Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

diesel_uberalles Creative Commons License 2004.10.12 0 0 11242

Hátsó ütközéses teszt nem ártana. Mikor anno kedves Anyukám Toyota Starlet-jét lerongyolták, az autó hátsó fele hiányzott. Mázli, hogy Öcsém akkor óvodában volt.

 

(Toyota Starlet vs. Land Rover Discovery. El lehet képzelni, hogy nézett ki a kocsi. Ezért is utálom az olyan plázacicákat, akikről virít messziről, hogy vezetni nem tud, a jogosítványt megvette, de azért terepjáróval jár, ha már hülye az egészhez, legalább ne törjön le a műkörme. Bocs, ma utálom az embereket :))))

Előzmény: passziva (11203)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.10.12 0 0 11241

Szia!

 

- rendszámtábla áll, majd szerdán felteszem a weblapra is, hátha több a jelentkező

- tagsági az utolsó szériából elvileg megérkezett mindenkihez, gyakorlatilag nem tudom, mert eddig csak egy visszajelzést kaptam

- matrica: technikai hátterét rendezgetem

- póló: csináltatok egy mintadarabot, és utána fotó társaságában kiteszem ide

 

Ennyi :))

Előzmény: dohonyiz (11191)
Vulkan16V Creative Commons License 2004.10.12 0 0 11240

Tolatóradar: Zoli! Én már tolattam sötét parkolóban úgy, hogy fordulásnál az elejét figyeltem, a radar meg becsipogott. Azonnal fék. Neki volt igaza. Azt is nézd meg, hogy mi a radar mérési tartománya. (Ahogy te is írtad, amikor tolatáskor úgy érzed, hogy meg kell állnod, akkor még egy csomó hely van hátul.) Az enyém mérési tartománya 1.5-0.1 m. Ezzel nem azt mondom, hogy a mögöttem lévőre 10 centire rá kell állni, de két kocsi közé történő bemanőverezésnél minden centi számít.  

 

Ferde kormányállás: Boszi! Nálam ezt a régi kocsin egy járdára történő ferde felugratás előzte meg. A futóműves alul kilazított néhány csavart, ekkor a látszólag futóműtől függetlenül mozgó kormányt középre állította, a futóművet műszerrel (lámpa, kivetítés) beállította, csavarokat meghúzta. Érdemes lenne egy futóműbeállítóval megnézetned. 

 

üdv: Vulkan

Előzmény: dohonyiz (11220)
tocsesz Creative Commons License 2004.10.12 0 0 11239
:o))))))))))
Előzmény: v__tibor (11232)
nagya2 Creative Commons License 2004.10.12 0 0 11238

Hi Dohonyiz!!!

Ez ugyanaz a tolatóradar mint az én Ósönösöm, csak a beltéri egység kicsit más!

Nekem bejött, csak a felszerelésnél figyelj a radarfej talajtól lévö távolságára!!!!!(az enyémet kicsit alacsonyabbra raktam mint amit irt a prospekt, így néha ha a parkoló lejt, az út sík, akkor becsippant)

 

Üdv Nagya!!

Előzmény: dohonyiz (11221)
R5TL Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11237

:-)))

 

Előzmény: v__tibor (11232)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11236

Igen, jogos a két pont, de mivel nincs otthon a kerék alá való mindeniránybamozgó tányérom, szegény ember vízzel főz esete áll fenn. A kiindulási probléma a jobbra-balra tartás meg a kormány középállás volt, ha durva a hiba, ezzel gyorsan  tesztelhető. Igen, ha a középállás jó, akkor ebben a pozícióban célszerű leengedni a saját lábára, ugyanezzel a kormányállással megmozgatni a járgányt előre-hátra, hogy gumideformáció helyreálljon, s ezután bele lehet nézni a párhuzamosságba. Hangsúlyozom, így a durva hiba fülelhető le, a finombeállítás már műszert kíván ...

Nem akarok senkit sem tévútra vezetni, kösz a korrekciót!

Előzmény: vidia1 (11235)
vidia1 Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11235
Bocsi de az összetartást a kerékdőlést és az utánfutást terhelten kell nézni. Felemelve nem igazán jó. Semmi garancia arra hogy a felemelt gép szanaszét álló kerekei az autó súlya alatt nem j értéket mutatnak.
Előzmény: v__tibor (11231)
vidia1 Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11234
Le se kell venni a kormánykereket. Lent a csúklónál is ricnis és ott csak 1 csvart kell meglazítani. Igaz hogy kicsi a hely de nem kell szétszedni a kormányt.
Előzmény: passziva (11217)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11233
micsit=kicsit
Előzmény: v__tibor (11231)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11232

:-)))

Szerintem felesleges annyira felhúznod magad, máskor is megoldódott ennél jokkal késhegyebbre menő "konfliktus" is itt a fórumon. Mindenki egy kicsit másképp, a saját szemszögéből közelíti meg a dolgokat (vagy ezért vagy azért), a végcél az, hogy konszenzusra jussunk, ezért jött létre talán ez a topik is.

