Amiket én láttam-használtam-használok lakókat ( kicsik, de 4 személyesek, 4oo-43o-as hossz ), mindegyikben a bejárat felöli oldalon található a konyhablokk a hűtővel, vele szemben a mosdó-zuhanyzó-wc fülke. Ez így OK is, mert a súly a tengelyen van, és inkább a hűtő meleg levegője jöjjön be az elősátorba, mint a budi szervíznyílása nyíljon az elősátorba. Jobb a klotyó tartályát a bal oldalon kihúzni a lakóból, mint az elősátorban matatni vele. Vízfeltöltés dettó a bal oldalon van, így nem kell az elősátorban levő asztalt-székeket mindig elpakolni töltés-üritéskor.
A stabfej nem pótolja sem az óvatosságot sem a vezetési tudást.
Ha valaki azt hiszi, hogy stabfejjel bármit megtehet a bódéval - az úgy jár, mint akinek azt mondták, hogy ABS-el majd meg tud állni a tükörjégen - és tolatóradarral meg majd úgy is fog tudni parkolni - hogy fingja sincs hozzá.
A dobfékes hasonlat nem jó - mert azt a tárcsafék felváltotta !!!! - nem pluszba agatták az autóra - mint valami csodaszert.
Felhívom a figyelmed, hogy a stabilizátoros vonófej már elavult - van már annál sokkal korszerübb és biztonságosabb kütyü is a biztonságos bódévontatásra. .
Nem, sajtmedve, nem a biztonságot vesszük lazán - hisz mindnyájan autósok vagyunk, szabadlábon is vagyunk - és vélhetően egyikünk sem gyilkolt meg, vagy nyomorított meg egy életre senkit az autójával.
Én - hogy a magam nevében beszéljek - 33 éve tekerem a perecet...és volt, amikor nagyon-nagyon ótvar autókon - és még ótvarabb utakon - amilyeneken a kor és a rendszer engedett. Km-t ne kérdezz, mert azt már csak megbecsülni lehet a 33 év távlatából....de évi átlag 30 ezret simán számolhatunk.
Ezalatt az idő alatt soha, egyetlen egy karcolást nem ejtettem sem máson, sem magamon...és kisebb koccanásokon kívül soha semmilyen közlekedési eseményem nem volt. Sőt, 33 év alatt tudtam úgy vezetni - hogy mások sem akartak soha megnyomorítani...vagy csak tudtam hogy kell elkerülni az ilyeneket.
Szóval - így is lehet vigyázni a közlekedés biztonságára - nem csak úgy, hogy összevásárolunk mindenféle méregdrága, parasztvakító bizbaszt...hogy az majd pótolja az autóvezetői tudást, gyakorlatot és felelőség-érzetet.
- A tükörjégen az ABS-es autó se fog sem megállni, sem kanyart bevenni - ha a vezetőjének fingja sincs sikos úton vezetni. ABS-el nem is lesz. - Akinek tolatóradar kell az autójába, hogy beálljon a garázsába - azt nem lenne szabad közúti forgalomba kiengedni. - Aki olyan marhán és felelőtlenül vezet, hogy képes megborítani egy lakókocsit....az a stabilizátoros vonófejjel is meg fogja borítani. Komoly ember soha nem kergeti meg úgy a futóját - hogy azt majd a stab-fej kelljen megfogja a borulástól. Borított már itt meg valaki lakókocsit?
Szerintem pont a méregdrága bizbaszok jelentik az igazi veszélyt - mert azt hiszi a gazdájuk - hogy ha már annyi pénzt kiadtak (kidobtak) értük - akkor onnantól már mindent lehet - és a nemlétező vezetési tudásukat - majd pótolja a drága kütyü.
Szia! Nem a biztonságot vesszük mi komolytalanul,csak a cégek gondolják a biztonság jelszava mögé bujva jó lehúzzák az embert. Ez nem kötelező viselet a lakón és igenis korrekt áron kellene adni akkor simán megvenné mindenki. kb 3kg vasat formázva nem hiszem hogy ilyen drágán kellene adni. Ráadásul a normál szabványos vonófej kb 5 ezer ft.
nagyon lazán veszitek a biztonságot.... Néhány tízezer forint és életet és értéket menthet. Klíma, hűtő, elősátor bevilágítóval, stb megy a lakóba sokpénzért, de a biztonságra nem áldozunk. Csak reménykedek benne, hogy nem én előzlek, vagy te előzől engem amikor borul a bódé. Tudom, ritkán borul, de ha borul, nagy a baj. A biztonsági övet sem azért kapcsolom be, mert megbüntet a rendőr, hanem mert ha csattanok legyen esélyem még felnevelni a gyerekeimet...... nem személyeskedni akartam, tudom a bevilágító sátor fixen telepítettre megy, egyszerűen az elvvel nem tudok azonosulni. ha vkit megbántottam, előre is bocsánat. sm.
