Most jövök a rendőrségről, a nőci 1 órán át gépelte kalandos nótbúkvásárlásom történetét. Aztán asszongya, hogy talán írhatnék az eladókámnak egy levelet, hogy feljelentettem. Mondtam, hogy legyen csak meglepetés. :))))
Nade most jön csak a királyság: cselescsávó azt írta, hogy az olasz címemre küldte el a cumót. Megnézem, tényleg az van beírva számlázási címnek a meine e-Bay-en. Akkor aktualizáljuk a németre: beléptet az ebay.de-re, aztán az ebay.it-re. Ott megváltoztatom a paese-t (ország... vagy falu? :))) ) Germania-ra, elküld... hiba, oldal nem található. Ha nem nyúlok az országhoz, akkor semmi gond.
Ment a levél az ebay.it-re, hogy talán meg kéne szerelni...
A keresési feltételek között van olyan szűrő, hogy mely országban legyen az eladó cucc, vagy mely országból legyen megvehető az eladó cucc. Úgy rémlik, ezek alapértelmezésben arra az országra vannak beállitva, amelyiknek az eBay-én keresztül keresel. Egyszerűen át kell állitani 'Any country'-ra és máris mindenhonnan érkeznek a találatok.
hogy lehet keresni egy termékre, hogy az összes ebay siteről(pl ebay.com, ebay.de stb) megjelenitse a találatokat? Néha van hogy kiirja alulra, hogy máshol talált még, de sokszor csak ugy tudtam keresni, hogy egyenként kerestem a site-okon....
nem akarom osztani az észt mert van aki sokkal többet tud nálam de egykét kérdésre (talán) tudom a választ:
-cash money- igen boritékba a pénzt, kicsit rizikós ha a postát nézzük(lekopogom nekem eddig 2* bejött)
-átutalásnál látja a számlán, hogy kitől jött, de a megjegyzés rovatba is bele lehet irni valami ráutaló dolgot
-sofort kaufen- igen, fix áras
-megéri e várni, hogy lesz-e ujra-ezt neked kell tudni, hogy neked mennyiért éri meg, mennyire van sok belőle a piacon stb..
-97%- os minősités- hmm, meg kell nézni, hogy hány tranzakcióból, és hogy miért kapott negativat. Pl akitől most vettem(első ebay-es tranzakcióm:)) az azért kapott negativat, mert pl. a vevőnek vámot kellett fizetnie, meg ilyenek, párszázból volt 2 olyan amikor hibás volt az áru, de kicserélte....
Hello! Most kezdek belemerülni az ebay-dologba, regisztráltam magam, és már egyszer licitáltam is, az utsó percbenm de hála a hiperlassú netemnek, megnyerték előlem.....jó biznisz lett volna(egyébkén hátsólámpáról volt szó). Még van pár ugyanolyan, csak nem annyiért. Szóval sok kérdésem lesz most: érdemes-e várni arra, hogy talán megint hozzájussak 80euróért, vagy megvegyem 120euróért, amennyiért mindig van. ja, és az ajánlatok közül egy csomó SofortKaufen,ami azt jelentené, hogy fix áras? licittel olcsóbbra lehet kihozni a dolgokat,nem? Ja, az eladó(97%os bewertngja van 1ébként,nemtmom, az jó-e) a kérdésemre, hogy milyen fizetési módok vannak és mennyi a postaköltség Németországból Magyarországra, ezt válaszolta:
sie können über moneybookers bezahlen, banküberweisung oder cash money schicken. der versand nach ungarn kostet EURO 20,- Mi az a moneybookers?
cash money alatt mit ért? Beledobálom a pénzt egy borítékba vagy mi:-)? banki átutalás esetén honnan tudja, hogy tőlem kapott lóvét, a számláján meg lesz adva a nevem?
Sziasztok, 2 hónap kihagyás után újra eBay-ezek. Kiváncsi vagyok ez az EU dolog hogy befolyásolja a dolgokat.
