Most nézem, hogy írtad a rendszámod JJE....Ha nincs másik ilyen rendszámú, piros, ködlámpás Szegeden, akkor tuti ti voltatok. Ha legközelebb egy hárs JBU-s rádvillog, az én vagyok!
Szia! Ritkán jársz erre! Vagy én vagok figyelmetlen? Nem láttam még élménybeszámolót! Ellenben a kocsit szerintem igen. Sporcsarnok környéke az útvonalatok? Én is a téli használatnak örülök legjobban. Utálok fázni, viszont hóban meg kifejezetten szeretek vezetni, persze csak óvatosan, és nyári gumival! :)))
Lehet, hogy Karácsonyra téligumi szettet kell kérnem? Nekem tavaly nem volt semmilyen rossz tapasztalatom a nyári gumival. Sőt megvallom, hogy amikor a másik kocsinkat vezettem a téli gumival direkt kipróbáltam ráfékezésnél mindkettőt ugyanazon a szakaszon. Nem igazán vettem észre nagy különbséget. Tudom, ha baj van sokszor azon a kicsin múlik csak. Egyelőre nem volt még olyan éles helyzetem, hogy azzal érjek haza, hogy "na holnap téligumi nélkül el sem indulok".
Úgy látszik, a szegedi Thaliák sorsa már csak ez lehet... :-)) Nálunk átlagban még a 20 km sem jön ki... Ha jön a hó, a Thalicskát (akit nálunk Jennycar-nak neveztek el a gyerekek, JJE-s rendszáma miatt) bezárom a garázsba, aludjon szép téli álmot...
Megnéztem a GT2-ről az infót. Hát ez tényleg nyári gumi. De akkor miért mondták, hogy univerzális, vagy lehet, hogy nem a gumira mondták, hanem csak a kerékre? :)
Visszatérve a férjemre - aki azért nem olyan rossz ember - ő ezt úgy gondolta, hogy nekem, aki napi 30 km-t vezet, és az Alföldi hóviszokokat figyelembe véve nem igazán tudnám kihasználni a téli gumit.
Remélem nem az alább leírt feltételezések miatt nem vesz nekem téligumit!!!! :))))
Lehet, hogy csak az idő szépíti meg a múltat, de lehet, hogy a régi (keleti kocsikon lévő) gumik egyenletesebb teljesítményt nyújtottak télen-nyáron. Az elmúlt télen úgy éreztem, rosszabb a fékhatás a talicson, mint a 18 éves (gondolom, korban hozzáillő gumijú :) 100-as skodámon volt.
Úgyhogy, részemről téligumi bejátszik. A biztonságról (meg a "minden pénzt megér"-szlogenről) meg az a véleményem, hogy tudni kell, hogy mit tud alattunk a gép, meg mit tudunk mi, és úgy kell vezetni, nem az óvatosság helyett költeni a "biztonságra". Ez viszont nem segít azon, hogy tavaly egy kb. 3%-os lejtőn 1km/h-ról egyszerűen nem tudtam megállni a taliccsal (szabadtéri parkoló kijárata kb. 15-20 cm magasságkülönbség, letaposott hó). Ezért veszek egyáltalán téli gumit, abból viszont óccsót.
Nekem már a szalonban mondták, hogy a klímát kapcsoljak, ha gyorsan le akarom fúvatni a párát. Tényleg így van, de hogy miért párásodik esőben ennyire?
Na ezzel a párásodással tele van a hócipőm! Ma reggel 10 percig kellett "melegítenem" amiből hűtés lett a végén mert a sima meleg nem viszi le a párát. Érdekes a dolog, mert vasárnap állt a kocsi, és ma reggel mikor beültünk, "csurgott" a viz belül, még a müszerfel is csupa pára volt. Vasárnap egész nap esett, de nem mentünk vele, nem állt a viz a gumiszőnyegen, sehol nem folyik be -láthatoan legalábis nem - mégis csurom nedvesség volt az öszes üveg és müanyag felület.
Normális dolog ez?
(Az előző kocsim is párásodott, de közel nem enyire)
A csodálatos francia tervezőmunkának köszönhetően egy csepp eső lehullása után elkezd párásodni minden a kocsiban, akárhogyan fújom. Ellenberger a klíma lerendezi ezt a problémát, csak a hőmérsékletet kell felcsavarni. Meg a szőnyeget. :)
(A fenti probléma jelentkezett már Megane I-es ismerősnél is. Az említettek egy utassal (szerénységemmel) is előfordulnak, hát még +3 vidám, finoman ittas munkatárssal... :))
- Egyéb autó: mértékkel, kanyarodósávosokra a kormányt is ráhúzom :)
- Német autó: hmm... :)))))))
Ma a vicc kedvéért megnéztem, hogy mi a max fogyasztása a dCi-nek... 7,3 egy oda-vissza Miskolc etapon, klímával, 160 néha 170 km/h-val. Az esőben élmény volt levillogni az audisokat a belső sávból :D
Aztán a 31-es út és a Szolnokig tartó úttalan út egy rémálom volt. Nyomvályúban állt a víz, kanyarban jönnek szemben és az én sávomban meg áll a víz... Szerencsére csak megdobott :( De a japán ipari kémkedésnek köszönhetően nem csúszott meg egyszer sem :)
OFF
Ma éjjel ellopták Apám Toyota Hiace-ét :( Asszem el kéne költözni innen...
