Keresés

Részletes keresés

ron89 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6600

Miért viccelnék, a csúcsidőt néztem. Reggel konkrétan a második legsűrűbben járó busz holtversenyben(48-asnak van egy picit sűrűbb időszaka, összevonva a józsaiaknak és a 31-32-nek is), délután már valóban rosszabb egy kicsit a helyzet, de még így is sűrűnek mondható szerintem.

Szerinted azért építik ezt a csodavillamost, hogy utána tök üresen kolbászoljanak a kígyók?

Majd úgyis szépen meglesznek ritkítva, és egyből nem lesznek üresek:(

Aki az egyetemre, Tócóskertbe járt eddig vagy a Széna térre, annak aztán marhára nem lesz alternatíva a villamos.

De majd kiderül pár hónap (vagy év:) ) múlva. Én bízom benne hogy a 12-es/15-ös marad a helyén.

Előzmény: atty707 (6589)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6599

Pontosan. Az a baj, hogy ezt már évekkel ezelőtt is jeleztük egy páran a fórumon. De persze nincs eredménye. Pedig most (is) jogos volt a kritikánk.

Előzmény: KSKs (6598)
KSKs Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6598

Gyakorlatilag a pláza 1 pláza 2 megálló ha elfelejtesz leszállni nem para mert van 2 megállója. A bethlen utcáról nagyobb utasáramlat jön, lakók, iskolások, betegek stb.

Előzmény: marky-511 (6597)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6597

Jobban megnézve a térképet én is úgy látom, hogy a Darabos utcának nincs (ebben a formában) semmi értelme. Ahogy lekanyarodik a Plázánál, máris meg kell álljon a következő kereszteződés után. Nincs sok értelme. Mennyire van egymástól a két megálló? 200?

A Honvéd - Darabos utcai megállók között meg majdnem a triplája.

Előzmény: KSKs (6596)
KSKs Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6596

Az, hogy milyen formában helyezik el a megállót mindegy, értem ez alatt, hogy a 2 peront külön a kereszteződés két oldalán vagy együtt. Inkább a szükségességét emelném ki.

 

Viszont nem hiszem, hogy a Csemete(Honvéd) és a Darabos utca közzé kéne még egy megálló, mert akkor pont, hogy le lesz lassítva és sok lesz a megállás, mint amit korábban írtál, hogy közel vannak egymáshoz a megállók.

Ezért lett volna célszerűbb eltolni, máshogy kiosztani. :/

Előzmény: marky-511 (6595)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6595

Talán mert több 10 éve épült és más előírások voltak?!... :p

 

Tudom én, ironizáltam ;)

De ha nem akarnak viszonylatokat tartani azon a szakaszon, az öböl teljesen felesleges. Egy-két helyen, ahol  baloldalon kell nyitni az ajtókat, tényleg kell. De a terv szerint számítottak arra, hogy marad busz is a villamos mentén. Sőt, ezt még le is nyilatkozták. Nagyon remélem, hogy most is csak rosszul tájékoztatott valaki.

 

Középperonnál meg lehet szembe menni a forgalommal a peron idejre, pesten is megoldják ha muszáj.

 

Csakhogy ez Debrecen :D

Itt képesek az autósok belemenni a villamosba akkor is, ha az Egyetemnél vissza kell fognia, mert "nem számítottak rá". Szembeforgalomnál mi lesz? El se merem képzelni.

 

A Darabos utcai megállót célszerű lett volna a Bethlen-Hunyadi-Mester kereszteződésbe tenni és, akkor az általad említett utasvonzó létesítmények eérhetőbbé vállnak, valamint a keresztirányú közlekedésre az átszállás megoldható lenne.

 

Én valahogy úgy képzelném el, mint a Bem teret. A Doberdó irányába a Hunyadi - Bethlen csomópontja előtt állna meg, a Nagyállomás felé a Csemete - Bethlen sarkon. Így egyik oldalban se kéne feleslegesen állni a lámpánál.

 

Egyébként ha azt nézzük, a Pláza és a Darabos utca megállók sincsenek túl messze egymástól. De ha marad a Darabos utca, akkor is elférne a Hajó utca közelében a megálló. Nem beszélve arról, hogy iskola, óvoda, és bölcsőde is van a közelben. Megint sikerült figyelmen kívül hagyni az utazási célokat :(

Előzmény: KSKs (6591)
KSKs Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6594

Szerintem is, de ettől még fajlagosan lassabb.

