Összehasonlításként: 175/65/R14 Semperit Winter Grip a gumibolt.hu-n 22.240Ft, a Forstingernél 52,9 Euro, ami kb. 13.000Ft. Bőven bejön az út ára. Persze azért nem árt személyesen elmenni vmelyik gumibolt.hu üzletbe, mert anno a 195/50/R15 Semperit nyári gumikat 13.000Ft/db áron kaptam meg.
Téligumit érdemes megnézni ezen az osztrák honlapon: www.forstinger.com . Mindig vannak akciósak, s könnyűfém felnik is jó áron. A felniket én is itt vettem, akkor még mehrvert is volt. :-))) A fürstenfeldi bolt Szentgotthárdtól kb. 20km-re van.
Amikor mentünk a thalira, az M9-esen mentem vele 165-öt azt hiszem 4200 volt a fordulat.(ez a max) pár kilométert mentem, szerintem birná tartosan, nadehát nem azért vettem a vasat hogy sokat keljen költenem üzemanyagra, minekokán visza is zökkentünk a 110-120 közötti tartományba.
A tagságival kapcsolatban regisztráltattam magam. A pénzt hétfőn átutalom a megadott számlára. Csak azt nem tudom, hogy a közlemény rovatba mit írjak be ?
Persze, hogy ott. Az első kellemetlen meglepetés akkor ért amikor futóműbeállításra vittem a gumishoz, és jól leminősítette (finoman fogalmazva!) az abroncsokat. Szerinte nagyon vacak minőség. Sőt a nyáron a szervizben is kérdezték meg vagyok-e elégedve vele. Szerintem ők is tisztában voltak, hogy a minőséggel gondok vannak.
Egyébként a GT2 annyira rideg, hogy anno egy hűvös napon egyszer amikor még az volt fenn s valamiért megemeltem a garázsban a kocsit (ott még télen sincs mínusz), megforgattam a kereket, nem volt folyamatos helyen a futófelület s azt hittem, szálszakadása van, közben pedig "csak" a saját lábon töltött éjszaka miatti természetes belapulás nem ugrott vissza ezalatt a néhány perc alatt a helyére ... :-(
Nekem még anno azt mondták, hogy ez a hírhedt GY GT2-es is ilyen téli-nyári gumi. Bár azt én is tapasztalom reggelente, hogy mostmár hűvösebb van, hogy a nyári lágy rugozása a kocsinak kissé pattogósabb lett.
Akkoriban még nem volt ilyen téli-nyári gumi megkülönböztetés, amolyan átlagosakat gyártottak. Most meg általában nyárival adják ki az új autókat, belekényszerítve a tulajokat jobb esetben költségbe (téligumi, felni vétel), rosszabb esetben az árokba (úgy használja a tulaj az új autót, mint a régi univerzális gumival).
13 000 km tettem 4 honap alatt a dcibe. 90% autopalyan
130 utazot siman birja, es legkondival se megy 4,8 fole a fogyasztas.
en 120 al szoktam menni, akkor 3000 korul porog, es 4,6 ot eszik. 120 nal halkabb picit mint 130 nal
ha sietek, beallok 140 re, azt is birja, de minek?
1x mentem 150 el, mikor kocsog vw passatost kellett buntetni, mert nem allt meg elottem a stoptabblanal, es kihajtott elem, nekem meg veszfekeznem kellett :(
Nem tudom eldonteni mi az oka annak, hogy egyeseknel a jelenseg letezik mar 10-20.000km-nel, masok meg vidaman mennek vele 60-70.000-nel is (azoknal is nyikorog a pedal, de meg nem rangat az auto).
Ilyen csikorgo kerek vagy lefulladas jelenseggel nem lehet biztonsagosan kozlekedni, tehat azt javallom, hogy csereljek ki a kuplungszetet. Azt hiszem hosszu meg az ut amig jovahagynak egy ekkora beavatkozast, eloszor kezdik zsirozni a pedalt, kabelt, diot majd esetleg szo esik a diocsererol (leven, hogy az egy olcso darab) es igy szep lassan halad a tema elore.
Olvass vissza PTRgilicz hozzaszolasaiba, o is atment ezeken a dolgokon - neki a rangatastol tonkrement a nyomotarcsa is, ezert nem volt eleg kicserelni a diot, a rangatas megmaradt es masodszorra is szetszedtek az autojat.
Hát, én megnéztem néhány (alsó árkategóriájú) téli gumi honlapját, és mindegyiken külön emlegették a fícsörök között, hogy ilyen-olyan mintázat az aquaplaning elkerülésére. A gumi anyaga meg ugyebár jobban tapad (most a természetesen téli esőről, vizes latyakról, +7 fok alatt beszélek). A nyári esetében meg az átlagos (gyári) gumikra gondoltam.
