Köszi a kritikákat, nálam is ilyesmi jött ki: legjobb volt a 2A3 a sonidoval, utána a Kt88 pp a Sonidoval. Nekem a borstölcsér kicsitt fedett volt, meg részlet szegény, de azért ennyi pénzért nem rossz. A Nagrával viszont minden eléggé jó szólt. Pagrusnak: Nálam külön trafó az anódfeszely, külön trafó a fűtés feszely, meg külön trafó a -Ug feszely. Meg egy külön trafócska a szilárdtest relé meghajtáshoz, meg az időzítéshez. Így már nem is olyan kevés az a trafó. Mög azé csak a dyscus féle traficsekek szóltak mindkét erősítőben.:o))
Szerintem is nagyon jól szólt az élő felvételnél hozta a helyszin és a koncert illúzióját, néha elgondolkodom mennyit érdemes valójában áldozni hangszórókra ha a peepper ilyen jól tud szólni.
Akkor és ott, nekem is a Vacumtube erősítője és a Pepperhorn kombinációja tünt a "legemberbarátibbnak". Na jó, monnyuk nem vagyok egy kritérium a szakmában:))
No ha má ennyire kéred, egye fene. Különben is mán többen is lehuzták, egy ide, wagy oda, mindegy.)))
Elörebocsájtom, h én kizárolag az egyutasokkal hallottam xolni. Ami abxolut nem hátrány, ahogy olwasom itt lentebb. Spaccra ne adj, emlékezz, h neki Otto sztatikja is annyira teccett, h egyböl haza akarta winni. Alig tudtuk lefogni a wásárlási kedwét...)))
Elöxör Wácumtube csöwije xolt a saját dobozáwal. Na erröl a hangrol se tok mondani sok jot, de mondjuk fogjuk rá, h az általam witt CD-kböl a negyedét lejáccotta. Hiányoltam a robbanékonyságot, a simogato mélyeket, a teret és a magasak finomságát. Aztán bekötöttétek a te csöwid, és roxxabb lett minden. Habár nagyobb hangerön xolalt meg, de még több réxlet hiányzott. Átkapcsoltad triodásra, mintha jött wolna wmi erö, de semmi több.
Aztán Bendi felhozta a Pepperhornt.
Ujra Wacumtube csöwije lett beüzemelwe és habár 85dB/watt az érzékenysége, egéxen jol megxolalt és wolt benne walamilyen megfoghatatlan simagato felsömély, ami nagyon teccett. Érezni lehetett, h kéne még xufla, de ami wolt, azzal jo wolt hallgatni. Aztán ujra bekötöttétek a tied. Eltünt a felsömély és habár nagyobb lett a hangerö, de ugyanazokat hallottam, illetwe nem hallottam, mint a másik egyutason.
Öxxegezwe, nekem nem kéne egyik was sem, de ha ez a wálaxték csak, akkor a 3Wattos a nyerö, legfeljebb kö hozzá xereznem egy télleg jo és érzékeny dobozt.
Nekem meg azon nem tetszett. Otthon hasonlót hallgatok és én szétesett éreztem a hangot. Vacumtube 2A3-val nekem sokkal összefogottabbnak tűnt, bár hajtásban nem tudott annyit, mint a Dyscus-é, de nekem az volt a szimpibb hang. Abban egyértünk, hogy a Te dobozodon teljesen szétesett, nekem nagyon rossz volt azon, ellentétben a DP-el amivel szépen muzsikált, bár hajtásba kevés volt ahhoz is. Dyscus erősítője otthon Nála szólt szépen a sztatikjával, de ezt meg csak 3 hallotuk (az egyik Ő maga volt), és persze messziről jött ember azt mond amit akar:)))) AJ
Ez az amiről bazseváltam neked. Mint nézegetem a BA-1 kapcsolási rajzát, gyakorlatilag semmi sem korlátozza a bemeneten a sávszélességet, bár ez könnyen orvosolható, ha az ember hajlando egy kisérletre.
Az a tapasztalásom, hogy a 70-es érában - amikor ugye nem kis markecigverseny volt - az adatok bűvöletében élt a világ, de az igazán jó, és széphangu készülékeknél mindbe meg volt az 50-70 kHz-s 12 dB/oktávos bemeneti szűrés.
Azért építettem csövest mert úgy gondolom, hogy az ilyen alektronikához nem értők, mint pl én, ezzel a technológiával tudnak hallgatható erősítőt építeni. Az alkatrészek összeválogatásávl, néhány forrasztással lehet jó hangot csinálni. Persze ennek ára van. Egyrészt nem olcsó, kényes az alkatrészek minőségére. A nagyobbik probléma mégsem ez, hanem az, hogy válogatós a ládákra. Számomra ez nyert ismét bizonyítást az erősítőd és a talin levő dobozok viszonyában.
Az Excel driveressel és a PZ3-al hallottam. Mindegyiknél eltérő módon ugyan de számomra kevésnek bizonyult a csövid nem kevés wattja. Az Excel driveressel volt a legtragikusabb. A magasak kopogóssá, zörgővé váltak. Az egész hangkép szétesett. Úgy tűnik az a pici doboz igen hajtós erősítőt igényel, szvsz a tranyósok nagyobbik felét is megfekteti. A csövid egyértelműen nem tudta uralni.
A Danish Physics P.Z. 3 nál más volt a helyzet. Azzal már hallgathatóan zenélt, csak olyan "csövesen". Lekerekített a teljes tartományban. Nem tudta magát kifutni a láda.
Minkét láda olyan hajtás igényes, hogy szvsz csak extrém teljesítményű csövessel (több 100 w) hajtható ki rendesen.
Azaz száz szónak is egy a vége, nem hallottam olyan ládával melyekkel ki tudott volna bontakozni. Így bármit mondani rá mellébeszélés.
Egyetértek Fefével. Drasztikusan korlátoznám a sávszélességet. A sávkorlátozást a kritikus fokozatoknál kell megvalósítani mert ha a vcs-ban akarjuk akkor már megint baj lehet. Ld. Matti Otala. Pennának lehet igaza van, a Sansui lehetett a hunyó (vagy a nagyfreki, ahonnan nézzük).
Egyébként (kisfrekvencián) nekem nagyon tetszett az erősítőd, ha szubládát építek, jó eséllyel ilyen erősítője lesz :)
Ps: viccen kívül meglepően jó volt, a Korgot meg még félretesszük.
Alacsony frekvenciákon nem feltétlen, 100kHz fölött már határozottan. Szerintem legalábbis. Bár az a helyzet, hogy komplett jó végfokot még soha nem csináltam :) De ha csinálnék, első kísérletre én a bemenetet mondjuk 80k-n vágnám, a visszacsatoló jelet meg mondjuk 200k körül (úgy, hogy a gain-bandwidth szorzat jelentősen kisebb legyen, mint amit a tranyók az adott konfigban biztosítanak).
Persze van itt olyan is, aki csinált már jó végfokot, úgyhogy inkább hallgatok bölcsen, csak elmondtam, miért nem szimpatizálok a rádiófrekvenciákat erősítő audio végfokokkal :)
> Az erősítőm -3 dB-s pontja 600 kHz-nél van, intermodulációs torzítása kevesebb, mint 0,008%
No, az ilyen erősen visszacsatolt és nem visszafogott frekitartományú gépeknek szokott leginkább beb*szni a nagyfrekvenciás input, hogy finom legyek :)
Privát véleményem, hogy egy visszacsatolt erősítőt legkésőbb 100kHz környékén szándékosan meg kell fogni, hogy ne legyen túl érzékeny a nagyfrekire.