Azt hiszem nem kell tartani a Logantol. Szerintem azert mar van az emberekbe annyi joizles, hogy ennyire igenytelen autot nem vesznek meg :) Baaar, ahol a swift ilyen sikeres, ki tudja :)
En mindenesetre nem vennek. Meg a felszerelt is nagyon fapad (a belso ter kinezete)
Nem hiszem, hogy nagyon levinne a hasznalt Thaliak arat :)
Tegnap kicsereltek a valto es a motor kozott levo diot meg villat; a munkafolyamat minosegevel meg vagyok elegedve (jol dolgozott a szerelo). Az eredmeny is jo (...egyelore). Pozitiv dolog, hogy vegig ott lehettem es most mar tokeletesen ertem a dolgok mukodeset bent a "dobozban".
Megvilagosult elottem, hogy a nyikorgas bizony nem csak a diotol johet ... sot, ahogy V_Tibor es Alize kilogikaztak valoszinu nem is onnan jon.
Osszesen harom potencialis forrasa lehet a problemanak: 1. Dio-villa erintkezese (amit zsirozni szoktunk) 2. Villa-nyomocsapagy erintkezese 3. Nyomocsapagy-tengely erintkezese
Mindharom helyen elkel a zsir, DE mindharom helyrol hajlamos elcsuszni a zsir. Erre meg rajon, hogy ott bent a kuplungtarcsa anyagatol szall az a por ami a kerekeken is van a fekpofaktol es maris kesz a baj. Azt hiszem az a por a ragados feluleten egy kituno csiszolo anyag ami jol koptatja ezeket a fem/muanyag erintkezeseket (mindharom erintkezesnel egyik oldal muanyag). Nem tudom eldonteni biztosan, hogy honnan ered a zaj, meg a pedal mukodesenek szakadozodtsaga, de arra tippelek, hogy a 2.-tol
A kovetkeztetesem az, hogy itt konstrukcios hiba van, nincs megoldva ezeknek az alkatreszeknek a finom mozgasa hosszu tavon. Termeszetesen, miutan minden szepen le lett takaritva valamit ujrazsirozva sokkal jobban mukodik a pedal, de mag vagyok gyozodve rola, hogy ez csak idoleges - 10.000km-t adok neki, hogy ujra elojojjon.
Megjegyeznem, hogy gyarilag mind a harom fent emlitett erintkezes meg volt zsirozva.
Akinel mar sulyos a gond (pl. vagy csikorgo kerekkel indulas vagy lefullad) csereltesse ki az egesz kuplung szetet (szet = kuplungtarcsa, nyomotarcsa, nyomocsapagy) valamint a diot es villat ... valami nagyon jo zsirral kenje be az illeszteseket es remenykedjen, hogy tobbet tart mint a gyari osszeszereles.
"A gagyi disztarcsakrol nincs rossz velemenyem, egyaltalan nem lopjak a 300 ft-os tescosat :-)
Egyetlen hatranya lehet, hogy razza a kereket, de akkor le kell szedni, kidobni es masikat valasztani, ennyiert nem nagy aldozat..."
Melyik helyen lehet értelmesen kinéző gagyikat találni? Tesco, Metró, Obi, Praktiker?
Arra jutottam hosszú mérlegelés után, hogy mégse néz ki jól a thalia dísztárcsa nélkül, viszont nincs kedvem ahhoz, hogy ismét hült helyét csodáljam valamelyik reggel a gyári daraboknak.
Mi a véleményetek az errearra kapható olcsó darabokról?
Mivel leány, könnyen rá lehetett venni (nehogy a ruhája piszkos legyen), így száraz időben az ajtó könyöklőre és az ülésére "támaszkodva" libben ki, befele nem olyan vészes nálunk. Ha dzsuvás az idő, általában ki-beemelem ... gyerekzár amúgy is van, a művelet felügyelve történik.
Esetleg vmi öntapadós vagy kétoldalas ragasztóval felrögzített csík? Lehet, hogy mire kitaláljuk a tökéletes mgoldást, felnőnek ... :-)
"Az importőr az első tizenkét hónapban valahol két- és tizenkétezer közötti értékesítést remél. Nem félnek attól, hogy a Logan kiszorítaná a Thaliát a hazai piacról, szerintük a két autó más kategóriában versenyez. "
Értitek? Nem egy kategória! Bár remélem, hogy ezt úgy értelmezik, hogy a thalia van a magasabban! :)
Erre én is felhívom a figyelmét -főleg egy nagyobb esés után-, de szegényeknek a méretükből adodóan nem egyszerű a ki-be szállás. Valami gumi csík kellene oda, de hogy mi azt még nem tudom.
Tudva a logan árát szerintem nem igazán rontja a helyzetünket. Az alap thalia már magában többet tud, mint a felszereltebb logan. És arról nem beszélve, hogy hiába a renault neve alatt fut, mégis csak egy dácia.
Nekem nincs, de amiket láttam, az inkább optikai tuningnak mondható, meg a küszöböt védi a ki-beszállás sérüléseitől (karcoktól). Csúszásgátló szerepe nen nagyon van. A picilányt hamar megtanítottuk, hogy ne nagyon lépjen a küszöbre ...
Nem tudom rajtunk kívül még hány szegedi, vagy környéki van, de lehet, hogy ha a vidéki városokat vesszük csak figyelembe, akkor előkelő helyen vagyunk mostmár létszámilag.
Körkérdés:
Van-e valakinek küszöbvédője? Ér-e valamit? Nekem arra kellene vmit kitalálni, hogy ha a gyerek száll ki -mivel rálép a küszöbre- ne essen ki rendszeresen, mert csúszik. Ez főleg esőben nagy élmény, mert akkor rendesen csúszik, és persze a legnagyobb sárba.
Dieselnek köszi az infót hát haggyöjjön az a rendszámkeret írj fel a listára!
A hőmérő alkatrészeket g45 és mollaci nyerte amint előkotortam a garázsból postázom:)
A téligumival kapcsolatban tökéletesen egyetértek gabocsigával hogy inkább 1-2 ezredessel drágább legyen az a guma de megbízható Nekem tavaly lett feltéve NOKIAN WR 175/65/14 Naon jó!!!!!!!!!!!
A szegedieknek még azt is elárulom, hogy a kocsi egy olyan eü. intézmény udvarán áll, amely mostanság sajnos sokat szerepel a helyi sikoly címlapján...
Nálunk is ez volt a családi flotta 1 scenic, 1 thalia. Mivel annyira szerettük a scenicet, gondolkodás nélkül jöhetett -férjem tanácsára- a thalia. Bár én azt a sok hasonlóságot azóta is keresem :)))