Igaz, hogy nem szoktam surun irogatni, de szinte napi rendszeresseggel olvasom a forumot. A kovetkezo dolgokat nem panaszkodasnak irom, hanem inkabb, hogy tudjatok rola. 2004.09.16 12:00 Indulas Sopronbol Becsbe targyalasra, az uton semmi gond, az auto szepen megy, meg is erkezek rendben. 2004.09.16 18:00 Indulas vissza Becsbol, beszallas a kocsiba, kulcs berak elforditom, hogy inditsak, nem indul. Sokszor ujraprobalom, semmi. Akkor nincs mas hatra, fel kell hivjam az assistance-t. A telefonban segitokeszek, bekerik az auto adatait, sot az azonositas vegett a felet mar az ugyfelszolgalatos mondja vissza. Kuldik az automentot, hoppa itt jonnek ra, hogy nem ervenyes az assistance szolgaltatasom, mert szept 3-an lejart es az RH meg nem hosszabitotta meg (en aug 20 korul feladtam a hosszabbitasrol a levelet). Mas valasztas nincs fizetni kell es akkor segitenek. Kuldik az automentot egy ora amig megerkezik. Kozben en visszaulve az autoba probalkozok elinditani. ugy kb huszadikra vegre elindul. Automento lemond. Hazafele az autopalyan a dugoban araszolva imadkozas, csak le ne alljon.
2004.09.18 11:00 Elviszem a szalonba, hogy nezzek meg mi lehet a hiba, azaz csak vinnem mert nem indul megint. Az autot kitoljuk a garazsbol, probalkozas, biztositektabla, minden ok. Nem adjuk fel, kb szazadikra egyszer csak elindul. A szervizben udvariasan fogadnak. Kozlik, hogy felso holtponti jelado. Majd szerdara lesz alkatresz akkor jojjek vissza. Persze ott kozben mikor probaltak 10-bol 10-szer indult.
2004.09.20 17:00 Felhivom a RH-t, hogy erdeklodjek, hogy miert nincs meg assistance-om. A holgy udvariasan kozli, hogy hat het mire postazzak a kartyat es azutan lesz bennt a szamitogepben a hosszabbitas. Mivel elotte atmentem a kocsihoz es megint nem indult, mondom rogton intezkedek az RH-nal, hogy szerdara legyen aki elvontat a szervizig (assistance). Kerik a kocsi adatait, rendszam, tulaj neve, alvazszam. Itt jott a ledobbenes, a kocsi nincs is bennt a szamitogepben. (erdekes mert eddig az osszes marketing anyag meg ilyesmi mindig megerkezett)
Most itt tartok.
Az egesz azert bosszanto mert mindig minden adatbazisban benne vagy, csak abban nem, amire szukseged lenne:-(((
Kicsit a hibajelensegrol:
Egyszeruen nem lehet elinditani az autot. Elektromossag van, mert a lampak egnek. Meg sem probal inditozni mert a fenyszorok semmit sem halvanyulnak mikor elforditom a kulcsot. A muszerfalon az osszes visszajelzo rendben. Jah, es a potkulccsal sem indul. (Az auto ket eves 1.4 16V 23e Km van benne) Kerdesem az lenne, hogy mennyire tuti, hogy a dolog megoldodik a felso holtponti jelado cserejevel, es mi a biztositek arra, hogy az uj nem adja meg magat? (Szerviz persze ilyen kerdesekre olyannal etet, hogy mas felet, jobbat raknak bele). A szerviz szerint ez tipushiba. Akkor lehet csak en nem hallottam rola, hogy tobbezer Clioban is elofordulna? (elvileg azokban is ez a motor van)
az ablak meg nekem is pattog, de csak mióta összetörtem
Ehh, ez jól hangzik. Én a ropogásra először erősen kanyargós úton figyeltem fel. Akkor arra gondoltam, hogy nem elég masszív a karosszéria, és tekeredik egy kicsit.
