, a bűnösöktől elkülönített, aki fölségesebb az egeknél.27Ő nem szorul rá, mint a többi főpap, hogy naponként először a saját vétkeiért mutasson be áldozatot, s csak azután a nép bűneiért. Egyszer s mindenkorra megtette ezt, amikor magát feláldozta. 28 A törvény tehát gyarló embereket rendelt főpappá, az eskü szava azonban, amely a törvényt követte, magát az örökre tökéletes Fiút.
1Mit mondjunk tehát? Maradjunk meg a bűnben, hogy a kegyelem gyarapodjék? 2Szó sincs róla! Ha egyszer már meghaltunk a bűnnek, hogyan élhetnénk tovább benne? 3Vagy nem tudjátok, hogy akik Krisztus Jézusban megkeresztelkedtünk, az ő halálában keresztelkedtünk meg? 4A keresztségben ugyanis eltemetkeztünk vele együtt a halálba, hogy miként Krisztus az Atya dicsősége által feltámadt a halálból, úgy mi is az élet újdonságában járjunk. 5Mert ha halálának hasonlóságában egybenőttünk vele, úgy leszünk feltámadásában is. 6Hiszen tudjuk, hogy a régi embert bennünk azért feszítették vele együtt keresztre, hogy a bűn teste elpusztuljon, és ne szolgáljunk többé a bűnnek. 7Aki így meghalt, megszabadult a bűntől. 8Ha Krisztussal meghaltunk, hisszük, hogy vele együtt fogunk élni is. 9Tudjuk, hogy Krisztus feltámadt a halálból, többé nem hal meg, a halál nem lesz többé úrrá rajta. 10Aki meghalt, az egyszer s mindenkorra meghalt a bűnnek, aki azonban él, az Istennek él. 11Ezért tekintsétek magatokat is úgy, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek Jézus Krisztusban. 12Ne uralkodjék tehát halandó testeteken a bűn, és ne engedelmeskedjetek kívánságainak. 13Ne adjátok át tagjaitokat a bűnnek a gonoszság eszközeként, hanem mint a halálból életre keltek, adjátok magatokat Isten szolgálatára, tagjaitokat meg az igazság eszközéül szenteljétek az Istennek. 14A bűn ugyanis többé nem uralkodik rajtatok, mert nem a törvény alá vetve éltek, hanem a kegyelemben. 15Mi következik ebből? Az, hogy vétkezzünk, mert nem a törvény uralma alatt, hanem a kegyelemben élünk? Semmi esetre sem. 16Vagy nem tudjátok, hogy annak szolgái vagytok és annak kell engedelmeskednetek, akinek mint szolgák alárendelitek magatokat? Vagy a bűnnek, ami a halálba vezet, vagy az engedelmességnek, ami megigazulást eredményez? 17De hála Istennek, hogy bár a bűnnek szolgáltatok, most már szívből engedelmeskedtek annak a tanításnak, amelyet kaptatok. 18A bűntől megszabadulva az igazság szolgái lettetek. 19Földies gyarlóságok miatt emberi módon szólok. Ahogy tagjaitokat a tisztátalanság és gonoszság szolgálatában a bűnre adtátok, adjátok most tagjaitokat az igazság szolgálatára, a megszentelődésre. 20Míg ugyanis a bűnnek szolgáltatok, az igazsággal szemben szabadok voltatok. 21Mi hasznotok volt akkor abból, ami miatt most szégyenkeztek? Hiszen annak vége a halál.
