Na egy másik érzékeny területre tapintottál. Csak annyit, hogy én személy szerint a 2.thaliát hajtom. Az elsőről annyi hibát tudnék leírni, hogy azt a terjedelmet már tiltja a fórum szabályzata. A másodikról meg igazán semmit.
Szerintem ezzel az 1 jó, 1 rossz tulajdonsággal megint csak nem jutsz messzire, mert pl: nekem kényelmetlen, puha és nagy az ülés, de tudom, hogy nagyon sokan kifejezetten szeretik. Ez megint nagyon szubjektív dolog, mert a nem is oly régi thalálkánkon megnéztem, hogy ugyanennek az évjáratnál mindenkié ilyen.
De amiért szeretni lehet a thaliát (persze a kategóriáját figyelembe véve)
- nagyon jól felszerelt
- kényelmes
- jól szól a rádió
- ha akarom hideg van benne, ha akarok meleg
- nem kell áznom a buszmegállóban bevásárlószatyorral, gyerekkel
Amiért nem szeretem
-sajnos az előitéleteim erre is kihatnak ok nélkül
Persze én is álmodozom, hogy egyszer 6 milliós ....... kocsim lesz, de most ez is nagyon jó!
Sajnos mindig később derül ki hogy jó döntést hoztál-e. Szerintem annyira egyformák a kicsi,illetve alsó-középosztályos autók,hogy vagy a személyes vonzalom,vagy apró különbségek döntenek a típus választásnál. -meg a pénz!-Szerintem bármelyik fórumot megkérdezed,hasonló válaszokat kapsz.Ilyet is,olyat is.
Halgass meg mindenkit,mérlegelj, és dönts magad!
Mint olvashatod a fórumon, a thalicskával mi sokan jól döntöttünk!
Tuzi, tefi, v_tibor! Köszönöm a választ. Mostmás akkor legalább tudom, hogy nem illedelmes, hanem csak KRESZ-t betartó leszek.
Fogyasztás
1,4/8v 7.0-7.5 között kevés klímával
De nekem is volt olyan az előzőnél, hogy 10 felett fogyasztott, és sajnos utána elő is jött a lamdaszonda hiba+a/c relé+stb baj. Ha tényleg pontos mérés (telitenk+rátankolás számítás) után is ennyi a fogyasztás, az nem normális.
Én is teljesen meg vagyok vele elégedve, még annyit tennék hozzá, hogy autópályán érezhető, hogy a "road present" értéke alacsony közepes, thaliaval már néha előfordult, hogy a jobb autók (mondjuk bmw) tulajdonosai hirtelen megtalálták a gázpedált, ha elmentem mellettük.
Jahm, új autópályatapasztalat: (1.4 8V)
Felvezető autó tudta csak az utat, késésben voltunk ezért kapaszkodnom kellett rendesen utána. Győrig 160-170 volt az állandó utazósebesség, gond nélkül ment a dolog, nem éreztem a kocsin semmi bizonytalanságot, nem melegedett, nem éreztem azt, hogy ez nagyon sok lenne. Egy rövid ideig 180 is volt a sebesség, sík terep, semmi lejtő, mégis szépen bírta, és még nem nyomtam ki a pedált alul. :)
Eddig csak kellemes meglepetések értek, nem számítottam rá, hogy fölé fog menni könnyedén a gyári végsebességnek.
(persze gondosan lenulláztam a napi kilometer számlálot az út végén, nehogy fogyasztást számoljak erre a tempóra és infarktust kapjak) :)
"vagy arra vagy kiváncsi hogy mikor szakad a cérna,(esetleg más fórumrólátlépegetve),"
a 10411-es, 10412-es hozzászólásokat olvasva megjegyzésednek van alapja. Átolvasva az összes hozzászólást, ez a stílus eddig ezen a fórumon nem volt jellemző. Ez a fórum ezért is jelentett, remélem ezután is jelent, üdítő színfoltot a többihez képest.
Ha már mindenki tudja a betöltött üzemanyag mennyiséget,akkor szívesen felajánlom a fogyasztásmérő fedélzeti számítógépemet. -A 80-as évekből származik,a Hungária biztosító adta ki!Pillanatnyi fogyasztást nem,de átlagot számít!
