Már rég meg akartam kérdezni, csak mindig elfelejtettem; most megteszem: hol van a csomagtartóban a világítás? Ugyanis nekem nincs, feltételezem, hogy vagy kiégett, vagy a drót sérült meg, de így, hogy nem ég, nem találom az izzót. :)
Mai napon elmentem megnézni a Renault MODUS-t. Persze itt, Olaszországban, ahol most volt a bemutatója. Szóval annyira nem hatott meg az új autó. Kicsit fura az egész. A ülések nekem egy kicsit keményebbnek tűntek, mint amit a rönyótól megszokhattunk. A belső tér nagynak tűnik, a csomagtartó pedig kicsi. Kicsit olyan fa padosnak tűnt. A belső műanyagok kidolgozottsága, mint a milyen a rönyóknak.
Az árak pedig Modus Lux.Dyn. 1.5 DCi 82 LE 17.600 Euro (kulcs a tulaj kezében). Ez az ár mindent tartalmaz. Modus Conf.Priv. 1.2 16V 14.150 Euro (kulcs a tulaj kezében).
Jó sokan nézegették és lehetett próba kört is menni. Jó pár üzlet köttetett amíg ott voltam. Az autó kb. 1,5-2 hónap múlva vehető át.
Köszi az 5letet, kedd este felteszem. Meg a macerás matricás szavazást is ;))) (ill. készítek még egy verziót srf tanácsai alapján, hogy teljes legyen a paletta)
Az én 1 hetes infóm, hogy a gyári dísztárcsa 11.000 Ft/darab!
Szerintem csak jó helyen kell nézni. Fóton és a drágábbnak tűnő Budakalászi kereskedésben 3-4e ft körül van a gyári Alizé tárcsa, ami nem a legolcsóbb. Szóval érdemes több szalont is megkérdezni, ld. az eltérést Boszi korábbi hozzászólásában!
"Tegnapelőtt kaptam a mail-t a szalonból, 213Ft a fedél." az a légkondi szűrő fedél?? Mert nekem egy szalonban már azt mondták nincs ilyen olcsó mert a renault is rájött a szerintük irreálisan alacsony áron forgalmazott termék.....
Szóval ha erről van szó akkor jelezd felém hol is van ez??
Matricaügyben szerintem lassan tarthatnánk szavazást, nálam eddig első Diesel 10676. hozzászólásban lévő matricája, második V_Tibor duplájából az alsó :o)
Szép estét mindenkinek!
Mindenek előtt: Köszönet v__tibor-nak és KorI-nak, hogy oldalaikon közzétették a hőmérő beszerelés képeit!
Ezek alapján:
Tegnap beszereztem a kísérletezéshez szükséges anyagokat (ellenállások, NTC, kb. 200 Ft)
Ma délután pedig nekiálltam a terep felderítésének és a szerelésnek (1.4/8V, két hónapos Azure). A jobb első ajtó nyitott helyzeténél KorI képei alapján a csatlakozó mindenféle segédeszköz nélkül levehető és széthúzható volt. Először a v__tibor-nál látott módon fix ellenállással próbálkoztam, és nagy örömömre meg is jelent a kijelzőn -9 fok! Ezután csináltam egy rendes kivezetést és összeforrasztottam az ellenállásokat és az NTC-t, mindez kapott – átmenetileg - egy szigetelőszalag burkot, amiből csak az NTC feje lóg ki, az egész kis körömnyi csomagot pedig – a következő hetek tesztelési időszakára – begyömöszöltem a kerékdob mögötti résbe. (+ a vezetékeket rögzítettem)
Rögtön kipróbáltam: 26 foknál indult (az NTC még kézmeleg volt), majd perceken belül szépen lelépdelt 15 fokig, ami kb. (nem volt kéznél kontroll) meg is felelt a valóságnak
Ha a következő időszakban nem lesz vele gond, az egészet újraszerelem a Renault-os csatlakozókkal, meg kisebb méretben újraforrasztom az ellenállásokat.
Az érzékelőt valószínűleg a tükörbe viszem fel (de ezt még átgondolom).
Mindezt azért írtam le ilyen részletesen, mert nekem egy nagy élmény volt, hogy néhány száz forint és néhány óra ráfordítással sikerült működésre bírni egy alvó funkciót. Mindenkinek ajánlom, fogjon hozzá!
más:
Megnéztem a pollenszűrő helyét is. Szépen hozzáférni, megvan a fedlap is, úgyhogy nem kell vágni. Csak magát a szűrőt hagyták ki a huncut Törökök…
Mindenesetre utána fogok járni a helyi beszerzési lehetőségeknek és beleteszem.
Nekem meg még olyan autóm nem volt, amiben 100 ezer km-nél több volt. Pedig volt jónéhány használt, míg az első újba beleültem. Azután, hogy az első használt nyugatit megvettem, csak az időszakos átvizsgálásokra költöttem. Nálam a 100 ezer a határ, ha egy autó ezt közelíti, lecserélem. Ez nem jelenti azt, hogy efölött nem jók, csak én iyen vagyok. Inkább egy új (vagy fiatalabb, kevesebb futásteljesítményű) autóért adok több pénzt, mint a régit javíttassam, ha szükséges. Tudomásul kell venni, hogy az anyagok öregszenek, akkor is, ha nem használják a gépet, hát ha még ennyi idő, az általad említett min. 6 év, meg km van bennük! Ismerve a mai alkatrészárakat, meg a szervíz óradíjakat... . Úgyhogy hajrá, mert a végén még a Nexiádra annyit fogsz költeni, hogy az bőven fedezné a felveendő hiteled kamatait!
