GPS! Most jutott el az agyamig amit beszélgettünk a mobil klimárol,hogy kintröl kell bevezetni a levegöt. Már meg is van hogy hogyan miképpen csak azt nem tudom honnan szivja a levegöt meg hogy fogom én arra rátenni a szivocsövet. Remélem érthetö voltam. Elöre is köszi a választ
Most jutott eszembe a multkor 3 napig a horgásztó parkolojában dekolt egy lakóautó, de azt nem tudom, hogy szóltak-e neki, max a halőrt meg kell kérdezni, hogy mit szólnak hozzá, ha pár napig ott lesztek.
Magyarhertelendre gondolt, egy nagyon szép gondozott falu tele fa szobrokkal, Magyarszéktől 5 Km-re. A Mecsek Szigórúan Védett Környezetvédelmi terűlet, megmondom őszintén még nem láttam vadkempingest, és nem tudom, hogy mit szólnának hozzá. Kempinget találsz, Magyarhertelend 2db-ot az egyik fűrdő mellett, Orfűn a pécsi tó mellett kb 200m, Komlón (Sikonda) a Mediano kemping (van honlapja) kb 200m-re élményfűrdő, 500-re Horgásztó, Magyaregregyen ez egy kis kb 50fős családias kemping e-mellet egy hidegvízes strand található 1 medencével.
Boltot bárhol találsz, a kisebb településeken is van. Komló Orfű 20Km, Komló-Magyaregregy 15Km,
Városi látnivalókról csak keveset tudok, de a természeti dolgokban tudok segiteni.
Van egy vonorúdra felrakható két bringás tartóm, csak az U alakú rögzitőt és a kereket rögzítő müanyag bilincset kell pótolni. Aluból van és azt hiszem fiamma a márkája. Olcsóért megszámítom ha valaki hasznosítani tudja, nekem nem kell. Szekrényre van egy felszerelhető régebbi tipusokra való tetőlétra az esetleg érdekel valakit.
Hát mondott ott valami kis falut a kereskedő ahol termálviz van és két kemping is. Namost nekem inkább bejáratott panorámás vadkemping kellene. A bejáratotton olyat értek,hogy vizvétel és bevásárlási lehetőség azért ne 101 kilcsire legyen.
Bocs hogy bele vau vau nekem a tabbertba benne volt az átalakítóba gyárilag úgyhogy ha 220v ot kapott akkor a kocsiból bejövő 12 V nem müködött. Mindenképpen át kell nézni az áramátalakítónál a bekötést hogy jól van e bekötve. Egyébként nekem is ha a 220V rajta van akkor a hűtőhöz nem adott 12V-ot.
Hát nem tudom,nekem mindíg kevesebbre jött ki. Az előzőnél,ami automata váltós benzines volt soha nem tudtam olyan optimálisat taposni,mint a tempomat.
Ugye hogy milyen egyszerű,de hasznos kis cucc. A tied birja a lifegő ponvát,vagy azt még nem próbáltad.
Nincs valakinek a dugaszoló aljzatról képe,amelyik az aljzatot ábrázolja és látható a vezető rovátka is, hogy viszonyítani lehessen. Azon melyik az az 54G csati,mert nincs nekem bekötve ezen a kocsin úgyhogy nem ment át a 12V a szekérbe. Kell behúzzak egy szálat az akksitól, mert igy semmi nem fog működni 12V-ról. A fellrakott képről nem birtam kisilabizálni.
Nekem is az a tapasztalatom, hogy a tempomat nagyon jó autópályán vontatáskor, fél litert lehet a használatával spórolni. Érdekes, hogy vontatmány nélkül egy kicsit többlet fogyasztást hoz a tempomat.
Sziasztok! Nem igazán volt időm olvasni, mert tegnap levittem a lakómat Magyarszékre és átadtam a kereskedőnek. Lassan rendeződik az újabbnak a papirjai és akkor sinen leszek. Érdekes volt tegnap húztam ekkora súlyt 1300 kg először ezzel a toyás voyival. 2.5 dizel úgyhogy szépen muzsilkált 80-90 tempónál szinte észre sem vettem a bódét. Megnyugodtam hogy az újabbal sem lesz gond bár az 1600 kg de ugyanezt a tempót birni fogja. A tempomat az M7-en kimondottan jó volt mert Siófokig szinte nem is kellett a gázpedálhoz nyúlni. Nagyon megtetszett a somogyi dombság és a Mecsekalja úgyhogy nyáron gondoltam arra is elcsúszunk egy hétvégére. Tudtok valami jól bejáratott helyet?