Persze a villamos üzemi sebessége < busz üzemi sebesség

Előzmény: ckg471 (6593)
ckg471 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6593

Ha lassabb is lesz, szerintem ugyanannyi idő alatt be lehet majd érni vele a belvárosba, mert nem kerüli ki azt, mint most a buszok.

Előzmény: KSKs (6592)
KSKs Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6592

Nem csak az. A Honvéd - Ibolya - Nádor utcai megállók is egymás s*ggében vannak, akárcsak a Cívis - Békessy. És mint mondtam, a Bethlen - Csemete utcák közé nyugodtan tehettek volna megállót. Ott a Kölcsey, az OTI, és még sorolhatnám. Semmi logika nem volt a tervezésben, a Darabos utcától ezek mind messze vannak.

 

 

Bocsi elfelejtettem reflektálni.

Szerintem is 1-2 megálló nincs túl jó helyen, illetve közel is került egymáshoz. A gyakori megállás miatt nem tud ideális menetgörbén közlekedni a villamos, csak lassabban és félő, hogy lassabb is lesz a jelenlegi 31-32 buszoktól (elteintve attól, hogy nem áll dugóban), hiszen a kitérőkön lassítani kell, ívben tuti lassan megy, nincs akkora ív, hogy 30-cal belemenjen (mint Szegeden az Európa ligetnél úgy tudom bejárható).

 

A Darabos utcai megállót célszerű lett volna a Bethlen-Hunyadi-Mester kereszteződésbe tenni és, akkor az általad említett utasvonzó létesítmények eérhetőbbé vállnak, valamint a keresztirányú közlekedésre az átszállás megoldható lenne.

 

A Csemete-Ibolya-Nádor tényleg közel van szerintem is. Ha ott a Nádor elég fix megálló, a másik kettőből simán lehetett volna 1 jó elhelyezéssel.

 

Szóval ebben jrészt egyet tudok érteni, igen néhány mgh. közel van egymáshoz.

Előzmény: marky-511 (6590)
KSKs Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6591

Talán mert több 10 éve épült és más előírások voltak?!... :p

Pályafelújításnál meg oly mindegy hol a peron, vagy épp egy konvoj villamosnál ha megáll a forgalom, mert akkor is megálló kell. Középperonnál meg lehet szembe menni a forgalommal a peron idejre, pesten is megoldják ha muszáj.

Előzmény: marky-511 (6590)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6590

KSKs

Egy villamos tervezése során buszöblöt muszáj létesíteni a villamospótló járatok miatt. :p

 

Az 1-esen sincs. :D

Viszont ha okosan tervezik, akkor a Nádor utcai megálló  kivételével (ami ugye középperonos) meg tudnának állni a buszok is, mint az 1-es esetében - már ha lesz annyi jármű, hogy jusson pótló.

 

ron89

15-öst meg megszüntetni??? Mintha valami óránként üresen járó szellemjáratról lenne szó. Az egyik legsűrűbben közlekedő busz a városban.

 

Fénykorában tényleg az volt, sőt, 1-2 évvel ezelőttig. Azóta annyira ritka és megbízhatatlan, hogy egyre kevesebben használják. Amióta a Széna térig illetve a Diószegiig jár, vissza irányban az ütemes követésnek is annyi.

 

Yooha

A Honvéd-Ibolya, meg a Thomas Mann-Bólyai megállók tök közel vannak egymáshoz.

 

Nem csak az. A Honvéd - Ibolya - Nádor utcai megállók is egymás s*ggében vannak, akárcsak a Cívis - Békessy. És mint mondtam, a Bethlen - Csemete utcák közé nyugodtan tehettek volna megállót. Ott a Kölcsey, az OTI, és még sorolhatnám. Semmi logika nem volt a tervezésben, a Darabos utcától ezek mind messze vannak.

 

Rosszul látom hogy a Doberdónál mindkét irányba van megálló?