Nem tudom a jenkiket mennyire izgatja hogy EU ország lettünk, de eddig ha megkértem egy "Will ship to USA" eladót hogy tegyen kivételt, általában nemet mondtak. Most viszont 5-ből 5 belement.
sajnos én sem értem! a postás azt mondta 5ezer X forinért visszavehetem a csomagomat, volt mellé valami cetli is hogy a visszaküldés díja.(most nincs nálam a cetli de este megnézem, az viszont érdekes, hogy kifelé 9.400 a retúrjegy meg 5.XXX Ft.) Reklamációt nyújtottam be a nemzetközi postázónak, de még semmit nem válaszoltak, az április 22-én feladott körözvényemre sem jött válasz..... a saját leveleit is elnyeli a posta....
az egesz posta balhet nem lehet fuggetleniteni budaorstol...
azzal hogy a vilagvegere kiraktak orbanek a postakozpontot (a keleti mellol), megszunt a vasuti szallitas is. de ahogy eszrevettem emberi hozzaallastol is nagyban fugg a dolog. pl. kuldtem 2 utanvetes csomagot ua a napon. egyiket veszprembe a masikat egy baranyai kozsegbe. a messzebb levo kozsegbol 5 nap (hetvege) itt volt a penz. a kozelebbi varosbol 8 nap.
A levél- és csomagkézbesítés botrányos jelenetek közepette omlott össze márciusban, amikor a közel tízmilliárdért létesített Országos Logisztikai Központ az átadását követő órákban működésképtelenné vált. Azóta a kistelepülési postahivatalok bezárása váltott ki több helyütt ellenállást. Ezt követte egy lesújtó ÁSZ-jelentés júniusban, íme, az egyik legnagyobb állami cég, a Magyar Posta Rt. legutóbbi néhány hónapjának mérlege. Mi történt a patinás nagyvállalattal, amely közel évszázados virágzása során szolgáltatásainak minőségéről volt híres? Mire dobtak ki több milliárdot az Orbán-kormányzat idején? És ki felel a pazarlásért?
Harmincegy év alatt, 1967-től 1998-ig öt vezérigazgatója volt a postának. 1998-tól, az Orbán-kormány hatalomra jutásától máig: hat. (Négy kinevezett, két ideiglenes.) Az utolsó „postás" vezérigazgató, Doros Béla 1998. augusztus végén úgy adta át a céget, hogy az akkori vezérigazgatóság 450 fővel működött. A következő — alig több mint egy évig tartó — időszakban, dr. Krupanics Sándor irányításával az agytröszt 2100 fős vízfejjé nőtte ki magát. A korábbi 6 igazgatóságból a kormányciklus végére 43 lett.
ÖTLETEK
Az egymást váltó vezetők hozták a maguk ötleteit és persze az embereiket. 1999 és 2003 között négy különböző középtávú fejlesztési stratégia készült. 2002-re a posta 9 milliárdos veszteséget könyvelhetett el. Kormányzati sugallatra milliárdokat költöttek a posta arculatától idegen projektekre, amelyeket később nem hasznosítottak. Miközben a postai alapszolgáltatás színvonala és minősége romlott, a társaság üzemi eredménye folyamatosan csökkent. A kormányhatározatra megkezdett, átgondolatlan fejlesztésekre költött 3,5 milliárd forint 5,7 milliárd kalkulált veszteséget okozott a nagyvállalatnak — áll az Állami Számvevőszék júniusban közzétett jelentésében. Mindez azt mutatja: a Magyar Posta Részvénytársaságot az Orbán-kormányzat a politika játszóterévé degradálta.
Az évtizedek óta a vállalatnál dolgozó szakemberek kétségbeesve nézték Doros Béla 1998. augusztus 31-én bekövetkezett - „a posta gyásznapjaként" emlegetett - távozását követő időszak eseményeit. Dr. Szabó Pál, aki 2002 júliusától áll a vállalat élén, az első hetekben elképesztő jelenségekkel szembesült. Mivel a Kalmár István vezérigazgató nevével fémjelzett időszakban, 2000. november és 2002. június között „hátrányos döntések okoztak kárt a postának", négy ügyben tett ismeretlen tettes ellen feljelentést. Ősszel, miután lezárult a vizsgálat, a Kormányzati Ellenőrző Hivatal is hasonló lépésre szánta el magát. Ám a Legfőbb Ügyészség megalapozottság hiányára hivatkozva minden esetben megtagadta a nyomozást. Eszerint sem Kalmár, sem a kormány büntetőjogi felelőssége nem állapítható meg abban, hogy a postán 9 milliárdos veszteség keletkezett.
KALANDOK
De nézzük, milyen „kalandokba" bocsátkozott — a kormány tudtával és felhatalmazásával — a nagyvállalat vezetése.
