Én nem bántam meg, hogy ezt a típust választottam szinte mindennap nyúzom, komolyabb probléma nem volt (remélem nem is lesz) vele, a fogyasztással megvagyok és amúgy mindennel megvagyok elégedve. Tavasszal szereltem légterelőt az összes szélvédőre, azóta tapasztalatom szerint csendesebb nagyobb sebességnél is. Azok a zörejek amiket a társak a fórumon jeleznek azokat én is tapasztalom, de ez van ezt kell szeretni.
Okos döntést nehéz hozni. Szerintem itt is sokan vannak akik a legjobb választásnak tartják a thaliát, és eszükbe sem jut, ha le kell cserélni mást választanának. És vannak olyanok, akik soha többet nem vennének. Na és vannak akiknek oly mindegy milyen a kocsi. Gondolom megérted, hogy itt jelentős részben az 1.ktegóriából vannak.
De ugyanez a helyzet más márkáknál is. Akkor hoztál jó döntést, ha a kocsi kielégíti az igényeid, na és persze nem rakoncátlankodik, ami sehol sem garancia (lsd mercédesz). Ha már 1 éve a thaliában ülsz, akkor tudod eldönteni, hogy jó döntést hoztál vagy nem. Sajnos nincs lehetőségünk használni az autót pár hónapig, és ha tetszik megvesszük, ha nem visszaadjuk, és kipróbálunk másikat.
Ha még bizonytalan vagy néz be a kategória konkurenseinek (fabia, kalos) fórumába. Én néha őket is nézem, és általában megnyugszom, hogy -bár nekem voltak nehézségeim- nem volt olyan rossz döntés.
Egy éves szervízre vittem a thalicskámat a múlt héten, kb.12400 mk-el, felajánlották,hogy ha kell olajat is cserélnek, de nem kértem. Jött egy szerelő, elvitte az autót időközben jeleztem néhány hibát neki (a bal első ajtó nyikorgott nyitásnál-zárásnál). Kb.10 perc után az autóm garázsból ki,parkolás az udvaron,szerelő kulcsot odaad az ügyintézőnek, én ülök a székben még 30 percig ( így a szervíz 1 órába telt), jön a srác (addig egy uj vevővel megbeszélést folytattak a tipusról, szin stb.), rendezzük az anyagiakat 4875 Ft!!. Otthon megnéztem az autót kb.1,5 dl hütőfolyadékot pótoltak. Másnak is ennyibe került az első szervíz?
Ui. Az RH-tól kaptam egy levelet melyben max.4250 Ft írtak.
A fogyasztast gyari adatokra alapozod? es ehhez vedd hozza az olaj fogyasztast is ha olyat fogsz ki :-) csak azert kerdeztem, mert az en szemelyes tapasztalataim nem tamasztjak ala az egy liter minuszos fogyit...
Nem hangulat keltes, errol szo sincs, csak Thalia rajongok, tulajok kozt vagy :-)
Hát nem tudom, én most néztem meg az Opel Gombos honlapján egy Opel Astra 1.4 XE-t Viva felszereltséggel, hozzáadtam a Thaliában meglévő plusz dolgokat, és ez jött ki:
Igen, az nekem is feltűnt, hogy a feleségem szüleinek az 1.4-es Astrája közel sem akar annyira menni, mint a Thaliám, illetve az 1.4-es 75 lóerős Thalia.
Nekem akkor sem kellene az astra, ha ua-ba kerül. Mert egyet nem lehet összehasonlítani -az árral ellentétben- a német és a francia autó kényelem közötti különbséget. (a francia javára!)
szerintem rosszul adtad össze: 296500 Ft az összesen amit felsoroltál.
A statusban nincs abs, az astraban van (150000 Ft)
A statusban klasszikus kormanyservo van, az astraban elektrohidraulikus.
A klíma mind a statusban, mind az astraban benne van.
A fenti 296500 Ftból le kell vonni a kp.zárat (90000 Ft), elektromos ablakot (nem kettőt irányít az astrában lévő hanem 4et) (64600 Ft). Tehát a Diesel uberallaes altal szamitott kulonbseg mar csak 141900 Ft, ami nagyából az abs ára, ami ugye nincs az astrában.
szóval:
Status: 2800000 Ft
+150000 abs
összesen: 2950000 Ft
Astra: 2799000 Ft
+
Állítható magasságú vezetőülés: 11100 HUF
Rádiósmagnó: 68200 HUF
+távirányító: 15000 HUF
Ködlámpák elöl: 47300 HUF
összesen: 2940630 Ft
szoval egyárban vannak:))
nincs semmi bajom a thaliaval, es nem vagyok opelfan, csak próbálok okos döntést hozni.