Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Miért viccelnék, a csúcsidőt néztem. Reggel konkrétan a második legsűrűbben járó busz holtversenyben(48-asnak van egy picit sűrűbb időszaka, összevonva a józsaiaknak és a 31-32-nek is), délután már valóban rosszabb egy kicsit a helyzet, de még így is sűrűnek mondható szerintem.
Szerinted azért építik ezt a csodavillamost, hogy utána tök üresen kolbászoljanak a kígyók?
Majd úgyis szépen meglesznek ritkítva, és egyből nem lesznek üresek:(
Aki az egyetemre, Tócóskertbe járt eddig vagy a Széna térre, annak aztán marhára nem lesz alternatíva a villamos.
De majd kiderül pár hónap (vagy év:) ) múlva. Én bízom benne hogy a 12-es/15-ös marad a helyén.
Gyakorlatilag a pláza 1 pláza 2 megálló ha elfelejtesz leszállni nem para mert van 2 megállója. A bethlen utcáról nagyobb utasáramlat jön, lakók, iskolások, betegek stb.
Jobban megnézve a térképet én is úgy látom, hogy a Darabos utcának nincs (ebben a formában) semmi értelme. Ahogy lekanyarodik a Plázánál, máris meg kell álljon a következő kereszteződés után. Nincs sok értelme. Mennyire van egymástól a két megálló? 200?
A Honvéd - Darabos utcai megállók között meg majdnem a triplája.
Az, hogy milyen formában helyezik el a megállót mindegy, értem ez alatt, hogy a 2 peront külön a kereszteződés két oldalán vagy együtt. Inkább a szükségességét emelném ki.
Viszont nem hiszem, hogy a Csemete(Honvéd) és a Darabos utca közzé kéne még egy megálló, mert akkor pont, hogy le lesz lassítva és sok lesz a megállás, mint amit korábban írtál, hogy közel vannak egymáshoz a megállók.
Ezért lett volna célszerűbb eltolni, máshogy kiosztani. :/
Talán mert több 10 éve épült és más előírások voltak?!... :p
Tudom én, ironizáltam ;)
De ha nem akarnak viszonylatokat tartani azon a szakaszon, az öböl teljesen felesleges. Egy-két helyen, ahol baloldalon kell nyitni az ajtókat, tényleg kell. De a terv szerint számítottak arra, hogy marad busz is a villamos mentén. Sőt, ezt még le is nyilatkozták. Nagyon remélem, hogy most is csak rosszul tájékoztatott valaki.
Középperonnál meg lehet szembe menni a forgalommal a peron idejre, pesten is megoldják ha muszáj.
Csakhogy ez Debrecen :D
Itt képesek az autósok belemenni a villamosba akkor is, ha az Egyetemnél vissza kell fognia, mert "nem számítottak rá". Szembeforgalomnál mi lesz? El se merem képzelni.
A Darabos utcai megállót célszerű lett volna a Bethlen-Hunyadi-Mester kereszteződésbe tenni és, akkor az általad említett utasvonzó létesítmények eérhetőbbé vállnak, valamint a keresztirányú közlekedésre az átszállás megoldható lenne.
Én valahogy úgy képzelném el, mint a Bem teret. A Doberdó irányába a Hunyadi - Bethlen csomópontja előtt állna meg, a Nagyállomás felé a Csemete - Bethlen sarkon. Így egyik oldalban se kéne feleslegesen állni a lámpánál.
Egyébként ha azt nézzük, a Pláza és a Darabos utca megállók sincsenek túl messze egymástól. De ha marad a Darabos utca, akkor is elférne a Hajó utca közelében a megálló. Nem beszélve arról, hogy iskola, óvoda, és bölcsőde is van a közelben. Megint sikerült figyelmen kívül hagyni az utazási célokat :(
Nem csak az. A Honvéd - Ibolya - Nádor utcai megállók is egymás s*ggében vannak, akárcsak a Cívis - Békessy. És mint mondtam, a Bethlen - Csemete utcák közé nyugodtan tehettek volna megállót. Ott a Kölcsey, az OTI, és még sorolhatnám. Semmi logika nem volt a tervezésben, a Darabos utcától ezek mind messze vannak.