Kalmár István — aki korábban az APEH elnökhelyetteseként Simicska Lajos jobbkeze volt, majd Orbán Viktor informatikai tanácsadójaként működött - számos nyilatkozatában monumentális tervekről számolt be: „Egy gazdasági birodalmat akarunk építeni, amely nemcsak itthon, de a térségben is előbb-utóbb vezető szerepet tölt be." Hogy ezzel a gazdasági birodalommal pontosan milyen célja volt az Orbán-kormányzatnak, máig nem tudni. Mindenesetre a postai szolgáltatások fejlesztését Kalmár tette zárójelbe. A költekezés egyébként már korábban elkezdődött: 1999-ben csak külső szakértők díjazására kétmilliárdot fizetett ki a társaság. Kalmár idején kormányzati igényeket kiszolgáló nagyberuházások kezdődtek.
A 2,5 milliárdot felemésztő Elektronikus Közbeszerzési Rendszer története egy 2001-ben kelt kormányhatározattal kezdődött, amikor elrendelték: a Magyar Posta Rt. fejlessze ki, a MEH-hez tartozó közbeszerzési hivatal pedig vásárolja meg ezt a szolgáltatást. Kalmár vezérigazgató - élve 7 milliárd forintig terjedő egyéni döntési jogával (!), 1,7 milliárdról szóló szerződést írt alá egy külső szolgáltatóval a rendszer fejlesztésére. „Természetesen" közbeszerzés nélkül. A megrendeléshez tartozó szakmai tanulmányt utólag dobták össze. A kifizetést haladéktalanul megkezdték.
- Egyetlen tanulmányt, jegyzőkönyvet nem találtunk arról, hogy a megrendelő, a kormányzat pontosan mit vár el ettől a rendszertől - állítja Szabó Pál. 2001 novemberében egy újabb kormányhatározat felszólította a közbeszerzési irodát, hogy a postával kössön szerződést a rendszerre. Ez a szerződés máig tisztázatlan okból nem jött létre. 2002 márciusában a kormány a postát koncessziós joggal ruházta fel az elektronikus közbeszerzések ellátására. Közben annyira belelendültek az informatikai fejlesztésbe, hogy megrendelték a Postai Elektronikai Piacteret is, amelyre - gazdaságossági számítások és szakmai alapvetés nélkül - lazán el is költöttek 1,2 milliárdot. A postán 80-100 fős apparátust hoztak létre, amely -Szabó Pál szavaival - „úgymond felügyelte, hogy a megbízott cég miképpen fejleszti a rendszert; és semmittevésben várták, hogy egyszer majd elkészül, és lehet használni". Ez végül nem következett be, ugyanis Szabó Pál hivatalba lépése után, 2002 augusztusában mindkét informatikai projektet befagyasztotta. (Az ÁSZ-jelentés megállapítása szerint nem tudni, ki ártott többet a postának: aki a fejlesztést elkezdte, vagy aki leállította.)
Szabó állítja: jegyzőkönyvek sokaságával tudja igazolni, hogy megkereste a MÉH, a pénzügyi tárca, az informatikai minisztérium és az ÁPV Rt. döntéshozóit: „Halló, itt egy 2,5 milliárdos rendszer, nem kell?" Érdemi választ nem kapott. Végül a közbeszerzési iroda szakembereit hívta: az adott készültségi stádiumban értékeljék az EKR-t. Ők azt mondták: „Nem rossz, de nekünk ugyan nem kell." Egyébként az elektronikus közbeszerzés fontosságát - elvben - minden kormány elismeri. - Az elektronikus közbeszerzés gyilkos dolog - magyarázza Szabó. - Tökéletesen személytelen, így a korrupciónak nem marad tér, miközben a legvadabb versenyhelyzetet generálja. Rengeteg pénzt spórolhat egy ilyen rendszeren az állam.
KERÜLGETÉS
A Medgyessy-kormány is folyamatosan kerülgeti a témát, hogy a közbeszerzések bonyolítását számítógépesíti, de a posta égisze alatt kifejlesztett rendszerről a jelek szerint nem vesz tudomást.