Még annyit, és bocs, ha túl hosszú voltam: sokan nem vesznek új autót, csak használtat. Én meg azt mondom, aki egyszer beleül egy új autóba, az többet nem vesz használtat, csak ha vmi miatt rákényszerül.
Hát igen, ha az embernek rossz tapasztalatai voltak ezek kísértik egy darabig. Hidd el ha ettől félsz, hogy hiába veszel új autót azzal is "megszívod", akkor teljesen mindegy milyen márka mellett döntesz, mert olyan a sehol sincs, hogy 1000 kocsiból 1000 tökéletes. Na és ha pont kifogsz egy gyári hibásat -mint én is- akkor teljesen mindegy, hogy melyik márkát vetted, utálni fogod. Nekem is kellett egy kis idő, hogy újra barátságot kössek a kocsival, és megbízzak benne.
A mostani már kifejezetten szeretem. Az előzőt utáltam a nyűgjei miatt. Pedig mindkettő ugyanaz a márka volt: thalia.
Egyszer már írtam, hogy neked kell döntened. Én egy döntési mátrixot ajánlottam, de nyilván más megoldás is van, a lényeg, hogy csak Rajtad áll, milyen autót veszel.
Mi itt csak szubjektív és nyilván elfogult véleményeket tudunk nyújtani, amik többsége dicsérö, mivel legtöbbünk szereti autóját. Ezekkel a szubjektív, dicsérö véleményekkel pedig nem biztos, hogy okvetlenül vitatkoznod kell. Ez a fórum nem független és típusfüggetlen szakértök fóruma, hanem ilyen-olyan módon elkötelezett Thalia-függöké :). Mi valószínüleg dicsérni fogjuk autónkat - kisebb hibái ellenére is - és a legtöbb hasonló kategóriával történö összehasonlításkor a Thaliát tartjuk jobbnak. Ha nem így lenne, akkor más fórumokon dicsérnénk más típusú autónkat.
Ebbe talán bele kellene törödni. De gustibus non est disputandum. Vagy magyarul: egy klubfórumon nem szerencsés más márkák mellett érvelni :)
Ha majd Thaliát vettél, akkor szidhatod, ahogy mindenki a saját gyerekét gyalázza és nem a másét. Addig azomban lehet, hogy nem örülünk neki.
Ezzel együtt remélem segítettünk a döntésben, és hamarost a Thalia-tulajdononsok körében üdvözölhetünk!
Max.megértem, hogy te egy olyan nagyon megfontolt ember vagy. Az első thaliam úgy került hozzám, hogy 1x megnéztem kb. 10 méterről, mert a fél méteres hó fogságában volt, és legközelebb 10 nap múlva a garázsunkban láttam, és ültem bele először. Szóval nem rágodtam rajta, hogy thalia legyen vagy más. Egy volt fontos, hogy végre biztonságos autóm legyen, és rögtön! Nem "mérlegeltem" ennyit mint te.
A véleményem, hogy a tömegközlekedéstől bármilyen autó jobb, és azért, hogy majd 2 év múlva vehetem csak meg, mert most nincs pénzem arra amit szeretnék nem várok, mert az autó használati eszköz amire most van szűkségem, és nem 2 év múlva. Ez olyan, hogy ha éhes vagyok, de most csak egy kiflit tudok venni, akkor azt eszem, és nem várok 1 hetet amikor már étterembe mehetek, mert addigra éhen halok. Most megeszem a kilflit, 1 hét múlva meg elmegyek étterembe.
visszanéztem a hozzászólásaim, és én semmi sértőt nem találtam bennük.
de ha a sima véleménykérés, esetleg előítélet nélküli visszakérdezés, pontosítás, mégha sallangmentes is, sértő, akkor nem tudom mit mondjak..
én azt hittem egy fórum arra van, hogy megvitassák az adott autó iránt érdeklődők a hibákat, ütköztessék a véleményüket, segítsék egymást, vagy éppen megbeszéljék az újdonságokat..
Nekem kettő is van :)) Az egyiket neked adjam?:))))
Az áprilisban lecserélt thaliamra is kikültdték újra, miután előzőleg figyelmeztettek, hogy nem küldtem vissza az adatlapot. Adatlap üresen vissza, mellé levél, hogy már nincs a tulajdonomban. Erre elküldték a kártyát. Valami nem stimmel az adminisztrációjukkal
Most miért baj, ha az ember körbenéz, és nem az első szimpatikus autóba vág bele.
Nem értem, miért kell kibukni ezen? Nem fikázok senkit, sem itt, sem máshol, max. rákérdezek a fórumozóktól, ha ahallok valami negatívat, hogy nekik mi a véleményük..