1 Pál, Krisztus Jézus szolgája, meghívott apostol, akit az Isten kiválasztott evangéliumának hirdetésére, 2amelyet prófétái által a szent iratokban előre megígért, 3Fiáról, Jézus Krisztusról, a mi Urunkról. Ő test szerint Dávid nemzetségéből született, 4a szentség Lelke szerint azonban a halálból való feltámadásával az Isten hatalmas Fiának bizonyult. 5Általa nyertük a kegyelmet és az apostoli küldetést, hogy neve dicsőségére munkálkodjunk a hitért minden nép között. 6Ezeknek ti is közéjük tartoztok, Jézus Krisztus meghívottai. 7Üdvözlöm Rómában mindazokat, akiket az Isten szeret, és a szentségre meghívott. Kegyelem és békesség nektek Atyánktól, az Istentől és Urunktól, Jézus Krisztustól! 8Először is hálát adok Istenemnek mindnyájatokért Jézus Krisztus által, hitetekről ugyanis az egész világon dicsérettel szólnak. 9Tanúm az Isten, akinek Fia evangéliumát hirdetve szívvel-lélekkel szolgálok, hogy imáimban mindig megemlékezem rólatok, 10és szüntelenül azért könyörgök, hogy egyszer Isten segítségével eljuthassak már hozzátok, 11hiszen nagyon szeretnélek látni benneteket, hogy megerősödésetekre némi lelki ajándékot juttassak nektek, 12más szóval, hogy a hitben, amely éppúgy a tiétek is, mint az enyém, kölcsönösen megvigasztaljuk egymást. 13Tudtotokra adom, testvérek, hogy már többször szándékoztam hozzátok menni, de mindig akadályba ütközött. Szerettem volna közöttetek is elérni némi eredményt, mint a többi pogány nép között. 14Adósa vagyok görögnek és barbárnak, tudósnak és tudatlannak. 15Ezért amennyire tőlem függ, készen vagyok rá, hogy nektek, rómaiaknak is hirdessem az evangéliumot. 16Nem szégyellem ugyanis az evangéliumot, hiszen Isten üdvösséget hozó ereje minden hívőnek: először is a zsidónak, azután a görögnek. 17Isten igazsága nyilvánul meg benne, amelyet a hívő a hittel nyer el, ahogy írva van: Az igaz a hitből él.
A pogányok rászorulnak a megigazulásra.
18Isten haragja eléri az égből az embereknek minden istentelenségét és gonoszságát, akik az igazságot elnyomják igazságtalansággal. 19Ami ugyanis megtudható az Istenről, az világos előttük, maga Isten tette számukra nyilvánvalóvá. 20Mert ami benne láthatatlan: örök ereje és isteni mivolta, arra a világ teremtése óta műveiből következtethetünk. Nincs hát mentségük, 21mert fölismerték az Istent, mégsem dicsőítették Istenként, s nem adtak neki hálát, hanem belevesztek okoskodásaikba és érteni nem akaró szívük elhomályosult.
Neked a topikleírásnak ezt a részét javaslom elolvasásra: "Kiknek lett nyitva ez a topik? ... 4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát."
Jézus főpap Melkizedek rendje szerint.8 Itt halandó emberek szednek tizedet, ott meg az, akiről tanúsítják, hogy él. 9 Sőt Ábrahámra való tekintettel mondhatjuk, hogy Lévi is, aki tizedet szed, szintén fizetett tizedet, 10 hiszen jelen volt őse ágyékában, amikor Melkizedek találkozott vele.
Krisztus papsága magasabb rendű az ószövetséginél.22 Ennek megfelelően Jézus egy kiválóbb szövetség kezese lett.24 Ő viszont örökre megmarad, s így papsága örökké tart.26 Ilyen főpap kellett nekünk: szent, ártatlan, feddhetetlen, a bűnösöktől elkülönített, aki fölségesebb az egeknél.
Látom csak engem akarsz elemezni, és nem a Bibliát.
Mifelénk, ahol én lakok, az általam alkalmazott formájában is használják. Lehet, hogy csak tajjellegű ez az értelmezés, de mégis a magyar nyelvhez tartozik. És igen, a lehet szó az én esetemben jelenti azt is, hogy esetleg neki van igaza. Ezt a jogot nem is akartam tőle elvitatni. Részemről befejeztem ezt a beszélgetést, mert nem látom értelmét annak, hogy csak nyújtsuk, mint a rétestésztát.
A biblia és mindenféle profétai irat hablaty kamu ismételgetés és neszekevés...........ugyanakkor vannak magok amik később kikelnek gyümölcseik finomak dolgozni érdemes velük.