Ismeretes, kormányhatározat döntött arról, hogy a „kazettafelelős" Földi László cégét, a Defendet bízzák meg a pénzszállítással és a biztonsági feladatok ellátásával. A Kalmár által előnyösnek nevezett kapcsolat mérlege: 630 milliót költött a posta a Defend üzletrészének megvásárlására és a cég felturbózására. A legnagyobb veszteséget a postának az EU- és NATO-kompatibilis készenléti digitális távközlő rendszer, a Tetra okozta, amelyre - egy 2001-ben kelt kormányhatározat értelmében - a posta a Magyar Fejlesztési Bankkal együtt részvénytársaságot alapított. A tender kiírása előtt teljes gőzzel beindított fejlesztésre a posta 2,09 milliárdot költött el. A kormányzati pályázatot — amelyben csak az egyik versenyző volt a Tetra - végül érvénytelennek nyilvánították. Az ÁSZ-jelentés kiemelte: nagy tételben szereztek be számítástechnikai eszközöket a hálózat kiépítése előtt. Kiemelt jövedelemmel alkalmaztak szakértőket, infrastruktúrát béreltek. Majd a beszerzett eszközöket leértékelt áron értékesítették, ami mintegy 900 milliós veszteséget okozott. Az elhalasztott tender miatt aztán az értelmetlenné vált Tetra Rt-t 2002-ben végelszámolással megszüntették. A kormányváltás után pattant ki az a „kis stikli", ahogyan a posta vezetői a belvárosi Klotild-palotát eladták. A Magyar Hírlap megírta: 2001 októberében a posta saját tulajdonában álló ingatlanforgalmazó kft. alakult. Ezt decemberben feltőkésítették úgy, hogy apportként, 1,885 milliárd értékben a belvárosi ingatlant vitték a cégbe. Hat nappal később döntöttek a kft. 2 milliárdért történő eladásáról. Az ügylettel több százmilliós ingatlanadó befizetésétől kímélték meg az államot, amelyet így nem kellett a vételárban érvényesíteni (a vevő nyilvánvaló örömére).
KATASZTRÓFA
Ehhez képest már-már eltörpülnek az olyan ügyletek, mint az autólízing. Szabó Pál első dolga volt érvényteleníteni azt a szerződést, amelynek során a posta ötven autót bérelt a szolnoki Axon Kft-től - miközben saját tulajdonú, tökéletes állapotban lévő autóit egy raktárban pihentette. Az Országos Logisztikai Központ volt az egyetlen postai tevékenységhez kapcsolódó fejlesztés, amelyet még a Kalmár-érában kezdett meg a társaság. Mindenki azt várta, hogy a Józsefvárosban, a posta telkén épül majd az új központ, közel a vasúthoz, az M3-ashoz. Nem így történt. A posta Budaörsön vásárolt telket három magánszemélytől, 600 millió forintért. Kinek volt ez jó?
- Ezt jól előkészítették -magyarázza Szabó Pál. – Egy postásokból álló csapat feladata volt, hogy a szóba jöhető mintegy huszonöt telket pontrendszer alapján összehasonlítsa. Ez a telek az első háromban szerepelt. Nem lehet belekötni. 2004 elejére megépült a hipermodern Országos Logisztikai Központ. Ez háromhetes próbaüzem után a március elsejei induláskor látványos csőddel debütált. A tervek szerint a gépsor a küldemények 80 százalékát dolgozta volna fel. Viszont az üzem vezetői azzal szembesültek, hogy a rendszer csak 40-45 százalékot bír el, a többi „kézi munkát" igényel. Az első napokban Budaörsön hegyekben álltak a feldolgozatlan levelek. Kiderült az is: elfelejtettek megrendelni sok ezer ládát. Ráadásul a Verseny utcai központ 300 dolgozója nem vállalta az utazással járó pluszterhet, így a tervezett 1100 fő helyett csak 800 postás dolgozott az OLK-ban március elején. Egyik napról a másikra kellett sok tapasztalatlan embert munkába állítani. Az eredmény: hetekig tévirányított levelek ezrei bolyongtak szerte az országban. A gép csak akkor állt le, ha színes borítékot talált; ha a címzésben szerepelt az ö betű (elfelejtették betáplálni a rendszerbe); ha a borítékon kifolyt a ragasztó; ha valamilyen fémkapoccsal lezárták, vagy bármiféle szokatlan alakú tárgy lapult a borítékban. Az átfutási idő a modernizációt megelőző harmincas évek színvonalára süllyedt. Az üzemvezető az első napon idegösszeomlást kapott. Ráadásul - kivételes ritmusérzékkel — éppen a botrány tetőpontján, március közepén jelentett be a posta újabb áremelést.