 

Jól látod, de ez olyan, mint a Gyógyfürdő. Majd ha lezárás lesz pl. a Mihály napi vásár miatt, ott visszafognak a járművek. Hacsak addig nem találnak jobb helyet a vásárnak.

atty707 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6589

Most ugye viccelsz? 15 és a legsűrűbben közlekedő busz? A 30 perces, illetve ennél NAGYOBB követés nem teszi legsűrűbbé, ráadásul mindezt nagyrészt szóló buszokkal!

Szerinted azért építik ezt a csodavillamost, hogy utána tök üresen kolbászoljanak a kígyók? Na, igaz hogy nem! A megtömésére a legjobb módszer, hogy elvesszük az alternatívákat.

Amit leírtam, természetesen a képzelet szüleménye, de le merem fogadni, hogy közel hasonló lesz a megvalósítás. Amit én kitaláltam, az legalább figyelembe veszi az átszállásokat. Na, a dkv-é biztos nem fogja!

 

Előzmény: ron89 (6586)
ckg471 Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6588

Az ott semmi extra, csak egy kétvágányos végállomás. Az összes villamos az óramutató járásával ellentétesen fogja bejárni a hurkot.

Előzmény: Yooha (6587)
Yooha Creative Commons License 2013.05.27 0 0 6587

Jó ez a tervrajz! Egy pár észrevétel: A Honvéd-Ibolya, meg a Thomas Mann-Bólyai megállók tök közel vannak egymáshoz. Minek ennyi megálló? Mondjuk a Kossuth téren is kétszer áll meg kétszer áll meg a villamos, szóval nem csodlkozom rajta.

Rosszul látom hogy a Doberdónál mindkét irányba van megálló? (feltéve, hogy a szürke téglalapok a kis fekete négyzettel a megállók) Az miért? A hurokban hol erre, hol arra mennek a villamosok?

Előzmény: marky-511 (6584)
ron89 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6586

Ez az ötlethalmaz remélem megmarad a képzelet szintjén, mert ez már tényleg az utolsó szög lenne a koporsójába ennek a sikertörténetnek.

 

15-öst meg megszüntetni??? Mintha valami óránként üresen járó szellemjáratról lenne szó. Az egyik legsűrűbben közlekedő busz a városban.

Azért mert majd villamos fog járni, még nem kéne teljesen kiüríteni a Dózsa, Nádor stb. utcákat. 4 viszonylat helyett lenne 1? Nem túl szívderítő.

Előzmény: atty707 (6583)
KSKs Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6585

Egy villamos tervezése során buszöblöt muszáj létesíteni a villamospótló járatok miatt. :p

Előzmény: marky-511 (6584)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6584

Hát ez így elég sötét jövőkép; remélem hogy nem ezt akarják.

 

Eleve, a tervrajzon szépen látszik, hogy a Csemete - Dózsa György - Nádor stb. utcákon végig vannak buszöblök is tervezve. Dísznek? Ha ezek után elteszik onnan a 12-est és a 15-öst, akkor teljesen meghibbantak.

 

A józsai buszokat szerintem a Segner térig hagyják, legalábbis az épülő utasváróból erre következtetek. Persze lehet hogy tévedek, de akkor az csaj újabb bizonyíték lenne a hibbantságukra.

 

22/24-es tényleg nem tudom, minek b...tatni. Maximum annyit tudnának csinálni, hogy a Békessy helyett a Bolyain mennek. Nagy előrelépés.

A 32-esnek továbbra se látom értelmét, a tereléses útvonalon sem. Ha mégis marad, akkor lehet, a 10-est fogják kiritkítani megint.

12-es? A Tóciban élő Dienes tanulók remélhetőleg a vezetés fejét fogják követelni, ha bekövetkezik az útvonalváltoztatás.

A 13-asról nem volt szó, szerintem nem is tervezik, hogy hozzányúljanak. Pedig jó lenne a Vincellér utcáig meghosszabbítani.

A 15-ös kemény dió. A Mester utcától tényleg "értelmét veszti", de utána? Sok nyugdíjasnak nem tetszene, ha a zsibi nem lenne elérhető a Doberdó környékéről, márpedig nagyon úgy néz ki, hogy nem lesz. A többi szakaszért viszont felesleges fenntartani. Ha lesz 32-es (márpedig a cikk szerint lesz), akkor közlekedhetne a Széna térig, vagy Pacig. Előbbi esetben ismét egy koporsószeg a 15-ösbe.

A 23-as pedig visszakerülhetne a NYIP-hoz. Akkor végre utasa is lenne.

