Sziasztok! A kovetkezo problemaval fordulnek hozzatok. A kocsim (2005 1.4 5 ajtos). A kozepkonzol aljan levo 3 kapcsolo/nyomogomb (klima, belso levego, hatso ablakfutes) lampai nem vilagitanak. A klima azert bekapcsol, a belso levegokeringetesben nem vagyok biztos de a hatso ablakfutes tuti nem kapcsol be.
Viszont neha megis mukodnek a dolgok ha sokaig nyomogatom a gombokat ossze-vissza (vagy varok 5-10 percet). Aztan megint nem. Szerintem tuti nem kontakt hiba, mert allo autonal (jaro motor mellett) egyszer csak jo lesz aztan megint nem. Mintha vmi szoftver lenne?? Tovabba ha vegre sikerul bekapcsolni a hatso ablakfutest akkor is eleg hamar kikapcsol, epp csak elkezdett a futoszalak korul eltunni a para.
Valaki talakozott mar hasonloval? Kicsit visszaolvastam a topikban es probaltam rakeresni de nem talkoztam hasonloval.
jelentem, hogy megvannak, ennek okan elvihetok a zsir uj, dobozos Nissan (Ronal)felnik (6x15', 4x114.3, 66-os agymeret --> tehermentesito teheto bele, es akkor az is passzol)
Nem off szerintem. :) A gyári lacetti alu is 6*15-ös mint a lemez felni és ET 44 -es, így ez a Nissan felni is egy alternatíva lehet, megfelelő központosítóval, és ugyancsak rá lehet húzni a gyári gumikat. Rögtön van egy garnitúra lemez felni a téli gumik alá. Persze csak ha jó az ára is. :)
a gyari alufelnik viszont jellemzoen 6x15" meretuek az also kozepkategoriaban.
nekem epp egy zsir uj gyari Nissan garnituram lesz elado (6x15" 4x114.3, ET45) nagyon olcson. Mivel off modellre valo, a kozepe 66mm-es, vagyis Lacettihez kell venni vagy csinaltatni tehermentesitot (a gumis topicban lesz ra vallalkozo :)
ja igen:)En ugy gondolkodtam,hogy azert vesz az ember k.felnit,hogy sportosabban nezzen ki a kocsi...ez vonzza magaval a szelesebb gumikat...a gyari k.felni csak szep,de nem sportos...erre ertettem a fogyasztas valtozast...ja es a sebbesseg csokkenest...
Na ez így eléggé csúsztatott. Mitől fog nőni a fogyasztása egy lacettinek akkor ha rá kerül a gyári könnyűfémfelni garnitúra a gyári gumikkal? Pontosan semmitől. Ha olyan alufelnit teszel fel amihez megváltozott méretű - szélesebb - gumikat szerelsz fel, valóban a megnövekedett futófelület miatt - növekvő ellenállás - emelkedni fog a fogyasztás. Én is tervezem a 7,5*16 os keréktárcsa 205/45R16 gumi (215/45 lenne jó de nem kapható csak aranyárban) felszerelését. A látvány és az úttartás javulásáért, a komfort csökkenésével (szeretem a feszes sportos fűtőműveket) és a fogyasztással, valamint az esetlegesen emelkedő javítási költségekkel számolok (padka, kátyú). Jelenleg 7*15 ös alufelnik vannak fent a kocsin az eredeti 195/55 ös gumikkal (végre nem kell átgumizni a téliekre, azok kerültek a lemezfelnikre), sajnos az eredeti ET 44 et nagyon nehéz tartani főleg ha használt felniről beszélünk többnyire ET 35 a leginkább elterjedt 4*114,3 ban (vagy csak én futok állandóan bele). Természetesen ha az ET eltér, meg növekszik a kerékcsapágyak terhelése, de ez még az autófelügyelet (kpm) által engedett 10%-on belül van. Képek
Meggondolandó egy garanciális autónál a futómű teherbíró képességének határait feszegetni! Általában 15"-16"-os felniket tesznek fel a tulajok, de találkoztam már 17"-ossal is. A gyári is 15-ös. Ha meg akarod tartani a gyári gumit, akkor érdemes a lemezfelnihez hasonló méretű (6"x15") alut választani, bár ez elég ritka méret. Általában a 15"-osak 6,5 szélesek, a 16-osak már 7" szélesek. 17-esből már 7,5 a gyakori szélesség, de erre már elég "peres" gumit (205/45) kell rakni, hogy ne térjen el nagyon a gyári értékektől. Bár ezeken a rossz utakon meggondolandó a drága, sérülékeny garnitúra.
