Az olajcsere kérdéshez. Egy motort lehet nyersen a kocsiba tenni, de próbapadon "bejáratva" is. Nem teljesen biztos, hogy az első 1000 km lassítása csak a motornak szól. Lehetnek gyári hibák, rosszul meghúzott csavarok is, amik inkább 100 alatt jöjjenek ki, mint 170-es tempónál.
A Loganban bizony az 1,4/75LE/8v az alapmotor amit azt hiszem jogosan neveznek reginek. A katalizator valtozott rajta, de ugyanezt a motort mar 98-ban is szereltek Cliokba (E6J kod alatt).
Most mar Clio-ba nem is teszik csak a meg alacsonyabb kategoriaba (Thalia, Logan, teherszallito Kangoo).
De amint mar emlitettem, szemre ugyanaz a motor, de belsoben valoszinu nem ...
Én kezdem úgy érezni, hogy a Logan a thalia értékvesztését csökkenteni fogja. A thalia eddia a Low kateória volt a piacon (szerintem ugyan nem, mármint amit nyújt -és nem az áráért- az felveheti a versenyt bármelyik tipussal, kivétel rendelhető extrák) mert, hogy török meg ehhez hasonlóak... Pedig a thalia technológiailag haladás a logan viszont visszalépés román alpokon. Ezt a Low kategoriát most át fogja venni a logan, a thaliát pedig az emberek maguktól feljebb helyezik a fejükben.
Ismerősőm a kocsijához OFF Ford ON azt az infót kapta, hogy 2500 km után viheti olajcserére, de nem kötelező. Sőt, még még azt sem mondták, hogy ajánlott. Döntse el ő. Az első szerviz ott is 30.000-nél van.
Szurkolás: hát igen, Athén után ez csekélynek tűnhet, de itt nem holmi pontokért ment a küzdelem, ez egy "tét nélküli" bemutatómérkőzés volt, és szerintem mindenki mindkét csapattal szimpatizált, nem voltak riválisok, a szép megoldások mindkét oldalon tetszést arattak, még a sok szegedi kapufa is. De a "roadshow" ceremóniamestere sem vitte túlzásba a hangulatba hozást ... mindenesetre jó volt a maga valójában látni a NAGY csapatot (még ha nem is volt itt mindenki), a gyerekeknek is élmény volt ... s ugyebár felvállaltan ők a megcélzott generáció!
15:1 --- még szerencse, hogy a gyerekeknek ingyen volt a belépő.
OFF meg kell, hogy mondjam, nagyon gyenge szurkolótábor jött össze a megyeszékhelyen! Lékó Péter vb.sakkozásán nagyobb a biztatás, mint ami ott volt! A bajnokcsapat köszöntését sem vitték túlzásba, a kihangosítás is csak egy félidőt bírt ki.
Az olimpiai bajnok fiúk a vízilabdát népszerűsítendő roadshow első állomásán "léptek fel" a helyi csapat ellen. Mindkét oldalon voltak látványos megoldások, de a győzelem nem volt kérdéses ...
Hát ha valaki én aztán teljesen átérzem a helyzeted. Nálam szerencsére ezek, vagy hasonló hibák még a garanciális időben jelentkeztek. Nem kis munkával, de a végén sikerült a kocsit garanciában kicseréltetni. Akkor azt hittem, hogy nagyobb kitolást nem csinálhattak velem, minthogy újra egy thaliába ültettek. El kellett telni jó pár hónapnak, hogy elhiggyem talán ezzel nem lesz gond. De a szálka megmaradt.
Sajnos mindegyik márkánál előfordul, hogy egyik-másik példány nem az átlagos. Aki már ilyen gondokkal küzd, nyílván másképp ítéli meg a thaliát. Joggal várhaló el egy 2 éves autótól, hogy az üzembiztos legyen, és ne azon kelljen aggódni, hogy már megint mi baja lesz. A márkaszervizek szakértelme, és szervezettsége egy újabb érzékeny pont. :((((
Ha jól sejtem, már nem garis a kocsi. Ilyenkor tedd meg, hogy körbetelefonálsz, utánajársz, hol kapcs olcsóbban alkatrészt. Ha megbízható szerelőt találtsz, akkor nem muszáj márkaszervizbe vinni a kocsit. Ezzel a módszerrel akár több tízezret is meg lehet fogni, és nem ilyen tetű banda zsebét tömöd.
Persze ez mit sem változtat azon a keresűségen, amit az ember akkor érez, amikor egy ilyen ronccsal kell szívnia.
Tegnap, a kocsi 3 napos korában megtettük első vidéki utunkat, hogy "bejárassuk", egy Szeged-Orosháza(Gyopáros)-Szeged úttal. A kocsi nagyon jól ment, eddig minden rendesen működik benne, az elektromos ablakemelő nem kattog (lekopogom... :-)), egyetlen, itt a topicon is már közölt típushibát véltem felfedezni: kb 80 km/h sebesség felett mindkét első ajtó a kocsi hátsó fele felé eső felső sarkánál "ciripelő" hang jön, azaz valószínűleg bejön valahol a menetszél... Elvileg 1000 km-nél kell vinnem első szervízre, megnézem, mit lépnek majd, amikor kérem a hiba orvoslását. (Mire számítsak anyagiakban az ezres átvizsgálásnál?)
Szerintem ne vegyél bele gyárit, még ha így le kell mondanod a kormányról vezérlésről. Bátran merem neked ajánlani a Kenwood és a Pioneer márkát, de a többi ismert név is jó. Ha nincsenek nagy igényeid, vehetsz "noname-t" is. Mp3 nélkül 20-30 ezer körül kapsz, mp3-al kicsit drágábban.
Sziasztok! Nem régiben fedeztem fel fórumotokat, pedig már második Thaliámat használom eddig elégedetten. Korábban Twingom is volt azt is szerettem. Egy kis bánatom van,hogy Azure felszereltség ide oda CD-t nem rendelhettem hozzá. a CD boxot drágállom nekem nem kell 8 CD elég lenne 1 is.Ha valakinek van ötlete vagy aki vájt fülü és nincs szüksége az eredeti készülékre megvenném. A kijelző nélküli kellene (Thalia II) Előre is kösz!
Sajnos Te hasonló cipőben jársz, mint Boszi az első Thaliájával, többet volt rossz, mint jó, de azóta a második Thaliával (ha jól veszem ki a szavaiból) nagyjából meg van elégedve.
Ilyenek, hogy 1-2 autónál több a hiba, mint a többinél, bármelyik márkánál számolhatsz, épp most este volt itt egy ismerősünk, nekik egy OFF Volvo S60-asuk ON van, amelyik 5 hónapos, ebből majd' 1 hónapot állt már a szervízben, azt mondták neki, ha még 1-2 hiba kijönm rajta, kicserélik egy újra........és nem 2,7-2,8 milla volt, hanem 2-3-szor ennyi......szval ez bármelyik márkára elmondható, hogy nem minden példány tökéletes.
Én,. hogy el ne kiabáljam, meg vagyok elégedve az úgyszintén 1.4 16V Thalánkkal, bár még csak 3,5 hónapos és csak 5000 km van benne.
A továbbiakban sok (több) sikert és boldogságot az autódhoz!