Bocsi elfelejtettem reflektálni.
Szerintem is 1-2 megálló nincs túl jó helyen, illetve közel is került egymáshoz. A gyakori megállás miatt nem tud ideális menetgörbén közlekedni a villamos, csak lassabban és félő, hogy lassabb is lesz a jelenlegi 31-32 buszoktól (elteintve attól, hogy nem áll dugóban), hiszen a kitérőkön lassítani kell, ívben tuti lassan megy, nincs akkora ív, hogy 30-cal belemenjen (mint Szegeden az Európa ligetnél úgy tudom bejárható).
A Darabos utcai megállót célszerű lett volna a Bethlen-Hunyadi-Mester kereszteződésbe tenni és, akkor az általad említett utasvonzó létesítmények eérhetőbbé vállnak, valamint a keresztirányú közlekedésre az átszállás megoldható lenne.
A Csemete-Ibolya-Nádor tényleg közel van szerintem is. Ha ott a Nádor elég fix megálló, a másik kettőből simán lehetett volna 1 jó elhelyezéssel.
Szóval ebben jrészt egyet tudok érteni, igen néhány mgh. közel van egymáshoz.
Talán mert több 10 éve épült és más előírások voltak?!... :p
Pályafelújításnál meg oly mindegy hol a peron, vagy épp egy konvoj villamosnál ha megáll a forgalom, mert akkor is megálló kell. Középperonnál meg lehet szembe menni a forgalommal a peron idejre, pesten is megoldják ha muszáj.
Egy villamos tervezése során buszöblöt muszáj létesíteni a villamospótló járatok miatt. :p
Az 1-esen sincs. :D
Viszont ha okosan tervezik, akkor a Nádor utcai megálló kivételével (ami ugye középperonos) meg tudnának állni a buszok is, mint az 1-es esetében - már ha lesz annyi jármű, hogy jusson pótló.
15-öst meg megszüntetni??? Mintha valami óránként üresen járó szellemjáratról lenne szó. Az egyik legsűrűbben közlekedő busz a városban.
Fénykorában tényleg az volt, sőt, 1-2 évvel ezelőttig. Azóta annyira ritka és megbízhatatlan, hogy egyre kevesebben használják. Amióta a Széna térig illetve a Diószegiig jár, vissza irányban az ütemes követésnek is annyi.
A Honvéd-Ibolya, meg a Thomas Mann-Bólyai megállók tök közel vannak egymáshoz.
Nem csak az. A Honvéd - Ibolya - Nádor utcai megállók is egymás s*ggében vannak, akárcsak a Cívis - Békessy. És mint mondtam, a Bethlen - Csemete utcák közé nyugodtan tehettek volna megállót. Ott a Kölcsey, az OTI, és még sorolhatnám. Semmi logika nem volt a tervezésben, a Darabos utcától ezek mind messze vannak.
Rosszul látom hogy a Doberdónál mindkét irányba van megálló?
Jól látod, de ez olyan, mint a Gyógyfürdő. Majd ha lezárás lesz pl. a Mihály napi vásár miatt, ott visszafognak a járművek. Hacsak addig nem találnak jobb helyet a vásárnak.
Most ugye viccelsz? 15 és a legsűrűbben közlekedő busz? A 30 perces, illetve ennél NAGYOBB követés nem teszi legsűrűbbé, ráadásul mindezt nagyrészt szóló buszokkal!
Szerinted azért építik ezt a csodavillamost, hogy utána tök üresen kolbászoljanak a kígyók? Na, igaz hogy nem! A megtömésére a legjobb módszer, hogy elvesszük az alternatívákat.
Amit leírtam, természetesen a képzelet szüleménye, de le merem fogadni, hogy közel hasonló lesz a megvalósítás. Amit én kitaláltam, az legalább figyelembe veszi az átszállásokat. Na, a dkv-é biztos nem fogja!
