De nem kell ilyen drámára gondolni. Ha esik a hó, akkor vagy le van takarítva, vagy nincs. Ha nincs, akkor nem érdemes erőltetni, mert csak elakadsz. Esetleg, ha fagyott a hó, akkor összeb.szod vele a kocsi elejét meg alját. Ha le van takarítva, akkor fel is van sózva, tehát száraz/latyakos úton autózol. Jó, mondjuk az Alföldön gondolom nem ilyen egyszerű a helyzet.
Inkább alapból téli gumit rakj fel, ha szoktál sielni járni. A gyári GT2 +5 fok alatt olyan kemény, mint a bakelit. A legegyszerűbb téligumi is összességében jobb választás, mint a GT2 + hólánc ... persze a hegyek közt van, hogy csak a hólánc segít, vagy az se.
Most úgy őszintén, az elmúlt években mennyit autóztál hóban? Ha nagy hó van, akkor jobb, ha otthon maradsz. Ha kis hó van, akkor szép nyugisan egy teljesen átlagos téli gumival is el tudsz autózni. Ilyen nap kb. 10 van egy évben, de nagyobb városokban szinte keresni kell a havas utat. A többi napon valószínűleg le van takarítva az út, latyakos vagy egyszerűen száraz. A lényeg tehát, hogy legyen _valamilyen_ téli gumi, ami bírja a mínuszokat, illetve száraz vagy vizes úton viszonylag jól lehessen autózni vele.
"...miért mondják azt, hogy vizes úton a nyári gumival rövidebb a fékút, mint télivel?"
A nyári gumik sem egyformák, mert azok közt is vannak ugye kifejezetten "esőgumik" amik nagyon jól vezetik el a vizet, meg vannak az átlagosak. A téliek inkább a sűrűbb, hidegebb anyagokon való tapadásra vannak belőve, de azok közt is van amelyik jobban szerepel latyakban és rosszabbul havon, van a melyik inkább havon és jégen verhetetlen, de a latyak már kifog rajta, a víz meg amúgy sem igazán a télre jellemző csapadék. Az más kérdés, hogy kis hazánk időjárása mellett ember legyen a talpán aki megtalálja az ideális téli papucsokat az autójára, valamint nem túl korán, de nem is túl későn cseréli a nyárit télire és vissza.
A magam részéről úgy gondolom, hogy ki kell tapasztalni a saját vezetési stílus mellett !biztonságos körülmények között!, hogy milyen lehetőségeket mutat a gumi és kellő önuralommal alkalmazkodni kell a megváltozott feltételekhez.
... vannak benne ilyen olyan csalis dolgok. Azt mondjak, hogy a kovetkezo negy autoban ugyanaz a motor van: Dacia SupeNova, Dacia Solenza, Dacia Logan es Thalia. Egesz biztosan tudom, hogy nem tokeletesen ugyanaz.
A harom Dacia motort folyton valtoztattak, valoszinu gazdasagi okokbol. A SuperNova motorok 10-15ezer km utan elkezdenek kopogni, mert az olajpumpaval csinaltak valami okosat es nem teszteltek eleget.
A téli guminál hamarabb úszik fel az autó vizen, és a tapadása sem arra a hőmérsékletre van optimalizálva mint a nyárinak. Egyébként csak vizes úton télen is hosszabb út kell a téli guminak mint a nyárinak. Rosszabb a vízelvezető képessége, mivel a profil kialakítás miatt "megül" benne a víz.
Már a múlt héten írtam a loganról kissé hosszabban, mégis új ötletem támadt:
ha most szeretnék olcsón jól felszerelt autót, lehet hogy a logant választanám. persze a fullost 2. 4 milláért abs-sel. ugyanennyibe került az ugyanilyen (8V oasis) thaliám akcióban. és mi a különbség? nagyobb -bár müanyagos- belsőtér ! a többi ugyanaz: a motor, a klima, abs, raktér...
mondjuk első ránézésre kissé szebb a thalia belső műszerfala, az igaz...
Belenézegettem a téligumi fórumba, de elég nekem egy fórumot olvasgatni, úgyhogy itt kérdezek inkább... :)
Szóval, miért mondják azt, hogy vizes úton a nyári gumival rövidebb a fékút, mint télivel?
Ezt a telet már nem húzom ki a gyári nyári gumival; tavaly is a casco-önrészembe került, pedig nem megyek mint az állat, csak lusta voltam hóláncot tenni... Bár, az élmény hatására szerintem idén, ha kocsival megyek síelni, alapból rakom a hóláncot, nem nézem, hogy tapad a gumi... :-/
Hát ennek a Logannak nagyobb volt a füstje, mint a lángja. A legnagyobb felszereltségű kb. 200.000e-rel olcsóbb, mint volt az én autóm (Alizé), és ezért gyengébb benne a motor (na jó, csak 8LE-vel), nincs benne rádió (röhej!) és utasoldali légzsák. Igaz, van benne elektromos tükör és fedélzeti. Ezek bizonyára nagyon fontosak.
5000 euróért (cca. 1.250e pénzért) ölnék egymást érte az emberek (a fapadosért is). De ennek a kocsinak az ára mindenféleképpen inkább a 2 millához van közelebb, mint az egyhez (meg kell mondjam, sajnos).
