Hátsó ütközéses teszt nem ártana. Mikor anno kedves Anyukám Toyota Starlet-jét lerongyolták, az autó hátsó fele hiányzott. Mázli, hogy Öcsém akkor óvodában volt.
(Toyota Starlet vs. Land Rover Discovery. El lehet képzelni, hogy nézett ki a kocsi. Ezért is utálom az olyan plázacicákat, akikről virít messziről, hogy vezetni nem tud, a jogosítványt megvette, de azért terepjáróval jár, ha már hülye az egészhez, legalább ne törjön le a műkörme. Bocs, ma utálom az embereket :))))
Tolatóradar: Zoli! Én már tolattam sötét parkolóban úgy, hogy fordulásnál az elejét figyeltem, a radar meg becsipogott. Azonnal fék. Neki volt igaza. Azt is nézd meg, hogy mi a radar mérési tartománya. (Ahogy te is írtad, amikor tolatáskor úgy érzed, hogy meg kell állnod, akkor még egy csomó hely van hátul.) Az enyém mérési tartománya 1.5-0.1 m. Ezzel nem azt mondom, hogy a mögöttem lévőre 10 centire rá kell állni, de két kocsi közé történő bemanőverezésnél minden centi számít.
Ferde kormányállás: Boszi! Nálam ezt a régi kocsin egy járdára történő ferde felugratás előzte meg. A futóműves alul kilazított néhány csavart, ekkor a látszólag futóműtől függetlenül mozgó kormányt középre állította, a futóművet műszerrel (lámpa, kivetítés) beállította, csavarokat meghúzta. Érdemes lenne egy futóműbeállítóval megnézetned.
Ez ugyanaz a tolatóradar mint az én Ósönösöm, csak a beltéri egység kicsit más!
Nekem bejött, csak a felszerelésnél figyelj a radarfej talajtól lévö távolságára!!!!!(az enyémet kicsit alacsonyabbra raktam mint amit irt a prospekt, így néha ha a parkoló lejt, az út sík, akkor becsippant)
Igen, jogos a két pont, de mivel nincs otthon a kerék alá való mindeniránybamozgó tányérom, szegény ember vízzel főz esete áll fenn. A kiindulási probléma a jobbra-balra tartás meg a kormány középállás volt, ha durva a hiba, ezzel gyorsan tesztelhető. Igen, ha a középállás jó, akkor ebben a pozícióban célszerű leengedni a saját lábára, ugyanezzel a kormányállással megmozgatni a járgányt előre-hátra, hogy gumideformáció helyreálljon, s ezután bele lehet nézni a párhuzamosságba. Hangsúlyozom, így a durva hiba fülelhető le, a finombeállítás már műszert kíván ...
Nem akarok senkit sem tévútra vezetni, kösz a korrekciót!
Bocsi de az összetartást a kerékdőlést és az utánfutást terhelten kell nézni. Felemelve nem igazán jó. Semmi garancia arra hogy a felemelt gép szanaszét álló kerekei az autó súlya alatt nem j értéket mutatnak.
Le se kell venni a kormánykereket. Lent a csúklónál is ricnis és ott csak 1 csvart kell meglazítani. Igaz hogy kicsi a hely de nem kell szétszedni a kormányt.
Szerintem felesleges annyira felhúznod magad, máskor is megoldódott ennél jokkal késhegyebbre menő "konfliktus" is itt a fórumon. Mindenki egy kicsit másképp, a saját szemszögéből közelíti meg a dolgokat (vagy ezért vagy azért), a végcél az, hogy konszenzusra jussunk, ezért jött létre talán ez a topik is.
Nem akarok itt békebírót adni, de az ilyen meccseket le kell játszani: Gong! :-))))
1. Ha a rombusz nincs pont Veled (s az üléssel szemben, annak középvonalában), akkor ez adottság, ez van, asszem már volt róla szó korábban ...
2. Ha egyenesen haladáskor kicsit el van fordulva a kormány (a rombusz nem függőlegesen áll), az többmindentől lehet: az út kifele lejtésétől, vályúktól, kerérnyomás különbségtől. Ha ezeket kizárhatjuk, akkor jöhet a futómű (R5TL féle) állítása.
