Aki ennyire nem használja az autóját, annak - szerintem - olcsóbb, ha tömegközlekedési eszközzel jár.
Számold ki! Ha egy métert sem teszel meg az autóval egy évben, akkor is belekerül a fenntartása nagyjából 80.000 HUF-ba (kötelező biztosítás+súlyadó+éves szervíz).
8 000 km éves futásteljesítményre vetítve ez 10 HUF/km. Erre jön még az üzemanyag költség, ami 300 HUF/l benzinárral és 8 l/100 km fogyasztással számolva 24 HUF/km. Összesen: 34 HUF/km. Luxus... :))
8.000 körül jár a km. Ez szinte semmi... az gondolom - most, hogy garancián túl van - ha egy két esetbe cserélnek benne valamit (anyag, munkadíj) bőven meghaladja az 1, de akár a 2 éves vásárolt garancia árát.
A Lacettire (is) három év vagy 100.000 km garanciát (amelyik előbb bekövetkezik) vállalt a forgalmazó. Annak függvényében éri meg, hogy mennyire van közel az autó a 100.000 km-hez...
Az Opel hirdeti a vásárolható garanciát 1 illetve 2 évre adott összegért. Gondoltam GM, rácsörgök a Gyulaira, rákérdezek - bár semmi erre utaló reklámot nem láttam Chevyre vonatkozóan.
No, a válasz az volt, hogy lehet hosszabbítani 1 évet 39.200, 2 évet 72.800 huf-ért. Ezzel élt már valaki esetleg?
Azt gondolom megéri, ha sok gond adódik az autóval. Vélemény?
Az alany egy 2005. augusztusi 1.4-es Lacetti. A napokban villogni kezdett, majd kigyulladt a check lámpa. Persze gari után egy hónappal... Mondjuk nem nagyon van hajtva. 3 éves és van benne úgy... 8e km.
Egy ismerősöm kért meg, hogy érdeklődjek mennyibe fáj egy 2006-os 5 ajtós lacetti 60e Km-es szervize? Inkább hagyatkozok a tuti user-ek tapasztalataira mint a márkaszrvizek mellébeszéléseire. :)
a kürtgomb! hogy az a @!'!%;**;>#&*, aki kitalálta a megoldást és a helyet!
Ha kellet volna, sosem sikerült megnyomnom, csak "jóval" később......mert sem a hüvelykujj helyzete sem a lapított, süllyesztett gomb nem tette lehetővé az azonnali szükség szerinti használatot. Bár ez apróságnak tűnik, de vészhelyzetben sokat számíthat, és ekem volt már szerencsétlenségem, hogy majdnem ennek hiányosságán múlott egy ütközés, de hála égnek, a szerencse és mázli is velem volt.
A totalcar népítéleten vannak még elég összefoglaló tapasztalati leírások, érdemes átfutni párat, köztük ezt is
és ami nem volt túl pozitív, de effektíve nem az autó hibája......2 év alatt sokat esett az ára (több,mint egyharmadával).....meggondolandó az új autó vásárlása, de tudom, ez több márka típusával is hasonló lehet.
juj a lényeget nem írtam:
A VÁLTÓJA AZ ELSŐ KB. 3 - 5 EZER KILÓMÉTER UTÁN VALAMI ISZONYATOSAN SZARUL VOLT KAPCSOLHATÓ ÉS EZT SOSEM TUDTAM MEGSZOKNI. Nem tudom,hogy csak én fogtam ki, de ilyen hányás váltójú kocsim még sosem volt, pedig volt egy pár.
Gyors váltás? áh felejtsd el, szépen komótosan.....precíz váltóút? Viccelsz? az mi?
kis túlzással 1ből kettőbe csak ésszel....2ből 3ba csak figyelmesen.....3ból 4be csak óvatosan, a többi tűrhető felfelé :)), de vissza is csak finoman,mert a szinkrongyűrűk kicsit fáziskésében voltak.
szóval nagyon gáz volt. persze nem voltam vele hibaanalízisen,mert rámondhatni rá lehetett volna, hogy ja kérem, semmi baja, csak "normálisan" kell használni.....ezzel nem csinálunk semmit sem.
