Figyelmedbe ajánlanám Zalakarost mint lehetséges fürdő helyet. Többször jártunk 1 napos fürdőzésre. Külső és belső részből áll a fürdő. Az élmény része a téliesitett épületben van. Szállás lehetőség rengeteg, Leg jobb a Freya, onnan fürdőköpenyben át sétálhatsz.... de nem ingyen :-)))
Dombóvár-Gunarason már rég jártam ( alig 40 km. ) Harkány bár fejlődött gyermek kori emlékeim alapján öregasszonyosnak tartom. ( életkorom lassan megelőzi a nick számom)
Sajna ami nekem szimpatikus az távolabb van - Sárvár, Bükfürdő
Ha valaki még küzködik a dCi motorbak kotyogással, annak asszem van egy jó hírem. Ha minden igaz rájöttem az okára (csak az fogjon neki, aki felvállalja, hogy meg tudja csinálni, felelősséget nem vállalok érte):
Rögzített (!) kocsi motorját alul egy kicsit megemelve,
a motorbak felső csavarjait meglazítva,
levesszük a felső részt,
ezt látjuk alatta ("leffentyűs" rész),
a bűnös hézagolók (ezek nyomorodtak össze, köztük lötyögött a "leffentyűs" rész),
egyik közelebbről,
a másik közelebbről,
óvatosan éles kés segítségével a régit efejtettem,
az új hézagolás jóminőségű kétoldalas ragasztóval,
ezzel csak megemeltem a hézagolást, az előzőleg lefejtett régi visszakerült kívülre "kopórétegnek",
végül jól bekentem szilikonzsírral, az eredmény passzentos de a mozgást (csúszást) megengedő illesztés. Azóta teljes csend van, majd még figyelem.
Ha így nagyon zagyva esz, majd felteszem a többi "okosság" mellé is.
Lenne egy OFF kérésem a segítőkész márkatársakhoz:
Alföldi gyerökként keresnék kishazánkban néhány nap (hétvégére koncentrálva) erejéig olyan szép helyet (első nekifutásra Dél-Dunántúl), ahol a kiscsaláddal ki lehet kapcsolódni. A pihenés mellett fő szempont, hogy olyan "vizes" hely legyen, ahol így ősz-télvíz idején is lehet fürdeni és egy tíz éves testnevelés tagozatos gyerek három hónap gipsz után tudna kicsit rehabilitálódni (nem hátrány esetleg gyógytornász). Nem amolyan (bocsánat) öregasszonyos ülőfürdőkre gondoltam, mivel mindkét csemete (4 és 10) eléggé eleven vérű. Ha valaki járt már hasonló helyen, esetleg ismer ilyet, netán munkájából kifolyólag érintett, szívesen venném, ha megosztaná információit velem (itt a fórumon vagy a nick mögötti mail címen). Ja, és üdülési csekk elfogadó legyen lehetőleg. A segítséget előre is köszönöm. Tudom az internet világában mindent ki lehet deríteni, de talán így egy kicsit az oldalvizen evezve célirányosabb lenne (végülis itt az ország minden területéről, sőt még azon túlról is vannak) ...
Sajnos én a vonohoroggal szivtam meg, ugyanis azt gondoltam én balga, hogy a gyártónál a legolcsóbb. Sajnos ez nem igy van. lekocsikáztam dombovárra, és +vettem 24 ruppoért. Aztán az ismerős szerelő kiröhögött, mert nála ugyenezt 17-ért meg kaphattam volna (mutatta a listát a gépben) szóval buktam 7 libát :(( nagyon körül kell nézni vásárlás előtt. Ja és még valami: renault Nyitrai 60 ezret mondot cakli pakli, egy másik kis nevenincs mühely ugyanezt 30-ért megcsinálta volna ismerős szerelő végül is 5-ért tette be, de ugye 17+5=22
ott voltam végig, én is be tudtam volna szerelni, csakhát a mübizit alá kell neki is irnia.
Hát ami azt illeti én se mentem pestre, ellenben a márkakereskedésbe se. Egyszerüen bementem az első alkatrészboltba (Pécs) és kértem a fedelet cikszám alapján, az árat az általad leirt modon számítomasinábol varázsolták elő (214.- ha jol emléxem) két nap mulva jött meg a cucc, eredeti csomagolás és most ez az egyetlen francia alkatrész a vasban. Ezalapján én azt hiszem mégiscsak átvertek benneteket. lehet nem az az üzlet, hanem RH szinten. Meg kéne kérdezni másokat is akik olcson vették, hogy ők hol vásárolták.