- Egyedül az OLK-projekt előkészítőit nem érintette az átszervezés - mondja Szabó Pál, aki elismeri felelősségét a történtekért. - Az eset jól mutatja, mennyire készült fel a posta bármiféle modernizációra.
KILÁBALÁS?
A botrány miatt távoznia kellett a projektvezetőnek, az üzletági vezetőnek, az üzemvezető helyettesének, diszpécsereknek. Az üzemvezető, amint betegállománya megszűnik, kézhez kapja felmondását. Több hónapig próbáltak Budaörsre üzemvezetőt fogni, de erre a feladatra - az utóbbi napokig - postás nem vállalkozott. Átmeneti megoldásként Győrben találták meg a nyugdíjas Vass Zoltánt, aki korábban ugyan nem dolgozott posta közelében sem, de sikeres válságkezelő menedzserként látott már a budaörsihez hasonló káoszt. Ő hatalmas lendülettel működőképessé szervezte az OLK-t, de a posta által már a kilencvenes évek elején magabiztosan teljesített színvonalat még nem tudják elérni.
- Augusztusra jelentős minőségi változást szeretnék elérni — mondja a határozott döntéseiről ismert vezérigazgató, aki - Keller államtitkár szerint - az állami cégek vezetői között egyedülálló múltfeltáró munkát végzett saját háza táján, és látott hozzá a posta átalakításához.
Most itt tartunk. Néhány középvezetőn kívül az elmúlt évekért nem vontak felelősségre senkit. Miközben az uniós szabályozás nyomán bővül a postai szolgáltatásoknak az a köre, amelyben a Magyar Posta Rt. elveszíti monopóliumát. A liberalizált piacon pedig egy évek kemény munkájával legyengített vállalat nehezen fog talpon maradni. Főleg, ha nem hagyja békén a politika.
Nem vagyok postás. Egy picit az is közrejátszik a dolgokban, hogy a posta már nem a MÁV vonatait használja hanem csak és kizárólag közúton hurcolássza a postás zsákokat ...
Nincs itt közöttünk egy postás aki elmondaná, hogy mi is történt az idén a postával (a budaőrsi központon kivül). Én elég gyakran postázok, de ujabban tragédia ami történik (pl. a szomszéd településről egy levél 7 nap alatt ért ide).
autóalkatrészt vettünk az ebay-en keresztül Los Angelesből márciusban (ár 25 usd küldési ktg: 44 usd, de még így is megérte) a hétfőn feladott csomag péntekre meg is jött, sajna a cucc nem az volt amit rendeltem. Lefényképeztem a cuccot és átemileztem a problémámmal együtt. Válaszolt az eladó (Linda nevű kedves csaj), elnézést kér, küldjem vissza a csomagot és elküldik még egyszer, természetesen a küldési költségeimet is megtérítik. Visszaküldtem a csomagot 9.400 Huf, mely összeért a Magyar Állami Posta március 22-től június 26-ig hordozta a csomagot szerte a világban. Az eladó meg hetente írta, sajna nem jött meg a csomag :( június végén szól a postás, hogy visszajött a répa azaz a csomag amit 5600,- kemény forintért át is vehetek, mert ismeretlen okok miatt nem tudták kézbesíteni arra a címre ahonnan feladták. Leírtam ezt az eladónak aki kedvesen annyit mondott, ne küldjem el még egyszer a hibás terméket, de ő elküldi újra az alkatrészt.- így is eleget buktak ezen :) - Lám a csomagom múlthét pénteken meg is értkezett megjegyzem 30.000-es pozitiv feedbackos cég volt.
negatíum: a Posta ígérte, ha ők cseszték el visszafizetik a 9.400 csengő forintot és megkapom a csomagom, kiváncsian várom lassan egy hónapja mi lesz ebből.....
Érdekes, hogy az usából feladott doboz sértetlenül, "gyári csomagban" érkezett, míg amit megutaztattak úgy nézett ki mintha valaki focilabdának használta volna.........