Egyetlen pozitívuma: így tényleg nem fogja nagyon letörni a Thaliák árát. :) Merthogy alig olcsóbb 2-300e pénzzel nála.
Azt hiszem nem kell tartani a Logantol. Szerintem azert mar van az emberekbe annyi joizles, hogy ennyire igenytelen autot nem vesznek meg :) Baaar, ahol a swift ilyen sikeres, ki tudja :)
En mindenesetre nem vennek. Meg a felszerelt is nagyon fapad (a belso ter kinezete)
Nem hiszem, hogy nagyon levinne a hasznalt Thaliak arat :)
Tegnap kicsereltek a valto es a motor kozott levo diot meg villat; a munkafolyamat minosegevel meg vagyok elegedve (jol dolgozott a szerelo). Az eredmeny is jo (...egyelore). Pozitiv dolog, hogy vegig ott lehettem es most mar tokeletesen ertem a dolgok mukodeset bent a "dobozban".
Megvilagosult elottem, hogy a nyikorgas bizony nem csak a diotol johet ... sot, ahogy V_Tibor es Alize kilogikaztak valoszinu nem is onnan jon.
Osszesen harom potencialis forrasa lehet a problemanak: 1. Dio-villa erintkezese (amit zsirozni szoktunk) 2. Villa-nyomocsapagy erintkezese 3. Nyomocsapagy-tengely erintkezese
Mindharom helyen elkel a zsir, DE mindharom helyrol hajlamos elcsuszni a zsir. Erre meg rajon, hogy ott bent a kuplungtarcsa anyagatol szall az a por ami a kerekeken is van a fekpofaktol es maris kesz a baj. Azt hiszem az a por a ragados feluleten egy kituno csiszolo anyag ami jol koptatja ezeket a fem/muanyag erintkezeseket (mindharom erintkezesnel egyik oldal muanyag). Nem tudom eldonteni biztosan, hogy honnan ered a zaj, meg a pedal mukodesenek szakadozodtsaga, de arra tippelek, hogy a 2.-tol
A kovetkeztetesem az, hogy itt konstrukcios hiba van, nincs megoldva ezeknek az alkatreszeknek a finom mozgasa hosszu tavon. Termeszetesen, miutan minden szepen le lett takaritva valamit ujrazsirozva sokkal jobban mukodik a pedal, de mag vagyok gyozodve rola, hogy ez csak idoleges - 10.000km-t adok neki, hogy ujra elojojjon.
Megjegyeznem, hogy gyarilag mind a harom fent emlitett erintkezes meg volt zsirozva.
Akinel mar sulyos a gond (pl. vagy csikorgo kerekkel indulas vagy lefullad) csereltesse ki az egesz kuplung szetet (szet = kuplungtarcsa, nyomotarcsa, nyomocsapagy) valamint a diot es villat ... valami nagyon jo zsirral kenje be az illeszteseket es remenykedjen, hogy tobbet tart mint a gyari osszeszereles.
"A gagyi disztarcsakrol nincs rossz velemenyem, egyaltalan nem lopjak a 300 ft-os tescosat :-)
Egyetlen hatranya lehet, hogy razza a kereket, de akkor le kell szedni, kidobni es masikat valasztani, ennyiert nem nagy aldozat..."
Melyik helyen lehet értelmesen kinéző gagyikat találni? Tesco, Metró, Obi, Praktiker?
Arra jutottam hosszú mérlegelés után, hogy mégse néz ki jól a thalia dísztárcsa nélkül, viszont nincs kedvem ahhoz, hogy ismét hült helyét csodáljam valamelyik reggel a gyári daraboknak.
Mi a véleményetek az errearra kapható olcsó darabokról?
Mivel leány, könnyen rá lehetett venni (nehogy a ruhája piszkos legyen), így száraz időben az ajtó könyöklőre és az ülésére "támaszkodva" libben ki, befele nem olyan vészes nálunk. Ha dzsuvás az idő, általában ki-beemelem ... gyerekzár amúgy is van, a művelet felügyelve történik.
Esetleg vmi öntapadós vagy kétoldalas ragasztóval felrögzített csík? Lehet, hogy mire kitaláljuk a tökéletes mgoldást, felnőnek ... :-)
"Az importőr az első tizenkét hónapban valahol két- és tizenkétezer közötti értékesítést remél. Nem félnek attól, hogy a Logan kiszorítaná a Thaliát a hazai piacról, szerintük a két autó más kategóriában versenyez. "
Értitek? Nem egy kategória! Bár remélem, hogy ezt úgy értelmezik, hogy a thalia van a magasabban! :)
Erre én is felhívom a figyelmét -főleg egy nagyobb esés után-, de szegényeknek a méretükből adodóan nem egyszerű a ki-be szállás. Valami gumi csík kellene oda, de hogy mi azt még nem tudom.
Tudva a logan árát szerintem nem igazán rontja a helyzetünket. Az alap thalia már magában többet tud, mint a felszereltebb logan. És arról nem beszélve, hogy hiába a renault neve alatt fut, mégis csak egy dácia.
Nekem nincs, de amiket láttam, az inkább optikai tuningnak mondható, meg a küszöböt védi a ki-beszállás sérüléseitől (karcoktól). Csúszásgátló szerepe nen nagyon van. A picilányt hamar megtanítottuk, hogy ne nagyon lépjen a küszöbre ...