Még nem láttam a TruMant , de készülök megnézni... bár 1picit zavar az az érzés, hogy a film alaphelyzete elég analógnak tűnik a Dark City témájával ... aki látta már a 2dik művet, az sejtheti mire gondolok...
Nemreg lattam a Truman show c. filmet.Azt tudtam, hogy Peter Weir nagyon nagy rendezo(Holt koltok, Fearless), de ez a film nagyon lenyugozott.Kivancsi lennek, hogy bennetek milyen gondolatokat ebresztett ez a film, mert szerintem Peter Weir egy nagyon fontos uzenetet adott at nekunk...Ti mit gondoltok?
Foti:
Szóval te is a hatása alá kerültél a filmnek ,tudod a "Ryan közlegény megmentésé"-nek. Én személy szerint teljes eufóriával hagytam el a mozitermet , nagyon tetszett , lehet egy olyan dologról szólt amely nem mindenkihez áll közel (nem is beszélve a tálalásról) , de szerintem fontos volt , hogy elkészüljön ez a film, hogy végre az emberek láthassák milyen borzalmas egy háború , milyen megrendítő dolog résztvenni benne , hiszen a kamera által a filmben voltunk , ott küzdöttünk eggyütt a katonákkal (igaz mi csak a lelkünkel, de ott voltunk!).A film tökéletes , nem hatásvadász vacak , egyszerűen csak megszólítja az embereket, ezért idegenkednek tőle sokan , mert sokan félnek szembenézni önmagukkal, azzal ami legbelül van! Mert ez a film szembesítt vele, azzal ,hogy mennyire érezzük a másik embert (és fontos ,hogy csak az embert)közel a lelkünkhöz ,hiszen amikor a kamera hirtelen a másik oldalra (a németek oldalára) téved (tökéletes egyensúlyt teremtve a film elbeszélésében) akkor ugyanúgy eggyüttérzünk mint amikor az amerikai katonákat gyilkolták halomra , és ez fontos , fontos, hogy megtanított ez a film arra ,hogy ne az embert ,mint katonát ,tanítót vagy utcaseprőt nézzem , hanem mint EMBERt! Számomra ez a film egyik legnagyobb végkicsengése, azon kívül ,hogy mennyit mond arról , milyen fontos megmenteni egy embert az értelmetlenségtől (s így a háború , a hősiesség valami bizarr értelmet kap)!
Akkor én most elrohanok megnézni az Armageddont, aztán ha végeztem vele és még nem bénult le a beszédközpontom, visszajövök és elmondom a véleményemet.
Annyian szidták már, hogy egészen kiváncsi lettem. Kissé mazochista alkat vagyok.... ;)
Egy kis kritika az Armageddonról a házi levelezésünkből:
A multkor olvastam a VOX magazinban ( nem veszek ilyet, ingyé a kezembe nyomták)
, hogy "a közönség a kevés figyelmet igénylő látványos filmeket szerti." Magyarán, tedd üresjáratba az agyad és bámuld a filmet. Na ebből lett nekem most elegem, de azt hiszem egy életre. Kurvára unom már az olyan filmeket , ahol az az alapállás, hogy nézd és ne gondolkodj. Egyszerüen besokaltam.
Néztük az Yldyvel az Armageddont a moziba és kínomban már csak röhögni tudtam. Lezuhan egy ürhajó egy meteoritra, összetörik hatalmas villanások közepette széttörik, mindenféle kamera állásból megmutatják, hogyan repül szerte meg szét. Aztán a roncsok közül kimásznak a főhösök, és mit látok ? LÁNGOL A RONCS !!! A VILÁGÜRBEN !!!
NYOMÁS NÉKÜL !!! OXIGÉN NÉKÜL !!! Minden jobbérzésű embernek le kellet volna fordulni a székről aki valaha egy kis fizikát tanult, de nem. Ülnek, tolják a fejükbe a pattogatot kukoricát, szlopálják a kólát, és nézik tovább a filmet. Kinomban csak röhögni tudok.
Egyszer a Les azt mondta a Halálhajóra , hogy az olcsó ilyesztegetést nem szereti. Hát Én meg nemszeretem az olcsó feszültség fokozást.