Tudja valaki, hogy a SquareTrade hogy működik? -biznicelt már valaki azon keresztül? Aszonta a cimbim, hogy valami olyasmi, hogy ha van valami bazi drága izé, ahol fennáll az átkúrás veszélye, akkor a vevő ennél a SquareTrade-nél letétbe helyezi a lettát, az eladó látja, hogy ott a zsé, és elküldi a cuccot, megérkezik a vevőhöz, aki örül mint a hülyegyerek a cukorkásboltban, hogy nem kúrták át, és felszabadítja a pénzt, amit így felvehet az eladó. Baró nem?
Trolipótló!
Kívánom, úgy rendeződjön a helyzeted, mint az enyém.
A saga folytatása (tanulságos):
Szóval szétszedte egy informatikus mérnök, nem talált semmit.
Szétszedte a szervízes, nem talált semmit.
Fel a márkaszervízbe: belenéznek, és kicsúszott belőle a videokártya. Eddig az örömteli rész.
De azt is észrevették, hogy nem az a baja, amit az eladó leírt: ami baja van a tft-nek, az nem kontakthiba, hanem cserélni kéne az egészet, ami 40eHuf lenne.... (a kijelző alsó harmada halványabban működik csak - ha tudtok vmi helyet, ami nem a Display Szervíz Kft., mert ott sajnos nem tudják vállalni, és tft javítással/cserével... foglalkoznak, akkor szívesen venném:)) )
Az eladó eddig készségesen válaszolt, még úgy is, hogy most szabin van, és csak holnap tud érdemben foglalkozni velem.
Sziasztok!
Köszönöm, de tudom, melyik városban van a számla, mivel onnan kaptam választ a kérdésemre, hogy hogyhogy nem jött meg Mr. Faszingernek a mani.
Az nem mindegy, hogy hol teszek feljelentést? Én ugyan nem fogok autózni 200 km-t, hogy feljelenthessek és különben is, a csávó standortként Berlint adta meg, a bankja Hattingenben van, de a telefonkönyv szerint csak Hamburgban él ilyen nevű ember. Fel meg nem fogom hívni, megteszik azt majd a rendőrök (remélem).
De köszönöm az együttérzést. A Treuhandservice legyen veletek. :)))
Pozitiv : nyertem egy licitet, faszikam keszseges volt, emailben is minden rendben zajlott, WU-n keresztul ment a penz, felvette, csutortokon feladta a csomagot Angliaban, es kedden mar jott is az ertesito, hogy mehetek a csomagomert, mert megerkezett (Miskolcra). Minden rendben volt, a csomagot nem piszkaltak hisz 1.) EU-n belulrol erkezett 2.) 65 Ł-t az erteke (hasznalt smartphone).
Negativ : egyik kezdo ebay-ezo ismerosom, az intesem ellenere is belevagott egy akkora kamu ugyletbe, hogy az valami felelmetes. Az ebay-en voltak hirdetesek, hogy nagy mennyisegben telo olcson elado, sraccal felvette a kontaktot emailben, aki szorgalmazta, hogy nem kell ebay-en keresztul uzeltelni, megoldajak okosan. Az ismerosom feladott neki 100ezret WU-n keresztul. A penzt felvettek es ennyiben maradt. Se mail, se telefon semmi.
Szoval, jol utana kell nezni annak akitol vasarolunk. Es ebay-en kivul nem uzletelni, mert akkor a minimalis biztonsag sincs meg.
Vettem egy notebookot az ebayen. Nagyon buta voltam, mert közvetlenül átutaltam a faszingernek a manit, akinek rögtön az első húzása volt, hogy nem jött meg neki a pénz 7 nap alatt (mosmá tudom, hogy van Treuhandservice). Aztán írtam a bankomnak, meg az ő bankjának, hogy ez hogy lehet. 2 óra múlva válaszoltak, hogy faszinger felveszi velem a kapcsolatot. (Netes utaláskor ez 2 nap max.) Aztán hirtelen megjött neki... Közben eltűnt a loginje az ebayről is.
Jóvan, elküldte a csomagot DHL-lel. Persze nem érkezett meg. Kérek Versandnummert, majd a 7. napon írom neki, hogy akkor hoci vissza a pénzemet, különben jön a policáj. Erre ő ír megsértődve, hogy hogy merészelem fenyegetni, elküldte, az olasz címemre. (Van olyan, csak az a porbléma, hogy külön levélben kérdezte meg a Lieferadressét, amiben a németet adtam meg.) Természetesen Versandnummer nuku.
Ma este összeállítom a feljelentést, ha holnap sincs pénzem, akkor remélem, jól lekommandózzák.