Jó ez a tervrajz! Egy pár észrevétel: A Honvéd-Ibolya, meg a Thomas Mann-Bólyai megállók tök közel vannak egymáshoz. Minek ennyi megálló? Mondjuk a Kossuth téren is kétszer áll meg kétszer áll meg a villamos, szóval nem csodlkozom rajta.
Rosszul látom hogy a Doberdónál mindkét irányba van megálló? (feltéve, hogy a szürke téglalapok a kis fekete négyzettel a megállók) Az miért? A hurokban hol erre, hol arra mennek a villamosok?
Hát ez így elég sötét jövőkép; remélem hogy nem ezt akarják.
Eleve, a tervrajzon szépen látszik, hogy a Csemete - Dózsa György - Nádor stb. utcákon végig vannak buszöblök is tervezve. Dísznek? Ha ezek után elteszik onnan a 12-est és a 15-öst, akkor teljesen meghibbantak.
A józsai buszokat szerintem a Segner térig hagyják, legalábbis az épülő utasváróból erre következtetek. Persze lehet hogy tévedek, de akkor az csaj újabb bizonyíték lenne a hibbantságukra.
22/24-es tényleg nem tudom, minek b...tatni. Maximum annyit tudnának csinálni, hogy a Békessy helyett a Bolyain mennek. Nagy előrelépés.
A 32-esnek továbbra se látom értelmét, a tereléses útvonalon sem. Ha mégis marad, akkor lehet, a 10-est fogják kiritkítani megint.
12-es? A Tóciban élő Dienes tanulók remélhetőleg a vezetés fejét fogják követelni, ha bekövetkezik az útvonalváltoztatás.
A 13-asról nem volt szó, szerintem nem is tervezik, hogy hozzányúljanak. Pedig jó lenne a Vincellér utcáig meghosszabbítani.
A 15-ös kemény dió. A Mester utcától tényleg "értelmét veszti", de utána? Sok nyugdíjasnak nem tetszene, ha a zsibi nem lenne elérhető a Doberdó környékéről, márpedig nagyon úgy néz ki, hogy nem lesz. A többi szakaszért viszont felesleges fenntartani. Ha lesz 32-es (márpedig a cikk szerint lesz), akkor közlekedhetne a Széna térig, vagy Pacig. Előbbi esetben ismét egy koporsószeg a 15-ösbe.
A 23-as pedig visszakerülhetne a NYIP-hoz. Akkor végre utasa is lenne.
Szerintetek tudják a dkv-nál, vagy a városházán, hogy mi lesz akkor, ha elindul a kettes villamos? Kizártnak tartom, hogy ennyire előre tervezzenek. Kellett a kettes villamos, mert sok pénzt lehetett belőle "privatizálni", és kész. Az, hogy mi lesz akkor, ha már járnak a járművek, majd akkor kiderül...
Gondolkoztam én is már párszor, hogy mit lehetne csinálni, de az a gáz, hogy nincs jó megoldás rá.
De csak a játék kedvéért:
Józsaiakat a Doberdóig közlekedtetik, ez tény. (Sokan nyilatkozták már, így tényként lehet kezelni.) Ezzel ellátatlan marad a Böszörményi. Másrészt kell a bevétel, gondolom rájöttek már, hogy hiba volt a szakaszhatárokat megszűntetni. Így majd visszacsempészik ezt is, hisz a város szélén muszáj lesz átszállni.
Ahhoz, hogy a Böszörményit ellásd, szükséges egy viszonylag gyakran (értsd 10-15 percenként) közlekedő járat. Minek is? Ott a 22-es. Ha a józsaiak a Békéssy-n fordulnak majd vissza (ha jól emlékszem, ott is lesz egy villamosmegálló), akkor le van fedve a Böszörményi a Tescoig. Ha nagyon kell, akkor 22 megy tovább a Segnerre, majd onnan Nyugat-Széchenyi, stb. Igaz, hogy ritkán járnak majd a buszok, de pipa.
32-es reális lehet a mostani (tereléses) útvonal.