és ez így ment eladásig. na az elviselhető nyomatékszegény motoron kívül (109 LE 150Nm...hahaha...kasztni nélkül, motorpadon esetleg) emiatt gondolnám meg 4x is, hogy vegyek-e ilyet, de mint mondtam, ettől függetlenül nem voltunk haragban.....csak hát ezt a jelenséget szeretni sehogysem lehet.
hja, én is eladtam, 1.6 SW Elite 2005 decemberi gyártású, 2006 februártól 27 hónapot és 38 ezer km-t töltöttünk együtt. belül szalonállapotú volt. én nagyon vigyéztam rá,de sajnos a külső kisebb nagyobb parkolós megkapott karcolásokat nem tudtam kivédeni.
az első 9 hónap után már körvonalazódott bennem, hogy miért szeretem és miért nem ezt a kocsit.
megosztom veletek, hátha valakinek hasznára lesz.
előny:
-nagy,kényelmes,családias,szép külső és belső,jó vezetni
-viszonylag nagyon csendes is volt pár hónapos koráig,aztán miután párszor megkergettem,nem tudom van-e összefüggés,de hangosabb lett a motor és a kipufogó is (ez utóbbi nem volt lyukas)
nem zörgött soha semmi sem
átlagfogyasztás 7,8-8,3l vegyes BP és agglomerációs forgalomban, télen 0,5-1 liter plusz,
-tűrhető végsebesség és gyorsulás (óra szerint max. 190)
hátrány:
-iszonyatosan szarul beállított fényszorók,bérmelyik más autóm ehhez képest vakufélnyt adott az úton, elég szar volt este vezetni a közel 50 méteres távú tompítottal
-100 felett résnyire vagy kicsit lejebb letekert ablakoknál iszonyatos menetszélzaj,amit tetőzött az is,hogy ha a csomagtartó rejtő lepel ki volt húzva,akkor a beáramló levegő olyan lazán 50 herz alatti hangokat gerjesztett 120decibellel, hogy katasztrófa.
-vékony fényezés,könnyen karcolódik,sofőr kilincs belső része kopik, sebváltógomb bőr elkezdett kopni már 9 hónaposan,aztán egy idő után a folyamat megállt,így csak félig kopott le.nem garanciális. anyjukat!
-motor dinamikus vezetésre 3000 fordulat alatt alkalmatlan,eléggé pörgetni kellett (ekkor meg viszonylag hangos volt), hogy menjen, nyomatékgörbe borzalmas, negyedikben ne akarjak már csak úgy előzni, kábé kétszer akkora hely kellett mindenhez,mint az előző és utána lévő kocsijaimhoz.
-100 felett nagy menetszélzaj
-a kormányoszlop alsó, tűzfalnál lévő része pár hónapos kora után nyüszögött, hiába fújkálták wd40-el,havonta kívánta,különben halkan,de nyekergett forgatásnál,ami alapjárat közben volt elég zavaró.
ja és nekem 1 esetet kivéve soha nem jött ki sem rángatás, sem motorcheck, semmi gond nem volt a motorral. mindenfelé és mindenféle kúton tankoltam 99%-ban 95-össel. az egy este tünetei apró alig-alig érezhető rángások, de csak tökmindegy mekkora egyenletes sebességnél, gyorsításkor nem. a hiba oka, hogy a szelepvezérlő elektronika "elfelejtette" a programot (valami miatt kicsit korábban pár napra le volt véve aksiról). megoldás program ismételt feltöltése és azután többé már nem volt vele gond. a gyári kötelező szervizen felül nem volt semmi sem cserélve rajta. olaj,szűrők...ennyi.
egy apróbb,de idegesítő műszaki "hiba" volt,amiért többször kellett visszamennem,mire megtaláták a gyári szervizesek a hiba okát: fékezésnél apró nyüszörgő hangok a pedálsortól.........már fékpedál tengelyt akartak cserélni, mire 3x-orra kiderült, csak a féklámpakapcsolóm nyekerget :), komoly.....
Nekem a fentieken felül semmi olyan hibám nem volt,amit a lacettiklubb oldalán összefoglaltatok!