Múlt héten beszéltem a szalonnal, akkor mondták az árat, de tulajdonosváltás miatt csak ezen a héten tudtak rendelni nekem. Ma is ezt az árat mondták, állítólag szerdára jön meg. Ha megkapom, majd megírom, mennyibe került. De ha annyiba, nem fogom elhozni, inkább megpróbálom ott, ahol vettem az autót. A vége úgyis az lesz, ha akarok pollenszűrőt, megveszem, kerül, amibe kerül.
Listából választottak, az itt, a fórumon leírt gyári szám alapján. Az árat is a listából olvasták ki. Lehet, hogy más Renault hálózatba tartozik a kaposvári, vagy mit tudom én. Ez szvsz nem átvágás, egyszerűen pechem van, hogy Kaposváron lakom. De Pestre utazni egy ilzen kis vacakért, az sem olcsóbb...
volt az ajánlat végén egy smile, ami tudomásom szerint itt a neten a viccelődés kifejezése. Én nem vagyok kereskedő és az ajánlatom csak cinkelés volt.
Viszont érdemes kicsit viszaolvasni....van itt sok okosság.
Nem hinném, hogy átvágták volna, én is ennyiért kaptam Kaposváron. Pedig gyári szám alapján rendelték. Te mikor vetted, még a EU csatlakozás előtt? Mert én meg utána. Listából keresték ki, a Renault központi adatbázisából, számlát adtak róla, két nap alatt jött be, tán Ausztriából. Nem valószínű, hogy keresni akartak volna rajta, nem nagy üzlet...
Én megszerzem neked 600-ért, a szüröt + kétezerért, és most akciosan a postaköltséget is vállalom! Szolj ha tudsz még valakit aki rendelni akar! :)
Már ne is haragudj de nem olvastad vissza a forumot? Sőt a képeket sem nézted meg, mert ha jól emléxem ott is közölve van az ár? Hát igy jártál....azért remélem a szürőt nem vetted + enyiért.....
Én ma rendeltem meg, a zalaegerszegi Renault szalonban (ez itt nem a reklám helye, mert az autót nem ott vettem), 214Ft az ára. Ahol vettem, ott is ezt az infót kaptam, csak az jóval messzebb van. Átvágtak! :-(((
Semmi értelme a köztes olajcserét, (ha csinál az ember) márkaszervízben végeztetni. Semmi köze nincs a garanciához, nem érinti azt. Viszont árban nem éppen a legolcsóbb dolog.
Ha mindenképpen cserélni akar az ember, akkor jobban jár valamilyen márkafüggetlen szervízzel.
Egyébként van olyan szervíz, amelyik kifejezetten lebeszél a kötelező előtti cseréről, mivel a gyári feltöltés tartalmaz olyan adalékot, amit a csereolaj nem.
Szóval mindenki döntse el maga, mit tesz.
Jobban jársz, ha a szakszervízben cseréltetsz olajat, mert azzal biztos minden ok lesz 30000-ig. Lehet, hogy így többe fog kerülni, de a gari megér annyit. Ha sokallod a szervíz olajárát, akkor kérdezd meg, milyet vigyél, ha egyáltalán olcsóbban megkapod máshol.
Az olajcsere kérdéshez. Egy motort lehet nyersen a kocsiba tenni, de próbapadon "bejáratva" is. Nem teljesen biztos, hogy az első 1000 km lassítása csak a motornak szól. Lehetnek gyári hibák, rosszul meghúzott csavarok is, amik inkább 100 alatt jöjjenek ki, mint 170-es tempónál.
A Loganban bizony az 1,4/75LE/8v az alapmotor amit azt hiszem jogosan neveznek reginek. A katalizator valtozott rajta, de ugyanezt a motort mar 98-ban is szereltek Cliokba (E6J kod alatt).
Most mar Clio-ba nem is teszik csak a meg alacsonyabb kategoriaba (Thalia, Logan, teherszallito Kangoo).
De amint mar emlitettem, szemre ugyanaz a motor, de belsoben valoszinu nem ...
Én kezdem úgy érezni, hogy a Logan a thalia értékvesztését csökkenteni fogja. A thalia eddia a Low kateória volt a piacon (szerintem ugyan nem, mármint amit nyújt -és nem az áráért- az felveheti a versenyt bármelyik tipussal, kivétel rendelhető extrák) mert, hogy török meg ehhez hasonlóak... Pedig a thalia technológiailag haladás a logan viszont visszalépés román alpokon. Ezt a Low kategoriát most át fogja venni a logan, a thaliát pedig az emberek maguktól feljebb helyezik a fejükben.
Ismerősőm a kocsijához OFF Ford ON azt az infót kapta, hogy 2500 km után viheti olajcserére, de nem kötelező. Sőt, még még azt sem mondták, hogy ajánlott. Döntse el ő. Az első szerviz ott is 30.000-nél van.