Igen, ez lenne a normális. Ezt lehet kézileg is (átkapcsolóval) ...de "kényes újgazdagoknak" akár egy relét is be lehet iktatni - amelyik menten és magától átkapcsol, mihelyst 220-at lát - és azáltal lekapcsolja az ótót a bódéról. .
Nekem csak ennyi van írva a csatlakoztatásról, de nem hivja fel a figyelmet, hogy egyszere nem szabad csatlakoztatni.
Szerintem mérjél rá a dúgóra, amikor csatlakoztatad a 220V-ot, elméletileg csak egy vezetéken jöhet ki. Az 54G a tartalék azon kapja a bódé az autótól az áramot, erre kell rámérni szerintem.
Persze minden 12 v-ról megy egy trafón keresztül akkor is,ha bedugom a 220-as csatlakozót kivétel a hűtő,de azt át lehet kapcsolni.Persze nem történik semmi,ha nem kapcsolom át legfeljebb nem hűt vagy 12-ről megy.De nekem nincs benne ezen kívül semmi átkapcsolási lehetőség és ezért jutott eszembe,hogy olyankor mi van.Ha pl. jó fáradtan beállok egy kampeszba és gyorsan rácsatlakozok a hálózatra.Mekkora ováció lesz ha rögtön tüzijátékkal kezdek..))
Vasakőfalvától (Rachitele) ami az utolsó nagyobb falu mielőtt bemész a nyugalomba az első 1 km még murvás,de azt is tervezik aszfaltozni,de utána a bogatelepig vadiúj aszfaltos.Tavaly csinálták.Ez 12 km.Utána a bogától 15 km. murva nagyon komoly szerpentin!!!De tavaly ezt is karbantartották.Sokkal jobb állapotban volt,mint évekkel előtte!!De ez sokban függ attól,hogy mennyire csapadékos a szezon.Mert ott egy rendesebb eső pillanatok alatt átrendezi a terepet!De meg lehet állni táborozni a bogán is.Tavaly mi is úgy csináltuk,mert onnan is nagyon jó túracélpontok vannak ami közelebb van,mint a glavoi-ról.Pl. a Galbina kitöréshez (amiről a képet is küldtem) keróval fellehet menni egészen a szurdok bejáratáig.Nyugodtan ott lehet hagyni a bicót,nem nyúl hozzá senki!!!De nem könnyű útvonal az tuti!
Aztán,ha jónak nézed az utat tovább felfelé akkor megpróbálod.Egy a lényeg,hogy a hajtűknél is a lehető legnagyobb gázzal menjél nehogy elfogyjon a lendület.Mert vannak olyan emelkedők,hogy ihaly.De fellehet menni,mert láttam tavaly ott a réten aki rönyó thaliával húzott fel nagyobb bódét.
A kapcsoló-biztosíték panelen van egy átkapcsoló "Auto 12 V - Netz 12 V" Ezért nem lehet belőle gond, ha be van dugva a gk csatlakozó és a 230 V. Azért az ilyen rendszereket megpróbálják hülyebiztosra csinálni.
Na gondolkodjunk egy kicsit: melyik az a fogyasztó egy bódéban, amelyiknek jó a 220 is meg a 12 volt is ?
Szerintem nincs olyan. Mondhatnánk, hogy a hűtőszekrény az - de nem az, mert azt is átkapcsoljuk - vagyis köze sincs a 12V-os fűtőműnek a 220-ashoz. Egy ponton lehet gubanc !!!! - mégpedig akkor, ha a bódénak van saját 220/12 V-os hálózati tápegysége - ami rádolgozik ugyanarra a 12 V-os hálózatra, mint amelyik az autóról is megy.
Nalátod, az okozhat hangyányi gondokat - tehát annak a megoldását mindenképp ellenőrizni kell !!!! Ez bódénként egyedi - ezer féle megoldás létezik....van ahol jól le van választva a saját áramellátás az autójéról (relékkel, ilyesmikkel)...de van, ahol csak "parasztul" párhuzamba van kötve.
Ez utóbbi verzió (peches esetben) - "tartalmas szórakozást" nyújthat a bódé tulajának. .
Gondolom az erdei szakasz már nem aszfaltos? Vízmosások vannak, pl. egy alacsony autóval mennyire járhatóak az utak, mert az ennyémel az a gond, hogy a csomagtér ajtó alatt is van egy kis lenyitható ajtó és ez miatt a vonóhorog nagyon alacsonyan van, előfordul országúton is, hogy lekoppan, ha nagyon nyomsávos az út.