Egyébként szerettem,de mégegyszer nem biztos, hogy tudatosan vennék egy ugyanilyet, kivéve,ha ezeket a hibákat kiküszöbölnék.
Bejelentkezési problémával írj ide: klub.lacetti@gmail.com de vendégként is tudsz olvasni, csak nem tudsz hozzászólni. Keresd a " Torpanás, EGR szelep" topicot.
Ha megállapították, hogy az EGR-t cserélni kell, akkor hiába zárod le, nem fog segíteni. Volt olyan aki lezárta, mégis cserélni kellett EGR szelepet, mert megadta magát!
EGR lezárása sokat segíthet. A másik fórumra nézz át, ott sokan megcsinálták már (többek között én is). Vannak fennt képek a szereléshez, kb 15 perc, néhány szerszám meg klingerit lap kell és kész. Hivatalos szervíz nem hiszem, hogy megcsinálná. Az enyémnél is hitetlenkedtek, hogy lezárva hiba nélkül megy. Több mint 30e km-t mentem vele már a lezárás óta. Sok sikert!
Sziasztok! Elátogattam a lacetti fórumra de sajna nem adott visszaigazoló emailt. Lehet várnom kéne még, de mivel gondom van az autómmal, igy múszáj megpróbálnom, hátha valaki tud segiteni itt is. Az autóm 2005-ös lacetti, 1,6 16V motorhibakód, és megállipitva, hogy EGR szelepcserére szórul. Olvasgattam itt a hozzászólásokat hogy többen lezártátok, és a hiba megszünt. Szervizbe ezt gondolom ne is mondjam, hogy ezt szeretném, mert kinevetnének, hiszen, nem hiába van ez a hibakód jelzés, stb... és oktatást is tartanának, hogy ez kontár munka lenne.
Szóval nekem kéne egy olyan cim, elérhetőség ahol tudnák orvosolni ezen próblémámat, mivel már a kötelező szerviz is már lejárt, egy korrekt szerelőt keresnék, bárki aki tud nekem segiteni megköszönöm előre is, és további szép napot mindenkinek.
Új fórumos vagyok. Vettem egy Lacettit, most 4 éves és garantáltan 36000 km., van benne tuti, ismerőstől vettem ismerem a kocsi előéletét.
Állandóan kigyullad a check engine lámpa. A márkaszervízben már cserélték utána kicsrélték a hozzá tartozó tömítést is. Legalább is ezt mondták, ja és persze ki is számlázták.
Most ismét elvittem kiolvasták a hibakódot potom 6 e. ért.
Ismét az a baj, közben a két csere között 10 hónap telt el és 6000 km.
Kérem, hogy segítsetek mit tegyek ilyen esetben. Nem szeretném minden pénzemet a szerelőknél hagyni.
Üdv urak eladnám 15 ös könnyűfémfelnire szerelt 195/55 goodyear hidragrip gumival szerelt kerekeimet az abroncsok teljesen újak . A felni gyári 6 küllős. ára 90 000ft.Érd a 06204965530. Vagy a kelegumi@citromail.hu címen
Méretváltás miatt eladnám Kumho gumijaimat, 195/55R15 méretben, átlag 4 mm profillal. Ahogy számoltam, 10-12 ezer km-t még el lehet menni velük. Daewoo Nubirámat 2004-ben gyárilag ezzel a garnitúrával szerelték.
sziasztok.hátha tuttok segíteni. 2000 diesel combi lacettim van. a probléma az, hogy kb havonta egyszer bekapcsól a motortérben egy ventillátór vagy compresszór (nem tudom) ami kb. 30p-et megy. miközben műküdik a ventillátór az alapjárat 1000-re emelkedik és kifejezetten égett szaga van az autónak 5000 km van a kocsiban.
Motor hőfoktól függetlenül teszi ezt. nem érte.
gondoltam a clima compresszorára, hogy autómatikussan bekapcsol néha de akkor mi az égett szag.
Méretváltás miatt eladnám Kumho gumijaimat, 195/55R15 méretben, átlag 4 mm profillal. Ahogy számoltam, 10-12 ezer km-t még el lehet menni velük. Daewoo Nubirámat 2004-ben gyárilag ezzel a garnitúrával szerelték.