"Az "Az lehet." mondat számomra azt jelentette, hogy a személyeskedő gondoljon azt, amit akar,"
SAJNOS a magyar nyelvben az "Az lehet" NEM jelenti azt, hogy a személyeskedő gondoljon azt, amit akar, helyette azt jelenti, hogy a személyeskedőnek lehet hogy igaza van.
Holott NINCS igaza szerinted, lévén NEM lehet igaz az, hogy nem vagy keresztény, merthogy az van.
(Amúgy ő azon mondásodra mondta ezt, miszerint "amilyen az adjonisten olyan a fogadjisten"
Márpedig a keresztények valóban nem gondolkodnak így, hiszen nem fizetnek rosszal a rosszért hanem jóval fizetnek a rosszért. Nemdenem?)
"Az lehet." mondat számomra azt jelentette, hogy a személyeskedő gondoljon azt, amit akar
Akkor te nem jól használtad a saját anyanyelvedet.
Mert ha nekem valaki azt mondja hogy elefánt vagyok, akkor természetesen ráhagyom hogy gondoljon amit csak akar, de akkor nem azt mondom neki, hogy "az lehet hogy elefánt vagyok" hanem azt mondom, hogy ha szerinted az vagyok akkor gondold azt.
Ugyanis az "az lehet" az azt jelenti hogy igen bizony lehet hogy elefánt vagyok.
Viszont ráhagyni így kell: "gondold ahogy akarod", és nem így: "az lehet"
"Én nem mondom magamról azt hogy lehet hogy nem vagyok keresztény, te viszont mondod magadról azt, hogy lehet hogy nem vagy keresztény."
Dehogy mondtam ilyet, és nem is írtam. Ez egy általad egybeszerkesztett ferdítés. Egy személyeskedő hozzászólását összeolvasztottad a rá adott válaszommal csak azért, hogy belém köthess. De leírom azt, ahogyan én látom, hogy lezárhassuk ezt a témát. Az "Az lehet." mondat számomra azt jelentette, hogy a személyeskedő gondoljon azt, amit akar, mivel az ő vélekedése úgy sem változtatja meg a valóságot. És nem is akartam konkrét választ adni a személyeskedésére, mert egy olyan dolgot feszegetett, amit a magánügyemnek tartok. És amit a magánügyemnek tartok, azt nem szeretem megosztani egy nyílt fórumon.
A két hozzászólás eredetije:
Paleokrites Creative Commons License 2024-08-08 12:33:06 5735 akkor te nem vagy keresztény...
suta3 Creative Commons License 2024-08-08 12:44:01 5737 Az lehet. De igen meglepnél vele, ha tudnád azt, hogy mit jelent ez a szó eredetileg.
"...Krisztus követésével kapcsolatban csak annyit tudok veled közölni, hogy próbálkozok vele, de látom, hogy saját erőmből nem megy, ezért megkérem Istent, hogy segítsen."
Krisztus követésével kapcsolatban ÉN IS annyit tudok veled közölni, hogy próbálkozok vele, de látom, hogy saját erőmből nem megy, ezért megkérem Istent, hogy segítsen.
De van egy jó nagy különbség.
Én nem mondom magamról azt hogy lehet hogy nem vagyok keresztény,
te viszont mondod magadról azt, hogy lehet hogy nem vagy keresztény.
A biblia és mindenféle profétai irat hablaty kamu ismételgetés és neszekevés...........ugyanakkor vannak magok amik később kikelnek gyümölcseik finomak dolgozni érdemes velük.
Neked a topikleírásnak ezt a részét javaslom elolvasásra: "Kiknek lett nyitva ez a topik? ... 4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát."
"Tökéletesen megfelelek a topik témaleírásának, ugyanis épülni szándékozom a Biblia olvasása által, és semmiképpen nem cáfolni óhajtom a Bibliát."
Nos, ha így van, akkor miért rólam kérdezősködsz, és miért nem a Bibliáról? Persze leírhatom még egyszer: "...Krisztus követésével kapcsolatban csak annyit tudok veled közölni, hogy próbálkozok vele, de látom, hogy saját erőmből nem megy, ezért megkérem Istent, hogy segítsen." De már látom, hogy nem akarod megérteni a következőt: ezen kívül nincs más mondanivalóm ezzel kapcsolatban.
