a rangatas azert van, mert a csuszo feluletek nem teliben talalkoznak, hanem hullamzosan, ennek lehet oka a tarcsa helyenkenti tapadasmentesre egese, a szerkezet rugóinak törése, a kuplungszegcsek kiesese, a lengkerek vetemedese...
Érdemes velük vigyázni. A régi kocsimhoz kerestem ablakemelő szerkezetet. A szerelőm az újra mondott 22.000 Ft-ot, ők a bontottra 15-öt, az újra 30-at. Végül a város szélén egy bontóban 6000 forintért sikerült szerezni. 6000 vagy 15000 ugyanazért, azért az nem mindegy.
Az lenne a kérdésem, hogy a múlt héten amikor írtad, hogy fel lettek adva a maradék tagsági kártya, abban az enyém is benne volt? Mert én még nem kaptam meg..:-(
Amúgy tegnap engem is majdnem legyalult egy metálfekete, sötétített üveges Mercedes, két mellékutca találkozásánál én voltam neki balról, már épp indultam volna el álló helyzetből (nekem jobbról is jöttek...) amikor a látóterembe bevillant valami nagysebességű fekete folt, abban a pillanatban hátramenetbe raktam az autót, és jó 1-1,5 métert mentem hátrafelé, amikor füstölő kerekekkel megállt előttem a baromarcú.......az autójának az eleje vonalban volt a Thalia orrán lévő Renault jellel.........még szerencse, hogy nem volt mögöttem senki - hátra tudtam menni, és hogy észrevettem a idiótát......
Ma majdnem sikerült legyalulni az autót a Polgári Védelem és egy Hússzállító cég teherautójának köszönhetően a 35-ös úton. (Utolsó pillanatban befékezett a hússzállító, hogy félreálljon enyhíteni biológiai szükségletein.) Miután kockásra fékeztem a drága gumikat és megálltam kb. 2 centire a Fiat Bravo mögött, eluralkodott rajtam egy érzés:
nem is olyan nagy dolog embert ölni...
(Az M3-ason meg vmi külföldi kamionnak kellett egy kis plusz fényerővel a tudtára adnom, hogy aludni lehetőség szerint nem menet közben kellene, mert ez súlyosan károsítja az ő és környezete egészségét. Szóval ez már nem front-függő, tele van matthülye sofőrökkel az út. Tessék vigyázni magatokra, az utasokra, az autóra. Meg a CASCO Bonusokra :)
Márkaszervíznél nehéz, de jó lenne egy független szervízzel is megnézetni. A másik, ha ez nem sikerül: festékvastagság mérés (személyesen nézd az értékeket!), szervízkönyv (elvileg nem pótolható, de így is vannak trükkök). Nézd meg, hogy mennyi km van benne, és ha éppen egy nagyszervíz előtt akarják eladni neked, akkor bőszen lehet alkudozni... Hirtelenjében többet nem tudok.
2.) thaliaklub-os rendszámtáblakeret, minimum 30 főnek kellene rendelnie, és eddig asszem 6-an vagyunk... De rendelést felírhatsz bármikor:
Rendszámtáblakeret-jelentkezők:
1. dohonyiz 1 pár, ha lehet, akkor feketét kérnék :o)
2. Ádám77
3. diesel_uberalles
4. KorI
5. boszi (fekete)
6. v__tibor (fekete - sárga vagy fehér felirat - már adtam egy képes verziót)
(copy-paste rulez :))
4.) Elméleti síkon mozog egyelőre az egész, a doktor úr egy hetet kért, amíg felkészül a témából és megmondja az igazat. Ez csütörtököt jelent, akkor jövök infókkal. Az autó értékén szvsz nem emel semmit. A cd-táramra az eurotax úgy adott 50e forintot, hogy blöfföltem: 100e-ért vettem :))) Szóval ez személyes szórakoztatásra jó max.
Melyik új autó nem drága ma Mo-n két kiskeresetű embernek?
Összedobtam egy kezdetleges honlapot, amin egy, azaz egy kép található jelenleg a gépről. Remélem, később lesz majd időm egy kicsit kipofozni. Ha vki még nem látott Thalia-t :-))) : http://www.fw.hu/sfbukfenc
Sziasztok!! LEnne egy kérdésem.. NAgyon tetszika Thalia,.de ugy érzem drága auto két kis keresetü embernek.. nem?? Mennyire más?Jo auto?? Sokan veszik látom.. ja és mit vártok az uj dacia logan töl?? Egéasz jokat hallani és szép is!! Hiába az is Renault..
El kell keseritselek, nekem ez 2-3 honapos koraban jelentkezett. Teljes kuplung
cseret csinalt a szerviz. Azota jo. Par honapig igy kozlekedtem mert kulfoldon voltam.
Neha mar padlogazzal indultam olyan merges voltam hogy vagy kuplunggal indultam, vagy padlogazzal, mert ha a 3. modot valasztottam hogy finom gaz es csusztatom
a kuplungot akkor hatalmas rangatasok voltak es neha le is fulladt.
Mikor vetted az autot, hany honapos?
