Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pax2 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10956
W410

155/80R13Q

nur 27,90

Art.Nr. 67212

155/70R13Q

nur 28,90

Art.Nr. 67213

175/70R13Q

nur 32,90

Art.Nr. 67214

175/65R14T

nur 43,90

Art.Nr. 67215

Bessere

Haftung

mit Winterreifen

bereits bei 7°C.

185/65R14T

nur 43,90

Art.Nr. 82134

185/60R14T

nur 42,90

Art.Nr. 67216 195/65R15T

nur 49,90

Art.Nr. 67657

155/80 R13Q

JETZT NUR 2790 2790

Scheibenfrostschutz 3L

 

 

öööö..bocs

Előzmény: Pax2 (10954)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10955

Ez ügyben Diesel_uberalles az illetékes ...

 

De ha már megszólíttattam, a honlapon a regisztrációnál(http://thaliaklub.tvn.hu/01_tagregisztracio.html) ez szerepel:

 

"FONTOS!
A közlemény rovatba írd be a sorszámodat és a nevedet (ahogyan a listán szerepel)"

 

Mindez gondolom azért, hogy Diesel be tudjon azonosítani!

Előzmény: steve53 (10950)
Pax2 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10954
megnéztem a linket, de nem találom az árakat :(  sajnos meglehetősen hiányos a német nyelvtudásom
Előzmény: sfbukfenc (10952)
sfbukfenc Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10953

Összehasonlításként: 175/65/R14 Semperit Winter Grip a gumibolt.hu-n 22.240Ft, a Forstingernél 52,9 Euro, ami kb. 13.000Ft. Bőven bejön az út ára. Persze azért nem árt személyesen elmenni vmelyik gumibolt.hu üzletbe, mert anno a 195/50/R15 Semperit nyári gumikat 13.000Ft/db áron kaptam meg.

sfbukfenc Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10952
Téligumit érdemes megnézni ezen az osztrák honlapon: www.forstinger.com . Mindig vannak akciósak, s  könnyűfém felnik is jó áron. A felniket én is itt vettem,  akkor még mehrvert is volt. :-))) A fürstenfeldi bolt Szentgotthárdtól kb. 20km-re van.
Pax2 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10951
Amikor mentünk a thalira, az M9-esen mentem vele 165-öt azt hiszem 4200 volt a fordulat.(ez a max) pár kilométert mentem, szerintem birná tartosan, nadehát nem azért vettem a vasat hogy sokat keljen költenem üzemanyagra, minekokán visza is zökkentünk a 110-120 közötti tartományba.
Előzmény: MuldR (10941)
steve53 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10950

Szia !

 

A tagságival kapcsolatban regisztráltattam magam. A pénzt hétfőn átutalom a megadott számlára. Csak azt nem tudom, hogy a közlemény rovatba mit írjak be ?

Előzmény: v__tibor (10427)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10949

Az elég rossz vicc lenne, ha csapról töltötték volna fel ... :-)

Itt nincs téli-nyári átállás a hűtővíz tekintetében, mint anno a honvédség gépparkjánál ...

 

Nyugodt lehetsz, az első telén (2002/2003) nálam jól tűrte a -20 környékét.

Előzmény: defapp (10947)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10948
Imre!

Megjöttek :-)))
Majd átnézem, de látom már, hogy lesznek kérdeseim ... elsőre beleillik a logikánkba.
Előzmény: v__tibor (10943)
defapp Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10947
Sziasztok Az új thaliákban a hütöviz már fagyálló vagy ki kell cserélni? Köszönöm a választ
boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10946

Persze, hogy ott. Az első kellemetlen meglepetés akkor ért amikor futóműbeállításra vittem a gumishoz, és jól leminősítette (finoman fogalmazva!) az abroncsokat. Szerinte nagyon vacak minőség. Sőt a nyáron a szervizben is kérdezték meg vagyok-e elégedve vele. Szerintem ők is tisztában voltak, hogy a minőséggel gondok vannak.

Előzmény: v__tibor (10945)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10945

A kereskedésben? Ott persze, hogy azt mondják ...

Egyébként a GT2 annyira rideg, hogy anno egy hűvös napon egyszer amikor még az volt fenn s valamiért megemeltem a garázsban a kocsit (ott még télen sincs mínusz), megforgattam a kereket, nem volt folyamatos helyen a futófelület s azt hittem, szálszakadása van, közben pedig "csak" a saját lábon töltött éjszaka miatti természetes belapulás nem ugrott vissza ezalatt a néhány perc alatt a helyére ... :-(

Előzmény: boszi70 (10944)
boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10944

Nekem még anno azt mondták, hogy ez a hírhedt GY GT2-es is ilyen téli-nyári gumi. Bár azt én is tapasztalom reggelente, hogy mostmár hűvösebb van, hogy a nyári lágy rugozása a kocsinak kissé pattogósabb lett.