Két papírtárcsából,meg egy ablakos fülböl áll! Minden járgánnyal kompatibilis,és oda rakod ahova akarod!/kesztyűtartó,szervízfüzet,oldalzseb,napellenző stb.! Nagyon pontos!-akár csak az üzemanyagtöltők kútfejeinek számlálója!
Néha-néha el fog az ihlet,és egy két gondolatot elengedek itt a fórumon. Hozzászólásaidat olvasgatva az a kettős véleményem,hogy vagy arra vagy kiváncsi hogy mikor szakad a cérna,(esetleg más fórumról átlépegetve),vagy tényleg ennyire bizonytalan vagy. Egy két gondolat: -Én is alapból utáltam a taligát!-Aztán úgy alakult,hogy egy kis pénzt kaptam,és elkezdtem törni a fejem hogy mi legyen vele.
Amikor rájöttem,hogy 2 milla alatt át akarnak vágni használt autóval,úgy dönöttem legyen egy új/hisz közel az 50-hez ez volt az álmom./ "A kis pénz,kis foci" elvből adódóan több próba után maradt az 1,5 dci thalicska. Nem bántam meg,/10 hónapja társak!! vagyunk,semmi hiba 5.liter körüli átlag fogyi.Az autóban ülve még soha nem láttam hogy milyen a külső megjelenése ,nem is érdekel!Mellékesen a haverok és a saját horgászcuccaim elférnek benne!
A mutatót, meg a figyelmeztető lámpát felejtsd el a mérésnél! A mutató akkor is mást mutat, ha csak éppen előre vagy hátra billen az autó...a lámpával meg jártam úgy is, hogy mire hazaértem világított, majd mikor másnap megint elindultam, jópár km-ig nem csinlált semmit, szóval az csak dísz inkább, meg persze végső esetben figyelmeztet, de pontos adatot nem kapsz tőle.
Az általunk is elvégezhető legtutibbat már learták a többiek: teletank, napi km lenulláz, menni jó sokat, megint teletank ugyanott, ugyanúgy - számolás
Rövid városi utak meg zabálják a benzint, és a motornak sem tesznek éppen jót hosszútávon.
1,4 8V fogyi : nagyátlagban 6 -7 liter között (6,5 -6,6) / 100 km. Volt már 5,4 is egy hosszabb országutazáskor, pedig igazán nem kíméltem, városban meg valamivel 7 fölött, de ott elég ritkán használom, és akkor sem dugóban. Pesten, csúcsidőben egyébként is a városi fogyasztást szerintem inkább valahogy a repülőkhöz hasonlóan liter/óra egységben kellene mérni.
Megjött a tagságim, bele is került rögtön a forgalmiba :-)) köszi, Diesel!
A tele tankolás alapján történő mérés sem pontos, talán csak akkor ha mindíg ugyanannál a kútnál és kútoszlopnál tankolsz de még ott is lehetnek literes eltérések. Pontos adatot legalábbis átlagfogyasztás tekintetében csak hosszabbtávú sok tankolásos átlag adhat nálam mióta megvan írom és a legjobb 4,37 a legrosszabb 5,68 volt. 26 és félezer km.re a 5,07 már eléggé pontosnak kell hogy számítson. Persze fogalmam sincs ilyen távon a forgalmi körülményekről.
Ez az egész csak arra jó, hogy a kiugróan magas fogyasztást észrevegye és hiba esetén javítsa a tulaj. Igazán pontos eredményt csak az átfolyásmérős jeladóval lehet produkálni de azt is csak több km átlagát érdemes számításba venni.
A lényeg, hogy, menni kell, ahogy a forgalmi helyzetek kívánják és élvezni az autót.
Hogy van ez a mutato megnezes? Ha pirosan vilagitottal, akkor mar az aljan kellett lennie a mutatonak erosen... Te millimeter alapjan megmondod, mennyi is volt benne eloszor es masodszor is?