A Biblia létjogosultságát miért is kéne megkérdőjelezni?
Egy régi, ókori irodalmi mű, amit lehet a helyén kezelni.
Teljesen más kérdés, ha valaki elhiszi a benne leírott lehetetlen dolgokat, képtelenségeket, vagy mesebeli lények létét.
Ennek a hitnek az állapota az egyházanként, felekezetekként, gyülekezetenként , szektánként de még egyes hívők esetében is változó a hiszékenység függvényében.
(a topik nyitója éppen a "felekezet mentességet" tartotta fontosnak, ami egy nem hívőre is áll!)
Pl. ha valaki nem hiszi el az Özönvíz meséjét, vagy a Teremtést szó szerint, attól még lehet hívő, aki szeretettel és igyekezettel olvassa a Bibliát, próbálja megérteni, értelmezni.
Aki nem hiszi a Görög mitológiát, attól még szeretettel olvashatja.
Az kétségtelen, hogy a Bibliát szó szerint elhívő fundamentalista hívők, gyakorlatilag a koruk összes tudománya ellenébe hiszik, az ókori ismerethiányos emberek által kreált művet.
Ami magánügy, de ha egy fórumon képviseli a nézetét, ott ellenvéleménybe ütközhet, azon ne is lepődjön meg!
Ami számomra teljesen felesleges tevékenység, az az, ha valaki random idézeteket írogat ide.
/tudva, vannak akik számára ez a okafogyott tevékenység is bejön:-O:-P
A királyok keressék a bölcsességet. 2Figyeljetek föl, akik a sokaságon uralkodtok, és büszkék vagytok a népek nagy számára! 3 A Mindenható adta nektek a hatalmat és a Magasságbeli az uralmat, s majd számon kéri tetteiteket, és kivizsgálja szándékaitokat. 7Mert a mindenség Ura senkitől sem tart, és nincs nagyság, amitől félne. Hisz ő teremtette a kicsit és a nagyot, és egyaránt gondját viseli mindegyiknek.
Meg lehet találni a bölcsességet. 15 Róla elmélkedni tökéletes okosság, és aki érte virraszt, hamar megszabadul a gondtól.20 Így vezet a bölcsesség utáni vágy az uralomhoz.
Salamon leírja a bölcsességet. 22 Hogy mi a bölcsesség és hogyan keletkezett, elmondom, és nem rejtem el titkát előletek. Sőt inkább mindjárt kezdetétől fogva megvizsgálom; amit csak tudok róla, nyíltan feltárom, és nem kendőzöm el az igazságot. 25 Okuljatok hát a szavaimból, majd hasznát látjátok!
Bölcsesség könyve Az egész kv. a →bölcsesség dicsérete. Úgy ajánlja a bölcsességet, mint amit az ember jutalmul nyerhet (1-5). Bemutatja, mit jelentett a bölcsesség Salamon életében, akit a zsidó hagyomány a bölcsesség atyjának tartott (6-9). Az emberiség, különösen Izr. vezéreként magasztalja a bölcsességet; Izr. népe a bölcsesség által menekült meg, a bálványimádó egyiptomiak megbűnhődtek (10-19). - A szerző a gör. bölcselet és erkölcsök hatása alá került zsidóknak, sőt talán a filozófiájukra büszke gör-öknek is megmutatta, hogy a zsidó bölcsesség felülmúlja a gör-ökét, mert Istentől ered, és hatalma a tört-ben bebizonyosodott.
A topikleírásból: "Kiknek lett nyitva ez a topik? ... 3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa."
Aki nem tud megfelelni e topik témaleírásának az írásaival, azt arra kérem, hogy másik topikban helyezze el azokat. Van sok, lehet közöttük válogatni. Sőt vannak kifejezetten olyan topikok, amelyek a Biblia megkritizálására születtek. De ha a témarombolás továbbra is fennáll, akkor moderátorhoz fordulok, hogy segítsen betartani az index fórum szabályait.