Előzmény: v__tibor (10942)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10943

Imre!

Még nem küldted a képeket, ugye? Mert még egyik címemen sem látom. Ez nem sürgetés, csak érdeklődés ...

Előzmény: iMre (10940)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10942
Akkoriban még nem volt ilyen téli-nyári gumi megkülönböztetés, amolyan átlagosakat gyártottak. Most meg általában nyárival adják ki az új autókat, belekényszerítve a tulajokat jobb esetben költségbe (téligumi, felni vétel), rosszabb esetben az árokba (úgy használja a tulaj az új autót, mint a régi univerzális gumival).
Előzmény: circum (10939)
MuldR Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10941
13 000 km tettem 4 honap alatt a dcibe. 90% autopalyan

130 utazot siman birja, es legkondival se megy 4,8 fole a fogyasztas.

en 120 al szoktam menni, akkor 3000 korul porog, es 4,6 ot eszik. 120 nal halkabb picit mint 130 nal

ha sietek, beallok 140 re, azt is birja, de minek?

1x mentem 150 el, mikor kocsog vw passatost kellett buntetni, mert nem allt meg elottem a stoptabblanal, es kihajtott elem, nekem meg veszfekeznem kellett :(
Előzmény: ttracer (10929)
iMre Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10940

Nem tudom eldonteni mi az oka annak, hogy egyeseknel a jelenseg letezik mar 10-20.000km-nel, masok meg vidaman mennek vele 60-70.000-nel is (azoknal is nyikorog a pedal, de meg nem rangat az auto).

Ilyen csikorgo kerek vagy lefulladas jelenseggel nem lehet biztonsagosan kozlekedni, tehat azt javallom, hogy csereljek ki a kuplungszetet. Azt hiszem hosszu meg az ut amig jovahagynak egy ekkora beavatkozast, eloszor kezdik zsirozni a pedalt, kabelt, diot majd esetleg szo esik a diocsererol (leven, hogy az egy olcso darab) es igy szep lassan halad a tema elore.

Olvass vissza PTRgilicz hozzaszolasaiba, o is atment ezeken a dolgokon - neki a rangatastol tonkrement a nyomotarcsa is, ezert nem volt eleg kicserelni a diot, a rangatas megmaradt es masodszorra is szetszedtek az autojat.

 

Előzmény: boszi70 (10931)
circum Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10939

"A gyári GT2 +5 fok alatt olyan kemény, mint a bakelit. A legegyszerűbb téligumi is összességében jobb választás, mint a GT2 + hólánc ... "

 

Vettem észre. :-(((( Esküszöm, a régi 100-as skodám, a maga 15 éves gumijaival jobb fékerőt biztosított...

 

Előzmény: v__tibor (10923)
circum Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10938

Hát, én megnéztem néhány (alsó árkategóriájú) téli gumi honlapját, és mindegyiken külön emlegették a fícsörök között, hogy ilyen-olyan mintázat az aquaplaning elkerülésére. A gumi anyaga meg ugyebár jobban tapad (most a természetesen téli esőről, vizes latyakról, +7 fok alatt beszélek). A nyári esetében meg az átlagos (gyári) gumikra gondoltam.

 

És ezután olvastam olyanokat a téligumi fórumon – amin rendesen meglepődtem – hogy volt, aki azt írta, hogy át kellett cserélnie a téligumiját nyárira, annyira rossz volt a tapadása egy szép, esős február végi napon. :-O

 

Előzmény: kukucs33 (10921)
laba1 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10937
TÉLIGUMI

Ma bedobtak egy osztrák/magyar hirdetési újságot.

 

Ebben a 175/65R14 télgumi akciós árak:

(sajnos a márkán belüli pontos típust nem tüntették fel)

 Continental: 59,8 € (kb. 14.800 Ft)

 Bridgestone: 61,5 € (kb. 15.200 Ft)

 Fulda: 48,8 € (kb. 12.100 Ft)

 Semperit: 48,9 € (kb. 12.100 Ft)

 Kingstar: 43,9 € (kb. 10.900 Ft)

 Marangoni: 47,9 € (kb. 11.900 Ft)

 Nankang: 43,0 € (kb. 10.700 Ft)

 

Nem nagyáruház, hanem egy autógumis cég (Felsőőr/Oberwart és Bécsújhely/Wr. Neustadt). Ha valakit érdekel/jár arra, írok elérhetőséget is. Ha jól veszem ki beszélnek magyarul is.

boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10936

Köszi, mostmár értem!