Nem akarok itt békebírót adni, de az ilyen meccseket le kell játszani: Gong! :-))))

Előzmény: R5TL (11227)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11231

Két dolog jutott erről eszembe:

 

1. Ha a rombusz nincs pont Veled (s az üléssel szemben, annak középvonalában), akkor ez adottság, ez van, asszem már volt róla szó korábban ...

2. Ha egyenesen haladáskor kicsit el van fordulva a kormány (a rombusz nem függőlegesen áll), az többmindentől lehet: az út kifele lejtésétől, vályúktól, kerérnyomás különbségtől. Ha ezeket kizárhatjuk, akkor jöhet a futómű (R5TL féle) állítása.

Ezt azért laikusként azzal kezdeném, hogy megemelném a rögzített(!) kocsi elejét (hogy mindkét első kerék a levegőben legyen), kormánykerék elfordítása ütközésig jobbra-balra, s ha ugyanott van "vége", akkor a kormány a ricniken a heyén van. Középállásba forgatás után az első kerekeknek párhuzamosan kell a hátsókkal állni (szándékosan nem egyvonalat írtam, mert az első nyomtáv általában szélesebb, a Thalicsnál 20 mm-rel, tehát mindkét oldalon 1-1 centivel). Ha valami durva hiba van, akkor az ezzel a módszerrel már szemmel is látható: nem párhuzamos, jobbra vagy balra állnak a kerekek, túl nagy az összetartás, stb. Műszerekkel és JÓ SZAKIval persze mindenen lehet finomítani.

Sok autót vezettem, szinte mindegyik "mászott" az úton micsit valamerre, a Thalicsom is icipicit jobbra hord nyárival, de most tettem fel a téli papucsokat, s a próbakör alatt mintha ezt az opciót elfelejtette volna ...

 

Ha kiugrasz hozzánk, szívesen ránézek ... :-)

Előzmény: boszi70 (11211)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11230

Az, amit Passziva említett (gondolom OFF Nexiáján ON), valószínűleg 13"-osra való lehetett:

 

http://www.mozaikr.hu/dayton%20teli%202004.xls

Előzmény: tocsesz (11228)
sfbukfenc Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11229

Én is hozzászólok az ötajtós Thaliahoz. Jelenleg ez tényleg a Clio. De.

Off. Opel Vectrában én láttam olyan szedan(féle) típust, aminek a csomagtartófedéllel együtt a hátsó szélvédő is felnyilt, vagyis tulajdonképpen ötajtós volt. Pakolni sokkal könnyebb, de a nagy dolgok abban is csak lecsukás nélkül fértek el. On.

tocsesz Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11228
Hol lehet új Dayton DW 500 -ast 9.000-ért kapni? Van egy ismerősöm a Bridgestonnál, azt mondta, hogy 44.950-ért tudja kihozni a 4 db-ot.
R5TL Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11227

Te, passziva, már megint osztod itt az észt...

Nem volt még elég a brazil Clio Sedan-os hülyeség, ami szerinted nem Thalia, most meg jössz ezzel az 5 ajtós Thaliával, ami nem Clio?

A kormány pedig igenis állhat picit ferdén a rosszul beállított első futómű miatt, és akkor nem a kormányt kell pár ricnivel arréb tenni, hanem a kormányösszekötök hosszán kell állítani.

Na mindegy, kicsit felhúztam magam, mert olyan magabiztossággal mondod a hülyeségeidet, hogy az már fáj...

Kb. mióta ide írogatsz, de eddig kibírtam, hogy nem szóltam bele.

Legjobbakat!

 

v__tibor Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11226
Ebből csak a felni a "meddő befektetés" (bár az is eladható később kb féláron), amíg a nyári van fenn a téli nem kopik, és fordítva ... :-)
Előzmény: Garfield007 (11210)
dohonyiz Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11225

Hát én sem nagyon......mindig amikor kiszállok, nézem, hogy még bőven mehettem volna hátra...

 

Viszont megtanultam a külső tükrökből tolatgatni, sokkal reálisabb képet adnak, mint a hátsó ablakon kukucskálás, és saccolás.....:-)

Előzmény: Garfield007 (11223)
v__tibor Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11224

"a thalia ötajtósan nem lehet a clio, mert annak fele csomagtartója van"

 

az OFF Fabia, ~ Sedan, ~ Kombi ON is mind-mind Fabia ...