Ezt azért laikusként azzal kezdeném, hogy megemelném a rögzített(!) kocsi elejét (hogy mindkét első kerék a levegőben legyen), kormánykerék elfordítása ütközésig jobbra-balra, s ha ugyanott van "vége", akkor a kormány a ricniken a heyén van. Középállásba forgatás után az első kerekeknek párhuzamosan kell a hátsókkal állni (szándékosan nem egyvonalat írtam, mert az első nyomtáv általában szélesebb, a Thalicsnál 20 mm-rel, tehát mindkét oldalon 1-1 centivel). Ha valami durva hiba van, akkor az ezzel a módszerrel már szemmel is látható: nem párhuzamos, jobbra vagy balra állnak a kerekek, túl nagy az összetartás, stb. Műszerekkel és JÓ SZAKIval persze mindenen lehet finomítani.
Sok autót vezettem, szinte mindegyik "mászott" az úton micsit valamerre, a Thalicsom is icipicit jobbra hord nyárival, de most tettem fel a téli papucsokat, s a próbakör alatt mintha ezt az opciót elfelejtette volna ...
Én is hozzászólok az ötajtós Thaliahoz. Jelenleg ez tényleg a Clio. De.
Off. Opel Vectrában én láttam olyan szedan(féle) típust, aminek a csomagtartófedéllel együtt a hátsó szélvédő is felnyilt, vagyis tulajdonképpen ötajtós volt. Pakolni sokkal könnyebb, de a nagy dolgok abban is csak lecsukás nélkül fértek el. On.
Nem volt még elég a brazil Clio Sedan-os hülyeség, ami szerinted nem Thalia, most meg jössz ezzel az 5 ajtós Thaliával, ami nem Clio?
A kormány pedig igenis állhat picit ferdén a rosszul beállított első futómű miatt, és akkor nem a kormányt kell pár ricnivel arréb tenni, hanem a kormányösszekötök hosszán kell állítani.
Na mindegy, kicsit felhúztam magam, mert olyan magabiztossággal mondod a hülyeségeidet, hogy az már fáj...
Kb. mióta ide írogatsz, de eddig kibírtam, hogy nem szóltam bele.
"boszi, volt futomu allitas is? mert mondjuk nem csak a kormanyt kene atrakni a jo helyre, az magatol nem maszik el..."
az elhúzásban jelentkezne, meg félrekopott gumikban. a kormanyt ferden raktak fel, ennyi.
"es 4 evig nem centiroztatod ki a felnit, nem nezeted meg a gumit... kartacs, gratula, de ha nem haragszol en inkabb evente egyszer megnezetem/megnezettem a felniket... szoval, szamoljunk esszel es gondoljunk masokra is..."
te dolgod hogy gazdagítod a nyugtat sosemado gumisokat. a gumikat siman at lehet nezni, nem nagy tudomany, raadasul a centirozast kivano hibakat barki kiszurja vezetes kozben. centirozni persze csak muhelyben lehet, de annak szuksgessegenek megallapitasahoz nem kell gumis. kulonben nem egy helyet tudok, ahol direkt ujracentirozzak a gumit, ha kell ha nem, a vevő ugyis kifizeti a kerekenként plussz 500 ftot...
"az 5 ajtos az valoban a clio, ha mast akarsz, azt kombinak kene hivni...
de mar megint en rontottam el..."
két malomban örlünk. szerintem én rontottam, de hát ez van:)
boszi, volt futomu allitas is? mert mondjuk nem csak a kormanyt kene atrakni a jo helyre, az magatol nem maszik el...
es 4 evig nem centiroztatod ki a felnit, nem nezeted meg a gumit... kartacs, gratula, de ha nem haragszol en inkabb evente egyszer megnezetem/megnezettem a felniket... szoval, szamoljunk esszel es gondoljunk masokra is...
az 5 ajtos az valoban a clio, ha mast akarsz, azt kombinak kene hivni...