Szerintem a cserének ő örülne legjobban, csak én féltem tőle a thaliát (ő az az autógyilkos fajta :) )

Előzmény: kukucs33 (10935)
kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10935
Ha az ő kocsiját vezeted akkor nincs hiba - tehát cserélni kell...komplett autót, egymás közt. :-))
Előzmény: boszi70 (10934)
boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10934

bocs....,  lehet, hogy lassú vagyok de hogyisvanez? :)))

Előzmény: kukucs33 (10933)
kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10933

Boszi

Lehet, hogy én is készülhetek egy komplett cserére?

 

Mármint a párod kocsiját a Tiedre? ;-)

Előzmény: boszi70 (10931)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10932
Ez így igaz!
Előzmény: kukucs33 (10928)
boszi70 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10931

Lassan megfejtjük azokat a hibajelenségeket, amihez a szervizben sem tudnak hozzászolni.

 

A leírt jelenség (csikorgó kerék, vagy lefulladás indulásnál) nekem is előfordul. Én is gyakorinak tartottam, mert ettől azért jobb vezetőnek gondolom magam. A párom szerint ez csak a rutintalanság miatt van (16 éve vezetek!). Hiába győzködöm, hogy akkor ha az ő kocsiját vezetem miért nem fordul elő. Lehet, hogy én is készülhetek egy komplett cserére?

Előzmény: iMre (10910)
Biovadász Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10930
"Azért kérdezem ezt, mert eddig 2500-as fordulatnál jobban nem pörgettem ezt a kis dieselt, viszont ez max. 100km/h tempót jelent, tartósan mit bír ez a motor?"

Akkor belőlem csak egy királykék csíkot látnál. :)
(de én nem diesel)
Előzmény: ttracer (10929)
ttracer Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10929

 

Üdv mindenkinek.

 

A dci tulajokat kérdezném, milyen max.sebességgel használják tartósan az autójukat, pl.autópályán.

Azért kérdezem ezt, mert eddig 2500-as fordulatnál jobban nem pörgettem ezt a kis dieselt, viszont ez max. 100km/h tempót jelent, tartósan mit bír ez a motor?

 

előre is köszi a válaszokat

 

kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10928
A hólánncal óvatosan! Akinek az első sárvédőn is van kavicsfogó gumi, annak nem biztos, hogy elfér a hólánc :-(( Az én kavicsfogóm papírján legalábbis igencsak kihangsúlyozták, hogy tilos láncot feltenni.
kukucs33 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 10927

Most úgy őszintén, az elmúlt években mennyit autóztál hóban?

 

Mikor hogy. Néha sokat, máskor szinte semmit, ahogy a szükség vagy a kedvem hozta. Különböző autókkal, mindenféle viszonyok között. Városban, országúton. Kis hóban, nagy hóban, hegyen, síkon, latyakban, ónos esőben, sőt, néha tükörjégen is. Egyszer még a Városligeti Műjégpályán is.

Hóban egyébként többször kerékpároztam is, valamint motoroztam hóban és ónos esőben. Nagyon tanulságos, sokat lehet tanulni és fejleszteni a megfelelő reflexeket!

 

A lényeg tehát, hogy legyen _valamilyen_ téli gumi, ami bírja a mínuszokat, illetve száraz vagy vizes úton viszonylag jól lehessen autózni vele.

 

Mondtam én mást? De, ahogy Te is írod: valamilyen és viszonylag ! Szerény meglátásom szerint ezt a kettőt kell összhagba hozni a biztonságos körülmények közti gyakorlás során (pl. este egy kihalt parkolóban miközben esik a hó :-))) és elfogadni, hogy télen nem illdomos rohanni agyatlanul, még a leghiperszuperebb, aranyárban mért téligumikkal sem!

 

Mert egyébként tökmindegy hogy milyen gumi van az autón, ha a vezető nem tud hóban, jégen, latyakban megfelelően gépészkedni. A téligumi csak egy esély, de élni vele...az már az emberi tényező. Sokan azt hiszik: azzal,  hogy felrakták a téligumit, felkészültek mindenre és mennek ugyanúgy mint 30°C-ban nyáron.

 

Boldogult ifjúkoromban az első hóeseést a haverokkal mindig azzal fogadtuk, hogy elmentünk egy meglehetősen üres parkolóba és összevissza csúszkáltunk, ökörködtünk. Ezek után, azt hiszem nem csoda, ha a forgalomban indult meg alattam az autó vagy a motor valamerre ami nem a szándékolt haladási irányom volt, soha nem estem kétségbe, automatikusan tudtam korrigálni anélkül, hogy gondolkodnom kellett volna...

Előzmény: mzdude (10922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!