Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33163
Túrázzál kicsit a megyében! Meg fog változni a véleményed,:-))

Kezdjed mondjuk Felgyőn.:-))
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (33162)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33162
Csütörtökön mondta Fábry: Nálunk csak erre van pénz: zárd be a gyáradat, vágd ki a szőlődet, szüntess meg mindent!
Előzmény: Törölt nick (33158)
koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33161
vicifóbiás=elüldözött teherforgalom.
Előzmény: RadiX (33160)
RadiX Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33160
ki lenne itt az ellentábor? A 'vicifóbiások' (de ők miért tennének ilyet?), vagy éppen azok a 'vicihívők', akiknek a szíve éppen az általad felsorolandó vonalakért dobog?
Előzmény: Törölt nick (33155)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33159

"Észak-Amerika - itt tényleg beleszólt a gonosz közúti lobbi, de még annó a 30-as években"

 

Meg mondjuk a gazdasági válság is...

Egyébként miért is lenne nekik olyan rossz? Az ameriaki vasút köszöni szépen elvan. Nem hiába sokkal magasabb a vasúti teherszállítás részaránya, mint Európában...

Jaaaa, hogy nem cuki kis mellékvonalakon dülöngél az egy szem motorkocsi, meg háromhetente egy-egy teherkocsi. Talán azért, mert rájöttek, hogy a vasút mire is való. És ott még az adottságok is megvannak hozzá.

 

"Ázsia, mert a nagy népsűrűség, a kevés autó és a rossz utak miatt sok helyen még mindig a vonat az abszolút nyerő."

 

Ázsiában ugyan mire is gondolunk?

Indiában tényleg nagy a népsűrűség és van egy komoly vasúthálózat.

Japánban talán sűrű, de ott is voltak bezárások még régebben.

Az iszlám államokban nem kimondottan terebélyes a hálózat európai léptékkel mérve és a személyszállításban betöltött jelentőségük is elég kicsi.

A jelenleg vasútépítésekben világelső Kínában sem túl sűrű a hálózat.

Oroszországban és a volt Szovjet tagköztársaságokban sem sűrű eleve. Mongóliában pláne nem...

Délkelet-Ázsiában sem tudok "hatalmas" eredményekről...

Előzmény: v_peti (33143)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33158
Na igen nemhogy nem fejleszt, de még pluszpénzt is költ az elbontásra, amivel nem hogy fejleszt inkább rombol. Nyereség az elbontásból 0 ft, költsége van. Ha csak simán otthagyják sorsára akkor is olcsóbban jönnek ki. Kiszögelt váltókkal és lezárt állomásépülettel. Teljesen felesleges külön költeni az elbontásra, ráadásul ha a vágány megvan akár időszakosan is meg lehetne rakodásra nyitni. Akár időszakosan is akkor mikor pl. szezon van és mondjuk 1 hétig vinnék a cukorrépát. A tehervonat személyzetének miért ne lehetne odaadni a váltókulcsokat? A kiszögelt váltót addig újra üzembe helyezni? Berakodás után meg visszaállítják a váltót lezárják esetleg ki is szögeli egy illetékes és ha pár hónap vagy akár év múlva megint kéne akkor ismét. Amikor meg nem használják akkor meg kit zavarna, h ott a vágány? Hiszen enni nem kér.
Előzmény: Törölt nick (33140)
koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33157
Mivel nem az állam volt a beruházó. így meg lett nézve. Ennek eredményeképpen kivitelező váltás is történt. Aki kezdte, az nem lett kifizetve. (vékonyabb volt a beton a rakodóterületen)

cca.. 10ezer m2.-t fel kellett törni és újraépíteni. (ez nem drágította meg a beruházást, viszont az első kivitelező tönkre ment bele)
Előzmény: looksharp (33152)
koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33156
A pálya volt ebből a legkevesebb. (leírtam tegnap, mi épült, talán elolvashatnád)
Előzmény: Törölt nick (33146)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33155
Azért nem sorolom fel, mert jönne az ellentábor, és egyenként ikszelné ki az érveimet, még ha azok megalapozottak is.
A szokásos cinizmussal fűszerezve.
Kösz, akkor inkább nem.
Mindenki gondolja végig a magyar vasúti hálózatot, mely vonalak lehetnének megfelelő műszaki színvonal, megfelelő jogi és közlekedéspolitikai szabályozás, megfelelő üzembentartó (nem MÁV!) mellett életképesek.
Előzmény: RadiX (33154)
RadiX Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33154
"Összegzés: olyan vasútvonalakon, ahol nincs szállítanivaló, és a személyforgalom is halott a rossz vonalvezetés miatt, még én a mellékvonalfan is beszüntetném a forgalmat."