Ablakemelővel kapcsolatosan egy tanulságos sztori, kicsit hosszú lesz. A régi R5-öst a család 6 évesen vette meg. Elöl elektromos ablak van benne. Hét és nyolc éves korában először a bal, aztán a jobb oldali ablak hibásodott meg, amennyire emlékszem, a motor égett le bennük, ezért cserélni kellett. Ez akkoriban is kellemes történet volt, az alkatrészt 25000 Ft körül adták, ami 97-98 környékén ugyebár nem akkora összeg volt, mint manapság. Közben újra és újra előjött, hogy a központi zár sem nyitott rendesen, amit mindenféle tisztításokkal és kenésekkel sikerült orvosolni.
Nemrég tönkrement az egyik hátsó, mechanikus ablakemelő szerkezet is az ötösben. Az egyik bontóban járva sikerül szóba elegyednem a tulajjal, aki elmondta, hogy ez a szerkezet soha nem romlik el, csak meg kell kenni néha. Ekkor esett le, hogy valószínűleg nálam is ez volt a hibája, és egy egyszerű tisztítással/zsírozással meg lehetett volna úszni, hogy most 7000 forintos bontott vagy 23000 forintos új alkatrészt legyek kénytelen venni bele. Valószínűleg az elektromos ablakok egykori cseréje is megelőzhető lett volna így, ha jön valaki, például egy k.b.szott szerelő, aki azt mondja, hogy ecsém, ha már itt van olajcserén, akkor 5000 forintért kitrágyázom az ajtókat, nem lesz velük gondod. Azt mondtam volna, csináld. Senki nem volt ilyen, ezek csak cserélni tudnak, mindent csak a maga kárán tanul meg az ember, meg ha véletlenül kihúzza valakiből.
Új tag vagyok. Felhasználtam az alkalmat, és regisztráltam magam. 3 hónapos 1.4/8V Thalia Azure-om van. 14982 km van a gépben, 2x voltam már vele szervízben, apró hibák miatt, de nagyon meg vagyok elégedve vele. Főleg hosszú távon használom, 100-120 km átlagsebességgel. A fogyi is kellemes, 5.8-6.3 között, fele klímával. Előtte egy Suzuki sedanom volt, mely gyászos véget ért. Hamarabb meg tudtam állni, mint az utánam jövő, ebből kifolyólag feltolt az előttem lévőre kb 30 km/h sebességgel. Totalkár!
Indexkar: nekem a céges Peugeot-ban volt ugyanez. Ott a kar cseréjével oldották meg, mert el volt törve benne a határoló. A Peugeot-nál állítólag standard betegség. Nincs kizárva, hogy a Renault is ugyanolyan kormánykapcsolót használ.
"Ha leengedem a vezetőoldali ablakot és felhúzom (elektromosan), kb fél pecig pattogás hallatszik, mintha maga az üveg pattogna. Veletek volt ilyen?"
Az én Scenicem ugyanezt csinálja... Nekem az az érzésem, hogy az ablak teljes felhúzása után a felhúzóerő nem áll le, tovább nyomja felfelé az ablaküveget még néhány másodpercig. Ez rönó sztenderd betegség?
Van egy másik is, amit több rönóban (korábbi scenic-emben, illetve egy Mallorcán bérelt Clio-ban is) tapasztaltam: jobb kanyar előtt ki az index jobbra, éles jobbkanyar (90 fok), utána engedem a kormányt visszaállni egyenesbe, de az index nem "semleges" pozícióba kerül, hanem automatikusan átvált balra... Más is tapasztalt ilyet?
Sajnos nagyon rég jártam erre, már túl vagyok a 4000 km-en, semmi baj sem volt eddig, nagyon elégedett vagyok. Két kérdésem lenne (elnézést, ha 700 hozzászólással ezelőtt lett volna róla szó).
Ha leengedem a vezetőoldali ablakot és felhúzom (elektromosan), kb fél pecig pattogás hallatszik, mintha maga az üveg pattogna. Veletek volt ilyen?
A másik: új korától kezdve a szellőztetésnél fanyar, kellemetlen szag jön a szellőztetőrácson át klímával és anélkül is. (nincs benne döglött hörcsög.) Az illatosító sem segít. Valahol írtátok, hogy létezik klímatisztító spray. De ezt már új korától használni kéne?
