Hali... en itt inkabb gyujtashibara gondolok... kondenzator erintkezesek rendben?
egy 200-as annyira igenytelenul (jo ertelemben) primitiv, hogy egy kis tulszivatas nem art neki, max a te penztarcadnak tankolasnal...:-). Mi ujsag a megszakitoval? A hideg-meleg ellentet sok aprosagot kihoz egy inkabb allo verdabol... Elogyujtasszabalyzo vakuumcso? (mondjuk alapjaraton nem szabalyoz semmit, de szivhat nagy falsot a motor, ha likas a gumicso...) A stromberg itt a legritkabb esetben szokott hibas lenni, csak mindenki azt hiszi, pedig inkabb jo az, mint rossz. Nezzen meg egy 2E.. Pierburgot, aki komplikaltat akar latni, ott aztan van minden ami szep es jo.
udv mindenkinek. (Ja, szelephezagok rendben? Gyujtas jo helyen van?)
A bogárnál még nem volt soha ilyen, pedig ott defaultként magasra raktam az alapjáratot (a bogár feleségem napi autója, ő úgy szereti, ha van erő a gépben :-)) ).
Próbáltam én tekerni padlógázzal, de sajna az sem segített, meg az aksi sem állt a helyzet magaslatán. Egy karburátorossal meg fogom nézetni, nem olyan egyszerü ezeknek a merci karbiknak a lelkivilága, ahogy már tapasztaltam a 123-assal.
Hát, ha megszívja magát, akkor elvileg a padlógázzal tekerés segíthet. Még jobb, ha a szívatót valahogy eliminálni lehet. (ne mondd, hogy a Bogárral még nem volt ilyen? :)
Más: tegnap megnéztem ezt.. Elvileg kis munkával egészen széppé tehető, ami fura, hogy a hátsó kerekei kicsit úgy állnak, mint a lengőtengelyes Tatra platósé üresjáratban. Ja, meg hogy az M180 motor van benne a gyári 280 -as (M130) helyett (belepapírozva, hivatalos). Szóval kicsit custom stílusban érdemes lenne belevágni. A kasztni korrektül meg van csinálva, egy-két apróbb hibát kéne korrigálni.
Ja, én is arra gondolok, hogy megszívta magát benzinnel.
Van arra valami trükk, hogy ilyenkor hogyan lehet mégis elindítani? Vagy az egyetlen módszer megvárni míg lehül a motor, és elpárolog a felesleges benzin?
Ma érdekeset produkált a Merci. Kihasználandó a novemberi tavaszt, az állólámpással mentem el a lányom elé az iskolához. Két hét állás után pöccre indulás (ugye benzines), szép simán krúzolás az iskolához kb 5 km. Az alapjárat egy kicsit magasnak tünt. Az iskola előtt azonban teljes halál - inditómotor szépen forgott, de sehogy nem akart életre kelni a motor, még csak nem is köhögött. Mikor kezdett lemerülni az aksi, szégyenszemre hazajöttünk HÉVvel.
Este rákészültünk a hazahozatalra - bikakábel, vontatókötél... azért próbaképpen elfordítottam a kulcsot, és elsőre, pöccre beindult a motor!!!
Szóval MELEG motornál nem indult el... a leállítás után még 1/2 órával sem, de több órával később már azonnal startol. Gondolkodva, valószínüleg a szivató nem megy vissza valamiért, és megszívta magát, esetleg más probléma?
A rúgók és afrik közé teszik be a gyáriak, kb. 3 x 15 cm-es papírszalag. Én a pad alatt találtam meg összecsavarodva a padlólemezek között az allólámpásomban...
koszonom mindenkinek a kimerito valaszokat. megfogadom a tanacsot. azt remelem a vart eredmeny sem marad el.
ja, meg 1 kerdes.
izzitogyertya ugyben igy tel elott szeretnek kis elorelepest. 1 nem mukodik. eleg ha azt cserelem, vagy mind a 4et? es milyent erdemes tenni bele? bosch gondolom jo, csak draga...
Ezt az utángyártott karmantyúzgatást nem javaslom... Vedd meg a koplett Ate munkahengert (nem olcsó) és a további 15-20 évig megint jó lesz. Amúgy, ha van affinitásod hozzá, magad is meg tudod bütykölni... (ez a zseniális ezekben a Mercikben)
Nekem mind a két kuplung henger folyt mikor megvettem az autót, a nyomóhengerben saját kezűleg cseréltem a karmantyút, és házilag még a rugót is barkácsolni kellett, mert el volt törve, így kijött kb.3000Ft-ból, viszont a munkahengert szervíz cserélte, és nem csak a gyűrűt, hanem a komplett öntvényt mindenestül, és 5000Ft-volt. azóta nem csöpög, de az általad leírt tünetek nálam nem jelentkeztek az öreg tömítésekkel sem. A szervizt viszont bátran ajánlom: Tímár Motors Újpesten.
Szerintem nyugodtan menjél vissza a szervízbe. Gondolom nem ingyen csinálták a javítást. Normális szervízben ilyen reklamálásból nem lehet gond, ha meg gond van nem kell odamenni többet. Nekem pl. a 123-ason kellett kardánt javítani, utána nagyon rázott az egész autó - visszavittem, reklamáltam (udvariasan), ingyenesen aznap kijavították (persze nem volt egy nagy kaland, csak figyelni kellett volna az összeszerelésnél). Azóta is odaviszem, semmi gond nincs.
muszaki kerdesem volna. egy kis kviiz, lassuk ki mennyire ert a lanykakhoz.
szoval volt egy kuplung munkahenger tomites problemam. az javitokeszlettel megoldodott, viszont ezt kovetoen hiaba mukodik a rendszer a pedalom elso korben beesik 2-3cmt, majd csupan utanna kezd kemenyedni-mukodni rendeltetes szeruen.
egyszeruen kezzel ki be mozgathato a felso tartomanyban, keson jelentkezik a nyomaspont. es emiatt igen csak padloig kell nyomni hogy mukodjon.
nem hiszem hogy legtelenitesi problema volna...inkabb valami tavtarto, alatet maradhatott ki?
nem en csinaltam, szervizesek. azert kerdem. vagy csak siman reklamaljak a szakiknal?
A képek alapján elég repedezett a műbőr, nem érdemes nagyon drága kencét rákölteni. Viszont bármilyen autó-bőrápolót használhatsz, rontani nem ront rajta. A műszerfalhoz a legjobb a szivacsos végű cipőfényező kenőcs.