Látogass be hozzánk a www.lacettiklub.hu honlapra és fórumunkra, ahol még több infót kaphatsz!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Asszonypajti fél éves Lacettijére szeretnénk most alufelnit venni. Viszont, sehol nem találok arra vonatkozó információt, hogy milyen ET számú felni lenne megfelelő. Jók az infóim, hogy a gyári lemezfelni az 6x15 ET44? Az lenne a kérdésem, hogy hány col széles alufelni (6?, 6.5?, 7?) milyen ET szám mellett megy el úgy az autóra, úgy hogy nem történik semmilyen károsodás (beleérés, kerékcsapágy, rendellenes gumikopás, stb.) Váalszokat előre is köszi.
EGR szelep a neve, ez keveri a kipufogó gázt a friss levegőhöz, de csak hidegben, illetve gyorsításkor, egyéb esetben zárva van. Ezt le szokták "falazni", magyarul egy lemezt tesznek a nyílás eltömítésére, így nem megy át a füst, nem fog kokszosodni. Zöldkártyán szinte nem látszik változás. Na most te nem mondtad meg a legfontosabbat, mennyi van a kocsiba? Én gyanítom (bár csak látatlanban mondom), hogy több! Illetve mennyire volt betartva az előírt szervizelés. (benzin szivattyú) Igen a hőfok mutató gyanús jel, talán termosztát. (remélem nem nagyobb a gond) Röviden ennyi.
Három hónapja boldog tulajdonosai lettünk egy 2004-es 1,6-os Nubirának . Előtte Nexiánk volt 6 évig volt nálunk, azt 7 évesen vettük , hát mit mondjak , többet vártam a Nubirától , Csábító volt az új árához képest a majd kétmillával olcsóbb vételi ár , Gondoltam ennyit már nem bukunk rajta . Első héten elromlott a benzin szívattyú :( Két hete elkezdett világítani a motorellenőrző lámpa
( Nexiában egyszer volt ilyen 7 év alatt kb 40 km-en keresztül az autópályán )
A márkaszervízben potom 9e-ért kiolvasták , hogy az ERG ? jól mondom ? szelep tömítődtt el a sok városi használattól . Hát mitcsináljak ha elmegy 50nel .ötödikben :) A tisztítás már jelentéktelen pár ezer forint volt . Meg elmentünk a szerelővel próbaútra, kettesben leszabályozásig pörgetve a motort . Nem tudom ezek normális dolgok ? Meg van ami még furi , a hőfokmérő valamikor ingadozik, hosszútávon is . Ha ráhúzom a fűtést lemegy a mutató . A Nexiában soha nem csinált ilyet . Mindég egy helyen állt ha már üzemmeleg volt a motor . Lehet hogy a termosztát vacakol benne ?
ja van még , Múlt héten gumit cseréltettem, és hát lógnak az első tornyok , azt mondta aszerelőm valószínű toronycsapágy . Még nem kaptam tőle árajánlatot , még ere leszek kiváncsi mennyibe fog kerülni :(
Ezt leszámítva egy szép nagy kényelmes kocsi , a váltója kicsit rövid , 120-nál ötödik után még kapcsolhatnékom van .
Szia, köszönöm a tippet, de úgy nézem, nincs rajta a listán, meg csak kiszerelt cuccal foglalkoznak. Figyelembe véve a távolságot is tőlem, nem érné meg. Hogy miért nem reklámozza a + gari lehetőséget a cég, azt értem sajnos... :-) Ormió
No, hát... ma csináltak egy hibamegállapítást, megnézték van e tárolt hibakód - tegnap magától elaludt a check - de nem volt semmi. Rendesen voltak, mert nem kértek érte semmit. Így - nem az én döntésem volt - apum nem vállalta be a garanciaidő megnyújtását.
Ormió, a lengéscsillapítók szerintem kopónak számítanak, nem érinti őket a garancia. Nem?
Egyébként nem értem, hogy ezt az opciót miért nem reklámozza a Chevy...
Sziasztok, ha tudtam volna, meghosszabbítom a garit, mert volt gond az autóval elég (nekem elég). És lám, alig telt le augusztusban a 3 év, máris folyik a jobb első lengéscsillapítóból az olaj! Észrevettem, hogy a recés utakon nagyon rázza a kormányt, ugrabugrálnak az első kerekek, ezért kezdtem nézettem meg. 45 000 km-t futott mindössze... Érdeklődésre azt mondták, utángyártott nincs, javítani nem lehet, csak gyárit megrendelni, darabja 30 000. Megpróbálom csak a rosszat cseréltetni... :-) Ormió