Ma összeszedtem magam, s nekiálltam a topic olvasásának az elejétől. Az 512. hozzászólásnál tartok. Ezzel a tempóval kb. 20 napig fog tartani. Úgyhogy kérdeznék vmit. Merre találok infót a pollenszűrő beszerelésről? (dátum, vagy hozzászólásszám) Ha megkapom az infót, akkor is végig fogom olvasni! :-))) THX
Egy vmi feltűnt: az akkori hozzászólókból most mintha senkit sem látnék itt!
A fedélzeti computer utólagos beszerelése engem is érdekel (gondolom, nem leszek ezzel egyedül), türelmesen (vagy inkább türelmetlenül? :-))) ) várjuk, mit mond az illetékes ismerősöd. Ui. ez az egy, ami hiányzik a Fabia után, a másik pedig az, hogy a motor leállítása után már nem tudom mozgatni az elektromos ablakemelőket. Nincs ez utóbbira vmilyen korrekt megoldása valakinek?
mar par hozzaszolassal elobb volt szo rola, hogy ne szamitasd be, hanem piacon add el, vagy hirdesd meg, nem lepett meg a kereskedo reakcioja...
az ego Thaliat mar anno kitargyaltak, amikor meg friss hir volt... maradjunk annyiban, hogy ez sem harckocsi, a RH hozzaallasa meg semmivel nem rosszabb, mint mas importore, egyszeruen szemetek, de mehetsz akarmilyen ceghez... bar az Opel lehet jobb...
Szerintem ez faszság. Aki - hasonlóan szerény személyemhez - Cliot vett eddig, az eddig sem vett se Thaliát, se nem fog Logant. A Modus teljesen más kategóriában fog indulni, és jóval három milla felett lesz megvehető. A Twingo pedig külön fogalom, van volt és lesz, semmi köze a Loganhoz.
A Renault úgy döntött, mégsem tartja távol olcsó modelljét a nyugat-európai piactól. A cég sajtóközleménye szerint a tesztelők pozitív reakciói és a vásárlók hatalmas érdeklődése miatt lehetséges, hogy a Dacia Logan 2005 közepétől Európa nyugati részén is kapható lesz. Itt persze már szó sincs 5000 eurós vételárról: a Renault 7500 euróért, azaz átszámítva 1,85 millió forintért szeretné forgalmazni a típust, de még így is alaposan befűthet a konkurenciának, hiszen ennyire tágas, praktikus és jól használható autót senki nem kínál ilyen olcsón: ebben az árkategóriában jellemzően apró bevásárlóautókat találunk minimális alapfelszereltséggel, és 1000 köbcentis vagy még kisebb motorral. A kérdés persze inkább az, hogy a Renault nem lő-e öngólt, hiszen a Logan a cég saját kisautóitól - a Cliótól, a Twingótól és a Modustól - is elszipkázhat jónéhány vásárlót.
"Tavaly egy ismerôsünk alatt autópályán, 130-nál kigyulladt a 3 hónapos Thalia, elment a fék is. Csak úgy tudott megállni, hogy a kocsit a jobb oldali szalagkorláton lassította le. Közben a hátul ülô apja a lángok elôl menekülve kivetette magát a kocsiból, amibe bele is halt. A szalagkorláthoz préselôdô Renault jobb elsô ülésérôl nem tudott kimenekülni az illetô édesanyja, aki a lángok közt lelte halálát. Az illetô meg olyan súlyos égési sérüléseket szenvedett, miközben az anyját próbálta menteni, hogy hónapokig homokágyban ápolták.
Engem nem is ez a történet riaszt el igazán, mert ez lehet egyedi eset is, hanem az, hogy utólag a Renault elzárkózott mindenféle kártérítéstôl meg tárgyalástól. No ez a nem mindegy :-( "
Mit szóltok?
Tudom-tudom, minden autógyár gyárt szart, lásd. P307, Merci A
Nekem az a tapasztalatom (eddigi autóim eladása kapcsán), hogy akkor nőtt meg robbanásszerűen a hirdetésekre jelentkezők száma, amikor az ingyenes újságok és a Net után fizetős hirdetéseket adtam fel (pl. helyi napilapban).