12-es és 15-ös esetében már macerás. Egyrészt a DAB székháztól párhuzamosan járnának a tujával, ami nem jó, hisz a végén valaki arra száll, így nem lehet mutogatni, mennyire ki van használva az újonnan épült villamos, másrészt így is elvettek 1-1 sávot az autósoktól, ha itt még megáll a busz 2-3 percekre (elvégre pontosan közlekedünk, nem igaz?), akkor kész a dugó. A 12-es mehet az Egyetem sugárútra (de ja vu a néhai 26-ossal), másrészt a 15-ösnek nincs igazából már funkciója. Bezárt a dohánygyár, a húsipar, a barnevál, így az újkertből nem mennek a munkások arra. Marad a zsibi, mint érdeklődésre számot tevő hely a szakaszon. Hoppá, egy megoldás! Vágjuk vissza a 15-öst úgy, hogy a Mester-Pesti-Segner tér, majd Hatvan, Antall J (???) utca, Széchenyi, Kossuth, Klaipeda, tovább változatlan. Meg van az átszállási kapcsolat a villamossal, a 22-essel, valamint pluszként bejönnek a Segnerre befutó környékbeli települések lakói is, valamint bizonyos szintig tudja pótolni a józsaiakat is, hisz 3x->22/2->15. Máris a 2 jegy helyett 3 kell! Újabb szakaszhatár pipa. (Igaz nem Attila téren van, mint régen, de azért csak van. :) )
Ha a 32 marad az egyetem sugárúton, akkor már megint baj van! Hisz párhuzamosan fog járni a 10/13/32, ami nem jó! Nosza, ezek közül egyet - célszerű a 13-ast - el kell terelni erről a szakaszról. Cél a plusz bevétel, így javasolhatnám azt, hogy vágjuk vissza a Doberdóra az Egyetem téren keresztül? Egyből a pallagiaknak is 2 jegyet kell venni (szakaszhatár újabb pipa), illetve hatalmas előny, hogy a fociakadémia, valamint a Balásházy növendékei is kénytelenek végigutazni a városon más járművel, célszerűen a 2-es villamossal!
Mi maradt még ki? 23? Az micsoda? :)
Na jó, a játék kedvéért. Lejön a Füredin a Böszörményiig, majd visszamegy akár a Bólyain, akár a Békéssyn, de még a Doberdó is szóba jöhetne végállomásként, így lefedné a megszűnt 15-ös Dóczy-s szakaszát is.
Ha tényleg úgy marad, az nagy baj. Nem hinném, hogy pl. a Dienesbe járók örülnének neki, ha csak villamossal közlekedhetnének az iskoláig.
Ami engem illet, a 12-est nem piszkálnám, de még a 15-öst sem. Utóbbi valamelyest pótolná a 31-est.
A 32-esnek sok értelmét nem látom, pláne a mostani útvonalán. Arra ott van a 10-es. Tesz persze egy jókora kerülőt, de ennyi erővel a 14-est is visszaállíthatnák.
Ha a 31-est kiváltja, a 32-est miért nem? A többi viszonylatot kéne úgy átalakítani hogy a kieső Segner tér, Buszállomás, Fórum, Kossuth utca szakaszt pótolja.
A másik, hogy a 12-esen és a 15-ösön mit akarnak változtatni? Pár hete nyilatkozták, hogy nem szüntetik meg a párhuzamos viszonylatokat, mert ellátatlan marad az a terület. A 15-öst még úgy ahogy megértem, no de a 12-es?
a 22-24-en mit akarnak változtatni? Egyedül a Békessy utcán van egy rövidke párhuzamos szakasz. Amiatt átterelnék a Bolyai utcára? Mert gondolom, a Doberdóra nem fogják.
Ha még a Józsaiakat is visszavágják a Doberdóig, akkor a Böszörményi út Vezér és Bolyai utca közötti szakasza üresen marad.
Ja, és a slusszpoén: a 23-as direkt nem lett említve, vagy csak elfelejtették, hogy olyanjuk is van?
Mellesleg, a 2-est is lehetett volna ésszerűbben kivitelezni. A Hajó utca környékéhez elfért volna egy megálló, nagyon sokakan segítene. Így csak lemásolták a 31-es megállóit, sokra mennek vele.