Előzmény: passziva (11215)
Garfield007 Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11223

Zoli, olyan, mint az 5e forintos ar, egyszeru, alap segitsegnek jo lehet, bar mukodeseben kene kiprobalni...

Bar en a puttonnyommal nem sok mindent szoktam 1,5 meternel jobban megkozeliteni, jobb a bekesseg :-)

Előzmény: dohonyiz (11221)
Garfield007 Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11222

azert varom boszi mesejet az ujabb Renaultos alakitasrol...

amen

Előzmény: passziva (11219)
dohonyiz Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11221

Hm...ööö....csak a linket hagyta le drága a drága Index fórum......

 

Szóval: http://www.obi.hu/hu/produkte/akcios_ujsag_4101/index.html

 

Remélem most már itt lesz......

Előzmény: dohonyiz (11220)
dohonyiz Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11220

Sziasztok!

Szerintetek az alábbi link "Autófelszerelések" részében lévő Tolatóradar milyen lehet? 4999 Ft mindennel együtt.....

 

Vagy annyit én is látok hátrafelé, mint az? :o)))

 

Zoli

passziva Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11219

"boszi, volt futomu allitas is? mert mondjuk nem csak a kormanyt kene atrakni a jo helyre, az magatol nem maszik el..."

 

az elhúzásban jelentkezne, meg félrekopott gumikban. a kormanyt ferden raktak fel, ennyi.

 

 

"es 4 evig nem centiroztatod ki a felnit, nem nezeted meg a gumit... kartacs, gratula, de ha nem haragszol en inkabb evente egyszer megnezetem/megnezettem a felniket... szoval, szamoljunk esszel es gondoljunk masokra is..."

 

te dolgod hogy gazdagítod a nyugtat sosemado gumisokat. a gumikat siman at lehet nezni, nem nagy tudomany, raadasul a centirozast kivano hibakat barki kiszurja vezetes kozben. centirozni persze csak muhelyben lehet, de annak szuksgessegenek megallapitasahoz nem kell gumis. kulonben nem egy helyet tudok, ahol direkt ujracentirozzak a gumit, ha kell ha nem, a vevő ugyis kifizeti a kerekenként plussz 500 ftot...

 

 

"az 5 ajtos az valoban a clio, ha mast akarsz, azt kombinak kene hivni...

de mar megint en rontottam el..."

 

két malomban örlünk. szerintem én rontottam, de hát ez van:)

Garfield007 Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11218

boszi, volt futomu allitas is? mert mondjuk nem csak a kormanyt kene atrakni a jo helyre, az magatol nem maszik el...

es 4 evig nem centiroztatod ki a felnit, nem nezeted meg a gumit... kartacs, gratula, de ha nem haragszol en inkabb evente egyszer megnezetem/megnezettem a felniket... szoval, szamoljunk esszel es gondoljunk masokra is...

az 5 ajtos az valoban a clio, ha mast akarsz, azt kombinak kene hivni...

de mar megint en rontottam el...

Előzmény: boszi70 (11211)
passziva Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11217

 

 

hát ez érdekes.

 

a kormánynál gondolom a thalianal is, recnis a kormányrúd vége amire ráültetik a kormánykereket.

 

a recnik kb. 5 fokonként vannak, tehát egy recnit balra igazitva teszik vissza a levett korménykereket szerintem megoldható a problémád.

 

 

Előzmény: boszi70 (11211)
passziva Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11216

 

 

jo szamoljunk legyen 90000.

 

4*10000=40000

4*11000=44000

4*1000=4000

 

na tessék 88000bpl kijottel

 

és ha mar felnin van te is ki tudod cserelni a kereket, gondolom

 

utána éves 4000 sprorolsz, amig el nem kopik a teligumid (kb.4ev).

 

 

88000-16000=72000 Ft

 

na mennyibe is kerül egy kisebb utkozes a thalianal? (lökhárító, lámla, hütő, fényezés?)

Előzmény: Garfield007 (11210)
passziva Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11215

 

 

nem, a clio, nem egy kategória  a thaliaval.

 

tudom a clio alapjaira epul a thalia, de megis, azert mondom hogy nem egy kategoria (nem autos szaknyelv szerint ertve), mert nagy a csomagtartoja.

 

a thalia ötajtósan nem lehet a clio, mert annak fele csomagtartója van:)

Előzmény: boszi70 (11205)
Janfield Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11214
Ez igaz, ezért nem is vettük meg a fürdőkádat is :)
Előzmény: boszi70 (11212)
dohonyiz Creative Commons License 2004.10.11 0 0 11213

Köszi! :o)

 

Hát nem idén lesz téligumim, az biztos, inkább járok addig BKVval......:-(

Előzmény: v__tibor (11207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!