Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Teljesen jogos, csak nem tudom, belemegy-e az önkormányzat, hogy megszűnjön egy parkoló.
A Mester utca megálló nagyon rossz helyen van, mert a forgalmat lassítja, mivel nincs buszöböl. Ezért nem fogják áthelyezni sem. A körutat kellett volna úgy építeni, hogy legyen hely egy rendes megállónak.
Igazából azért is gondoltam a Miklós utca megálló áthelyezésére, hogy ha már Széchenyi-Tisza István kereszteződésben is van megálló, akkor legyen ott is. Meg ne csak dísznek menjen le a Miklós, ha már mindenképpen arra viszik. Igazából nagy dolog se lenne. Az öböl megvan, leraknak egy táblát, meg a jelenlegi Miklós utca megállóból átviszik a várót.
Meg azért a Mester-Nagy Imre kereszteződés is gáz. A Pláza irányában lévő Mester utca megállót átrakhatnák a kereszteződés után. Mert a 14-42 így megáll kb. 50 méteren belül kétszer, az A1 meg a Hatvan utca után csak Honvéd utcán. Jó, az A1 nem sokat számít, de voltak olyan hírek, hogy a Bethlen utca OTI felőli részén ki akarják iktatni a forgalmat, akkor átkerülhet a Nagy Imre utcára a 10/10A/10Y, 13, 22/24, 33 is, akkor viszont már nagyon számítana.
A Miklós utcán is lenne hely a megállónak, de nem tudom, lenne-e igény rá. Azon a részen eddig sem állt meg a busz, a jelenlegi megállótól pedig elég messze van. A belvárosi szakaszt nem fogja pótolni.
Meg mikor esnek át nagy felújításon mivel üzembe helyezésük odta nem csináltak rajtuk semmit jó formán.a BKV.s társaik már rég átestek 1 nagy felújításon.
Nem tudom, hogy hogyan tervezik, de igazából Széchenyi-Antall József kereszteződésben van hely különálló balrakanyarodó sávnak. Ha ott megoldják a külön balra sávot, akkor nincs gáz. Bár a legjobb tényleg az lenne, ha érintené a buszállomást mindkét irányban, ha már a Piac utcáról ki lesz tiltva.
Meg ha már így marad, akkor legalább csinálhatnának egy Miklós utca megállót a Miklós-Antall József keresztesződésben, hogy valamelyest pótolja a régit. Ha jól rémlik van is ott egy buszöböl, ami jelenleg parkolóként van használva.
Legalább nem fogja feltartani a többi buszt a Kossuth-Piac kereszteződésben. A 42-es miatt is sokan sipákolnak, egyébként pedig azok tudják a legjobban, hogy mennyire zavarérzékeny volt és milyen sokat késett, akik napi szinten használták.
Rengeteg értelme van a Miklós utcára fordulni, ha nem áll ott meg. A Széchenyi utcán kéne úgy módosítani a lámpát, hogy lehessen balra térni. Legalább a buszállomás mindkét irányban érintve lenne.
A vásárlói járatnak elvileg pont az a lényege, hogy ingyen eljussanak azok, akiknek nincs bérlete. Az új útvonalnál figyeltek arra, hogy minél kevesebb lakóhelyet érintsen. Az egy dolog, hogy a Dobozi kimarad - kisebb rosszindulattal azt lehet mondani, hogy ott a 43-as, még ha az nem is ingyenes.
A Bem téren viszont ténylegesen voltak felszállók, és mivel az új útvonal a Bethlen utcán halad, nem lesz megállás a Bem téren, a következő pedig már a Malomparkon túl van. Arról nem is beszélve, hogy a Petőfi tér is kimarad, és sok belvárosi lakóház.
Nem értem, ilyen körülmények között minek kell az Auchan-nak saját viszonylat. Átszállás nélkül a legtöbb megálló nem megközelíthető, illetve a környékén kevés a lakóház.
Szvsz nem lesz sokkal több utas az A1en, sőt inkább kevesebb, mert az a pár, aki szokta használni, többnyire a dobozi környékén szokott felszállni, és a busz pont azt a környéket nem fogja érinteni jövő hónaptól. Nyilván ezzel is a spórolás a cél, de ha csak simán visszavágták volna az állomásig vagy a Munkácsy utcáig, a km nem (lenne) sokkal több, viszont az a pár utas legalább megmaradna .
Egyébként a tóci felé is járt Auchan busz egy időben, de megszűnt mert alig volt rajta valaki. Aki ott lakik és nincs kocsija, nem fog 2x20 percet buszozni a madaras teszkóba, hanem gyalog leugrik a lidlibe, aldiba, sparba vagy a 15733 kisbolt közül valamelyikbe.
Ha tényleg így lesz akkor még utas is lesz rajta. :D
Bár én még mindig ezt tartanám a legértelmesebb útvonalnak: Nagyállomás - Piac utca - Széchenyi utca - István út - Vincellér utca - Derék utca - Kishegyesi út - Pósa utca - Kishatár út.
Az A1 egyik irányba sem áll meg az ítélőtáblánál, a Petőfi téren és a vízműnél. :) De lényegtelen igazából, a kiskörúti megállók is majd 10 évet álltak kihasználatlanul.
Akkora veszteséget termelt a DKV az elmúlt pár hónapban, hogy már tarthatatlanná vált a helyzet
Közben meg smartcity szakértőt keresnek? Arra van keret? Gondolom nem minimálbéres állás lenne.
józsai buszok visszavágása a Doberdóig.
Úgy gondolják elég lesz a Böszörményin a félóránkénti 15-ös és 24-es? Mert ha valamivel pótolják a józsaiakat, akkor úgyanannyi busz megy, csak lesz egy plusz átszállás.
Az FB kommentekben a sofőrhiányt is emlegetik elég sokan a ritkítás okaként. Most is van fent hirdetés, úgyhogy elég hihetőnek tűnik.
Igaz, bocs. A 10-es nem tették át. Viszont a Piac utca buszmentes lesz, jó hogy most épült át a Petőfi téri buszmegálló. A jövő nyári, következő villamos pótláshoz pont jó lesz.
Engem az döbbent meg, hogy egyelőre semmi negatív reakció nincs a Facebook-on.
A dehir oldalán elég sok hozzászólás van már, viszonylag kevés köztük a pozitív. A DKV oldalán persze kevesebb, de ott úgyis törölve lesznek. Nem mintha túl sok jelentőségük lenne.
Sajnos várhatók voltak ezek a változások. Akkora veszteséget termelt a DKV az elmúlt pár hónapban, hogy már tarthatatlanná vált a helyzet. Nem hivatalos információ, de több forrásból is hallottam, hogy további takarékossági intézkedések vannak tervben pl. józsai buszok visszavágása a Doberdóig.
Itt is elkezdődött. :( Jön megint a "bővített" hétvégi menetrend. A villamosok és a trolik megúszták egyelőre. Nem lepne meg, ha szeptembertől is csak a tanszünetes menetrend térne vissza.
A kiskörúton közben buszkaravánok fognak közlekedni. :) 14-es, 42-es, 49-es is erre fog járni. Ezzel is a km spórolás a cél, ha jól sejtem, főleg a 14-esnél lesz kevesebb. A Piac és az Erzsébet utcákon ezzel szinte meg is szűnik a buszközlekedés.
Hajnali, késő esti járatok megszűnnek, a 42-est újra szétvágják a Nagyállomásnál (felkészül a 30-as is?), áremelés jön , a fejlődés megkérdőjelezhetetlen.