 

 

 

Előzmény: atty707 (6583)
atty707 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6583

Szerintetek tudják a dkv-nál, vagy a városházán, hogy mi lesz akkor, ha elindul a kettes villamos? Kizártnak tartom, hogy ennyire előre tervezzenek. Kellett a kettes villamos, mert sok pénzt lehetett belőle "privatizálni", és kész. Az, hogy mi lesz akkor, ha már járnak a járművek, majd akkor kiderül...

Gondolkoztam én is már párszor, hogy mit lehetne csinálni, de az a gáz, hogy nincs jó megoldás rá. 

De csak a játék kedvéért:

Józsaiakat a Doberdóig közlekedtetik, ez tény. (Sokan nyilatkozták már, így tényként lehet kezelni.) Ezzel ellátatlan marad a Böszörményi. Másrészt kell a bevétel, gondolom rájöttek már, hogy hiba volt a szakaszhatárokat megszűntetni. Így majd visszacsempészik ezt is, hisz a város szélén muszáj lesz átszállni.

Ahhoz, hogy a Böszörményit ellásd, szükséges egy viszonylag gyakran (értsd 10-15 percenként) közlekedő járat. Minek is? Ott a 22-es. Ha a józsaiak a Békéssy-n fordulnak majd vissza (ha jól emlékszem, ott is lesz egy villamosmegálló), akkor le van fedve a Böszörményi a Tescoig. Ha nagyon kell, akkor 22 megy tovább a Segnerre, majd onnan Nyugat-Széchenyi, stb. Igaz, hogy ritkán járnak majd a buszok, de pipa.

32-es reális lehet a mostani (tereléses) útvonal.

12-es és 15-ös esetében már macerás. Egyrészt a DAB székháztól párhuzamosan járnának a tujával, ami nem jó, hisz a végén valaki arra száll, így nem lehet mutogatni, mennyire ki van használva az újonnan épült villamos, másrészt így is elvettek 1-1 sávot az autósoktól, ha itt még megáll a busz 2-3 percekre (elvégre pontosan közlekedünk, nem igaz?), akkor kész a dugó. A 12-es mehet az Egyetem sugárútra (de ja vu a néhai 26-ossal), másrészt a 15-ösnek nincs igazából már funkciója. Bezárt a dohánygyár, a húsipar, a barnevál, így az újkertből nem mennek a munkások arra. Marad a zsibi, mint érdeklődésre számot tevő hely a szakaszon. Hoppá, egy megoldás! Vágjuk vissza a 15-öst úgy, hogy a Mester-Pesti-Segner tér, majd Hatvan, Antall J (???) utca, Széchenyi, Kossuth, Klaipeda, tovább változatlan. Meg van az átszállási kapcsolat a villamossal, a 22-essel, valamint pluszként bejönnek a Segnerre befutó környékbeli települések lakói is, valamint bizonyos szintig tudja pótolni a józsaiakat is, hisz 3x->22/2->15. Máris a 2 jegy helyett 3 kell! Újabb szakaszhatár pipa. (Igaz nem Attila téren van, mint régen, de azért csak van. :) )

Ha a 32 marad az egyetem sugárúton, akkor már megint baj van! Hisz párhuzamosan fog járni a 10/13/32, ami nem jó! Nosza, ezek közül egyet - célszerű a 13-ast - el kell terelni erről a szakaszról. Cél a plusz bevétel, így javasolhatnám azt, hogy vágjuk vissza a Doberdóra az Egyetem téren keresztül? Egyből a pallagiaknak is 2 jegyet kell venni (szakaszhatár újabb pipa), illetve hatalmas előny, hogy a fociakadémia, valamint a Balásházy növendékei is kénytelenek végigutazni a városon más járművel, célszerűen a 2-es villamossal!

Mi maradt még ki? 23? Az micsoda? :)

Na jó, a játék kedvéért. Lejön a Füredin a Böszörményiig, majd visszamegy akár a Bólyain, akár a Békéssyn, de még a Doberdó is szóba jöhetne végállomásként, így lefedné a megszűnt 15-ös Dóczy-s szakaszát is.

 

 

marky-511 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6582

Ha tényleg úgy marad, az nagy baj. Nem hinném, hogy pl. a Dienesbe járók örülnének neki, ha csak villamossal közlekedhetnének az iskoláig.