Készüllődik az ürhajó a felszállásra az aszteroidáról, mi történik ?
Mindenki rohangál körbe körbe, egyszerre nagyon sietős lesz, mindenféle szavakat ordibálnak, ilyeneket, hogy : légnyomás, üzemanyag, röppálya, stb. Senki nem figyel senkire, de Ők rendíthetetlenöl ordibálnak, szaladnak mindenfele mint a fejetlen hangyák. Nagyon sietősnek látszik a helyzet, szorít az idő, a kamerával összefüggéstelen részleteket mutogatnak.( Ez lenne a feszültség fokozása.) Aztán az ügyeletes főhős belekezd a monológjába, mindenki szépen leül , megvárja illedelmesen míg mindent elmond amit akar, már nem sietős , már nem számít , hogy az elöbb még nagyon kellet sietni, most hallgatni kell , mit mond a főhős. Befejezte ? Igen. Akkor rohanjuuuunk, légnyomás , üzemanyag ....
És ez így megy végig.
Aztán elegem van a Mighty Heros-kodásból is. Nincsenek igazi karakterek ezekben a filmekben. Elindulnak a film elején mint defektes balfácánok , és a film végére Mighty Hero-k lesznek belölük akik, most már mindenre kész önfeláldozó szellemiségü emberkék, mindent megbántak , mindent jóvá tettek. Hol van ilyen az életbe ??? Mutassa már meg nekem valaki ?
Aztán nagyon sok minden apróságból is elegem van már, amikre már nincs is erőm időt vesztegetni, de mindenki megtalálja filmben , csak egy picit kell használni az agyunkat , hozzá, nem szájtátian ülni és bambulni. De hiába, erre van igénye a közönségnek.
Szóval Armageddon ez a javából. A film ipar Armageddonja, abba van a pénz , hogy ilyen baromságot gyártanak és sok ember megnézi. Most vagy megszokod , vagy megszöksz.
Egyébként nem mintha nem szeretném az akció filmeket, de ez már számomra nem akció film, ez egy oltári nagy baromság.
És azt is elhiszem , hogy nem lenne olyan izgalmas ha olyan filmet csinálnának, ami hüen tükrözné az ürbéli viszonyokat, de ez már akkor is sok.
Egy szó mint száz el vagyok keseredve, hogy egy ilyen jó témáról , mint az , hogy becsapódik egy meteor a földbe, két filmet is csináltak, és az egyik szarabb mint a másik.
Ugyanis láttam a Deep Impact-et is. Arról már ne is essék szó.
Szóval tessék csak tessék, legális kábítószer. Ne használjuk az agyunkat csak üljünk be és butuljunk, gyerünk, gyerünk, had hízzon a pénztárcája a moziknak , meg a filmtársaságoknak, had higgyék , hogy jó amit csinálnak, legközelebb már olyan film lesz ahol a Jupiterre szálnak le az ürhajósok. Sebaj, a lényeg, hogy minnél nagyobbat robbanjon az egész, és a kamera kapkodva legyen, és minnél nagyobb legyen a fejetlenség.
nekem mint anglia mániásnak különösen teccet tegnap a "Két angol lány" c. angol film, ami igazi angol arcokkal volt tele, igazi angol törénet volt, igazi angol környezetben.
Figyelem ! a filmben egyetlen műanyag ember sem volt !
A film rendezőjének korábbi, kult kategóriába eső mozija a Naked (Meztelenül) cimmel futott, ugyancsak a művészmoziban.
Kedves FreeC!
Igazán köszönöm a kedvességed. Csak az a probléma, hogy az még a tavalyi. Ha találsz valami aktuálisabbat, szóljál. (Ezt én is megtaláltam)
Az hogy egy film Amerikában készült még nem jelenti azt hogy értéktelen. Nekem ez ahhoz hasonlít mint amikor a művészí fotósok csak fekete-fehérben fényképeznek, mert a színes fénykép az olyan túrístának való dolog.
Kedvenc filmjeim:
Csillagok háboruja trilogia
12 majom
Ponyvaregény
5. elem
Nem tetszett a Deep Inpact,de anál inkább az Armagedon. Ugyanarról szólnak a sztori is szinte miliméterre azonos, apróságoktól eltekintve, de mégis fényévekkel jobb. Spielbergből amúgy is kezdek kiábrándulni utóbbi néhány filmje rettentően gyengére sikeredett.