Tudtam, hogy ez lesz az, amin mindenki kiakad. B-) De sztem a tobbi meres sem sokkal pontosabb, figyelembe veve, hogy megneztem a mutatot, hogy hol allt a legelso tankolas elott es a kovetkezo elott. Mivel fogyasztas kijelzes nincs, ezert csak ilyen modszerekre tudok hagyatkozni.
szerintem nincs semmi baja a mi autonknak, a gyari adatok is inkabb a mi mereseinkhez allnak kozel mint a 6-os atlagfogyasztashoz.
Akinek keveset fogyaszt az autoja az biztos el van romolva :))
Na, nehany meresi eredmeny (en nem keverem ossze oket nem szamitok orszag+varos fogyasztast, ilyen amator szinten szerintem foleg az orszaguti meres relevans):
Hmm, ez a piros lampas akcio azert IT-s fejjel is fel kellene tunni, a piros lampa felgyulladasa nem pontos meres, akar 2-3, de tobb liter elteres is lehet, arrol nem beszelve, hogy ez minden csak nem elfogadhato matematikai adat...
Egy pingelest is lehet stopperrel merni, de nem biztos, hogy az az adat jon ki amit vartal :-)
Vicces, hogy az elozo hozzaszolasom nyom nelkul tunt el a semmiben.
Szoval a jellemzo utvonal: Bp, jellemzoen kora reggel (7-elott) es delutan (7 korul), neha Szentendrei ut, ahol altalaban lehet menni.
Meres: pirosan vilagito lampanal vettem at a kocsit, beletettem 25 litert, amivel megvartam az ujabb pirosat es igy mentem kb. 246 km-t. Azota tankoltam mar, azzal is hasonlo arany fog kijonni.
Ami zavar, hogy ugyanezen az utvonalon es ugyanezen idopontban az elozo autom 7-7.5-ot evett, nagyobb motorral.
ha lehet, ugyanazon kutnal, sot ugyanazon pompanal (csonel) toltsd fel par szaz km-utan a tankot es elso kattanas utan allj le; habar meg igy is lehet apro kulombseg - uj benzin erkezett a kuthoz ami kicsivel jobban habzik.
Annak idejen a Daciaval szorakoztam ugy, hogy porlaszto leszedve, utolso csepp benzin kiuritve; benzin szivo (es visszereszto) csovet atvezettem egy flaknoba ahova toltottem 1L benzint - igy teljesen hiteles tesztelesek lettek.
Az alacsony fordulatszámon használat sőt az innen való gyorsítás valószínűleg több üzemanyagot emészt fel mint az optimális, én lepődtem meg a legjobban mikor Zalaegerszegre utazva igen takarékosan vezetve 5,2 átlag jött ki és a Bécsi kirándulás meg nyomva mint az őrült (a gyerek azt mondta a hátsó ülésen hogy halálfélelme van) nagy részben nem autópályán Győr és Fehérvár között 5,1 átlagot produkált. Egyébként 26459 km átlaga kb fele/fele használattal 5,07. dCi.
Hat, injektoros autonal nagy batorsag szivatorol beszelni :-) de valoban ez a szerepe a lambda szondanak amit Vulkan is leirt, egyszeruen a gaz osszetetel aranyaban valtoztatja a keverek milyenseget...
Egy IT-s csak értelmes dolgokat kérdezhet.:-) Lehet. Ha ez beavatkozik a benzin befecskendezésbe, mint "szívató" és nem működik rendesen, akkor a huzamos "szívatóval" közlekedés jelentős túlfogyasztást okozhat, de egyben füstöl is rendesen.
....ja, ha már tankolásról és benzinről van szó......a Thaliában hol helyezkedik el maga a tartály?
Csak azért kérdezem, mert most kb. félig van a tankom, vagy az alatt picivel, és fékezéskor olyan lötyögést hallani a kocsi bal hátulja felől, mint amikor egy nagy hordóban csapkolódik a víz. Eddig ezt a hangot sosem hallottam, pedig soxor volt már félig...
Mivel olyan ures tankkal vettem at, hogy vilagitott az uzemanyag szint jelzo lampa a muszerfalon, ezert felig megtankoltam (25 lityo) es ezen mertem a fogyasztast (aztan kesobb tankoltam meg ra). A kutaknal mindig en tankolok, sosem hagyom, hogy a kutas toltse meg.