És ezután olvastam olyanokat a téligumi fórumon – amin rendesen meglepődtem – hogy volt, aki azt írta, hogy át kellett cserélnie a téligumiját nyárira, annyira rossz volt a tapadása egy szép, esős február végi napon. :-O
TÉLIGUMI
Ma bedobtak egy osztrák/magyar hirdetési újságot.
Ebben a 175/65R14 télgumi akciós árak:
(sajnos a márkán belüli pontos típust nem tüntették fel)
Continental: 59,8 € (kb. 14.800 Ft)
Bridgestone: 61,5 € (kb. 15.200 Ft)
Fulda: 48,8 € (kb. 12.100 Ft)
Semperit: 48,9 € (kb. 12.100 Ft)
Kingstar: 43,9 € (kb. 10.900 Ft)
Marangoni: 47,9 € (kb. 11.900 Ft)
Nankang: 43,0 € (kb. 10.700 Ft)
Nem nagyáruház, hanem egy autógumis cég (Felsőőr/Oberwart és Bécsújhely/Wr. Neustadt). Ha valakit érdekel/jár arra, írok elérhetőséget is. Ha jól veszem ki beszélnek magyarul is.
Lassan megfejtjük azokat a hibajelenségeket, amihez a szervizben sem tudnak hozzászolni.
A leírt jelenség (csikorgó kerék, vagy lefulladás indulásnál) nekem is előfordul. Én is gyakorinak tartottam, mert ettől azért jobb vezetőnek gondolom magam. A párom szerint ez csak a rutintalanság miatt van (16 éve vezetek!). Hiába győzködöm, hogy akkor ha az ő kocsiját vezetem miért nem fordul elő. Lehet, hogy én is készülhetek egy komplett cserére?
"Azért kérdezem ezt, mert eddig 2500-as fordulatnál jobban nem pörgettem ezt a kis dieselt, viszont ez max. 100km/h tempót jelent, tartósan mit bír ez a motor?"
Akkor belőlem csak egy királykék csíkot látnál. :)
(de én nem diesel)
A dci tulajokat kérdezném, milyen max.sebességgel használják tartósan az autójukat, pl.autópályán.
Azért kérdezem ezt, mert eddig 2500-as fordulatnál jobban nem pörgettem ezt a kis dieselt, viszont ez max. 100km/h tempót jelent, tartósan mit bír ez a motor?
A hólánncal óvatosan! Akinek az első sárvédőn is van kavicsfogó gumi, annak nem biztos, hogy elfér a hólánc :-(( Az én kavicsfogóm papírján legalábbis igencsak kihangsúlyozták, hogy tilos láncot feltenni.
Most úgy őszintén, az elmúlt években mennyit autóztál hóban?
Mikor hogy. Néha sokat, máskor szinte semmit, ahogy a szükség vagy a kedvem hozta. Különböző autókkal, mindenféle viszonyok között. Városban, országúton. Kis hóban, nagy hóban, hegyen, síkon, latyakban, ónos esőben, sőt, néha tükörjégen is. Egyszer még a Városligeti Műjégpályán is.
Hóban egyébként többször kerékpároztam is, valamint motoroztam hóban és ónos esőben. Nagyon tanulságos, sokat lehet tanulni és fejleszteni a megfelelő reflexeket!
A lényeg tehát, hogy legyen _valamilyen_ téli gumi, ami bírja a mínuszokat, illetve száraz vagy vizes úton viszonylag jól lehessen autózni vele.
Mondtam én mást? De, ahogy Te is írod: valamilyen és viszonylag ! Szerény meglátásom szerint ezt a kettőt kell összhagba hozni a biztonságos körülmények közti gyakorlás során (pl. este egy kihalt parkolóban miközben esik a hó :-))) és elfogadni, hogy télen nem illdomos rohanni agyatlanul, még a leghiperszuperebb, aranyárban mért téligumikkal sem!
Mert egyébként tökmindegy hogy milyen gumi van az autón, ha a vezető nem tud hóban, jégen, latyakban megfelelően gépészkedni. A téligumi csak egy esély, de élni vele...az már az emberi tényező. Sokan azt hiszik: azzal, hogy felrakták a téligumit, felkészültek mindenre és mennek ugyanúgy mint 30°C-ban nyáron.
Boldogult ifjúkoromban az első hóeseést a haverokkal mindig azzal fogadtuk, hogy elmentünk egy meglehetősen üres parkolóba és összevissza csúszkáltunk, ökörködtünk. Ezek után, azt hiszem nem csoda, ha a forgalomban indult meg alattam az autó vagy a motor valamerre ami nem a szándékolt haladási irányom volt, soha nem estem kétségbe, automatikusan tudtam korrigálni anélkül, hogy gondolkodnom kellett volna...