Láttam a bemutatóját az Avangers-nek. Nem tudja valaki mikortól adják, mert nagyon tetszett a bemutatója.
Szasztok,
szerintem az amerikánus nem jelent feltétlenül selejtet. Igen sok remek rendezô van ott is, gondoljátok át mennyi igényes amerikai filmet mutattak be. Egyik kedvenc rendezôm David Lynch (Veszett a világ, Kék bársony, stb),
nem beszélve arról, hogy sok Európából áttelepült rendezô készít ott filmeket.
Pölö: Emir Kusturica (Arizóniai álmodozók, alapfilm), Wim Wenders, stb...
Ha meg mostanában akartok jó és mégis amerikai filmet nézni,
A nagy Lebowski (J. Coen), érdemes!
Foti:
Hiszen csak ezzel a céllal készült ez a film. mármint, hogy hatással legyen a nézőkre. Kicsit cinikusabban megfogalmazva hatásvadász alkotás. Ugyan úgy mint a Schindler listája.
A probléma az, hogy néhányan dokumentumfilmként nézik, illetve a reklámkampányában megpróbálták annak eladni.
Nem tudom, hogy otthon megy-e mar, es milyen cimmel, (vagy mar volt csak en lemaradtam rola) en most lattam a Good Will Hunting-ot meg a Breakdown-t (Defekt - talan). Mindkettot erdemes megnezni.
Láttam a Jackie Brownt(a nem bizti,hogy jól írtam)3 hete Németoban.Nagyobb a füstje mint a lángja,ott pickosul hirdették aztat hittem megint itt egy f@sza kult film.Végülis nem rossz,de nem is igazán jó,na ennyi.
KrumpLEE, a Gömb (The Sphere) valóban nem volt rossz. Kicsit uncsi volt ugyan, meg majd eltörtem a párom csuklóját a kígyós jelenetnél, de teccett a pszicho megközelítése az eseményeknek.
A nagy kedvencem a Contact ! (bár nem új film)
sajna már nem jáccák a mozikban :-(((( brühühü
nincs meg valakinek számítógépen is élvezhető formátumban ?(mint az Indul a bakterház)
Gomb. Ki latta, vagy sem, nekem teccett!
Az esoemberert mentem be a moziba (nekem nagyon szinipatikus (tehat nem ellengyogyszertaros :-) ) es gondoltam megnezem mit tud ebbol kihozni. Egy szo mint sok: JO VOLT.
LEE
Gomb. Ki latta, vagy sem, nekem teccett!
Az esoemberert mentem be a moziba (nekem nagyon szinipatikus (tehat nem ellengyogyszertaros :-) ) es gondoltam megnezem mit tud ebbol kihozni. Egy szo mint sok: JO VOLT.
LEE
Nekem az elmúlt évben 2 film tetszett jobban a többinél, az 5.elem (majdnem zéró értékű forgatókönyv, de csodálatos képek és zene),
illetve az ördög ügyvédje. (Hatalmas szinészi teljesítmény.)
A Deep impact egy elég szép látványos film,
de maga az alapsztori is jó, de a részletek olyan vastagon voltak leöntve rózsaszín mázzal, hogy elhomályosította a fílm értékeit.
A 6nap 7 éjszaka jó kikapcsolódás, enyhe
limonádé, kis akció, kis humor keveréke.
Megér egy estét.
Amit ne nézzetek meg, az a mortal combat 2.
Nagyon ritkán esik meg velem, de kijöttem
a film közepén. Arra számítottam, hogy a történetnek nem lesz se füle se farka, de azt hittem legalább látványos lesz, mint az elődje. Hát ez még az sem. A filmtrükkök is csapnivalóak.
Sziasztok!
Blacklion:
Szerintem is nagy film volt a jatsza , de a vege szerintem , maga volt a csucs!!!
viszont a Deep Impact-nal pocsekabb filmet nem lattam, abbban igazad van , hogy elgondolkodtato, de konyorgom , ennyi dramaturgiai baki mellet mar nem is lehetett a filmre figyelni!