Melyek lennének ezek, szerinted?

Előzmény: Törölt nick (33140)
looksharp Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33153
27 + 5 millió konvertibilis magyar Forintért.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (33151)
looksharp Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33152
Azért meg kellene nézni, hogy számolték el. Mert esélyes, hogy új anyagként.
Előzmény: koller andor (33134)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33151
Nincs egy hónapja, hogy felszedték teljesen a vágányzatot. A biztbert már a nyáron kivégezték.
Előzmény: v431184 (33149)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33150
Akkor egy kis matek: 6000 t + 6000 t = 12000 t.
És ez még csak egyetlen mezőgazdasági termék...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (33147)
v431184 Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33149
Ez idei bontás ?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (33148)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33148
A kép meg lemaradt:
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (33147)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33147
"Hol is vannak azok a cukorrépahegyek?"

Hát itt: a képen látható halmot szorozd be 3-mal. Elárulom 60 000 mázsa. A vonal másik állomásán hasonló mennyiségű répa lett volna berakva. Helyette teherautókkal érkezett a szentesi vasútállomásra és ott lett berakva a vagonokba.
Előzmény: ROCOman (33124)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33146
Te jó Isten!
Ilyen irdatlan mennyiségű pénz csak hevederes pályára volt elég?
:-(((
Előzmény: koller andor (33139)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33145
Miért esnék neked? Örülök, hogy legalább vki fel tud világosítani mellékvonali fejlesztés VS zúnió kérdésben.

"Sűrgősen rendezni kell Magyarországon a közösségi közlekedés dolgait, hogy a mellékvonalak is forráshoz juthassanak."

Ezt a teljesítendő feltételt az EU, vagy a Magyar Állam szabta?
Előzmény: koller andor (33141)
v_peti Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33144
Amúgy az NDK vasútsűrűsége is jó volt. Mivel a népsűrűség is nagy, nem értem, miért kellet ott is olyan durván megritkítani a hálózatot. (Igaz, cserébe a fővonalakat fejlesztették.)
Előzmény: v_peti (33143)
v_peti Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33143
Iszonyatosan lusták a Belgák! Házhoz ment nekik a vasút, mégis inkább az autóval a dugóban állást választották. :(

Amúgy az a megdöbbentő, hogy 4 féle országtípusban is szépen kinyíródott a vasúthálózat jelentős része.

1-es típus: Észak-Amerika - itt tényleg beleszólt a gonosz közúti lobbi, de még annó a 30-as években (van róla elérhető cikk, linket most nem találtam)
2-es típus: Dél-Amerika - a fajböszme* politikusok tönkreverik az országot, aminek a vasútvonak is kárát látják
3-as típus. Nyugat-Európa - itt a sok autó miatt hamar leszoktak az emberek a vonatozásról annó a 60-as és a 70-es években
4-es típus: Kelet-Európa: Ha a vonalak megúszták a bezárást, akkor meg rossz pályákkal és rossz menetrendekkel riasztották el az utasokat

Ahol nem volt ekkora kinyírás: Ázsia, mert a nagy népsűrűség, a kevés autó és a rossz utak miatt sok helyen még mindig a vonat az abszolút nyerő. Na és a sokszor emlegetett Svájc, ahol a sajátos földrajzi helyzet, a sok pénz és a józan gondolkodás szerencsés találkozásának köszönhetően ma is nyerő a vasút!


*fajböszme: valószínűleg a böszme melléknév felsőfoka lehet - ugyanis ott ténylegesen csődbe ment az állam
Előzmény: Golaz (33131)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33142
Nem lett savanyú a szőlő attól, hogy láttam EU-támogatással épült rakodóvágányt. Inkább örülök, hogy LEHET ilyenre pénzt szerezni. De a kérdés továbbra is nyitott: mellékvonali teher- és személyforgalmi létesítményekre miért nem?
Előzmény: koller andor (33138)
koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33141
Ki mondta, hogy nem pályázható mellékvonalra EU forrás?
(Ausztriában most épült újjá+villamosították a Nezsider-Kismarton mellékvonalat)

Mielőtt nekem esel:
Sűrgősen rendezni kell Magyarországon a közösségi közlekedés dolgait, hogy a mellékvonalak is forráshoz juthassanak. Tulajdonos/üzemeltető/váltás + regionális közösségi közlekedési szervezetek megalapítása.