Én már belegondoltam!A múltkor ajánlott valaki óóccsójééegy ilyet 50-es átmérőre,de sajna az én Adriámon 36-os tömör vas fej van.Így sajna bebuktam és asszem ez így is marad.80-90-nél amit az én ajutóm tud szerintem elég lesz a saját tudományom is.Legfeljebb majd előszedem a motoros tudásomat,ha esetleg valamelyik egykerékre áll..))
Én azért nem vagyok baromi-biztos abban - hogy stabilizátoros vonófej nélkül ne lehetne biztonságosan bódézni.
Ilyen alapon - nemsokára - az is ki fog derülni , hogy már a passzív stabis-vonófej sem elég jó - hanem a kompjutervezérelt aktiv-dinamikus oldalankénti automata lakókocsi-fék kell - amit valamelyik videón láttunk vagy 1-2 hónapja.
Igaz - az majd 7 -800 ezerbe fog kerülni (minimum !).....nadehát a biztonság, ugyi?
Lenne még egy megoldás - de tudom, hogy ez már picit a tudományos-fantasztikus tartományba tartozik : meg kéne tanulni vezetni.
Illetve ez se lenne muszáj - elég lenne, ha csak olyan ember vontatna lakókocsit - aki tud is. Nade ezt így nem lehet megkivánni az emberektől, tudom jól.
Nem zongorázás ez - hogy csak az játszik aki tud. Ehhez mindenkit oda kel engedni - ha tud-ha nem. .
többek között az oldalszélre jó, mert pont abban segit rá, amikor kileng a lakó a stabilizátoros fej meg fékez rajta.
Egy biztos cimbáltam stabilizátoros lakót is és azért észre lehet venni a külömbséget, ha egyszer megszalad azért veszek én is egyet. haladni kell a korral. Aki sokallja gondoljon abba bele eladás előtt le is lehet azt szerelni és jó lesz a következőre.
Igen jó néhány éve ez a trendi, hogy a sátorba meg a kémény. Ebben is a nők a hibásak, eddig háttal áltak a bódéban és nem látták, hogy az emberek meg hunyálnak. Mivel egyenjugúság van átrakatták a konyhát a sátorfelőli oldalra, hogy rálássanak mindenre. Egyébként ha bele gondolok, hogy a lehel gázos hűtő-összel vettem még egyet ócsóért-vikendházakban vagy a gázos boylerek amiknek nincs kéménye ez a kis hűtő abszolút nem oszt nem szoroz.
Hát én meg azt vettem észre, hogy "rendes bódé" ide-vagy oda - de kb. fele-fele arányban van az ajtó-melletti - és az ajtóval ellentétes hűtőszekrény-elrendezés.
Ahol viszont hűtő van - ott szellőzőrács is szokott lenni - én (részemről !!!) még felső-kéményes hűtőszekrényt nem láttam.
A Caravellair az elég finom egy lakókocsi - de neki is az ajtó oldalán van a hűtője - és bizony neki is az elősátorba fossa a meleg gázt - lásd fotó.
Ezt a stabilitásdolgot egyszer én is kipróbáltam!Amikor lejtőn az autópályán teljesen ideális körülmények között felgyorsultam 120-ra és behintáztattam a szerelvényt.Tartalékba volt helyezve az összes vezetési tudományom,de nem volt rá szükség!Igaz az enyém könnyű és rövid,de nincs rajta stabilizátor és ahogy ma a boltban láttam az árát nem is lesz!!!Szóval úgy jön utánam,mint ha ott se lenne.Azt már észre vettem,de gondolom ez komolyabb bódéknál is így van,hogy az oldalszelet meg a kamion légnyomását nem szereti.És akkor már mindegy,hogy van-e rajta stabilizátoros vonófej vagy nem...
Furcsa nem?Nekem is !Amúgy nem szoktam!Évente egyszer lemegyek a ,,nagyfaluba" garanciába megjavítom amit az alkalmazottak letéptek semmi közöm hozzá,de én abból is megélek!!!Ezt röviden összefoglaltam,de én sem értem...
Tehát ma ingyen voltam ott,az Arénában mögém ugrott 1 betonoszlop a tulaj infójával meg kitörölhettem a ...Nem vittem + üveget+ zsanért+ zárat stb...
Ráadásul bementem a Karaván Citty-be ahol ott hagytam a nem ma keresett pénzemet!Hát elég nehéz volt,mert a hirdetéseik alapján nem erre számítottam!GAGYIBÓÓT!!!Ezek abból élnek,hogy a jómódúak lakóautóit rendbeteszik a holtszezonban.Raktárkészlet:-5 Nevetséges!Minden értelmes dolog csak rendelésre és ugye a javuló forint miatt nem tudja megmondani,hogy mennyiért.
Na mai napot reggelre gyorsan elfelejtem:ccakááát...
Oké megszerzem, mert ha meglesz az új lakó tuti megyek a Karavándorhoz, biztos kell ahhoz is egy két bizbasz kütyü. A Bp. XXII.Bartók Béla uton árulnak ott vettem én is.
Hát ez nem is úgy van,hanem álltalában az elősátorral ellentétes oldalon van a kivezetőnyílás vagy a tetőn!Egy rendes bódéban amúgy meg a lakó alján vannak a lyukak ahonnan a levegőt szívja...