A hang tartja magát melegben is, tegnap mérgemben rácsaptam a tetőkárpitra (persze csak nagyon érzéssel), utána nem jött elő azt hittem minden jó, de ma megint csinálta és nem segített a tetőkárpit-szadizás...
ha mostanában jött elő, tippam hogy a lehulés az ok.
nekunk a twingo 5 fok alatti iditaskor a feszitogorgo felol erdekes hangot ad, mig be nem melegszik a motor kb. 20 fokra.
anno, beinditottam, meghallottam, azonnal leallitottam, szerviz, vezerszijcsere, feszitovel (amugy 2000 kmre voltam a cseretartomanytol), es utana is csinalta.
igy jarok vele mar azota vagy is.
probald felfuteni az utasteret, es figyeld ahangot, hatha valamelyik mua.alkatresz nem fagybarat:))
Új mókát talált ki az autóm, 2500-as fordulatszámon valami berezonál az utastérben, és ketten nem tudjuk kifülelni, hogy honnan jöhet a hang...
Pici az a tartomány ahol rezonál, alig bírom ott tartani, de mégis zavaró gyorsításkor. Probáltam kesztyűtartót, ajtót, ablakot, tetőkárpitot, napellenzőt mozgatni, de semmi nem használt. Aztán egyszer csak abbahagyja és napokig nem jön elő, tehát szervízben sem jönne elő. :)
Van valami ötletetek? Mintha valahonnan jobbról elölről jönne...
Nem tudom, a III.asokat mivel adják, a II-esek vége nagyon vegyes volt, Nekem GoodYear GT2 van rajta, volt akinek Continental, volt, akinek Pirelli.....nem tudom, mitől függött.....
A GT2 pénteken és tegnap nagyon jól vizsgázott szakadó esőben, álló vízben meg sem akart csúszni az autó, pedig jöttem 80-90 között, úgy hogy a kijárt nyomban állt a víz.....mondjuk ahogy olvastam a www.goodyear.hu oldalon, ez az egyik nagy előnye is a GT2-nek......
Nem a bejutással van baj, be szoktak engedni elég hamar, általában nem kell 3 köcsinál többet várni. Csak az fájt, hogy a múlt héten abban a kereszteződésben két thalias is csúnyán bezárta a kaput. Tőlük jobban eset volna, mint a mögötte lévő Grand Csirkétől. :)
De nekem biztos csak azért fáj, mert megszoktam az elmúlt 8 évben, hogy az Alfa 33-asok egyből mindíg beengedtek. :)
Jó ez a párhuzam az ABS-sel, valahol erről van szó. Nekem ABS pld. nincs (ebben főleg az ára játszik szerepet), de téligumi már van. Viszont évekig az sem volt, mégsem törtem össze a verdákat. Mérlegelni kell, bár most már téligumi-párti vagyok...öregszem:)
"Egyébként én nem veszek téligumit, a fő tanácsadóm -férjem- azt mondta nekem nem kell. Megjegyzem neki van. Eddig nem féltem nyári gumival közlekedni, de ezek után amiket írtatok, hogy milyen veszélyes vele közlekedni, már aggódok. :)
Akkor ez csak etető szöveg, hogy még egy dolog amiért érdemes tháliát venni?
Azért 1 dolog amiért jó + 1 garnitúrára beruházni, mert a 2 garnitúra 2x többet bír. Egyébként én nem veszek téligumit, a fő tanácsadóm -férjem- azt mondta nekem nem kell. Megjegyzem neki van. Eddig nem féltem nyári gumival közlekedni, de ezek után amiket írtatok, hogy milyen veszélyes vele közlekedni, már aggódok. :)
Én biztos beengednélek, csak sajnos nem járok arra. :)))
Igen, egy kis vezetési kultúra ránk férne!
Én alapban próbálok udvarias lenni, de a minap olyan ért, amin én is meglepődtem. Zebrán félig kitolva bácsika biciklivel. Lassitok. Udvariasan intek, hogy menjen. Ő -már kevésbé udvariasan- visszaint, hogy menjek én a fenébe. Na persze ekkor ő is elindul. Megállás. Újra intek határozottan, hogy én már addig innen el nem megyek amíg ő át nem megy a másik oldalra. Na ekkor ő elkezdi szidni a felmenőimet.
Hát ilyen is van! Szegény biztos nem gondolta, hogy még vannak udvarias -akarom mondani KRESZ-t betaró- vezetők.