Addig nem lesz EU pénz.
Előzmény: Törölt nick (33140)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33140
Csak azt nem értem, vidéken miért nincs EU-támogatás árufuvarozási és személyszállítási fejlesztésekre.

Példa: egy kisállomáson volna mit szállítani. Tegyük fel, hogy évi 20 ezer tonnát. Rakodóvágányokat és a nyíltvonalból kb 5 kilométer hosszú szakaszt kellne korszerűsíteni ehhez.
Ha ez a kis szakasz korszerűsödne, nem kellene visszautasítania a vasútnak a Kisállomás-Szarajevo búzairányvonatokat és a Kisállomás-Kaposvár cukorrépairányvonatokat.
(a búzát elvitték kamionnal, a cukorrépát beszállították többletrakodással a városi vasútállomásra, gazdagítva és erősítve a konkurens teherautós cégeket. Ugyan mi a garancia arra, hogy az idei profitból a teherautós cég kamiont vásárol, és jövőre már ő viszi a Kisállomás-Kaposvár fuvart végig, közúton?)

Ha ez a kis szakasz (kb 5 km) korszerűsödne, akkor 60 km/órával végig járható lenne a Falu-Középváros állomásköz, és sokkal többen ülnének vonatra.

DE NEM EZ TÖRTÉNT!

Mivel a mellékvonalakra az EU egyáltalán nem ad pénzt (vagy a kormány mondja azt, hogy EU-pénz ilyenre nem pályázható, a lényeg hogy ilyen pályázat nincs), a MÁV-nak meg saját fejlesztési forrása erre nincs, ÍGY A KISÁLLOÁST ELBONTOTTÁK. Teherforgalom lehetősége így már kizárva, személyszállítás meg döcög csigalassúsággal.

Magyar valóság, 2009.

Összegzés: olyan vasútvonalakon, ahol nincs szállítanivaló, és a személyforgalom is halott a rossz vonalvezetés miatt, még én a mellékvonalfan is beszüntetném a forgalmat. De olyan vonalon, ahol van igény a teher- és személyforgalomra, nem űzném el a vonal sorvasztásával.
Előzmény: koller andor (33122)
koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33139
Ki lett cserélve.:-)

Miattad mentem ki az esőben.:-)
A képeken a 42001-2 (Bp.-Koper) félig megrakott szerelvénye látszik. (ma már elment a 40738)

Előzmény: Törölt nick (33137)
koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33138
Most, hogy láttál frissen épült rakodóterületet + vágányokat, savanyú lett a szőlő.

Egyébként itt a szomszédban a BILK-en is volt fejlesztés.

Azonkívül itt a kikötőben a Ferroport épített 2X800méter rakodóvágányt + rakterületet + egy csarnokot, szintén EU támogatással.
Előzmény: Törölt nick (33135)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33137
Nézd meg a 33113 sz. hozzászólás felső képét: a bal sínszálban a kopott oldalával a vágánytengely felé néz a sín. Kontárok építették :(
Előzmény: looksharp (33133)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33136
Érdekes, annakidején százával voltak olyan rakodó-kitérők melyek KIZÁRÓLAG CUKORRÉPAKAMPÁNY idején működtek, sőt eleve csak arra épültek.
Megérte őket létrehozni.
Megérte őket fenntartani.
Pedig én is csodálkozva néztem, hogy egy-egy ilyen rakodóhely forgalma évente általában nem haladta meg a 10 ezer tonnát.
És a cukor sem volt drágább akkori fizetéshez képest.
Előzmény: ROCOman (33124)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33135
Annyi pénzért igen.
A sínszál hiába "csak" 19 éves, a kép hátterében látható a betonalj felirata, hogy LX 7.. (1970-es évekbeli fabetétes ócskaság).
Előzmény: koller andor (33120)
koller andor Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33134
Rakodóvágánynak tökéletesen megfelel.
Előzmény: looksharp (33133)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!