Ajanlom figyelmebe Angelday kritikajat, mely megtalalhato az internetto KINO archivumaban.:-(
van benne igazsag
szerintem jogos ennek a két filmtípusnak a megkülönböztetése, az más kérdés, hogy az elnevezés nem a legmegfelelőbb. Az amerikai, vagy inkább hollywoodi filmekben azt nem szeretem, hogy általában szegényes a jelentésviláguk, minden le van fordítva, azaz a néző mindent készen kap, nem kell túl sokat gondolkodnia. Erre mondják azt, hogy tömegfilm. Ami még nem tetszik az ilyen típusú filmekben: semmi közük az élethez, minden el van nagyolva, értse a nép. Természetesen van jó amerikai film is (és szar művész is), pl. nekem tetszett a Vad vágyak című.
A film tényleg jó volt, nekem is tetszett.
Nem érződött rajta az erőlködés, mint általában a sorozatban készült filmekben
( hagy ne soroljam ).
Voroskarom:
A film, ami Neked nem tetszett, valóban nem egy nagy durranás, de lehet hogy csak többet vártál tőle, és nem azt kaptad.
Jackie:
Szeretem Harison Fordot, nekem nagyon tetszett a film.
Nálam a Játsz/ma viszi a pálmát, szerintem az utóbbi idők 1ik legjobb filmje volt (legalábbis számomra). A 2dik helyen a Deep Impact van, elég elgondolkodtató film volt.
Voroskarom:
Egy hete néztem meg az általad igencsak lehúzott filmet és nekem tetszett.
A te véleményedhez roppantul hasonló "hivatalos" kritika hatására, majdnem lemaradtam róla, de már egy ideje szerencséra tartom magam a "hiszem, ha látom" elvhez.
Egy nagyon jó kis sitcom-ról van szó. Ha valaki nem szereti ezt a filmstílust akkor valóban ne nézze meg, ellenben, ha kedveli én ajánlom neki!
Kissé offtopic, de nem nagyon értem ezt az "amerikai agypusztito" + "huszadrangú amerikaiságokról" vs. művészfilm szembeállítást. Mi bajotok az amerikai filmekkel?
Mi dönti el, hogy mi a művészfilm? Egyáltalán a sznobokon kívül kiknek az érdeke ez a mesterséges művészfilm, közönségfilm szembeállítás?
Mennyire ismeritek az amerikai filmeket? Nem a mostani "szuperprodukciókra" gondolok, hanem úgy visszanézve mondjuk 60-80 évet az egész folyamatot? Az Intolerance (Türelmetlenség) 1916-ban kimondottan "tömegfilmnek" készült, ma a filmművészet egyik klasszikusának tekintjük.
Senkit nem akarok/akartam megbántani, de erről a "fujjjj amerikai filmek" hozzáállásról eszembe jut egy roppant távoli ismerősöm, akivel filmekről beszélgettünk és nagyon erőteljesen képviselte az említett álláspontot (Greenaway, Bergman az isten!, azaz a szokásos standard). Ekkor szóba került, hogy éppen néhány némafilmet várok Amerikából (sajnos itthon beszerezhetetlenek). A reakció:
Chaplin, vagy Stan és Pan?
A szomorú az, hogy nem poénnak szánta, hanem "ennyit tudott". Megnézte a "kötelező" filmeket és kész. Nem is kísérelt meg tájékozódni arról amit annyira lenézett.
Viszont a 6 nap 7 ejszaka nagyon jo volt.
Ugy kell beulni megnezni, hogy egy jo kis limonadet fox latni. Sokat lehet nevetni, az egesz szinte pereg, nincs tuldramatizalva.
A happy end azert nem tul eletszeru, de eheto.
Ha már lehet huszadrangú amerikaiságokról is írni, akkor...
Szórakozni vágytam, s megnéztem Az ember, aki túl keveset tudott című akármit. Aszittem, hogy jó kis paródia lesz, vagy vígjáték. Láthatólyan annak szánták, de minősíthetetlen lett. Unalmas, poéntalan, céltalan, élvezhetetlen, ...talan, ...telen, ...talan, ...telen, ...talan. Meg ne nézzétek, még hirtelen felindulásból se, vagy pillanatnyi elmezavar esetén se.