A kattogo hanghoz kezdhetsz hozzaszokni,
szinte mindenkinek csinalja de nem okoz problemat. Ha bemelegszik a motor
akkor lehet csak hallani es allitolag a kuplungnal valami nyelestengely okozza.
Bár Megányos vagyok, belekotyogok a gyerekülés témakörbe. Mi is utódot várunk és én is beleástam magam a kérdésbe.
Szóval a teszteken (amiket egyébként az NACP és az ADAC is szokott végezni) mostanság a BRITAX - RÖMER Babysafe nevű sorozata volt a nyerő. Ilyet szinte minden baba áruházban tartanak. Ami az ISOFIXet illeti. Nagyon jó dolog, ha van ilyen rendszer az autóban ezzel lehet a legjobban rögzíteni az ülést. Ami ellene szól az az ára. Kb. 1,5x annyiba kerül mint a sima változat. :( Ez persze megint relatív, mert ugye ki sajnálná a gyereke biztonságára a pénzt, csak ugye mindenkinek egyénileg kell húznia egy határt. Mielőtt választasz érdemes márkakereskedésben tájákozódni, hogy a márka milyen ülést ajánl az adott típushoz. (nem vásárolni, csak érdeklődni!) Aztán ha van konkrét elképzelés, elmenni egy nagyobb áruházba (pl. mandrina budaörsön, őket egy autós lap nagyon ajánlotta, hogy hozzáértőek és segítőkészek) és ténylegesen kipróbálni az ülést az adott autóban. A tesztek szerint a legbiztonságosabb helye a kocsiban az ülésnek hátul - középen van, és ameddig lehet a menetiránnyal háttal beszerelve. (Én javaslom, hogy azt is nézzétek meg, hogyan lehet eltűntetni pl. a csomagatartóba. Sajnos a családban már nem egy ülésnek "kelt lába" tolvajok által. Állandóan meg nem lehet magaddal vinni az ülést, meg macera is) És még mielőtt vásárolnál itthon, ha teheted próbálj átnézni osztrák szomszédainkhoz. Meglepő árkülönbségek vannak, és sajnos nem úgy értve, hogy kint drágább.
Ha csusztatott kuplunggal probálok elindulni, érzem a kuplung remegését az autó is rángat, amikor a kuplungot kiengedem akkor simán megy, ez a "dió" hibája?
Az este beálltam a garázsba, enyhe kattogó hangott hallottam az autó aljából, bekapcsoltam minden elektromos kütyüt, erős klattyogás kattogás, benyomom a kuplungot csak motorhang, ez másoknál is így van vagy irány a szerviz!
Köszönöm szépen a részletes válaszokat. Eddig nem foglalkoztam a gyerekülés témakörrel, ezért nagyon meglepett, hogy milyen óriási a választék. A Römert és a Chiccot mások is ajánlották.
Az első időszakban mindenféleképp olyat, amiben egyébként is hordozzák őket. Praktikus ha van rajta napellenző rész, mert hosszú úton nem süti a nap (a miénken nem volt sajnos). Szerintem amíg ez jó nem kell külön olyan, amit fixre raktok be a kocsiba.
A következőre még érdemes olyat keresnetek ami már fix, de az ülés pozició állítható, mert ebben az időszakban még nagyon jellemző a babákra, ha kocsiba teszed rögtön elalszik, és így egy mozdulattal "fekvő" pozicióba lehet rakni a kicsit, ha felébred, meg "ülőbe". A "Chicco" biztosan gyárt ilyet, mert ilyen volt nekünk, és nagyon szerettem, csak hamar kihízta a gyerek.
A mostani- remélem az utolsó- is nagyon praktikus, mert a háttámlán lehet beállítani a gyerek fejmagasságát, és a gyerekkel együtt nő, és ami nagyon fontos, hogy a fejtámla alatt lehet bevezeni a biztonségi övet, így mindig a megfelelő helyen megy el az öv. (típus:concord lift)
Választék nagyon sok van, az árkülönbségekről nem is beszélve, de fontos -legalább is szerintem-, hogy megfelelő mínőségű legyen, merthát mégiscsak a legnagyobb kincsünket óvjuk vele.
Még 1 tanács:
a renault szalonban nem érdemes venni, mert az is az ismert gyártók készítik, csak beleírják, hogy "renault", és már is 2x annyiba kerül.
Lehet olyat, hogy én mondom meg, hogy milyen alkatrészt rakjanak bele? Bár attól tartok, hogy hiába viszem el nem fognak vele mit csinálni, mert azóta nem csinálta. A trafo hiba a motor rángatást csinálja, vagy azt a vízcsobogás szerűt, vagy mindkettől?
Igen biztos, mert a saját szememmel láttam és még ültem is benne. ( Modus) Én is csodálkoztam a magas áron. Itt olaszban általában 700 Eu a szállítási költség. Rajta van 20% áfa. és 6 % tartományi adó. (onnantudom, hogy már vettem egy új kocsit idekint) a thaliga mellé. Mint írtam az ár azt jelenti, hogy a kulcs a kezedben és viheted. A fenti dolgok még benne vannak az árban. Különben, ha lesz időm akkor majd még jobban utána nézek.