 

Ami engem illet, a 12-est nem piszkálnám, de még a 15-öst sem. Utóbbi valamelyest pótolná a 31-est.

A 32-esnek sok értelmét nem látom, pláne a mostani útvonalán. Arra ott van a 10-es. Tesz persze egy jókora kerülőt, de ennyi erővel a 14-est is visszaállíthatnák.

Előzmény: LoLkA (6581)
LoLkA Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6581

Az egyik lakossági fórumon azt emlegették, hogy a mostani terelés kb. már azt a képet mutatja, ahogy majd a beindulás után fognak járni a buszok.

 

Ebből szerintem a 32-es reális. A 15-ös is az lehet. 

A 12-es a legkérdésesebb.

Előzmény: marky-511 (6580)
marky-511 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6580

Az egész nyilatkozat bűzlik.

 

Ha a 31-est kiváltja, a 32-est miért nem? A többi viszonylatot kéne úgy átalakítani hogy a kieső Segner tér, Buszállomás, Fórum, Kossuth utca szakaszt pótolja.

A másik, hogy a 12-esen és a 15-ösön mit akarnak változtatni? Pár hete nyilatkozták, hogy nem szüntetik meg a párhuzamos viszonylatokat, mert ellátatlan marad az a terület. A 15-öst még úgy ahogy megértem, no de a 12-es?

a 22-24-en mit akarnak változtatni? Egyedül a Békessy utcán van egy rövidke párhuzamos szakasz. Amiatt átterelnék a Bolyai utcára? Mert gondolom, a Doberdóra nem fogják.

Ha még a Józsaiakat is visszavágják a Doberdóig, akkor a Böszörményi út Vezér és Bolyai utca közötti szakasza üresen marad.

Ja, és a slusszpoén: a 23-as direkt nem lett említve, vagy csak elfelejtették, hogy olyanjuk is van?

 

Mellesleg, a 2-est is lehetett volna ésszerűbben kivitelezni. A Hajó utca környékéhez elfért volna egy megálló, nagyon sokakan segítene. Így csak lemásolták a 31-es megállóit, sokra mennek vele.

Előzmény: by-169 (6579)
by-169 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6579

A józsai buszokat nem kéne piszkálni amig nem rakják át a Helyközi buszállomást.

Előzmény: vanyi94 (6577)
by-169 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6578

Ilyent is ritkán látni. Bengáli visszi a remízbe a nosztalgia villamost. Bocs a rossz képért de szakadt az eső.

vanyi94 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6577

http://www.haon.hu/tucatnyi-jarat-valtozhat-a-2-es-villamos-miatt/2276820

 

Már kíváncsian várom, hogy milyen fejleményeket hoz a 2-es villamos Debrecen város közösségi közlekedésében.

by-169 Creative Commons License 2013.05.26 0 0 6576

Nem rég láttam a Nagyállomáson az egyik kék Dkv-s ikarus 280-ast különjáratos táblával. Jó látni végre igazi vasat.

by-169 Creative Commons License 2013.05.25 0 0 6575

Nagyállomás előt csináltak egy bevágást. Itt lesz a 2-es villamos megállója?

Szervíz uton pihennek a buszok. A buszvezetők kaptak 2db  20-as lakokonténert meg budit.

Segneren is haladnak. Épp betonozák a falat vagy az oszlopokat nem látni milyen zsaluzás van ottan.

 

DBvonatinfó Creative Commons License 2013.05.25 0 0 6574

Az 500-ast láttam is dekkolni az Ispotály utca végén, gondolkodtam is rajta, hogy mit csinálhat. Akkor ezek szerint tolató szerepe volt... :)

Előzmény: Ricsi89 (6573)
Ricsi89 Creative Commons License 2013.05.25 0 0 6573

Az első Ganz tolta be az első Caf-ot. :)

Előzmény: by-169 (6572)
by-169 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 6572

Itt is vannak jó képek.

http://iho.hu/hir/kocsik-palya-nelkul-130524

Nem is olyan rossz ez a Caf. Az 500-ast is milyen régen láttam remélem ő megmaradt nosztalgiának.

Előzmény: GST 341 (6571)
GST 341 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 6571
Előzmény: by-169 (6570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!